خيالپردازي جاي به برنامهريزي
هزار ازدواج 25 جشن ماه اسفند دوم هفته
ميشود برگزار دانشجو
ديگر نگاهي...زمستان سرد روزهاي از يكي
ايران جامعه فرديدر متقابل ارتباطات به
حل براي مناسب راهكارهاي اتخاذ منظور به
اجتماعي شوراي جلسه نخستين اجتماعي معضلات
شد تشكيل كشور
آتش در گيلان جنگلهاي از هكتار از 60 بيش
سوخت
كاريكاتوريست هنرمندان از تقدير
كفالت قرار با ماكو آواي مسئول مدير
شد آزاد
بزودي تختي پهلوان جهان يادمان بناي
ميشود احداث
اصفهان در حقيقي نعمت بزرگداشت
خيالپردازي جاي به برنامهريزي
باشيم؟ داشته دقيقي برنامهريزي چگونه
مقداري او دستمزد.بود ثروتمند فرد يك ميشهاي چوپان مردي
آويزان كوچكش درخانه كه كوزهاي در را آن كه بود روغن
آفتاب غروب هنگام چوپان روزها از يكي در.ميكرد جمع بود
قرار كنارش را عصايش و نشست كوچكش خانه در استراحت براي
:گفت خودش با و كرد آويزان كوزه به نگاهي و داد
آن سپس ميخرم ، ميشي و ميفروشم آينده در را روغن اين
بزرگ كوچك ، ميش آن پس ميآورد ، دنيا به ديگري ميش ميش ،
طور همان ميآورد ، دنيا به برايم زيادي ميشهاي و ميشود
كه را ميشي اين من آورد ، دنيا به زيادي ميشهاي مادرش كه
زيادي ثروت بعد برميگردانم صاحبش به است من با الان
و ميخرم زيبايي و بزرگ قصر و ميآورم دست به ازميشهايم
با او آموزش و تربيت براي ميشود بزرگ فرزندم كه زماني
نافرماني بخواهد فرزندم اگر پس ميكنم مشورت دانايي مربي
را عصايش قدرت با چوپانميزنم را او عصا اين با كند
و شكست را آن و كرد برخورد آويزان كوزه به عصا كرد ، بلند
.شد ريخته لباسش و روي و سر بر روغن
برايش كه آنچه به و شد بيدار خياليش خواب از چوپان
:گفت غمانگيزي باصداي و افكند نظري بود افتاده اتفاق
.ميكند زندگي رويا در كه است فردي جزاي اين
چه؟ يعني خيالپردازي
اشياء ، تصور آن در كه است فرآيندرواني يك خيالپردازي
ممكن فرد و ندارند وجود حاضر زمان در اتفاقات و حوادث
اتفاق آينده در است قرار كه وقايعي و حوادث مورد در است
خيالپردازي.كند زندگي آينده ودر شود رويا در غرق بيفتد
.است رواني سلامت نشاندهنده محدود و حدطبيعي در
خود حد از كه است نابهنجار و بيمارگون زماني خيالپردازي
بر تسلطي و شده دور واقعيت از شخص كه طوري رفته فراتر
چوپان آن حكايت در كه آنچه مانند باشد ، نداشته حال زمان
.شد گفته
و حال زمان بين فاصلهاي اندازه ، از بيش خيالپردازي در
از يكي.ميگردد اضطراب باعث و ميآيد وجود به آينده
فرد كه است اين ميشود انسان اضطراب موجب كه دلايلي
ايفا بعدها است قرار كه احتمالي نقشهاي و آينده درباره
مسئوليتهاي به نسبت دلهره.ميكند خيالپردازي كند
باعث خود اضطراب واين ميشود اضطراب باعث آينده ، احتمالي
را آن نظير و ميشود فرد فعلي كارهاي و فعاليتها كاهش
علي مثال براي.يافت دانشآموزان از بعضي بين در ميتوان
از پس دارد قصد او است ، دبيرستان اول سال دانشآموز
مورد رشته ودر شود دانشگاه وارد متوسطه دوره اتمام
كه رشتهاي مورد در او دهد ، تحصيل ادامه علاقهاش
