شخصيتي ساختار در دوران مهمترين ;كودكي
عصر در محرمانه اخبار:ايرنا عامل مدير
بيمعناست
ارتباطات
خبر كشور سراسر زندانهاي سازمان رئيس
را شكنجه اثر بر دانشجو يك شدن كشته
كرد تكذيب
طريق از تركيه بيكار خبرنگاران فعاليت
اينترنت
در "الشرقالاوسط" روزنامه اداري توقيف
يافت پايان لبنان
بازتاب
شخصيتي ساختار در دوران مهمترين ;كودكي
..." رواني جراحي تيغ با (1)روانشناسي قلم صاحب آن زماني
و پرداخت علتها در كاوش به (2)"چرا نميدانند و
و كشيد بيرون ابهام ابرگون خاك از را رفتارها ريشههاي
موجد كه را ، روح پنهان زواياي شيوا و ساده بياني با
آن از پس.نهاد ديد معرض در بودند ، گوناگوني رفتارهاي
و كلاسي شكلي يا جرايد در مندرج روانشناسي بحثهاي
درمان و مشاوره خدمت در و شد پاره تكه يا داشت ، آكادميك
براي و آمد گرفتار سوداگري و سود دام در يا و گرفت قرار
.گرديد ارتزاق وسيله بعضيها
بار يك علمي نحله اين دارد ضرورت كه ميرسيد نظر به چنين
اين انديشمندان و شود مطرح تحليلگرايانه بينشي با ديگر
نظر بهبشناسانند و بكاوند منظر اين از را آن دانش
پرطنينتر اينك "چرا نميدانند و..." ناقوس كه ميآيد
در افراد خانوادهها ، مردم ، .ميرسد گوش به هميشه از
معضل از دنيايي با...و جامعه مختلف طيفهاي و طبقات
رنجها خود درون در نهفته مصائب از و مواجهاند رواني
.چرا نميدانند اما ميبرند
نفس به اعتماد اما است ، مهارت و دانش از مملو جواني
ضعف موجب همين و ميپندارد خوار و خفيف را خود.ندارد
دانش از بهرهاي نهايتا و ميشود ديگران با او ارتباط
.نميبرد خود
براي و كرده شروع شوهر خانه در عشق با را زندگياش خانمي
اما ;ميپروراند سر در كه روياها چه آن شدن بهتر چه هر
ثباتي بي مفرط ، حسادت وسواس ، بدبيني ، چون عواملي از يكي
آنهاجهنم بر را زندگي آن نظائر و كجفهمي رواني ،
.ميكشد جدايي به كارشان گاه و ميسازد
هستيم؟ ساختاري چه داراي شخصيتي نظر از ما
منفعل؟ و شرمنده يا هستيم خود به متكي و اختيار صاحب آيا
دنبالهرو؟ و كليشهپذير يا هستيم مبتكر و خلاق آيا
و مرموز و بسته يا هستيم صميمي و راحت و روان آيا
نفوذناپذير؟
يا هستيم خاطر امنيت و متانت نفس ، به اعتماد داراي آيا
نگران؟ و شتابزده مضطرب ،
بركات از برخي.دارد جايگاهي كسي هر گسترده طيف اين در
دارند ، شيريني زندگي و هستند بهرهمند طيف مثبت قطب
معدودي ، و ميگيرند قرار طيف سر دو بينابين در پارهاي
.ميكنند ميل طيف منفي سمت به تاسف ، با
گريبانند به دست جانكاهي دردهاي چنان با كه آنها اغلب
هرگز يا و نينديشيدهاند موضوع يي"چرا" به هيچگاه شايد
پر براي كه دري هر به.نيافتهاند خود ي"چرا" براي جوابي
آن ميكوبند خود روحي جراحات ترميم و دروني خلا كردن
نوميدي بيسرانجام واحه اين در درست.مييابند رابسته
كنار در روزنامه از اطلاعيهاي هيات در غيبي سروش پيام
..." چون عبارتي با و سرخ گل از شاخهاي و اميدبخش لبخندي
شخص ديگر فردا از شما.." ،"ميشود متحول شما زندگي
