پرنگاه گذري بر گذرا نگاهي
قرآني علوم كتابهاي نمايشگاه
هنر رشتههاي براي تحصيلي بورس
هنر فرهنگستان برگزيده نمايش
اينترنت در ساختگي دانشگاههاي مواظب
!باشيد
خود كار دفتر در هميشه اينترنت با
!باشيد
نمايشگاه نهمين جهان كشور حضور 24 با
گشايش فردا پس كريم قرآن بينالمللي
مييابد
دانشآموزمانور ميليون مشاركت 12 با
كشور مدارس در "زلزله برابر در ايمني"
ميشود برگزار
بايد مدارس معماري:پرورش و آموزش وزير
شود بازنگري
پرنگاه گذري بر گذرا نگاهي
متوسطه مقطع تاريخ كتابهاي درباره يادداشتي
و جهان وسعت به وسيع بسيار قلمرويي كه است تاريخ از سخن
هم ، اين و بشريدارد حيات زمان بهمدت طولاني بسيار
!دردسر هم و است آن فخر موجب
مقطع درسي كتب تغيير بهگونهايشاهد اخير سال چندين در
در.آن متعدد مشكلات ناظر دوره هر در و بودهايم متوسطه
متوسطه مقطع تاريخي كتب تغيير با باز نيز جاري سال
برداشتن بعداز رياضي و تجربي سوم پايه در.هستيم روبهرو
با را آن قبليتر سال تاريخ گذشته ، سال معاصر تاريخ كتاب
اختيار در و رساندهاند بهچاپ اول درس حذف3
با دانشآموزان دوم ، پايه در.دادهاند قرار دانشآموزان
برابر حجمي كه"(1)جهان و ايران" تاريخ تحتعنوان كتابي
كه هستند روبهرو است ، داده اختصاص خود به را صفحه 384
،(بينالنهرين) مياندورود:چون است كهني تمدنهاي شامل
اسلام اسلام ، از قبل ايران و روم و يونان هندوچين ، مصر ،
اسلامي ، دوره ايران عباسي ، اموي ، راشدين ، خلفاي حكومتهاي
و صليبي جنگهاي صفويه ، مغولان ، تا غزنويان حكومتهاي
!اروپا در رنسانس
چه انساني دوم پايه از ما چيست؟ هدف كه اينجاست سوال
به بدانيم كه دادهايم انجام تحقيقي آيا داريم؟ برآوردي
انجام با كه چرا داريم؟ يادگيري توقع آنها از ميزان چه
است درست.ميرسيد نظر به بعيد كتابي چنين طرح سنجشي ، هر
آن دشوار اسامي و كلمات و تاريخ سختيكتاب همه با كه
...و بارتولومودياز چندرگوپتا ، رامايانا ، مهاباراتا ، چون
چند كه آنگاه اما است ، دانستن به راغب دانشآموز باز
عيلام اديان از كه ميبينيد دهيد ، قرار پرسش مورد را درس
!شنيدني است ساخته معجوني ايران و مصر و دورود ميان و
كيفيتي با محفوظات همه اين ارائه كه ببينيم بايد حال
در تلاش بيشترين كه جهاني در دبيرستان ، دوم سطح در چنين
آموزشي اهداف پيشبرد براي عمليتر راهكارهاي عرضه جهت
تا بگذرد ديگر قرن چند بايد دارد؟ سويي چه به راه است ،
با و كلاس چهارديواري در نميتوان فقط را تاريخ ببريم پي
اگر است لازم.كرد تفهيم دانشآموز به قطور مشخص كتاب يك
.داد تشكيل دردارالفنون را كلاس رسيديم ، ناصري دوره به
حداقل ميگوييم ، سخن هخامنشي دوره ايران هنر مورد در اگر
كه شهرهايي در يا و ببريم موزه به را دانشآموز بايد
پي كه است زمان آن.مكان آن به دارند تاريخي آثار
ميرزاتقيخان اقدامات طوطيوار كردن حفظ جاي به ميبريم
و ميگيرد ياد سريع چه دانشآموز ،(اميركبير) فراهاني
