منتقل فرزندانمان به زيستنرا شاد چگونه
كنيم؟
تربيتي نادرست شيوههاي نقش
درلجبازيكودكان
اصلاح طرح:مجلس قضايي كميسيون در
شد تصويب سوم برنامه قانون ماده 187
جشنواره در شادابي و جوان همايش برگزاري
جوانان بزرگ
ماده 187 اجراي:وكلا كانون هياتمديره عضو
قضايي سيستم به ظلم توسعه سوم برنامه
است كشور
منتقل فرزندانمان به زيستنرا شاد چگونه
كنيم؟
براي ميكنند كمك فرزندتان خنداندن بعضيكارهادر *
اگر ولي دهيد غلغلك آرام خيلي اوقات گاهي را آنها مثال
صداهاي باايجاد.شويد منصرف دوستنداشت را كار اين
بازي قايمباشك آوردن ، در ادا شكلكيا غريب ، و عجيب
خنداندناو در استخر ، يا حوض در كردن بازي آب كردن ،
باشيد سهيم
به هرگز.است جدي اوقات اكثر در زندگيمان ما ، بيشتر براي
ته اغلبدر ولي. نميخنديم ميخواهد دلمان كه صورت آن
را مردم بهنحوي كه را كساني ميكنيم تحسين دل
قيمتي آن بر نميتوان كه است موهبتي شوخيميخندانند
ميتوانيم كهما باارزشترينكارهايي از يكي و گذاشت
اشتياقدروني كه است اين دهيم انجام كودكانمان براي
.كنيم زيستنتحريك شاد براي را آنها
آنها هستند خندان و هوا به سر طبيعي بهطور خردسالان
را زندگي و شدن شادي در غرق خنديدن ، بلند به غريزي نياز
ميتوانند كودكان ما ، كمك با.دارند ديدن زيبايي به
روحيه با و زندگي از بردن لذت خوشبيني ، شادماني ، احساس
وظيفه والدين بهعنوان ما.كنند تقويت خود در را بودن
فرزندانمان به را فرحبخش احساسات نوع اين كه داريم
زندگي شاديهاي و لذتها از نيز خودمان و كنيم تلقين
به و كنيم تقسيم كودكانمان با را آنها و نباشيم غافل
همه ميدرخشد ، پرندگان خورشيدهميشه كه بدهيم ياد آنها
الهام ما به ميخواهند اينها همه و ميخوانند آواز وقت
شوخي بخنديم ، بزنيم ، لبخند كنيم سعي بايد نيز ما كه كنند
.سهيمباشيم فرزندانمان با را زندگيمان شاد لحظات و كنيم
شادي به را زندگي دقايقتلخ طبعي شوخ با كه بگيريم ياد
.كنيم تحمل مدارا با را زندگي لحظاتسخت و كنيم تبديل
قابل را زندگي طبعي شوخباشيم سربههوا و بازيگوش كمي
يكنواختي حالت از را زندگي روزمره امور و تحملميكند
شوند پديدار شما شاد حالتهاي بدهيد اجازه.ميسازد خارج
برسيد نظر مضحكبه ديگران نظر در است ممكن اينكه از و
.نگراننباشيد
كه ميشود باعث زياد فشارهاي.كنيد پرهيز استرسزياد از
با انساني شويد ، هر محروم زندگي زيباي فرصتهاي از شما
از منطق و عقل با ميتواند خود تواناييهاي به توجه
ترتيب اين به و كند فرار اندازهاي تا زندگي فشارهاي
.نمايد مهار را خود استرس
.بكشيد نفس دل ته از و كامل آرامش با اوقات گاهي
.شويد غوطهور شيرين روياهاي در و ببنديد را چشمانتان
از كنيدو گوش آرام موسيقي به دقايقي روزانه حتما
پيادهروي و دوچرخهسواري شنا ، مانند فيزيكي فعاليتهاي
.نشويد غافل
خانواده ، مطمئن اعضاي از يكي به كودكان سپردن با گهگاهي
از شده كه هم مدتكوتاهي براي چه اگر كنيد سعي
براي حداقل چاي فنجان يك با و كنيد بچهداريدوري
قدر چه هر.نماييد كمك اعصابتان آرامش به دقيقه پانزده
با فرزندان اندازه همان به باشد بالا شما در زندگي روحيه
.داشت خواهيد روحيهاي با و نشاط
از بيش آنها فعاليتهاي كه نكنيد سعي كودكان ، شدن بزرگ با
اين در كه چرا باشد يافته سازمان و منظم بهصورت اندازه
.شد خواهد آنها زندگي وارد استرسنيز احتمالا صورت
تفريح و آرامش نظم ، آزادي ، از آميزهاي به كسي هر زندگي