و جمعآوري درحال دهد تحصيل ادامه دانشگاه در ميخواهد
در هم اوقات اغلب او.است گوناگون منابع از اطلاعات كسب
و رويا در غرق دانشگاه ، درباره درخانه هم و درس كلاس
شود غافل خود درسهاي از شده باعث مساله اين شود ، خيالمي
همين باز و آورد دست به مطلوبي نمره نتواند درس چند در و
با بايد علي.است شده او نگراني و اضطراب باعث درسي ضعف
تقاضاهاي و احساسات از باشد تماس در خود اطراف محيط
واقعي احساسات و تقاضاها نيز و يابد آگاهي خويش غيرواقعي
خود تواناييهاي و محدوديتها به توجه با و بشناسد را خود
و باشد هشيار ميگذرد پيرامونش در آنچه به و كند عمل
.ندهد دست از فعلي زمان و فعلي موقعيت از را خود هشياري
آينده است ، حال زمان به توجه ميرسد نظر به مهم كه چيزي
فعاليت و زندگي آن در مستقيما نميتوان و نيامده هنوز
علي.داد انجام كاري ميتوان كه است حال زمان در تنها كرد
يابد دست دانشگاه در تحصيل يعني خود هدف به كه اين براي
خود هدف به تا بگذارد سر پشت را مراتبي سلسله بايستي
كند تحصيل دانشگاه در بتواند كه اين براي او.شود نايل
شرايط از يكي نمايد ، شركت دانشگاه ورودي آزمون در بايد
براي است ، متوسطه دوره تحصيلات اتمام نيز آزمون در شركت
با را متوسطه دوره درسهاي كليه بايد هم تحصيلات اتمام
سلسله اين دانشگاه به ورود براي پسسربگذارد پشت موفقيت
به رسيدن براي علي.شود گذرانده موفقيت با بايد مراتب
باشد ، داشته برنامهريزي بايد خيالپردازي جاي به هدفش
شدن انباشته هم روي از كه است اين هم برنامهريزي از هدف
مطالب يادگيري براي خود وانرژي وقت از شود جلوگيري درس
احتمال برنامهريزي با.كند را استفاده حداكثر درسي
.شود مي بيشتر نظر مورد اهداف به رسيدن
كه مدت بلند برنامهريزي:است نوع دو به برنامهريزي
است ، طولاني آن زمان مدت و است آينده اهداف به رسيدن براي
تا است دبيرستان اول كلاس علي كه حالا همين از يعني
مدت ، كوتاه برنامهريزي.دربرميگيرد را دانشگاه به ورود
مدت كوتاه برنامهريزيهاي مدت طولاني برنامه انجام براي
موفقيت با را دبيرستان سالهاي كه اين براي علي.است لازم
.دارد مدت كوتاه برنامهريزي يك به نياز بگذارد سر پشت
درسي برنامهريزي نحوه
تهيه مدرسه درسي برنامه به توجه با بايستي برنامهريزي
تدريس مدرسه در كه درسي بين زماني فاصله است بهتر و گردد
.باشد كم ميشود انجام خانه در كه مطالعهاي با ميشود
و تكرار -ميشود1 تقسيم قسمت دو به خانه در برنامه اين
پيش -است20 شده تدريس مدرسه در كه روز همان درسهاي تمرين
فرايض انجام از پس خانه در (فردا)بعد روز درسهاي مطالعه
در روز همان كه را درسهايي استراحت ، دانشآموز و ديني
ساعت نيم از بعد ميكند ، مرور و تمرين شده تدريس مدرسه
ميكند مطالعه است بعد روز به مربوط كه درسهايي استراحت
كند تدريس را درسي معلم كه اين از قبل است بهتر و
باشد ، داشته بعد روز ازدرس مطالعه پيش يك دانشآموز
فكري آرامش ايجاد باعث استراحت دقيقه پانزده درس هر بين