عيني مشاهده توصيف ، اين با !نميشود دور ذهنش از گاه هيچ
تاريخ چون دروسي يادگيري در (...و بازديد اسلايد ، فيلم ، )
.صفحهاي كتاب384 يك كردن حفظ تا دارد را نقش بيشترين
كتاب اول قسمت.دارد مشابه وضعي هم انساني سوم سال كتاب
دست به هنوز آن دوم قسمت كه ايران ، تاريخ جديدالتاليف
و ميزان روي بر درستي برنامهريزي تا است ، نرسيده دبيران
بهخود (فعلا) را صفحه باشند ، 116 داشته تدريس روش
تمامي از است كرده سعي كتاب اين.است داده اختصاص
و براند سخن گونه اشارت حتي بهطور جهان مهم رويدادهاي
.بگذارد بهميدان گام ژورناليستي توضيحاتي با
تاريخ) آن حذف دوره يك از بعد - كتابي چنين لزوم گرچه
شيوه اين ليكن ميشد احساس متوسطه مقطع در -(سابق عمومي
بعضي در و ميدهد توضيح خود كتاب ، مواقع برخي در كه
كه ميشود باعث ميكند ، بسنده مطالب كردن فهرست به موارد
ضيق به توجه با مسئله اين و شود مطرح معلم توضيح به نياز
بسيار خاص ، ساعت در مطالب هجوم و دانشآموز حوصله و وقت
چون دشوار كلمات وجود اين بر علاوه.ميرسد بهنظر مشكل
فرانسه دفاعي خط يا زيگفريدو بهنام هيتلر دفاعي خط
چه پرسيد بايد كه است (صفحه90) ماژينو ، به موسوم
يا و دانستن.كند حفظ را آنها دانشآموز كه است اصراري
يا و زد خواهد او اطلاعات به لطمهاي چه آن ندانستن
تنها پيمان چند و چندين از جلد1 دروس اواخر در فرضا
ناتو ، مانند (ص 108)است برده نام كوچك پاراگراف در2
گذشت ، كه چونان هم باز كه غيرمتعهدها جنبش سنتو ، سيتو ،
در بايد موضوعات اين روي بر معلم توضيحات ، همه رغم به
.كند كار كلاس
چه با و پايهاي چه با ديدكه بايد اول آنكه سخن كوتاه
چونان را كتابي آنگاه و هستيم روبهرو حافظهاي ميزان
باشيم داشته انتظار آنها از و آوريم فرود آنان سر بر پتك
بيشتر" باشد ، جذاب برايشان نيايد ، بدشان تاريخ از كه
و "كنند تحقيق و پژوهش" ،"بخوانند توضيحاترا" "بدانند
آينده در و نهايتابرآيند نيز درس مطلب كل پس از تازه
!بياورند بهخاطر را آن از جملهاي چند احتمالا هم
تاريخ دبير -علينژاد فرحناز
قرآني علوم كتابهاي نمايشگاه
آثار با جوانان و نوجوانان كودكان ، آشنايي منظور به
نمايشگاه قرآني ، علوم جويندگان منابع تامين و قرآني
در رمضان مبارك ماه پايان تا قرآن علوم كتابهاي تخصصي
.است داير مركزي كتاب شهر
بزرگ كشورهاي و ايران در قرآني علوم نرمافزارهاي عرضه
پانصد فروش و نمايش و اردن و عربستان مصر ، همچون اسلامي
نمايشگاه اين مهم بخشهاي قرآني ، صوتي كاست نوار و CD عدد
.ميدهد تشكيل را
هنر رشتههاي براي تحصيلي بورس
به فناوري ، و تحقيقات علوم ، وزارت:فرهنگي علمي گروه
هنر رشتههاي كارشناسي مقطع برتر دانشآموختگان
خارج تحصيلي بورس شرايطي تحت آن از بعد يا وروديهاي 75
.ميكند اعطا كشور ، از
ميتوانند علاقمندان علوم ، وزارت عمومي روابط گزارش به
محل دانشگاه آموزشي معاونت به بيشتر اطلاعات دريافت جهت
.كنند مراجعه خود تحصيل
