ممنوع بدني تنبيه
باقي همچنان معضلي كودكآزاري ،
سوم برنامه قانون ماده 187 اصلاحيه طرح
ميشود مجلس تقديم آينده هفته
- ملي نيروهاي محاكمه:تهران دادگستري
ميشود آغاز آبان مذهبي20
خود دارايي و اموال تمام خيرآذربايجاني
كرد اهدا پرورش و آموزش به را
احمدشاه دوره از مردبازمانده پيرترين
درسيرجان قاجار
دادگاه به همبستگي مسئولروزنامه مدير
رفت
مخدر مواد با مبارزه:كشور كل دادستان
شود مردمي بايد
منطقه در "بحران مديريت" مانور نخستين
ميشود برگزار تهران 17
از پس بازداشتشدگان از نفر از 200 بيش
شدند آزاد عراق و ايران فوتبال بازي
جامعهشناسان انجمن عمومي مجمع برپايي
ايران
ممنوع بدني تنبيه
تنبيه و خشونت از اجتناب
بدني تنبيههاي مضر و سوء تاثيرات به والدين از بسياري
كه آموختهاند آنها.بردهاند پي فرزندانشان
هستند وسيلههايي زدن بچه ماتحت زدن ، به كتك سيليزدن ،
اعتماد رفتن بين از باعث و پرخاشگري و عصيان آموزش براي
ها بچه و مادر و پدر بين رابطه و ميشوند كودك در نفس به
كرد نبايد چه اينكه دانستن پس.نمود خواهد تار و تيره را
خشونت از دارند ميل كه مادراني و پدراست قدم اولين فقط
متاسفانه بكنند؟ بايد چه كنند اجتناب بچهها تنبيه و
كه شده نوشته مقالات و والدين راهنماي كتابهاي از بسياري
معرفي ومادر پدر به تنبيه جاي به را مختلف راههاي
نوع اينهستند تنبيه از ديگري نوع همان خود ميكنند
ناميده "عقلاني" معروف قول به كه پيشنهادي راههاي
و جدل از شدن خارج مقطع ، هر در نتيجهگيري ميشوند ،
تمام.ميباشند كودك مختلف مزاياي داشتن انكار و مرافعه
تماما و دارند بدني تنبيه با اشتراكهايي وجه روشها اين
هيچ مادر و پدر كه:ميدهند كودك به را پيغام يك
انجام به منجر كه كودك خواستههاي و توجهات به علاقهاي
داشتن از والدين واينكه ندارند بود شده عرف خلاف كاري
مسئله اين از كودك از بيشتر قدرتي و بزرگتر جثهاي
اعمال اين اينها از بالاترمينمايند سوءاستفاده
آنها به كه را كساني كه ميدهد كودك به را پيغامي والدين
تنبيه و درد و غم باعث كلا ميدارد دوست و داشته اعتماد
احمقانه و بيربط پيغام يك ارسال جز عمل اين.ميشوند او
عشق كه كودك غريزه با امر اين كه چرا ندارد ، ديگري فايده
.است بيگانه كاملا باشد چگونه ميبايست داشتن دوست و
يادگيري مناسب فرصتهاي راهحلها اينگونه تمامي بالاخره
جانبي عوارض از كه دليل اين بهميگيرند كودك از را
در تخيلپروري و كودك دادن سوق والدين اعمال اينگونه
انتقام مسئله درگير آنقدر كودك اين و بوده انتقام مورد
و دسترس قابل مسائل ديگر از كه بود خواهد خود مشكلات و
بهجاي حقيقي راهكارهاي ديگر.ماند خواهد غافل حقيقي
كمك يادگيري ، در كودك به كه هستند آنهايي كودك تنبيه
رشد و شده بزرگ كهچگونه دهند نشان او به اينكه و كنند
كه هستند زندگي در زيادي لذايذ. باشد داشته سالم
دهيم اجازه آنكه بهجاي بگيريم بهره آنها از ميتوانيم
.باشيم داشته دوست چگونه كه دهد نشان ما به فرزندمان كه
دوست مثبت راههاي ما بچههاي به كه پيشنهادي راهكار 10
:ميرساند را آن به مربوط پيغامهاي و داشتن
ناخواسته رفتارهاي از خود فرزند نيازهاي به رسيدگي با (1