مسيحوار و ميخواند خود به را جوينده...و "هستيد ديگري
منجي منم بيا ، .." كه ميكشد تاركش بر را مهربانش دست
پيدا كه نجاتي راه از شيدا و واله و ميآيد او و "تو
آن به بلكه تا ميكند نثار دارد كيف و جيب در چه هر كرده
وتلقينات شيرين گفتار اثر در مدتي تابرسد موعود بهشت
و مييابد سعادتمند و كامياب را خود كلاس فضاي موثر
فضاي نور زير در موقتا او رواني زواياي و تاريك خلوتكده
دوام ميزان اما (3)ميشود ، روشن جديد مثبتانديشي و اميد
به كلاس در كه دارد دزي ميزان به بستگي "خوب حالت" اين
.ميشود تزريق او ذهن
اثرات و تلقين مثبتانديشي ، اميد ، رد از صحبت اينجا در
به عشق و باطن صفاي روح ، شادابي پيدايش در آنها فراوان
شيوهاي به كه ارزشمندي كتابهاي بسيار چه.نيست انسانها
متحول را انسانها زندگي و شده نگاشته زمينه اين در علمي
اين از چگونه كه نيست هم اين سر بر بحث حتيكردهاند
در كلام جان بلكه ميشود ، بازاري استفاده شريف مفهوم
آنها توسل و تمسك و مراكز اين به مردم گرايش علل پيجويي
ريشهيابي.است روياآفرين و اميدبخش ظاهر به شيوههاي به
.ميرساند ها"چرا" جواب به را ما علل اين
كه دارد رواني كاستيهايي از نشان آمد بالا در آنچه
ظاهر مردم با روابط و محيط با سازگاري اشكال در عمدتا
در تربيت نحوه كه ديد خواهيم مقاله ادامه در.ميشود
كاستيها اين بروز بر تاثيراتي چه زندگي نخستين سالهاي
.دارند
زندگي نخستين سالهاي در تربيت تاثير
مكانيزم و "هوش" به كه كنيم بررسي را ديگري وضعيت بيائيد
.ميشود مربوط ذهن
و است خانواده عزيز.است ساله شانزده نوجواني "پوريا"
رفاه تامين براي كوششي هيچ از خود وسع حد در مادر و پدر
ممتاز شاگردي ابتدايي دوره تمام در.نميكنند فروگذار او
به راهنمايي دوره در.است بوده نمراتش 18 كمترين و بوده
مشهود رياضي در او تحصيلي افت اولين.ميكند افت يكباره
و ياس موجب درس يك در او شكست.مييابد وادامه ميگردد
معلمسرخانه.ميشود نيز دروس ديگر در زنجيروار شكستهاي
براي موثري كار نميتوانند نيز رنگارنگ خصوصي كلاسهاي و
كود معجزه به كه گياهي همانند را ، او.دهند انجام او
به گزاف هزينههاي با ممكن شيوه هر به ايستاده ، سرپا
به چنگي نمراتش هيچگاه اما ميرسانند ، ديپلم قله نزديك
.ميكند رسوب همانجا در و نميزند دل
چيست؟ شكست اين علت
ميزان به رياضي درك وسيعتر ، مقياسي در يا و عدد ، فهم
وجود كه چرا.دارد تاثير نيز انسان رواني زندگي بر زيادي
به هم آن كه دارد انتزاعي هوش وجود از نشاني درك اين
.است محيط با فرد سازگاري در مهمي بسيار عامل خود نوبه
شكل دادن نشان طريق از كه ميكنيم تصور ما از بسياري
در مثلث و لوبيا و ميله چند شكل گنجانيدن يا و اعداد
اسمي حقايق پارهايآموخت رياضي كودك به ميتوان كتاب
قبول قابل ترديدي بيهيچ و بديهي بزرگترها ما براي اعداد
ما ، است مشكل كودك براي ظاهري صورت به عدد درك اما.است
اين اما ;ميشناسيم خوبي به را آن ارزش و عدد 5 مثلا ،