به مثال براي.ميشود درسي مطالب يادگيري به كمك و
.كنيد توجه آمده جدول در كه شنبه روز برنامه
ميشود نوشته برنامه در ترتيب همين به هم ديگر روزهاي
به توجه با ميتواند درس هر براي شده داده اختصاص زمان
براي نبايد صورت هر در شود ، زياد يا كم هرفرد توانمندي
مدت.گرفت نظر در وقت ساعت دو بيشتراز درس هر مطالعه
شود زياد يا كم ميتواند نيز درس هر براي استراحت زمان
.باشد دقيقه ميتواند 30 درس هر براي استراحت زمان حداكثر
و پذيري انعطاف قابليت از برنامهاي چنين ترتيب اين به
قابل برنامه ، كه اين براي.است برخوردار تغيير و اصلاح
تنظيم و تهيه فردي هر روحيه به باتوجه بايد باشد اجرا
.گردد خودداري سنگين و پيچيده برنامههاي تهيه از و گردد
با تا است دانشآموز خود برنامهريز بهترين بنابراين
ضعف ، و قوت نقاط از آگاهي و استعداد علاقهمندي ، به توجه
خانواده اعضاي از مورد اين ودر برنامهكند تهيه به اقدام
.بخواهد كمك نيز مدرسه مشاور و
بهتر مطالعه براي پيشنهادي روش يك
تدريس را كتاب از فصلي كلاس ، در معلم كه اين از قبل -1
ديد يك تا كند مطالعه را آن خانه در خود دانشآموز كند
.كند پيدا بخش آن به نسبت كلي
مورد در بايد دانشآموز فصل ، يا بخش مطالعه از پس -2
.كند طرح را سوالهايي مختلف موضوعات
آن مجددا كرده مطرح كه سوالاتي به بايد دانشآموز -3
.دهد جواب سوالات به و خوانده را كتاب از بخش
كند تكرار خودش براي را آن فصل ، يا بخش اتمام از بعد -4
مرور را بخش آن مجددا شد حس مسالهاي يا مشكل جا هر ودر
.كند
ميتوانيد شده پيشنهاد روشهاي كارگيري به با باشيد مطمئن
وقت از و باشيد داشته برايخود دقيقي برنامهريزي
.بكنيد را استفاده خودحداكثر
خسروشاهيان مجيد
مشاور و باليني روانشناس
هزار ازدواج 25 جشن ماه اسفند دوم هفته
ميشود
برگزار دانشجو
ازدواج ستاد سياستگذاري شوراي نشست دومين:اجتماعي گروه
نمايندگي نهاد مركزي دفتر فرهنگي معاونت محل در دانشجويي
.شد برگزار دانشگاهها در رهبري معظم مقام
محمدعلي نشست ، اين در ايسنا ، اجتماعي خبرنگار گزارش به
گزارشهاي ارائه به دانشجويي ازدواج ستاد دبير وكيلي
هيچ امسال:گفت و پرداخت دانشجويي ازدواج ستاد شده انجام
با بود ، نشده ازدواج جشن ثبتنام بر مبني تبليغي گونه
و سراسري دانشگاههاي از دانشجو هزار حال ، حدود 18 اين
يعني اسلامي آزاد دانشگاههاي از دانشجو هزار و 7 متفرقه
وي.كردهاند ثبتنام سهميه ، مازاد هزار تا 8 حدود 7
ديگري هديه رهبري ، معظم مقام سكه جز امسال ، :داد ادامه
عظيم حجم وجود با و نميكنيم تعهد دانشجويان ، براي
دانشجويان با سكه اهداي اولويت شركتكننده دانشجويان
.است عقد تاريخ و زوجين دانشجوبودن و المپيادي و ممتاز
مقارن اسفندماه را 612 ازدواج جشن برگزاري تاريخ وكيلي
و كرد اعلام كشور وزارت سالن در فطر عيد و قربان عيد با
با هفتهاي ازدواج ، جشن از قبل هفته يك همچنين:گفت
كه است شده نامگذاري خانواده مسائل آموزش هفته عنوان
.است الزامي جلسات اين در دانشجويان شركت