برطرف روز به اول وهله در را نيازها اين.ورزيد ممانعت
.ميباشد نتيجهگيري و كار انجام راه بهترين ايننماييد
به بلكه گرفت خواهد را بدرفتاري جلوي نهتنها روش اين
دوست واقعا را او والدين بهعنوان شما كه ميآموزد كودك
وقتي.هستيد او از مراقبت و مواظبت خواستار و داشته
به گذاشتن قدم آماده او شوند برطرف كودك فعلي نيازهاي
.ميباشد آموزش و يادگيري و بعدي مرحله
.كنيد ايجاد خود فرزند براي دوستانه و امن محيط يك (2
يك اختيار در را قيمتي اشياء و اجناس كه ندارد دليلي هيچ
اشياء ميتوانيد.دهيد قرار افتاده راه تازه كوچك بچه
به بچه تا نماييد نگهداري و گذاشته كناري در را قيمتي
در را اشياء اين بتواند كه باشد شده بزرگ كافي اندازه
حضور به منجر كه فرصتهايي بزرگ بچههاي براي.بگيرد دست
.نماييد فراهم را ميشود آنها فعال
اينطور دهيد قرار استفاده مورد هميشه را طلايي قانون (3
چگونه بوديد فرزندتان بهجاي شما اگر كه كنيد فكر
بدينترتيب و نمايند رفتار شما با بزرگترها ميخواستيد
خوي و خلق.كنيد رفتار خود فرزند با همانگونه به
باقي سن به توجه بدون آنان خوي و خلق هميشه انسانها
.ماند خواهد
زمانيكه اگر حتي.نماييد همدردي بچهتان احساسات با (4
.نماييد همدردي او با است غيرمنطقي شما كودك احساسات
گرفته جدي ميبايست و هستند حقيقي همه نيازها و احساسات
كمك " ميآيي غمگين نظر به تو ":مثل چيزهايي گفتن.شوند
به نسبت شما كه بفهمد شما فرزند اينكه به كرد خواهد
اهميت او احساسات به و نيستيد بيتفاوت او احساسات
.ميدهيد
بهطوريكه بدهيد ارزش و اعتبار خود كودك احساسات به (5
قبول قابل شما نظر از احساسي هرگونه داشتن كه كند درك او
شما طرف از بخصوصي احساسات داشتن بهخاطر هرگز او و بوده
ميترسد چيزي از كودك اگر:مثال بهعنوان.شد نخواهد طرد
!ميترساند هم مرا چيز آن بگوييد او به
به تبديل كه را كودك بنيادي نيازهاي و خواستهها (6
رفتارهاي ما اگر.كنيد ميشودشناسايي او رفتارهاي
به او نشده تامين نيازهاي تنبيهكنيم را كودك بيروني
ما اينكه تا شد خواهند ظاهر ديگر هي را از و ديگر نحوي
آيا:گفت ميتوان مثال بهعنوان.نماييم تامين را آنها
ديگري جاي به و كرده مكان نقل دوستت اينكه بهخاطر تو
هستي؟ رفتهناراحت
كه موقع هر.باشيد او حامي و خود كودك دوست هميشه (7
بيرون ازدعوا برنده همه كه بيابيد موردي يك بود لازم
را كلاسي اختلافات و مشكلات حل فنون آموختن جهت بيايند
.نماييد انتخاب خود براي خشونت بدون ارتباطات زمينه در
دوست را او كه بدهيد را اطمينان اين خود كودك به (8
اغلب در كودكان بد رفتار.قائليد ارزش او براي و داشته
نياز بيشتري عشق و محبت به كودك كه است آن نشانه اوقات
ميتوانست كودك اگر.دارد بيشتر توجه به نياز و داشته
ادا عقلانيتري و بزرگانهتر بهصورت را خود نياز اين
او به مثال بهعنوان.ميكرد را اينكار حتما نمايد
و بخوانيم كتابي هم با كه داري دوست:بگوييد ميتوانيد
كنيم؟ صرف هم با وقت كمي ترتيب اين به
و مختلف تجارب و مثبت راهكارهاي كودك براي (9
رنگي مداد او بهنماييد فراهم را سودمندي فعاليتهاي
براي آب وان در را كودك بخوانيد ، داستانكنيد پيشنهاد
از خارج در زدن قدم اينكهاز يا و دهيد قرار آببازي