.دارد نياز
حدي ميتواندتا خنده.كنيد نگاه زندگي شاد جنبههاي به
مشكل موقعيتهاي كردن مهار طريق از انضباطنونهالان در
بحثهاي و اجتنابازجر و
خود كنترل مردم بيشتر كه مواردي در.كند بيفايدهكمك
بر ما كه موقعي مثلا ميشوند عصبي و داده دست از را
زياد احتمال به داريم تاكيد كودكان در خاصي رفتار انجام
جنبه آن به و خونسردباشيد كنيد سعي ميگيريم سخت خيلي
رفتارهاي از بعضي حتي كنيد نگاه كار مضحك ظاهر به
و زننده گاهي را آنها بزرگسالان كه بچهها ناراحتكننده
به اگر باشند خندهآور است ميكنندممكن تلقي شرمآور
نگاه را آن ديگر زاويهاي از كه اجازهبدهيم خودمان
كهفرزندتان موقعي نباشد جالب شما براي است ممكنكنيم
كه ميشود چگونه اما بريزد ، سرش بر را حبوبات كاسه يك
خنده از را شما كمدي فيلمهاي در صحنهها همين امثال
ميكند؟ رودهبر
بعضي چه گر هرچيزيخنديد به همهنميتوان اين با
مثلاوقتي.كرد كنترل را خود خنده نميتوان مواقع
هل گلولايي داخل به را خود همبازي كودكي ميبينيدكه
شوخي كه چرا خنديد نميتوان ديگر اينجا در مسلما ميدهد
كودكان.شود شخصيتديگران شدن خرد موجب نبايد خنده و
و است كافي چيزي چه وقت ، چه كه بدهند تشخيص نميتوانند
دردسرساز و رنجآور ميتواند اوقات بعضي آنها بازيگوشي
مثلادر كنيد حفظ را خود مواقعخونسردي اين در. باشد
و ميخندد مداوما و بيجهت كودكي كه ميبينيد مواردي
روشن با كنيد سعي موارد اين در ميشود شما ناراحتي موجب
اطاق ، موقعيت از كودك بردن بيرون با يا و تلويزيون كردن
كودكستان به را كودكتان اگر.دهيد تغيير را حاضر
جاي به است بهتر ميكند خودداري رفتن از او ولي ميبريد
و بدهد دو مسابقه شما با تا تشويقشكنيد او ، با درگيري
.بدهد شكست را شما ميتواند او كه بگوييد او به
مثال براي ميكنند كمك فرزندتان خنداندن بعضيكارهادر
اين اگر ولي دهيد غلغلك آرام خيلي اوقات گاهي را آنها
و عجيب صداهاي ايجاد با.شويد منصرف دوستنداشت را كار
آب كردن ، بازي قايمباشك آوردن ، در ادا شكلكيا غريب ،
.باشيد سهيم خنداندناو در استخر ، يا حوض در كردن بازي
بررسي يك.ميخندند دختران از كمتر پسران كه بدانيد
گرفت عكسصورت هزار پانزده روي بر كه آمريكا در اخير
يك به ودختران پسران سالگي ، هشت تا كردكه آشكار
پسرها سالگي نه از بعد اما ميخندند اندازه
مردان كليشهاي نقشهاي از آنها و ميشوند نسبتاجديتر
ميبينند تلويزيون و فيلمها طريق از كه حرف كم قوي
بودن مرد نشانه نوعي را بودن جدي و ميشوند متاثر
ميخندند بيشتر گاهي دخترانتان اگر بنابراين.ميدانند
.تضعيفنكنيد را آنها روحيه نگيريدو عيب آنها بر
عمليوالدين وظايف:مجله
لو محمدگلصنم:ترجمه
تربيتي نادرست شيوههاي نقش
درلجبازيكودكان
وقتي:گفت بهزيستي علوم دانشگاه استاد:اجتماعي گروه
مجبور را آنان والدين ، يا و دارند درخواستي كودكان
.ميشوند لجباز ميكنند ، ميلشان برخلاف عملي انجام به
خوشاوبي كتايون دكتر اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
نامناسب رفتارهاي به والدين زياد توجه گاهي:افزود
آنان نادرست رفتارهاي كه ميشود سبب كودكان ،
بحثكردن ، و جر به كودكان كه طوري به شود ، تقويت
مكرر و مكرر درخواستهاي و كردن مجادله زدن ، نق
.ميشوند متوسل
وظايف و باشد منطقي كودكان از والدين انتظارات اگر
نيز كودكان كنند ، تعيين آنان براي آساني و ساده