هنر فرهنگستان برگزيده نمايش
سياستهاي ادامه در ايران اسلامي جمهوري هنر فرهنگستان
فجر تئاتر جشنواره در را نمايشي اثر يك خود ، تشويقي
.برميگزيند
برگزيده اثر معرفي هنر ، فرهنگستان عمومي روابط گزارش به
با و كشور نمايش هنر تقويت باانگيزه فجر تئاتر جشنواره
.ميشود انجام ملي تئاتر معيارهاي و ملاكها به توجه
اينترنت در ساختگي دانشگاههاي مواظب
!باشيد
اينترنت طريق از تحصيل با !كنيد تحصيل خود خانه آسايش در
!بگذاريد دانشگاه به قدم بيآنكه كنيد ، كسب معتبر مدرك
راه از دانشگاههاي برخي تبليغات در دست اين از جملاتي
قبيل اين از فزايندهاي شمار.ميشود ديده اينترنتي دور
ميشوند ، خوانده "مدرك كارخانه" اصطلاحا كه دانشگاهها
دانشگاهها اصطلاح به اينسربرآوردهاند اينترنت از
گزاف مبالغ دريافت قبال در را دانشگاهيبياعتبار مدارك
.ميفروشند
معتقد آمريكايي محقق بير جان آلمان ، خبرگزاري گزارش به
وجود جهان سراسر در دست اين از دانشگاه حدود 300 است
كشف راه در آمريكا افبيآي با سالها وي.دارد
خلال در.كرد همكاري سايتها اين گردانندگان خلافكاريهاي
كاهش به زمينه اين در تحقيقگسترده دهه 1990 ، سالهاي
.انجاميد جهان در جعلي مدارك فروش چشمگير
خصوص به اينترنت ، طريق از آموزش گسترش به توجه با اكنون
از استفاده سوء براي شيادان از زيادي عده آمريكا ، در
بازار وارد اينترنتي دانشگاههاي عموميبه اعتماد
با دكترا مدرك حتي حاضر حال در:ميگويد بير.شدهاند
.دارد وجود نيز تخفيف
بود ، شده اينترنتي دانشگاه عنوان فريفته كه دانشجو يك
مطالعات رشته در تحصيل سال سه شهريه براي دلار 5000
برايش ارزيابي آزمونهاي و كتابها سپس.كرد پرداخت تجاري
او پست طريق از فارغالتحصيلي مدرك ارسال اماشد ارسال
تحقيقات اما داد ، اطلاع پليس به شخص اين.كرد رامشكوك
چيزي تنها.ندارد وجود نام آن به دانشگاهي هيچ داد نشان
.بود پستي صندوق يك داشت ، وجود كه
آمريكا در ميدهند ترجيح مشكوك آموزشي نهادهاي
توسط دانشجو پذيرش نقيض و ضد مقررات كه چرا فعاليتكنند
مشروعيت مبناي مورد در ايالتي هر.ميكند آسانتر را آنها
بسيار اغلب مقررات اين و دارد را خود خاص مقررات دانشگاه
ميتوانند مدرك عاقلكارخانههاي گردانندگان.است ملايم
در موسسات اين از برخي مثلا.بزنند دور را قانون
زماني تا فعاليتهايشان كه ميكنند فعاليت ايالتهايي
.نفروشند مدرك شده ، ياد ايالت ساكنان به كه است قانوني
است آن مدرك كارخانههاي معضل به پرداختن از بير جان هدف
سوءاستفاده خوب فكر يك از افراد اين است معتقد وي كه
است ، دانش كسب براي عالي روشي مجازي يادگيري.ميكنند
مطالب به را افراد دسترسي امكان كامپيوترها كه چرا
.ميدهند معتبرافزايش آموزشي
آنها از بسياري و نيستند آمريكا در همگي مدرك تاجران
گلن"دانشگاه.دارند خود بالقوه مشتريان با زيادي فاصله
آن فعاليت اما است ، انگليس و ايرلند در آن دفاتر "كولن
مدارك دانشگاه اصطلاح به اين.است بينالمللي سطح در