كودك تمركز كارها اينگونه انجام.ببريد لذت هم با منزل
.مينمايد دور آمده بهوجود كه استرسآوري موارد از را
.كنيم خميربازي هم با تا بيا:مثال بهعنوان
برخواهم مقطع اين به دوباره من آيا كه بپرسيد خود از (10
به الان چرا است چنين اين اگر خنديد؟ خواهم آن به و گشت
بهوجود خاطرهاي و شمرده مغتنم را فرصت نخندم؟ آن
برگشتيد عقب به و كرديد فكر روز آن به وقت هر كه آوريد
و مشكل بزرگترين.بياوريد بهياد را خاطره آن
خصلت و لطيف روحيه از استفاده با معما پيچيدهترين
همديگر برادرت و تو من خداي:مثال.شد خواهد حل دوستانه
صبر بچهها -شدن عصباني بهجاي-زدهايد؟ سبز رنگ را
.بياورم عكس گرفتن براي را دوربين من بگذاريد كنيد
نابترين و بهترين ميتوانيم فوق كارهاي انجام با
و بزرگترين ولي.نماييم جستجو كودك در را همكاري
عميق رابطه يك داشتن پاداشها و ها جايزه باارزشترين
زندگي مراحل تمام در فرزندمان با خوشبينانه و دوستانه
.بود خواهد
رضائي معصومه:ترجمه/هانت جان:نوشته
فارسي ادبيات كارشناس
باقي همچنان معضلي كودكآزاري ،
اجتماعي و مذهبي بالاي فرهنگ:اسلامي جمهوري خبرگزاري
معضلي تا است شده باعث خوشبختانه ما كشور در مردم
نيز مواردي در و شود ديده كمتر "آزاري كودك" نام به
گزارش رسانهها در يا و شده ديده زشتي عمل چنين كه
از پيشتر حتي كه بوده عمومي افكار اين است ، شده
.كودكآزارراخواستارشدهاست واردشدهومجازات قانون
كه بينالمللي كنوانسيونهاي و داخلي قوانين طبق
به نياز كودكان همه پذيرفته ، را آنها عضويت ايران
حمايت حقوقشان برابر در آنها از قانون و دارند حمايت
.ميكند
خشونت حقوق ، كارشناس "كردواني اميرحسين" گفته به
اكنون نيست ، خاصي طبقه يا جامعه مخصوص خانوادگي
دست آن با مختلف اجتماعي طبقات و دنيا كشورهاي همه
و اجتماعي اقتصادي ، تحولات و تغيير و گريبانند به
بلكه است ، نشده آن كاهش سبب تنها نه نيز فرهنگي
.است افزوده آن دامنه بر موارد از بسياري در
تحت را سازگار مردان و زنان تنها خانوادگي ، خشونت
كه گفت ميتوان جرات به بلكه نميدهد قرار تاثير
به يا پيوسته كه دارد كودكاني بر را اثر بيشترين
.هستند خشونت اين شاهد تناوب
:ميكنند تعريف چنين را خانوادگي خشونت روانشناسان
و زور كارگيري به با خانواده اعضاي ساير كنترل"
خشونت رواني و جنسي جسمي ، نظر از كه رفتارهايي اعمال
".هستند آميز
خشونتي":از است عبارت تعريف اين در خشونت معناي
كه خشونتي و بشود منتهي جسماني صدمه يا جراحت به كه
مثل مشاهده قابل غير جسمي يا رواني اثر فقط
".بياورد بار به (كاهشاشتها)
گرفتن ، گاز زدن ، لگد قبيل از اعمالي ترتيب اين به
اشيا از استفاده با زدن ضربه زدن ، مشت كردن ، حمله
زشت ، الفاظ بردن كار به و فحاشي يكديگر ، سوي به
.ميگيرد جاي تعريف دراين
كودك" با مادر يا پدر خشونت اگر كه معتقدند متخصصان
همزمان و همراه آنها دوي هر يا يكي جانب از "آزاري
طورقابل به فرزند آينده زندگي در آن تاثير شود ،
.مييابد افزايش توجهي
با خشونت:ميگويد روانشناس "زاده قاسم فاطمه" دكتر
دفاع در آنان ناتواني و دليلآسيبپذيري به كودكان
به توجه با نيز آن پيامدهاي و است بيشتر خويش از
