اعلام عمران كميسيون عضو آيتي توسط
راهها ايمنسازي براي مجلس برنامههاي:شد
جادهاي تصادفات كاهش و
قانون اصلاح
:دارايي و اقتصادي امور وزير
نميشود دولت درآمدهاي كاهش باعث مالياتها
پارس خشكيميدان بخش مناقصه برندگان
ميشوند
زودياعلام به جنوبي
ايتاليا روزنامههاي قيمت
سال از 6 بعد
يافت افزايش
يادداشت
اعلام عمران كميسيون عضو آيتي توسط
راهها ايمنسازي براي مجلس برنامههاي
:شد
تصادفاتجادهاي كاهش و
و درآمده علم بهصورت دنيا در امروزه ترافيك حاليكه در
چند ما ميشود ، تدريس دكترا مقاطع تا دانشگاهها در
پليسراه و راهوترابري وزارت در ترافيك دكتراي و متخصص
داريم؟
ساعت از 8 بيشتر ندارد حق راننده راهها ايمني بحث در
كند رانندگي شبانهروز در
اولويت تصادفات ، 3 از ناشي تلفات از جلوگيري براي مجلس
كردن ايمن اصلي ، راههاي كردن بانده دو جمله از همعرض
.ميكند دنبال را ترافيك مديريت كردن علمي و راهها
در مطلب اين اعلام با مجلس عمران كميسيون عضو آيتي ، مهدي
آمار بودن بالا علل تشريح خصوص در ما خبرنگار با گفتوگو
نظر از ما كشور متاسفانه:داشت اظهار كشور در تصادفات
در را اول مقام اخير سال چند در جادهاي تصادفات آمار
درصد حدود 20 سال 80 در تصادفات ميزان و كرده احراز دنيا
.است داشته رشد قبل سال مشابه به نسبت
و ونقل حمل مهندسي به مربوط را جادهاي تصادفات علت وي
:گفت و دانست ترافيك مديريت همچنين و راهترابري و طراحي
.است حملونقل ناوگان فرسودگي مساله مهمترين نخست بخش در
راهها وضعيت ضعيفترين كشورمان نيز راه طراحي لحاظ به
راه ، طراحي بحث در.دارد ايمني و فني مشخصات لحاظ به را
.است جاده مجاز عرض و مجاز قوس ديگر مساله
چند ساعت هر در ميدهد نشان ترافيكي ظرفيت:افزود وي
شانه راه ، عرض ميتوان كه ميكند عبور جاده از اتومبيل
اتوبان ، درجه 2 درجه1 ، شامل راه كيفيت راه ،
.كرد مشخص را وي پارك يا و بزرگراه
باعث كه دلايلي از يكي:گفت مجلس عمران كميسيون عضو
شدن شاخ به شاخ است شده كشور در تصادفات افزايش
مديريت توسط هنوز متاسفانه كه است سنگين و سبك ماشينهاي
براي مناسب سرعت كه ميشود باعث اين و است نشده حل راه ،
براي جاده.نشود تنظيم جاده در سنگين و سبك ماشينهاي
سرعت با سنگين ماشين براي و بالا سرعت با سبك ماشين
را جادهها كه هنگامي نتيجه در.ميشود طراحي پايين
(سرعت)حركت دو داراي كه سنگين و سبك ماشين ميكنيم مختلط
سبقت ، مرحله در و ميگيرند قرار رديف يك در هستند متفاوت
عبور درستي به نميتوانند نامتعادل سرعت با ماشين دو
.كنند
كشورهاي اكثر در:داشت اظهار معضل اين راهكار مورد در وي
.ميكنند دوبانده را يك درجه راههاي دنيا
بسياري تعداد سال هر:گفت راهها ايمني بحث خصوص در آيتي
نشاندهنده اين و ميكنند سقوط دره قعر به ماشينها از
پرتگاه بهصورت جادهها كه جاهايي در كه است اين
كنار فلزي حصار) گاردريل كه ايمنيها كمترين درآمدهاند ،
كه كنم اذعان بايد البته و نداشتهايم باشد (جادهها
.ميشود وارد خارج از هنوز گاردريل
با:كرد تصريح رانندگان رفاهي و تاميني مسائل مورد در وي