به كه ميكند پيدا مفهوم كودك براي زماني (يعني 5)شكل
ارائه او به...يا عروسك پنج سكه ، پنج گردو ، پنج صورت
ميشود بيشتر زماني مسئله اهميت آن از فراتر.باشد شده
موارد بسياري در.باشد نظر مورد عدد چند بين روابط كه
كودك به عدد آموزش براي كه است اقدامي تنها "شمارش"
خاطر به" به مجبور تنها را كودك اينجا.ميدهيم انجام
بهازاي ما و عدد از درستي فهم بيآنكه ميكنيم ، "سپردن
زماني عدد شفاف ذهني تصوير.باشد گرفته شكل او ذهن در آن
ذهني (4)"ابقاء" به او كه ميآيد وجود به كودك فكر در
كوششي گونه هر زمان اين به رسيدن از پيش.باشد يافته دست
"نگهداشت" يا ابقاءاست بيفايده كودك به عدد آموزش براي
مسائل درك ذهني قابليت از عبارت ساده بسيار زبان به
مثال براي.ميشود حاصل نوجوان و كودك براي كه است مختلف
و دهيد نشان كروي صورت به را خمير مقداري خردسال كودك به
او از وقتيدرآوريد بلند لوله شكل به را مقدار همان بعد
!دومي گفت خواهد است بيشتر يك كدام مقدار شود پرسيده
.است نيافته دست حجم ابقاي به هنوز كودك گوييم مي اينجا
حاصل سني مختلف زمانهاي در مختلف زمينههاي ابقاي
براي سالگي تا 11 سنين 7 معمولادر عدد ابقاي.ميشوند
نيازمند عدد ابقاي به دستيابي اما ميآيد ، وجود به كودك
كه است "عدد پيش مفهوم" نام به بنيادي مفهوم يك از گذر
مرتب" و "كردن طبقهبندي" مهم بسيار مرحله دو شامل خود
از 7 قبل سالهاي در بايد اقدام دو اينميشود "كردن
راز.گيرد صورت عيني اشياء ارائه و بازي شكل در و سالگي
و درك تفاوت و است نهفته نكته اين در تحليلي تفكر رشد
حياتي ولي ساده ظاهر به اقدام اين انجام رياضي درك عدم
قبل سالهاي در.ميگيرد انجام گوناگون روشهاي طي كه است
تا دارد وجود والدين براي گرانبهايي فرصتهاي سالگي از 7
انتزاعي تفكر و تحليلي انديشه ازدياد خوددر كودكان به
و علل بالاتر سالهاي در تحصيلي افت البته.نمايند كمك
ساير از توجه قطع و علت يك روي تمركز.دارد مختلفي عوامل
عامل يك تحليلي تفكر وجود اما.است گمراهكننده عوامل
.آيد شمار به علتالعلل ميتواند و است بنيادي
محيط با فرد سازگاري مهم عامل عنوان به هوش از بالا در
و ميكند بروز سن از زمانهايي چه در هوش اما شد ، ياد
به و كرد تقويت را زندگي اكسير اين ميتوان چگونه اصولا
رسيد؟ آرزوها تمام
مساعد شرايط در هوش تقويت
در و است ثابتي مقدار داراي هوش كه ميپنداشتند سابقا
.ميشود شكوفا مطلوب سرعت با و خود خودي به لازم زمان
و بيمقدمه امر يك هوش بروز.است مردود نظر اين اينك اما
لازم شرايط آن شكوفايي براي بايد بلكه نيست ، خلقالساعه
هوش نشود فراهم انسان براي شرايطي چنين اگر.آيد فراهم
شرايط اين مهمترين.رسيد نخواهد مطلوب رشد به هرگز وي
حاصل كودك براي زندگي نخستين سالهاي در كه هستند تجاربي
كه هستند ناشدني محو و قوي آنچنان شرايط اين ميشوند ،
او شخصيتي ساخت در فرد زندگي پايان تا آنها اثرات
.ميمانند
متفقالقولند نكته اين بر روانشناسي علم دانشمندان بيشتر