زيانبارتر انسانها پرورش و رشد در كودكي دوران اهميت
.بود خواهد
مجموعه "آزاري كودك":ميافزايد دانشگاه استاد اين
عمدي صورت به بزرگسالان طرف از كه است رفتارهايي
.ميرساند آزار كودك روان و روح به غيرعمدي و
عاطفي رواني ، جسمي ، آزارهاي چون انواعي آزاري كودك
.دارد آموزشي و
و توهين بدني ، تنبيه:ميگويد "زاده قاسم دكتر"
.هستند آزاري كودك بارز نمونههاي تحقيراز
حاصل آزاري كودك دانشگاه ، استاد اين اعتقاد به
اقتصادي ، رواني ، جسمي ، خشونتهاي و است خشونت
رفتارهاي انواع از خانوادگي و ساختاري جنسي ، اجتماعي ،
.ميشود كودكان آزار باعث كه هستند خشني
خدمات پژوهش ، حمايتي ، اقدامهاي آموزش ، ،"زاده قاسم"
قانوني ، حمايتهاي درماني ، خدمات مشاورهاي ،
تامين و مردمي مشاركتهاي گسترش صحيح ، اطلاعرساني
كودك" از پيشگيري راهكارهاي از بخشي را نسبي رفاه
.برميشمارد "آزاري
مفهوم به بشر كه است نيم و قرن دو حدود در
هفدهم قرن از قبل تا.است برده پي "كودكي دوران"
توقع آنها از و ميپنداشتند بزرگسالان مانند را كودك
سرگرمي هيچگونه و كنند رفتار بزرگسالان مثل داشتند
.نداشتند
بيماريهاي و سوءتغذيه علت به يا كودكان اين
زنده اگر يا و ميمردند سالگي از 4 قبل مختلف
براي اقتصادي ارزش با كالاي عنوان به ميماندند
.ميشدند محسوب والدين
كودكان به نسبت دردآور اعمال از پر تاريخ صفحات
بود والدين حق فرزند كشتن باستان روم در مثلا.است
زياد يا بودند معلول كه را كودكاني داشتند حق آنها و
دختران كردن زندهبهگور همچنين.بكشند ميكردند ، گريه
.بود رسم اعراب ميان در
افتخار و شجاعت با ميتوان را بيستم قرن دوم نيمه
ويژه به جهان سرتاسر در تقريبا و ناميد "كودكان عصر"
اقتصادي و اجتماعي توسعه به كه كشورهايي در
و مادي منابع از مهمي بخش دستيافتهاند ، مطلوبتري
و رواني حمايت و مسائلكودكان به توجه صرف معنوي
.ميشود آنان جسماني
كه عمومي حقوق كنار در كشورها بيشتر در رو اين از
قوانيني و قواعد تنظيم به ، ميشود ملت آحاد شامل
.نابالغاناست ورزيدهاندكهمشخصاناظربرحقوق مبادرت
قواي به توسل با نظام ايران اسلامي جمهوري در
سنگين مجازاتهاي كاربرد جمله از اجرايي و قضاييه
كودكان تمام برخورداري كودكان ، حقوق ناقضين عليه
.است كرده تضمين را خود حقوق از
به كودك كه است حقوقي كودك ، حقوق از منظور
.است محروم آن از يا و دارد بودنش خردسال مناسبت
والدين تكليف را نگهداري و حضانت مدني قانون
امر اين انجام به مكلف و موظف را آنها و دانسته
را والدين از اطاعت نيز مقابل در و است نموده
ماده 1177 رابطه اين در و ميداند طفلي هر تكليف
آنها به بايد طفل است داشته مقرر مدني قانون
.بگذارد احترام
كودك منطق وسيله به نميتوان هميشه كه آنجايي از
ضرورت تنبيه نيز مواردي در كرد ، اطاعت به وادار را
است داشته مقرر مدني قانون ماده 1179 اين بنابر.دارد
استناد به ولي دارند را خود طفل تنبيه حق ابوين
تاديب ، حدود از خارج را خود طفل نميتوانند حق اين
.كنند تنبيه
عمل زشتي به او كردن آگاه براي كودك تنبيه
در جهت اين به.است آن از پشيماني ايجاد و ارتكابي
تنبيه را طفل بداند لازم والدين از يكي كه مواردي