لذا ميشود شمرده سنگين مشاغل جزء رانندگي اينكه به توجه
و بيمه بهداشت ، جمله از رفاهي مسائل به احتياج راننده
نشاندهنده آماردارد بينراهي خدمات و كافي استراحت
ماشينهاي توسط اكثرا شب در وحشتناك تصادفات كه است اين
كه داده رخ سواري با كاميون اتوبوسو با اتوبوس سنگين
يا 3 اتوبوس 2 و سنگين ماشين راننده چرا شود بررسي بايد
و راه مديريت قسمت ، اين در البته.ميكند رانندگي شيفت
بحث در زيرا هستند دخيل هم راهوترابري وزارت و ترافيك
در ساعت از 8 بيشتر ندارد حق راننده راهها ايمني
.كند رانندگي شبانهروز
كنترل ميزان با تصادفات آمار افزايش:افزود ادامه در وي
نظارت كه رانندهاي.دارد مستقيم نسبت جادهها در پليس
بالا سرعت با هيچگاه ببيند خود سر بالاي را پليس دقيق
در هليكوپتر از نتوانستهايم هنوز ما نميكند ، حركت
را متخلف راننده سريعتر تا كنيم استفاده جادهها كنترل
.كنيم جريمه و متوقف و مجازات
وزير اينكه به باتوجه كه سوال اين به پاسخ در آيتي
از ناشي خسارت است ، كرده اعلام اخيرا راهوترابري
بودجه برابر دو رقم اين و است تومان ميليارد تصادفات 500
جادهها تعريض براي چرا است راهسازي براي وزارتخانه
مشكل ما قسمت اين در بيشك:گفت نميشود؟ سرمايهگذاري
حل بايد دولت در هماهنگي مشكل.داريم هماهنگي و مديريتي
وزارت قوانيني ، گذراندن با كه است موظف دولت و شود
انتظامي نيروي پليسراه ، نقل ، و حمل سازمان راهوترابري ،
ارگاني هر كه نباشد چنين و كند هماهنگ را شهرداريها و
.كند ديگر ارگان متوجه را مشكلات
:گفت و دانست تخصصي و مديريتي مشكل را دوم مساله وي
نشده علمي و است سنتي هنوز ما كشور در ترافيكي مديريت
علم بهصورت دنيا در امروزه ترافيك حاليكه در است
ما.ميشود تدريس دكترا مقاطع تا دانشگاهها در و درآمده
و راهوترابري وزارت در ترافيك دكتراي و متخصص چند
داريم؟ پليسراه
علم بايد ما راهوترابري وزارت و پليسراه:افزود وي
در را كلاسهايي ما ترافيك مديران و كنند كسب را ترافيك
جادهها در ترافيكي مديريت زيرا ببينند حملونقل زمينه
.است ضعيف بسيار
براي مجلس برنامههاي مهمترين درخصوص بيرجند نماينده
راهها بودجه مورد در مجلس:گفت تصادفات كاهش از جلوگيري
كردن دوبانده-ميكند1 دنبال را همعرض اولويت 3
مديريت كردن علمي -راهها 3 كردن ايمن -اصلي 2 راههاي
.ترافيك
و راهها ايمني به راهها كردن بانده كنار 2 در اگر ما
مطمئنا بپردازيم ترافيكي مديريت براي برنامهريزي
.ميشود كم جادهها تصادفات
قانون اصلاح
:دارايي و اقتصادي امور وزير
نميشود دولت درآمدهاي كاهش باعث مالياتها
موديان تعداد بردن بالا همچنين و معافيتها از برخي حذف
مظاهري طهماسب.شد خواهد مالياتي پايه بسط و گسترش موجب
ما خبرنگار پرسش به پاسخ در دارايي و اقتصاد امور وزير
قانون اصلاح از بعد دولت درآمدهاي كاهش امكان خصوص در
در مالياتي ، تعرفههاي برخي اصلاح با:گفت مالياتها
داشت خواهيم را دولتي درآمدهاي كاهش ما قسمتها از بعضي
مشاهده را دولتي درآمد افزايش ديگر ، قسمتهايي در و
منجر صرفا مالياتها اصلاحقانون كه نيست چنينميكنيم