بخشهاي در خانواده مسائل كارگاهها اين در:افزود وي
خانواده ، فرهنگ جنسي ، و خانواده بهداشت مانند مختلف
.شود مي داده آموزش...و زناشويي احكام
ديگر نگاهي...زمستان سرد روزهاي از يكي
ايران جامعه فرديدر متقابل
ارتباطات به
همه شده باعث سرد هواي.است زمستان سرد روزهاي از يكي
.هستم خود كار محل عازم.برند فرو افرادسردرگريبانخود
رهگذران.مينگرم خود اطراف به و اتومبيلينشسته داخل
مقصدي به رسيدن براي يك هر گذرند ، در سو آن به سو اين از
ازدحام و شلوغي علت به !وتعجيل تلاش در مهم شايد
اطراف به فقط اتومبيل درون از ناچار به خيابانها ، هميشگي
كه مفيدترينكاري شايد.ميكنم فكر البته و مينگرم خود
عملي !است كردن فكر داد ، انجام ساعاتميتوان اين در
روزمره و دلمشغوليها علت به آن ، به عادت مدتهاست كه
.است شده فراموش زندگي گيهاي
نيز بسيار كه اتومبيل ، پنجره شيشه از كه همانطور باري
مشاهده را.. و رهگذران مناظر ، خيابانها ، است ، تميز
داخل گرماي و بيرون هواي برودت علت به كم كم ميكنم ،
و ميپوشاند مه بخاريهمچون را ماشين شيشه اتومبيل ،
شده محوتر و نظرممحو در تصاويرقبلي كه ميشود باعث
بخار ، ميشوند خارج ديدگانم از كلي طور به اينكه تا
تصويري هيچ و پوشانده راكاملا كناري شيشههاي فضاي
حالت ، اين بامشاهدهنميشود ديده بيرون از مبهم حتي
فردي ، متقابل ارتباطات چگونگي اتفاقو اين بين شباهتي
.ميشود تداعي برايم
لايهاي ايجاد و هوا برودت كه همانگونه ميانديشم خود با
واضحيرا و شفاف اتومبيل ، تصاوير رويشيشه بر بخار از
به بود ، شده ايجاد ديدگانم برابر در... و رهگذران از كه
در كرد ، تبديل تصويري هرگونه فاقد سرانجام و كدر صورتي
.ميشود مشاهده كرات به پديده اين انسانهانيز ما روابط
امر ، ابتداي در بسا چه يكديگر با خود روزمره درارتباطات
سد هيچ متقابل ، بدون براساسدرك صميمانه و شفاف روابطي
پس اوقات برخي كه است چگونه پسميكنيم ايجاد مانعي و
به تبديل يكديگر از زلال و تصاويرصاف اين مدتي ، از
تصوير چرا.مبهمميشوند و پرزنگار تيره ، صفحهايكدر ،
و مانع هيچ بدون و دارند همديگر از نفر دو كه قشنگي
بهتدريج هستند ، صميمانه حتي و متقابل ارتباط رادعيدر
آيا.محو حتي و مبهم مات ، كدر ، ;كدورتميگذارد روبه
ودر زمان مرور به رهگذران تصاوير شدن محو از نميتوان
در كردكه ايجاد تشابهيرا سرمايبيرون ، چنين اثر
صميمت ، فقدان دوريها ، سرماي نيز انسانها ميان روابط
از كه تصاويري كه ميشوند باعث محدود ديد افق و انزوا
به اينكه تا شوند محو و تدريجمبهم به داريم يكديگر
را پديده اين بروز نميتوان آيا.بروند بين از يكباره
وجود و نزديكي و صميميت فقدان اثر در كه كرد تشبيه چنين
كينهتوزيهاست ، و كينهها سرماي از حاصل غباريكه چنين
جاي و شده محو كم داريمكم يكديگر از شفافيكه تصاوير
آيا.ميگيرد جدايي كدورتو دوري ، تفاهم ، سوء را آنها
وصميميتجلوي نزديكي يكرنگي ، با نميتوان راستي به
نميانديشيد چنين آيا گرفت؟ را مبهمي تصاوير چنين ايجاد
دوستانمان با ما روابط در كه دوريهايي و كدورتها كه