طفل روحيه با كه بگيرد نظر در تنبيهي بايد نمايد ،
مورد چيزهاي كردن محدود قبيل از باشد ، داشته وفق
از را طفل تا بدني ، غير تنبيهات ساير و وي علاقه
.دارد باز ناپسند رفتار تكرار
سوم برنامه قانون ماده 187 اصلاحيه طرح
ميشود تقديممجلس آينده هفته
قانون ماده 187 اصلاحيه دوفوريتي طرح:اجتماعي گروه
شوراي مجلس تقديم آينده هفته كشور توسعه سوم برنامه
.ميشود اسلامي
با گفتگو در طالقان و ساوجبلاغ مردم نماينده گلباز جعفر
ماده 187:گفت مطلب اين بيان با ايسنا پارلماني خبرنگار
سوم برنامه لايحه در دولت سوي از توسعه سوم برنامه قانون
جمله مجلس قضائي و حقوقي كميسيون كه شد پنجم مجلس تقديم
قضائيه قوه به " جمله به را "ميشود داده اجازه دولت به"
با زمان همان در:افزود وي.تغييرداد ،"ميشود داده اجازه
.رسيد مجلس تصويب به اما شد مخالفت ماده اين
- ملي نيروهاي محاكمه:تهران دادگستري
ميشود
آغاز آبان مذهبي20
با تهران استان كل دادگستري عمومي روابط:اجتماعي گروه
تحقيقات ، تكميل دنبال به:كرد اعلام بيانيهاي صدور
گروه اعضاي اتهامي پرونده به رسيدگي دادگاه جلسه اولين
روز صبح ساعت 9 مذهبي ملي به موسوم آزادي نهضت غيرقانوني
.شد خواهد تشكيل آبانماه بيستم
شعبه در پرونده اين:است افزوده تهران دادگستري اطلاعيه
وكلاي و متهمين حضور با تهران اسلامي انقلاب دادگاه 21
.ميشود بررسي آنان
خود دارايي و اموال تمام خيرآذربايجاني
كرد اهدا پرورش
و آموزش به را
تومان ميليون تمام 20 چووان قمرسيفي خانم:اجتماعي گروه
وسايل و اثاث با همراه تهران در آپارتمان يك نقد ، پول
در مدارس ساخت براي و پرورش و آموزش به را خود خانه
.كرد اهدا محروم مناطق
هبهدر اين پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
وكيل حضور و پرورش و آموزش وزير حاجي مرتضي با ملاقات
.گرفت صورت مشاراليها ،
و خير كار از قدرداني و تشكر ضمن حاجي ملاقات ، اين در
اعمال ، گونه اين:گفت آذربايجاني خير اين خداپسندانه
همگان نزد و ميآورد فراهم جامعه در را دايمي خير موجبات
.است ستايش قابل و ارزشمند متعال بويژهخداوند
كرد بيان كودكاني به كمك را خود انگيزه نيز چووان سيفي
درسخواندن مشغول كشور محروم بسيار مناطق در سختي به كه
در بيشتري دارائيهاي و اموال كاش اي:افزود و هستند
كشور آيندهساز عزيزان اين به را همه تا بود اختيارم
.ميكردم هديه
و است پرورش و آموزش بازنشسته فرهنگيان از خود كه وي
قناعت با و سختي به را مبلغ اين كه ميدارد اذعان
هست توانشان در كه آنجا تا خواست مردم از فراهمآورده
است ، گفتنينكنند دريغ هم به محبت و يكديگر به كمك براي
كليه در كه است چندي مدرسهساز ، خير بانوان مجمع
جمعآوري را خير افراد كمكهاي و است شده تشكيل استانها
.ميكند هزينه نياز مورد مناطق در و
احمدشاه دوره از مردبازمانده پيرترين
درسيرجان قاجار
سن سال با 130 سيرجاني مرد پيرترين:اجتماعي گروه
.گذراند مي خودرا روزمره زندگي سلامت و صحت دركمال
به را قاجار شاه احمد دوران كه "نيا مهدي محمدقلي"
اول نماز جمله از ديني فرايض انجام به دارد ياد
روزه همه:گفت ايرنا به ديروز وياست پايبند وقت
با اكنون هم و ميپردازم روي بهپياده توان تاحد