.ميدهند بروز خود از مطلوب رفتاري و ميكنند همكاري
ساده قوانين به ديگران با آمدن كنار براي كودكان
هر كه بخواهيم كودكان از نبايد روشننيازمندند و
پيش سنين در كودكان دهند ، انجام ميگوييم ما آنچه
انتخاب بگيرند ، تصميم خودشان دارند دوست دبستاني
در تنها.مستقلباشند خود به مربوط كارهاي در و كنند
از بيش كهاز ميآيد شمار به لجباز كودك ، مواردي
.كند سرپيچي والدين دستورات نصف
در والدين كه است آن كودك لجبازي علت نيز گاهي
يك ندارندمثلا ثابتي رفتار او لجبازيهاي برابر
و نميدهند نشان لجبازي برابر در العملي عكس هيچ روز
خواستهآنان با مطابق ميخواهند كودك از ديگر روز
.كند رفتار
با هميشه" ميبايد كه نكته اين بر تاكيد با وي
كمتر آنان تا باشيم داشته ثابتي رفتار كودكان
والدين دادن دستور نحوه:داشت اظهار ،"كنند لجبازي
بدهند دستور زياد والدين اگر است موثر بسيار نيز
خودداري دستورات انجام از و ميشوند خسته كودكان
نميكنند اجرا را دستور آن براي كودكان گاه.ميكنند
را كار آن چگونه است نداده ياد آنها به كسي چون
.دهند انجام
است نياموخته را چنگال و قاشق از استفاده طرز كودك مثلا
رعايت را خوردن غذا صحيح آداب دارند توقع والدين اما
.كند
مهم تربيتي نكته چند
.كنيد فكر ميدهيد كودك به كه دستوراتي مورد در
در كودك به و كنيد بيان واضح و مستقيم را قوانين
صميمي كودك با كنيد ، كمك قوانين اين رعايت زمينه
به بنشينيد ، كنارش در كنيد ، توجه او به و شويد
او و آوريد زبان به را كوك نام كنيد ، نگاه چشمانش
.كنيد تشويق مطلوب كار انجام به را
كنيد بيان روشن و واضح طور به را خود درخواستهاي
يا بزن مسواك برو است موقعخوابت علي ليلا ، ) مثلا
از كودكان ميخواهيد اگر يا و (بپوش را خوابت لباس
مساله يكبار قبلا بايد كنند خودداري خاصي كار انجام
روي نپر ، مبل روي علي مثلا باشيد گفته آنان به را
.كن نگاه تلويزيون و بنشين صندلي
در و بدهيد كافي فرصت همكاري براي خود كودك به
كار ميخواهيد اگر كنيد تشكر او از دستور انجام صورت
كودكان به را خواب براي شدن آماده مثل جديدي
كنيد صبر دقيقه پنج دهيد ، توضيح يكبار كنيد ، گوشزد
اگر كنيد ، تكرار ديگر بار يك را خود سپسخواسته
بايد كند خودداري خاصي كار انجام از كودك ميخواهيد
.كنيد اجتناب آن مرتب تكرار از
انجام را نظر مورد كار دقيقه پنج ظرف كودك اگر
در كنيد استفاده موقعيت با متناسب ازدلايل نداد
در و نداد انجام را شما دستور هم باز كودك كه صورتي
تماشاي مانند خاصي فعاليت موقعمشغول همان
قطعكنيد را او فعاليت بود ، بازي ويا تلويزيون
(برداريد را بازي اسباب يا و كنيد خاموش را تلويزيون)
حذفيك برايبود خواهد خاموش دقيقه ده تا پنج
.است كافي دقيقه ده تا پنج (تلويزيون نديدن) فعاليت
.كنيد خودداري كودك با بحث و شكايت ، اعتراض از
بازگردانيد ، قبلي فعاليت به را كودك مدت ، اين از پس
كودك رفتار اصلاح براي نظر مورد زمان كه صورتي در
يا و داده را دوباره فعاليت اجازه رسيد ، اتمام به
.بدهيد كودك به را بازي اسباب
اسباب برگرداندن يا فعاليت دوباره شروع از بعد اگر
تكرار را خود منطقي دلايل داشت ادامه لجبازي بازي
(روز بقيه مثلا)بدهيد طولانيتري فرصت او به و كنيد
.كنيد استفاده كودك كردن ساكت روش از يا و
كردن محروم يا و كردن ساكت روش مورد در خوشاوبي ،
را جديدي كار كودك ميخواهيد اوقات گاهي:داد توضيح