علت مهمترين مورد در مظاهري.شود دولتي درآمد كاهش به
بالاي نرخ:گفت اخير سالهاي در دولتي درآمدهاي كاهش
انگيزه كاهش براي دليل مهمترين مالياتي تعرفه
را دولت درآمدهاي كاهش نهايت در كه است سرمايهگذاران
اصلاح با:افزود ادامه در وي.است داشته همراه به نيز
تا شد خواهد رفع نقيصه اين مالياتها قانون
صنعتي و توليدي بخشهاي در بتوانند سرمايهگذاران
همچنين دارايي و اموراقتصادي وزير.كنند سرمايهگذاري
تعداد بردن بالا و معافيتها از برخي حذف:كرد تصريح
به را مالياتي پايههاي بسط و گسترش مالياتي ، موديان
بر علاوه سياست ، اين اجراي با نتيجه در.دارد همراه
رونق موجبات توليد ، و اشتغال سرمايهگذاري ، افزايش
اصلاح با هم دولت بنابراين.ميشود فراهم نيز اقتصادي
.دارد موافقت مالياتها قانون
پارس خشكيميدان بخش مناقصه برندگان
ميشوند
زودياعلام به جنوبي
بخش مناقصه برندگان اسامي ديگر نيم و ماه يك تا حداكثر
به.ميشود اعلام جنوبي پارس ميدان توسعه و 5 فاز 4 خشكي
دو تنها دولتي مقام يك از نقل به ما خبرنگار گزارش
> و <جنوبي كره هيونداي و ايتاليا پروجتي اسنام >كنسرسيوم
كره دايلم و (ايران صنايع نوسازي و گسترش سازمان)ايدرو
.كردهاند شركت مناقصه اين در <جنوبي
فاز 4 خشكي بخش قرارداد تقريبي ارزش است حاكي گزارش اين
پالايشگاهها ساخت به مربوط آن قسمت مهمترين كه و 5
.است دلار ميليارد يك ميشود
سال 79 مردادماه در جنوبي پارس و 5 فاز 4 توسعه قرارداد
(آجيپ مادر شركت) اني كنسرسيوم و ايران نفت ملي شركت بين
.است شده منعقد پتروپارس و ايتاليا از
بود شده تنظيم نحوي به مناقصه شرايط كه اين بيان با وي
مناقصه اين در حضور براي آمادگي توان بيشتري شركتهاي كه
مهندسي و طراحي شركت كه پروجتي اسنام:گفت نداشتند را
پيشنهادات ارائه براي ماه دو تنها است آجيپ زيرمجموعه
كمتر شرايط اين با كه بود داده فرصت مناقصه در شركت براي
ارائه و اطلاعات جمعآوري توانايي كنسرسيومي يا شركت
آن در كنسرسيوم دو تنها علت همين به و داشت را پيشنهاد
و 540 گازي مايعات بشكه ميليون توليد 710.كردند شركت
از بهرهبرداري ساله دوره 30 طي در گاز مترمكعب ميليارد
و 528 يكميليارد بر بالغ درآمدي سالانه و 5 فاز 4
.داشت خواهد بر در كشور براي دلار ميليون
گازهر دلار ، ميعانات 20 بشكه هر قيمت فرض با محاسبه اين
جايگزيني قيمت سنت در 13 تفاوت و مترمكعب 4سنت
.است شده گازانجام با نفتي فرآوردههاي
ايتاليا روزنامههاي قيمت
سال از 6 بعد
يافت افزايش
سال از 6 بعد ايتاليا روزنامههاي پرشمارگانترين قيمت
.يافت افزايش (ريال 7000)لير پيش 1700 هفته ماندن ثابت
لارپوبليكا و دلاسرا كوريره روزنامههاي ايرنا ، گزارش به
لير را 200 نسخه هر قيمت طرح ، اين اجراي نخست مرحله در
.دادهاند افزايش (ريال 850)
اين ديگر روز چند تا نيز ايتاليا روزنامههاي ديگر
.كرد خواهند اعمال را قيمت افزايش
اقتصاد در تورم وجود با روزنامهها ساله شش قيمت ثبات
شده اعلام مطبوعات شمارگان افزايش دلايل از يكي ايتاليا ،
.است
تبليغات ، و آگهي كاهش روزنامهها ، قيمت اخير افزايش عوامل