را دور خاطراتزمانهاي از بسياري هستم قادر سن اين
.كنم بازگو و آورده خاطر به
در سالهاش همسر70 " حافظي كبري" كنار در پيرمرد اين
همسايگان بين در و كند مي زندگي گلي كوچك اتاق يك
.است برخوردار خاصي احترام از
.دارد نتيجه و نوه از 72 بيش و فرزند پنج نيا مهدي
دادگاه به همبستگي مسئولروزنامه مدير
رفت
مسئول مدير سلامي ابراهيمباي حيدر غلام:اجتماعي گروه
شعبه احضاريه پي در كه گفت چهارشنبه روز همبستگي روزنامه
حاضر دادگاه در چهارشنبه صبح تهران عمومي دادگاه 1410
.است شده
شعبه رئيس مرتضوي قاضي:گفت ايرنا سياسي خبرنگار به وي
سازمان شكايت دو جلسه ، اين در تهران عمومي دادگاه 1410
.كرد ارائه من به را اسلامي آزاد دانشگاه و زيارت و حج
شكايات مطالعه با:افزود همبستگي روزنامه مسئول مدير
اسناد ارائه و پاسخگويي براي مرتضوي قاضي از شده ، مطرح
موافقت درخواست اين با وي كه كردم مهلت هفته دو تقاضاي
.كرد
مخدر مواد با مبارزه:كشور كل دادستان
شود مردمي بايد
كشور كل دادستان نمازي حجتالاسلام:اجتماعي گروه
شوراهاي دبيران سراسري همايش افتتاحيه درمراسم
مخدر بامواد مبارزه:گفت مخدر مواد با مبارزه هماهنگي
براي را كشور فضاي بايد مردم همه و شود مردمي بايد
.ناامنكنند مخدر مواد عاملان
مجموعه در چهارشنبه ديروز كه همايش اين در نمازي
مبارزه پروژه:افزود شد برگزار تهران شقايق فرهنگي
بايد كه است جامعالاطرافي پروژه يك مخدر مواد با
.باشند داشته حضور درآن مردم تمامي و حاكميت مجموعه
نظامي غير جنگ يك مخدر مواد توطئه اينكه بابيان وي
براي:گفت است بشريت اعتبار و امنيت سلامت ، عليه
مانند متعددي عناصر مخدر مواد با مبارزه اجراي حسن
كاردان ، انساني قاضي ، نيروي قانون ، لازم ، مجري قانون
لازم وتجهيزات ابزار امكانات ، و ماهر و ديده آموزش
مختلف كارهاي راه از برخي باذكر نمازي.است نياز
و بيامان مبارزه:كرد تاكيد مخدر مواد با مبارزه
اين در گذار تاثير عوامل از يكي تربيتي و آموزشي مستمر
.است مبارزه
دراين نيز مخدر مواد با مبارزه ستاد دبيركل فلاح
مخدر مواد توليد اخير سالهاي در:گفت سخناني در همايش
مخدر مواد مصرف سراسرجهان در و داشته رشد دنيا در
سنگين شيميايي مخدر مواد مصرف اما كاهش به رو طبيعي
.است شده آن جايگزين
مانند كميتههايي تاكنون پيش سال دو از:افزود وي
كميته اطلاعات ، باعرضه ، كميته مقابله كميته
مبارزه ستاد در درمان كميته و ازاعتياد پيشگيري
خود نوبه به هركدام كه شده تشكيل كشور مخدر بامواد
.كردهاند كسب رادركارشان موفقيتهايي
كشت" برنامه را ستاد موفقيتهاي از يكي فلاح
اين براساس:گفت و دانست افغانستان در "جايگزين
محصول تا شد سعي و داشتيم افغانيهاتماس با برنامه ،
.شود درافغانستان ترياك كشت جايگزين ديگري
مبارزه امر در مثبتي نتايج برنامه اين:گفت وي
انساني نيروهاي تلفات كه نحوي به داشت مخدر بامواد
اشرار با مبارزه به مربوط درگيريهاي از ناشي
نسبت امسال اول ماهه درشش كشور شرق در واجيرشدگان
يافته كاهش درصد گذشته 35 سال در مشابه مدت به
.است
منطقه در "بحران مديريت" مانور نخستين
ميشود تهرانبرگزار 17
روز "بحران مديريت" مانور نخستين:گروهاجتماعي