نميپذيرد را آن راحتي به او كه حالي در كند شروع
حاليكه در بخوابد معيني ساعت در كودك ميخواهيم مثلا
مشكل ادامه صورت در هستند بيدار خانواده افراد ديگر
دور صندلي روي اورا نكنيد توجه او به كودك رفتاري
براي بگوييد او به و بنشانيد خانواده افراد ديگر از
.نكنيد توجه او به ديگر و بنشيني ساكت بايد دقيقه دو
كنيد استفاده كردن محروم از ننشست ساكت كودك اگر
همين به ننشستي ساكت دقيقه دو چون بگوييد او وبه
حذف يعني كردن محروم ميكنم ، محروم..از را تو دليل
انجام كودك زمان آن در كه خاصي فعاليت كردن
تماشاي يا و بازي اسباب با كردن بازي مثلا)ميدهد
اتاق از غير) ديگر اتاق يك به را او (تلويزيون
سه بين كودك سن گرفتن نظر در با و بفرستيد (خودش
اگر.شود خارج اتاق از ندهيد اجازه دقيقه هشت الي
.نكنيد توجهي او به شد عصباني يا ناراحت كودك مدت اين در
.برگردانيد اتاق رابه او شد خارج اتاق از كه صورتي در
كودك نظر مورد زمان اتمام از بعد كه صورتي در
صورت در كنيد تشويق را او داد انجام را شما دستورات
كردن محروم ويا كردن ساكت روش از او سرپيچي
جديد رفتار به شما كودك كه زماني تا و كنيد استفاده
.كنيد تكرار مرتب را قبلي روشهاي است نكرده عمل
دهيد ، انتخاب حق او به شود مستقل كودك آنكه براي
كودك براي را دستورات و قوانين تمام نيست لازم
و كنيد توجه او به باشيد صميمي كودك با.دهيد توضيح
كودكرا.كنيد درخواست او از آشكار و مستقيم طور به
لجبازي كودك كه زماني.كنيد تشويق خوب رفتار دليل به
مختلف راهكارهاي از دهيد ، نشان العمل عكس سريع ميكند
محروم و كردن ساكت" روش و منطقي دلايل ارائه مانند
.كنيد استفاده "كردن
اصلاح طرح:مجلس قضايي كميسيون در
شد تصويب سوم برنامه قانون ماده 187
مجلس ، طرحاصلاح وحقوقي قضايي كميسيون:اجتماعي گروه
انجام با توسعهرا سوم برنامه قانون ماده 187
.كرد تصويب آن ، در تغييراتي
ماده اصلاح خواستار طرحي باامضاي مجلس نماينده 153
.بودند شده توسعه برنامهسوم قانون 187
مردم دستيابي تسهيل براي طرح ، اين امضاكنندگان
وكلاي كانونهاي" كه خواستهبودند حقوقي خدمات به
فارغالتحصيلان صلاحيت تاييد به نسبت "دادگستري
موسسات تاسيس مجوز متقاضي كه قضايي حقوق رشته
.اقدامكنند هستند ، حقوقي مشاوره
اكنون هم كه سوم برنامه قانون ماده 187 طبق
.است قضائيه قوه عهده به كار اين ميشود ، اجرا
آنان از را وكيلان استقلال امر ، اين معتقدند طرح طراحان
قضائيه قوه اختيار تحت را آنها نوعي ، به و ميكند سلب
.درميآورد
ديروز مجلس حقوقي و قضايي كميسيون مخبر كاظمي ، محمد
به كه شد پيشنهاد قضائي كميسيون در:گفت ايرنا به
از مركب كميتهاي دادگستري ، وكلاي كانون جاي
صلاحيتهاي وكلا ، كانون و سهگانه قواي نمايندگان
حقوقي مشاوره تاسيسموسسات متقاضيان اخلاقي و علمي
برنامهسوم قانون ماده 187 اجراي و كنند بررسي را
.شود گذاشته كميته اين عهده به
بر بنا:كرد نشان خاطر مجلس در ملاير مردم نماينده
هر گذشت ، كميسيون اعضاي ازتصويب كه پيشنهاد اين
خواهند مزبور كميته در عضو دو گانه ، سه قواي از يك
به نفر سه نيز دادگستري وكلاي كانون از و داشت
.درخواهندآمد كميته عضويت
:گفت مصوبه اين به نسبت قضائيه قوه ديدگاه مورد در كاظمي
روي مستقيما زحمت ، اين كه نيست مايل چندان هم قضائيه قوه
اين مهماست قضائيه قوه و مجلس براي آنچه.بيفتد دوشش