بالاترين زندگي نخستين سالهاي در گرفته شكل هوش مقدار كه
رشد با امر اين.ميدهد تشكيل فرد زندگي تمام در را سطح
.دارد مثبت همبستگي نيز مغز فيزيولوژيك
انسان مغز رشد درصد گرديده 50 مشخص شده انجام تحقيقات در
صورت سالگي تا 8 بين 4 آن درصد و 30 زندگي اول سال در 4
تا 17 از 8 باقيمانده درصد مقدار20.ميگيرد
انسان مغز از سوم دو حدود ترتيب بدين.ميشود كامل سالگي
كه ميگيرد شكل زندگي اول سال در 6 او هوشي توانايي و
اوليه سالهاي آن در انسان يادگيريهاي ميزان با امر اين
.دارد ملازمه
آنكه از پيش بد ، و خوب از اعم تربيت ، و تعليم شالوده
شده ايجاد توانمنديهاي و ميشود ريخته گردد مدرسه وارد
زندگي بعدي پيشرفتهاي براي مبنايي پيشدبستاني دوران در
.ميگيرد قرار
و حياتي نياز يك دبستان از قبل آموزش كسب به نياز
فاقد پيشدبستاني سنين در انسان اما.است اجتنابناپذير
كودك براي كه آنچه تمام دليل همين به ;است انتزاعي هوش
عيني ، صورت به كه است پديدههايي باشد آموزنده ميتواند
شده او ذهن وارد بازي مجراي از و تجربه و حس طريق از
آموزش براي كوشش.است اهميت درخور بسيار نكته اين و باشد
كاملا مستقيم شيوه به او نيروهاي انداختن كار به و كودك
.است بيفايده
وجود به انسان براي خردسالي در كه يادگيري فرصتهاي
يك از بالا هوش.ميشود هوش تقويت و پرورش موجب ميآيد
سو ديگر از و ميگردد شغلي و تحصيلي موفقيتهاي موجب سو
هر اين.ميبرد بالا را محيط و اطرافيان با سازگاري سطح
رضايت و نفس به اعتماد افزايش موجب خود نوبه به عامل دو
دستيابي و بيشتر موفقيت كسب آن نتيجه كه ميشوند رواني
در مباركي فرايند گونه بدين.است آسودهتر زندگي به
.ميآيد پديد فردي چنين زندگي
اينك خصصيهاي چنين وجود سايه در كه افرادي بسيارند چه
درمان و آموزش هر از بينياز و بيرون غوغاي به بيتوجه
كار در و دارند قرار مديريت و تحقيق و علم بالاي سطوح در
.هستند جامعه سازندگي
شرايط اينكه آن و شود روشن بايد مهم نكته يك اينجا در
پرورش براي اقداماتي تنها نه خردسالي سنين در شده ايجاد
كودكان با كه ميشود شامل را رفتارهايي مجموعه بلكه هوش
مادران و پدران داراي كه كودكاني مسلما.ميگيرد صورت
و آرام و ساكت يا و تحقيركننده كننده ، تهديد سختگير ،
كودكاني با متفاوت بسيار شخصيتي داراي هستند بياراده
رفتار سنجيده محبت و متانت و صبر با آنها با كه هستند
.دارد گستردهتري بحث به نياز خود نكته اين كه ;ميشود
محصول شخصيتي ، ساختار نوع هر با ما ، كه است اين واقعيت
بنيان نتوانستهاند آنها اگر.هستيم والدينمان تربيت
از ما بيائيد كنند پايهريزي ما براي را درستي رواني
آينده نسل در و فرزندانمان در باطل دور اين ادامه
.كنيم جلوگيري
پيشگيرانه ، اقدام يك عنوان به طفوليت ، دوران در آموزش
در كه دارد درماني ازاقدامات كمتر مراتب به هزينهاي
.نميرسد مطلوب نتيجه به هم غالبا و گيرد صورت بزرگسالي
و پرورش و آموزش دستاندركاران مملكتي ، مسئولان اگر