وتشكل سازمان بامشاركت 20 جاري مهرماه يكشنبه 29
آباد يافت -ساوه تقاطعجاده تهران درمنطقه 17
.ميشود برگزار
مطلب ، اين اعلام با چهارشنبه روز تهران منطقه 17 شهرداري
بودن قديمي و فشرده بافت به توجه با منطقه اين:افزود
ميان 21 در كم عرض با معابر و جمعيت تراكم ساختمانها ،
.است پذيري آسيب نخست رتبه داراي تهران منطقه
حضور ضمن مانور اين در:ميافزايد گزارش اين
و آمادگي درمحل ، ميزان رسان خدمات و امدادگر نيروهاي
كمي و كيفي وبرآورد مسئول سازمانهاي بين هماهنگي
.گيرد قرارمي ارزيابي منابعمورد
كنترل و مديريت مانور دراين:است آمده گزارش دراين
ترافيك ، تعميرات لجستيك ، كنترل نجات ، و امداد حادثه ،
امنيت حياتي ، شريانهاي شبكه ، اضطراري بازسازي و
و هشدار و عمومي اطلاعرساني آتشنشاني ، وانتظامات ،
.ميشود تمرين مانور در شركتكنندگان توسط ارتباطات
از پس بازداشتشدگان از نفر از 200 بيش
شدند آزاد عراق و ايران
فوتبال بازي
عمومي نظم برهمزنندگان از نفر از 200 بيش:اجتماعي گروه
آزاد وثيقه قرار با عراق - ايران فوتبال بازي جريان در
.شدند
در تهران استانداري انتظامي - سياسي كل مدير تعالي علي
تعداد:افزود مطلب اين بيان با ايسنا خبرنگار با گفتوگو
قرار با آنها از نفر كه 200 بود نفر بازداشتشدگان 350
نظر زير قانوني بازداشتگاههاي در بقيه و آزاد وثيقه
انتظامي - سياسي كل مديرميبرند بهسر قضايي دستگاه
حال در نيز افراد اين پرونده:كرد تصريح تهران استانداري
مطابق مجرمند كه برسد نتيجه اين به قاضي اگر و است بررسي
جلسه به اشاره ضمن وي.شد خواهد صادر حكم برايشان قانون
بينظميهاي از جلوگيري هدف با كه تهران استانداري
محل در امروز بحرين - ايران بازي از پس خياباني احتمالي
كه گذاشتيم اين بر را اصل ما:گفت شد برگزار استانداري
نوعي به مايلند همه و سهيمند مردم همه ملي پيروزي يك در
يعني.ندارد ملي مصالح با منافاتي اين و كنند شادي ابراز
اين بر سياستشان استانها سياسي و انتظامي دستگاههاي همه
از پس مردم سرور و شادي ابراز كه است استوار مساله
بين مرز ولي:كرد تاكيد تعالي علي.است لازم ملي پيروزي
مزاحمت ايجاد بيتالمالو به تعرض و تخريب و شادماني
را خود انتظامي نيروهاي شود ، مشخص كاملا بايد مردم براي
هستند ، كم بسيار كه افراد قبيل اين با كه ميدانند موظف
بازي متخلفان با اينكه كما.كنند برخورد قاطع صورت به
.شد برخوردي چنين نيز عراق و ايران
ما:كرد تاكيد تهران استانداري انتظامي - سياسي كل مدير
با بهشدت ولي نداريم شادي ابراز با مخالفتي هيچ
اين جريان در است ممكن كه عوامل از برخي سوءاستفاده
دنبال را خاصي تحريكات و برآيند سواري موج درصدد شاديها
.كرد خواهيم جدي مقابله آن با و مخالفيم كنند
جامعهشناسان انجمن عمومي مجمع برپايي
ايران
ايران جامعهشناسان انجمن عمومي مجمع:اجتماعي گروه
دانشگاه اجتماعي علوم دانشكده ابنخلدون سالن در امروز
.ميشود برگزار تهران
علوم توسعه و بازسازي طرح پيرامون گردهمايي اين در
جامعهشناسان و صاحبنظران و محققان ايران ، در اجتماعي
مديره هيات انتخابات پايان در و گفت خواهند كشور ، سخن
.شد خواهد برگزار انجمن
|