دادگستري محاكم در حقوقي مشاوران از بتوانند مردم كه است
.كنند استفاده
مصوبه اگر:كرد اضافه مجلس حقوقي و قضايي كميسيون مخبر
تاريخ از بياورد ، راي هم علني صحن در قضايي كميسيون
.درآيد اجرا به مصوبه همين بايد تصويب ،
داراي جهاتي از را قضايي كميسيون مصوبه حال عين در وي
معمولا شورايي و كميتهاي كارهاي:گفت و دانست اشكال
كار متولي چون ميماند ، زمين بر كار و نميدهد نتيجه
.خواست مسئوليت بايد كسي چه از كه نيست معلوم و نيست مشخص
صلاحيتها بررسي كار كه است اين من پيشنهاد:افزود كاظمي
دادگستري وزير نظارت با و دادگستري وكلاي كانون توسط
صلاحيتها بررسي روند بر نظارت امكان كار ، اين.گيرد صورت
.ميكند فراهم نيز را
جشنواره در شادابي و جوان همايش برگزاري
جوانان بزرگ
با جوانان بزرگ جشنواره از روز سومين در:اجتماعي گروه
مجموعه آمفيتئاتر سالن در همايشي شادابي و جوان نام
.شد برگزار انقلاب ورزشي
زندگي در نيكو اخلاق و شادابي نقش درباره همايش اين در
جوانان موفقيت رمز و جوانان در نشاط ايجاد اثر جوانان ،
گزارش بنابراين.شد بررسي و بحث معنوي و مادي مسير در
جامعه و جوان نام با امروز جوانان بزرگ جشنواره سومين
در نيز ديگري همايش زمينه اين در و مييابد ادامه
در كه شد خواهد برگزار انقلاب ورزشي مجموعه آمفيتئاتر
استاد و جامعهشناس كوچكيان حجتالاسلام همايش اين
جوانان با پاسخي و پرسش جلسه قم و تهران دانشگاههاي
.داشت خواهد
در متنوعي برنامههاي جوانان بزرگ جشنواره سومين در
كه ميشود برگزار عكس و فيلم نمايش جمله از مختلف بخشهاي
از عكاسي و كوتاه فيلم ساخت راهكارهاي نمايشگاه اين در
ارائه مشخص فضايي در آن نمايش و خبري مختلف موضوعهاي
.شد خواهد
سنتي ، با و فرهنگي ريشههاي داراي ورزشي مسابقات برگزاري
زنده موسيقي اجراي همگاني ، ورزشهاي فدراسيون همكاري
در نقاشي ايستگاههاي ايجاد جوانان ، وسيله به خياباني
و مدل هواپيماهاي پرواز جشنوارههاي برگزاري باز ، فضاي
مسابقات طنز ، موضوعهاي با خياباني نمايشهاي بادبادك ،
سومين متنوع برنامههاي ديگر از ورزشي و مذهبي فرهنگي ،
.است جوانان بزرگ جشنواره
ماده 187 اجراي:وكلا كانون هياتمديره عضو
قضايي سيستم به ظلم توسعه سوم برنامه
است كشور
هياتمديره عضو خويي جليلزاده حميد دكتر:اجتماعي گروه
كانون:گفت ايسنا با گو و گفت در دادگستري وكلاي كانون
است مدني ديرپاي نهادهاي از يكي كه دادگستري وكلاي
نظام مسئولان بيمهري مورد ناشناخته دلايل به متاسفانه
.گرفت قرار اسلامي
با سوم برنامه قانون ماده 187 موافقان:داشت اظهار وي
در را آن فعلي عملكرد كه آن بدون كانون گذشته بر تكيه
پذيرش -ميكنند1 تكيه اساسي نكته دو روي بر بگيرند نظر
.حقالوكاله بودن بالا -وكالت 2 داوطلبان محدود
به ارتباطي موافقان نظر برخلاف مورد دو هر پيداست ناگفته
كانون بر آن تكرار با موافقان و ندارد فعلي وكلاي كانون
يا آنان ميرسد نظر به.ميدارند روا فراوان ستم وكلا
يا هستند بياطلاع كانون وظايف و اختيارات از اساسا
تعداد تعيين حاضر ، حال در زيرا ميكنند ، عامدانه تجاهل
اعضاي اكثريت زيرا است قضائيه قوه دراختيار داوطلب پذيرش
از وكالت پروانه اخذ كيفيت قانون ماده 1 موضوع كميسيون
با مورد اين در تصميمگيري و هستند قضائيه قوه مقامات
نيز حقالوكاله تعرفه تصويب طرفي از است ، مذكور مسئولان
.است بوده دادگستري وزير دراختيار تاكنون امر ابتداي از
|