را خردسالي دوران آموزش اهميت ميزان مادران و پدران
اين در عمومي آگاهي سطح ارتقاي جهت در و بگيرند جديتر
و خلاق پويا ، سالم ، جامعهاي يقينا بكوشند زمينه
.داشت خواهيم سعادتمند
نيكبخت مصطفي
دانشگاه مدرس
الزماني صاحب ناصرالدين حسن محمد دكتر - 1
فوق نامبرده از كتابي نام - 2
مندرج "..نفس به اعتماد اينجا" مقاله به كنيد رجوع - 3
آذرماه 80 شنبه 3 ايران روزنامه در
Conservation - 4
."انساني ، 1964 خصوصيات در تغيير و پايداري" بلوم ، - 5
عصر در محرمانه اخبار:ايرنا عامل مدير
بيمعناست
ارتباطات
مساله كه داريم قصد خبرگزاري در:همشهري خبرنگار - شيراز
گسترش با امروز چون بگذاريم كنار را اخبار بودن محرمانه
.دانست محرمانه را اخبار نميتوان خيلي ارتباطات
اساسنامه پايه بر:گفت شيراز در نيز ايرنا عامل مدير
ايران ، اسلامي جمهوري خبرگزاري تدوين حال در جديد
سازمان اين براي نيز تصويري گزارشهاي توليد زمينههاي
.است شده پيشبيني
ايرنا اگرچه حاضر حال در:افزود خبرنگاران جمع در ناصري
اما نشده منع تصويري خبرهاي توليد از كنوني اساسنامه طبق
اخبار اختيار كه دارد وجود اعتقاد اين سيما و صدا در
.است مذكور سازمان با تصويري
ايرنا تصويري خبرهاي آينده ماه سه دو تا:كرد اعلام وي
.آمد خواهد اينترنت سايت روي
در تمركززدايي طرح پيگيري حال در كه اين بيان با وي
مناطق جديد مدير عنوان به را زارع محمدحسين هستيم ، ايرنا
و كهگيلويه فارس ، ) اسلامي جمهوري خبرگزاري جنوبي
.كرد معرفي (هرمزگان و بوشهر بويراحمد ،
سالار مردم جامعه مطبوعات
پنجشنبه ظهر از پيش ارشاد و فرهنگ وزارت مطبوعاتي معاون
مطبوعات به مردم اقبال كه كنيم تصور نبايد:گفت شيراز در
بود ، چنين برههاي در اگر و است سياسي تيترهاي خاطر به
به مردم رويكرد كه ميدهد نشان ما اخير نظرسنجيهاي
در قطعا كه محتواست به تيتر از تغيير حال در مطبوعات
.ميشود بيشتر زمينههايي چنين در مطبوعاتي اقبال آينده
ميگفت ، سخن فارس در مطبوعات اهالي با كه مودب شهيدي دكتر
ضرورت خارجي ، امواج قوي اطلاعرساني وجود با:افزود
به همزمان و كنند چاپ بهنگام را خود خبر روزنامهها دارد
وي.شوند جذب آنان سوي به مخاطبان تا بپردازند آن تحليل
در ارشاد و فرهنگ وزارت اخير نظرسنجي برآيند به اشاره با
طبيعتا:گفت روزنامهها ، شمارگان وضعيت پيرامون تهران
وضعيت به مقداري كنوني شرايط در روزنامهها تيراژ افت
و روزنامهاي غير منابع از اطلاعرساني رشد كشور ، سياسي
از غير مسائلي به مطبوعات پرداختن كم به نيز آن از بخشي
.ميشود مربوط خبر
بعضي در مطبوعاتي رسالت مولفه كه اين بيان با مودب شهيدي
بايد مسئولان نقد:افزود ميشود ، ديده كمتر مطبوعات
گيرد صورت هنري فرهنگي ، و سينمايي يا ادبي نقدهاي مانند
نقدها گونه اين از مديران خود استقبال باشد ، چنين اگر كه
.ميشود بيشتر
كه است آن تيراژ افت مولفههاي از يكي:كرد خاطرنشان وي