در آن تبليغات.ميفروشد و جعل را معتبر دانشگاههاي
توليد اسرائيل در جعلي مدارك ميشود ، انجام روماني
قبرس در است ، كار اين گردانندگان كه شركتي مقر و ميشود
است ، ديگر سايت هر مانند ساختگي دانشگاه اين سايت.است
.ندارد وجود ميدهد ، ايرلند در كه نشاني اما
خود كار دفتر در هميشه اينترنت با
!باشيد
كنيد؟ فراموش را خود مهم قرار يك است شده حال به تا آيا
باشد؟ شما دسترس در همواره شما مهم اطلاعات ميخواهيد آيا
شما به ميتواند وب نظمدهندگان و اينترنت از استفاده
.كند كمك
ارائه قرارها ، كردن مرتب با وب نظمدهندگان و تقويمها
خدمت عرضه حتي و اينترنت در اطلاعات ذخيره براي فضا
پيامرساني خدمات يا الكترونيك نامه طريق از يادآوري
كامپيوتر كاربردهاي با كه دارند خوبي كارايي (sms) كوتاه
.است مقايسه غيرقابل قديمي برنامههاي و خانه در شخصي
به توجه از جهان سراسر در اينترنت به علاقهمندان
علت همين به و نماندهاند غافل وب نظمدهندگان و تقويمها
.ميشود ايجاد مختلف كشورهاي در قبيلسايتها اين
آنها عادي همتايان بر وب نظمدهندههاي امتياز مهمترين
جهان در جايي هر از شده ذخيره اطلاعات به دسترسي امكان
نشاني اين با آلمان در وب نظمدهنده سرويس يك.است
دست اين از سايتهاييwww.junglemate.com.ميكند فعاليت
را اطلاعات رفتن بين از امكان كه تدابيريانديشيدهاند
منتفي شخصي كامپيوتر ناگهاني افتادن كار از اثر بر
و قرارها اينترنتي نظمدهندههاي قبيل اين.ميكند
را شده برنامهريزي كارهاي نيز و ثبت را نشانيها
.ميكنند يادآوري
در را خدمات قبيل اين مجاني طور به كه سايتهايي البته
عرضه را خدمات از محدودتري تعداد ميكنند ، ارائه اينترنت
به 50 گاه پولي سايتهاي و برنامهها مورد در كه ميكنند
حدود 25 به استفادهكنندگان علاوه به.ميرسد مورد
ديگر سايت يك.دارند دسترسي اطلاعات ذخيره فضاي مگابايت
my.palm.com.است شخصي اطلاعات مدير نوعي واقع در كه
ثبت بخش در كاوش امكان آن ويژگيهاي جمله از.ميباشد
اين به.است فهرستكارها و گروهي و فردي تقويم نشانيها ،
جهان در نقطهاي هر از ميتوانند استفادهكنندگان ترتيب
قبيل اين تعبيري به.بيابند دست خود اساسي اطلاعات به
شخص همراه جا همه كه هستند اينترنتي كار دفاتر سايتها ،
.است
كه است آورده فراهم را امكان اين نظمدهنده سايتهاي برخي
يا پيجو نمابر ، تلفن ، الكترونيك ، نامه طريق از بتوان
مطلع قرار يك زمان از را اشخاص الكترونيكي كوتاه پيامهاي
اين.است www.pcreminder.com سايتها اين جمله از.كرد
.است الكترونيك نامه نشانيهاي كتابچه برگيرنده در نشاني
اطلاعات قدري به افراد اغلب كه است آن مهم مساله يك
اصولا كه كردهاند ذخيره خود شخصي كامپيوتر در مختلف
.است غيرممكن اينترنتي نظمدهنده يك به آنها همه انتقال
وارد دور راه از بتواند شخصي كه دارد وجود راهي آيا
نرمافزار يك نصب با كار اين شود؟ خود كامپيوتر فايلهاي
سايت ميتواناز را نرمافزار اين.است امكانپذير