كاغذ قيمت درصدي افزايش 20 و جهاني اقتصادي بحرانهاي
.است شده اعلام
يادداشت
ايران در سرمايهگذاري ريسك
به اينكه بر مبني شد چاپ مطبوعات در خبري گذشته هفته
ريسك جهاني ، سرمايهگذاري ريسك مشاوران گروه گزارش
سال 2002 در ايران جمله از كشور در 60 سرمايهگذاري
.يافت خواهد افزايش درصد سالجاري 30 به نسبت ميلادي
مطرح شرايطي در ايران در سرمايهگذاري ريسك سطح افزايش
اصلاح و بازنگري درصدد جدي بهطور كشورمان كه ميشود
وزارت اخيرا حتي و است خارجي سرمايه حمايت و جلب قانون
شركت انتقال از پس كرد اعلام دارايي و اقتصادي امور
شركتهاي ساير انتقال شرايط است درصدد ايران به پتروپارس
بسياري تحقق طرفي از.كند فراهم كشور داخل به را ايراني
مستلزم اشتغال تامين جمله از توسعه سوم برنامه اهداف از
در وخارجي داخلي از اعم سرمايهگذاري ميزان افزايش
ريسك ميزان و ضريب رفتن بالا شرايط اين در.است كشور
اقتصاد براي را مشكلاتي ميتواند ايران در سرمايهگذاري
ريسك سطح افزايش دلايل شناسايي براي.كند ايجاد ايران
براي چارهجويي و سياستگذاري و ايران در سرمايهگذاري
بهوجود عوامل و دلايل دقيق طور به بايد آن با مقابله
دلايل ميتواند حالت اين.شود شناسايي وضعيت اين آورنده
بررسي حال بههر و باشد داشته سياسي ريشههاي يا اقتصادي
و احساسي نه علمي و كارشناسي برخورد و موضوع اين دقيق
كمك مشكل اين حل در اجرايي مسوولان به ميتواند سياسي
كشور هر اقتصاد در عمده ريسكهاي كلي بهطور.كند
ريسك اقتصادي ، سياستگذاري از ناشي ريسك:از عبارتند
ساختار ريسك و سياسي احوال و اوضاع ريسك نقدينگي ،
افزايش زماني اقتصادي سياستگذاري از ناشي ريسكاقتصادي
و خارجي سرمايهگذاري مقررات يا ارزي ساختار كه مييابد
بودجه كسري و تورم و بهره نرخ يا و بازرگاني دادوستد
اقتصادي فعاليت براي را پيشبيني غيرقابل شرايط دولت
ميزان به عمده طور به نقدينگي از ناشي ريسك.ايجادكند
سياسي احوال و اوضاع ريسك.دارد بستگي كشور ارزي ذخاير
ناآراميهاي و سياسي درگيريهاي چون مسائلي از ناشي نيز
فساد اجراييو دستگاههاي كارآيي عدم همچنين و اجتماعي
چون عواملي به اقتصادي ساختار ريسك بالاخره.است اداري
ميشود مرتبط آنها بازپرداخت نحوه و كشور بدهيهاي ميزان
گذشته سال در كشور ارزي درآمد خوب وضعيت علت به اما
حساب.بود برخوردار توجهي قابل تجاري مازاد از كشورمان
بحرانهاي با مقابله نظر از را ايران نيز ارزي ذخيره
داده قرار خوبي شرايط در ارزي درآمدهاي كاهش و اقتصادي
روبه روند نيز دولت بودجه كسري ميزان و تورم نرخاست
ريسك افزايش بنابراين.است داشته متعادلي و ثبات
سياستگذاري ريسك در بايد را ايران در سرمايهگذاري
كه شفاف و ثابت قوانين تصويب و وضع به مربوط كه اقتصادي
سياسي احوال و اوضاع ريسك و نميشوند موسمي تغييرات دچار
جستوجو است آن از جزئي نيز اداري دستگاه ناكارآيي كه
در آن براي چارهجويي و مساله اين ريشه حال هر به.كرد
اعم سرمايهگذاري به زماني هر از بيش كشورمان كه شرايطي
اساسي اولويتهاي از يكي دارد نياز خارجي و داخلي از
.است ايران اقتصاد
|