ميبينند روزنامه خوانندگان كه چيزي با ميشود چاپ آنچه
در.نيست مردم درد كه ميشود منعكس مطالبي و نيست يكي
وقتي و يابد بازتاب مردم خواست بايد مردمسالاري جامعه
ديگري چيز آن از نميگوئيم ، را جامعه به مبتلا موضوعهاي
.ميآيد بيرون
و مفاهمه زبان امروز:افزود ارشاد وزارت مطبوعاتي معاون
و شده دگرگون رسانهها مفهومي ادبيات و اجتماعي گفتوگوي
چرا كرد ، صحبت مردم با انقلاب ابتداي ادبيات مثل نبايد
.دارند خاص زباني خود براي و جوانند ما مخاطبان اكثريت كه
از را مسائل مردم كه است آن اسلامي جمهوري شان:گفت وي
به ما.ديگر جاي از نه بفهمند سيما و صدا و مطبوعات قلم
در و كنيم جريانسازي نبايد اما بپردازيم بايد جريانات
.شود رعايت اولويتها بايد نيز مردم مطالبات طرح
همسايه ، كشورهاي در خاص وضعيت به اشاره با مودب شهيدي
بسر ايران تاريخ مقاطع حساسترين در ما:شد يادآور
به دادن هشدار مطبوعاتيان به اكيدم توصيه و ميبريم
.است قوه سه هر روساي
خبر كشور سراسر زندانهاي سازمان رئيس
را شكنجه اثر بر
دانشجو يك شدن كشته
كرد تكذيب
كشور سراسر زندانهاي سازمان رئيس بختياري ، :اجتماعي گروه
مربوط شايعه ايران ، دانشجويان خبرگزاري با گو و گفت در
لرستان استان در را شكنجه زير در دانشجو يك شدن كشته به
.كرد تكذيب شدت به
در اولا ، شد مشخص شده انجام بررسيهاي با:گفت وي
محمد نام به دانشجويي فرد لرستان استان زندانهاي
نام اين به فردي تنها نه ثانيا و ندارد وجود ابراهيمي
چنين عملا بلكه ندارد ، وجود لرستان استان زندانهاي در
كسي) است نپيوسته وقوع به استان اين زندانهاي در اتفاقي
.ميشود تكذيب شدت به خبر اين و (است نشده كشته آنجا در
طريق از تركيه بيكار خبرنگاران فعاليت
اينترنت
بدنبال كه تركيه خبرنگاران از گروهي:اجتماعي گروه
از را خود كشوركار اين گذشته سال اقتصادي بحران
جهاني شبكه در پايگاهي گشودن با دادهاند ، دست
.ميدهند ادامه خود خبري فعاليت به اينترنت ،
بهنام خبري پايگاه اين سردبير "ياركاداش باريش"
اين فعالان هدف:نوشت مقالهاي در ،"جيلر خبر"
كامل پايبندي با خبري فعاليتهاي انجام پايگاه ،
.است اخلاقي اصول به
خبرهاي از وسيعي طيف پايگاه ، اين در:افزود وي
رعايت با ورزشي ، و فرهنگي اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي ،
دست.شد خواهد منتشر مسايل ، با برخورد در بيطرفي
را عمدهخود هدف پايگاه ، اين راهاندازي اندركاران
در اساس اين بر و كرده حرفهايعنوان كار تداوم
.است رايگان پايگاه از استفاده حاضر حال
در "الشرقالاوسط" روزنامه اداري توقيف
يافت پايان لبنان
كرد اعلام لبنان عمومي امنيت اداره:اجتماعي گروه
عربزبان و فرامنطقهاي روزنامه اداري توقيف كه
.است داده پايان را "الشرقالاوسط"
آن از نسخهاي كه شده ياد اداره بيانيه از بخشي در
گرفته ، قرار بيروت در ايرنا دفتر اختيار در جمعه روز
سوي آمدهاز بهعمل تحقيقات به توجه با:آمدهاست
امنيت كل اداره تحقيق ، قاضي و استيناف كل دادستاني