ايننرمافزارامكان.كرد بارگذاريWWW.globalremote.com
طريق از را شخصي كامپيوتر در موجود اطلاعات به دسترسي
.ميآورد فراهم دادهها مطمئن و فشرده انتقال
ثبت محتويات جدول ميتواند برنامه اين از استفادهكننده
يا فايلها وارد حتي و ببيند را خود كامپيوتر در شده
نامه ارسال.كند بارگذاري را آنها و شود خاصي اسناد
اين.است ممكن طريق اين از هم نمابر و الكترونيك
ويندوز عامل سيستم داراي كامپيوترهاي تمام با نرمافزار
اتصال داراي كه شخصي كامپيوترهاي البته.سازگاراست
.كنند استفاده سودمند خدمت اين از ميتوانند هستند ، isdn
رضانعيمي وحيد
نمايشگاه نهمين جهان كشور حضور 24 با
گشايش فردا پس قرآنكريم بينالمللي
مييابد
كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين:فرهنگي علمي گروه
رفسنجاني هاشمي آيتالله حضور با مراسمي طي آذر سوم شنبه
فرهنگ وزير مسجدجامعي احمد نظام ، مصلحت تشخيص مجمع رئيس
گشايش علمي و فرهنگي شخصيتهاي از جمعي و اسلامي ارشاد و
.مييابد
از 55 بيش حضور با كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين
آفرينشهاي مركز در جهان كشور از24 ميهمان
برگزار نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون هنري فرهنگي
.است برقرار رمضان مبارك ماه پايان تا و ميشود
مكتوب ، چون مختلفي بخشهاي در نمايشگاه اين برنامههاي
جوانان ، تصويري ، و صوتي رايانهاي ، هنري ، بينالمللي ،
همايش قرآن ، خادمان تكريم نوجوانان ، و كودكان بانوان ،
دانشجويي ، كريم ، قرآن خادمان سراي هشتم ، قرن بزرگ كاتبان
.ميشود برگزار افغانستان ويژه برنامه و فروش
نيز و تذهيبكار نقاش ، خطاط ، هنرمندان از جمعي امسال
برجستهاي قرآني شخصيتهاي و قرآن مترجمان اسلامشناسان ،
.هستند قرآن نمايشگاه نهمين ميهمان مختلف ، كشورهاي از
تايلند ، ژاپن ، كشورهاي حضور با قرآن بينالمللي نمايشگاه
بوسني ، آذربايجان ، سوريه ، روسيه ، افغانستان ، بلغارستان ،
فرانسه ، تركيه ، سودان ، مصر ، بنگلادش ، جنوبي ، آفريقاي
انگليس ، مالزي ، اردن ، پاكستان ، لبنان ، هندوستان ، ليبي ،
.ميشود برگزار اندونزي و تونس
در كشور خوشنويسان برترين از نفر حدود 60 امسال همچنين
ويژهاي بخش و ميكنند شركت كريم قرآن نمايشگاه هنري بخش
يافته اختصاص ممتاز و برجسته هنرمندان اين آثار ارائه به
.است
ساعت 10 از روز هر كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين
.است برقرار تا 24 و 18 تا 30/16 صبح
افغانستان مردم قرآني آثار
قرآن نمايشگاه در
قرآني فعاليتهاي معرفي هدف با افغانستان ويژه غرفه
كريم قرآن بينالمللي نمايشگاه نهمين در كشور اين مردم
.ميشود برپا
عكسهايي و فيلم نمايش بر علاوه افغانستان ، ويژه غرفه در
در افغان هنرمندان آثار كشور ، اين اخير اتفاقات از
.آمد درخواهد نمايش به مختلف رشتههاي
نمايشگاه نهمين ويژه كميته مسئول شريفي محمدتقي گفته به