در "الشرقالاوسط" توزيعروزنامه موانعاداري عمومي
.است برداشته پنجشنبه روز از را لبنان
كشور چند با همزمان لبنان ، در كه شده ياد روزنامه
چاپ پي در توزيعميشود ، و چاپ اروپايي و عربي ديگر
توقيف ابتدا لبنان ، جمهوري رئيس نافرجام ترور خبر
در تاخير ، ساعت چند با و بازبيني مشمول سپس و اداري
.ميشد توزيع لبنان
"لحود اميل" كه بود كرده ادعا پيش هفته روزنامه اين
ميلاد عيد تعطيلات كه حالي لبناندر جمهوري رئيس
كشتي يك در را ميلادي نو سال آغاز و (ع)مسيح حضرت
هدف ميگذرانده ، (فرانسه) كارلو مونت در تفريحي
مطبوعات سنديكاي.است گرفته قرار نافرجام سوءقصد
در كشور ، اين تبليغات وزير و روزنامهها بيشتر لبنان ،
روزنامه از رفعمحدوديت خواستار گذشته روزهاي
.بودند شده بيروت در الشرقالاوسط
بازتاب
قيمتي؟ چه به قانون تصويب عدم
صدا الزام با دولت:است گفته سيما و صدا پارلماني معاون
اغلب براي.است مخالف اشخاص جوابيه پخش به سيما و
زمينه در را اسلامي شوراي مجلس مذاكرات كه شهرونداني
دنبال گروهي رسانههاي طريق از سيما و صدا قانون اصلاح
قانون پاسدار عنوان به مجريه قوه اينكه شنيدن ميكردند ،
تعجبآور شايد است ، مخالف قانون اين اجراي با اساسي ،
ايران ، اسلامي جمهوري اساسي قانون اصل 39 كه چرا.باشد
زنداني ، و شده دستگير افراد حيثيت و حرمت هتك به نسبت حتي
اشخاص كه اين به رسد چه است ، شده قائل مجازات و ممنوعيت
يا توهين آنان به ملي رسانه طريق از حقيقي يا حقوقي
قانون اصل 40 و و 22 اصول 20 با حتي گفته اين.شود اهانت
ادامه در سيما و صدا معاون البتهاست متعارض اساسي
است پسنديده و ممدوح بسيار طرح اين:ميافزايد خود گفتار
و حقيقي اشخاص يا فرد هر به اهانت از حال هر به كه اين و
شرايطي هر در كه هست همه براي حق اين و شديم منع حقوقي
داريم ، قبول ما همه كه است امري باشند ، پاسخگو بتوانند
آموزههاي و است انساني توصيه هم و است اخلاقي توصيه هم
به طرح اين اما.دارد تاكيد مطلب اين بر قطعا ما ديني
قانون اين زيادي دلايل به.. !نيست اجرايي هيچوجه
.نيست اجرايي
انساني و شرعي اخلاقي ، نظر از كه طرحي هر بيگمان
نظام اساسي قانون مصرح اصول با يقين به باشد ، پسنديده
براي اين بر بنابود خواهد مترادف اسلامي جمهوري
معاون چرا كه است مطرح پرسش اين ملي رسانه مخاطبان
مجلس تصويبي قانون تصريح وجود با سيما و صدا پارلماني
آن تصويب عدم بر همچنان اخلاق و شرع به اسلامي شوراي
دارد ، سخنگو دولتخود اين از ميكند؟گذشته پافشاري
سخن دولت طرف از چگونه سيما و صدا پارلماني معاون
رسانه قانوني ، چنين نهايي تصويب با است اميد ميگويند؟
بيگمان.دهد قرار خود نظر مطمح را ملي مصالح نيز ملي
از بسياري خصوصي و دولتي رسانههاي نظارت نحوه به اگر
كه شد خواهيم ظريف نكته اين متوجه شود تاملي كشورها
و حقوق به تعرض اجازه هيچگاه رسانهها ، بر نظارت شوراي
!نميدهد ملي رسانههاي به را شهروندان آزادي
مهديشهري
|