برپاست ، نمايشگاه پايان تا كه غرفه اين در كريم ، قرآن
قرآني چهرههاي و قرآنپژوهان مفسران ، هنرمندان ،
.دارند حضور افغانستان
حضور با قرآني خاطره شب مراسم غرفه اين در شب هر همچنين
افغاني مدارس دانشآموزان و ميشود برگزار افغاني مدعوين
.مييابند حضور غرفه اين در ايران در
قرآني نقاش و تذهيبكار روحاني ، جيلاني غلام غرفه اين در
.ميگذارد نمايش به را خود آثار افغانستان برجسته
.است نهاده بنا را قرآني و مذهبي نقاشي از خاصي سبك وي
كشور اين در شده چاپ قرآنهاي همچنين افغانستان غرفه در
.درميآيد نمايش به تاجيكي و پشتو ترجمههاي با
دانشآموزمانور ميليون مشاركت 12 با
كشور مدارس در "زلزله
برابر در ايمني"
ميشود برگزار
و زلزله سراسري مانور سومين:فرهنگي و علمي گروه
كشور سراسر دبيرستان و راهنمايي مدارس سطح در ايمني
.ميشود برگزار آذرماه هشتم
و شناسي بينالملليزلزله پژوهشگاه رئيس
خبرنگاران ، با گفتگو در چهارشنبه روز زلزله مهندسي
آگاهي سطح ارتقاي را مانور اين برگزاري از هدف
عنوان آن ، برابر در آمادگي و زلزله درباره جامعه
.كرد
دانشآموز ميليون گفت12 آشتياني غفوري محسن
در صدا به با كشور سراسر مدرسه هزار پنجاه از بيش در
اقدامات راديو ، سراسري شبكه از زلزله آژير آمدن
تمرين را زلزله بحران با شدن مواجه براي صحيح
.كرد خواهند
را زلزله خسارتهاي كاهش روش مهمترين وي ،
و حين پيش ، كارهاي آموزش" و "ساختمانها مقاومسازي"
.كرد ذكر "زلزله از پس
زلزله مهندسي و زلزلهشناسي بينالمللي پژوهشگاه رئيس
فرهنگ جامعه ، فرهنگي بخشهاي كه است شايسته:افزود
.كنند تقويت را زلزله برابر در ايمني
به بايد فرهنگ اين تقويت براي آشتياني ، گفته به
و آموزش مهم نقش به توجه با و شود توجه زيرساخت
آموزش توان مي جامعه ، فرهنگ شكلگيري در پرورش
و آموزش از ويكرد آغاز مدارس از را ايمني فرهنگ
و دانشآموزي سيما ، سازمان صداو كشور ، وزارت پرورش ،
پژوهشگاه همراهان عنوان به احمر هلال جمعيت
نام مانور اين برگزاري در شناسي زلزله بينالمللي
.برد
بايد مدارس معماري:پرورش و آموزش وزير
شود بازنگري
معماري":گفت پرورش و آموزش وزير:فرهنگي علمي گروه
ويژه به آموزان دانش شرايط به توجه با بايد مدارس
".شود بازنگري دختران ،
معارفه مراسم در چهارشنبه روز كه "حاجي مرتضي"
و توسعه نوسازي ، سازمان رئيسجديد "افشاني محمدعلي"
حريم در نبايد كرد تاكيد ميگفت ، سخن مدارس تجهيز
و امنيت كه باشد گونهاي به ساختمانها مدارس ،
و كپرزدايي" وي.كند تهديد را دانشآموزان آسايش
حضور گرفتن جدي محروم ، مناطق در امكانات بسيج
ايجاد مدارس ، معماري در تجديدنظر مدرسهساز ، خيرين
با و بزرگ شهرهاي در بخصوص مدارس در ورزشي فضاي
سازمان اصلي اولويت پنج را "مدارس نشاطسازي
.كرد ذكر مدارس تجهيز و نوسازي
حبيبالله" از مراسم اين در پرورش و آموزش وزير
در اخير ساليان طي كه اقداماتي سبب به "بوربور
.كرد تشكر كرده ، نوسازي سازمان
|