حائلهاييطبيعي چنين وجود اثر بر تنها شايد شده ، ايجاد
و يكديگرصميمي با سالها كه نفر دو چگونه شدهاند؟ حاصل
سوء و صحبتي حرفي ، جرقهاي ، با ناگهان بودهاند ، يكرنگ
و تصويريكدر و گرفته فاصله يكديگر از فرسنگها تفاهمي
اين غيراز آيا ميشود؟ ايجاد برايشان يكديگر از مبهم
برابر در را حائلي چنين كوچك سوءتفاهم يك حاصل كه است
بخار شيشه همچون كدر تصويري ميكند؟ ايجاد آنها ديدگان
رفته رفته و بود شفاف بود ، صاف ابتدا كه اتومبيل گرفته
.بيرونروبهتاريكيگذاشت سرماي خاطر به
از و ميكنم پاك را اتومبيل شيشه بخار سرانگشتانم با
دوريها ، كدورتها ، اين نميتوانيم آيا:پرسم مي خود
همچون را دوستيهايمان راه سر بر موجود موانع و فاصلهها
بزداييم؟ صميميت سرانگشت شيشه ، با بخار
شهرام ركسانا
حل براي مناسب راهكارهاي اتخاذ منظور به
اجتماعي شوراي جلسه نخستين
اجتماعي معضلات
شد تشكيل كشور
ديروز "كشور اجتماعي شوراي" جلسه نخستين:اجتماعي گروه
كشور وزير لاري عبدالواحدموسوي سيد رياست به دوشنبه
.شد تشكيل
هيات مصوبه 30/8/80 اساس بر كشور ، اجتماعي شوراي
هدف با اساسي ، قانون راستاياصل 138 در و وزيران
اتخاذ و اجتماعي مسائل پيرامون بررسي و بحث
اجتماعي معضلات و مشكلات حل براي مناسب راهكارهاي
.است شده تشكيل كشور
در كشور وزير لاري موسوي والمسلمين حجتالاسلام
سخنان در كشور اجتماعي شوراي نشست نخستين آغاز
برخورد در گسستگيها برخي وجود به اشاره با كوتاهي
براي متمركز تصميمات اتخاذ لزوم اجتماعي ، بامسائل
.خواند ضروري كشوررا اجتماعي مشكلات حل
اجتماعي معضلات حل" كه مطلب اين بابيان كشور وزير
همهجانبه عزم "اجتماعي ناهنجاريهاي با برخورد و
كشور اجتماعي مسائل دستاندركاران و ذيربط دستگاههاي
متمركز ، فعاليتهاي ايجاد:داشت اظهار ميكند ، طلب را
سازمانهاي بالقوه تواناييهاي و ازظرفيتها استفاده
مناسب و واحد سازوكار اتخاذ و اجتماعي مسائل با مرتبط
شوراي تشكيل اهداف جمله از اجتماعي مسائل حل براي
.است كشور اجتماعي
مسئولان دلشوره و نگراني از همچنين لاري موسوي
برخي رفتن سئوال زير و اجتماعي مسائل به نسبت كشور
شوراي اميدواريكرد ابراز و گفت سخن درجامعه هنجارها
راهكار دقيق ، و كارشناسي كار با بتواند كشور اجتماعي
كشور اجتماعي مسائل و معضلات حل براي را مناسبي
.كند ارائه
نظام ويژهاركان اهتمام لزوم بر تاكيد با كشور وزير
و اجتماعي واقعيتهاي و مسائل ريشهيابي به نسبت
اجتماعي پديدههاي و مسائل:گفت آن ، حل براي تلاش
مختلفي عوامل معلول بلكه نيست واحد علت يك داراي
همهجانبه و واحد آنهمكاري شناخت كه است
.ميسازد ضروري را مسئول دستگاههاي
چه شود معلوم تا كرد بررسي بايد همچنين:گفت وي
ندانم برخي معلول اجتماعي ، ناهنجاريهاي از ميزان
.است مديريتها سوء و كاريها
تواند مي كشور اجتماعي شوراي:افزود لاري موسوي
مسائل خصوص در نيز را خود پيشنهادهاي و توصيهها
.كند ارائه گانه سه قواي به مختلف
جلسه اين در حاكيست ، ايرنا سياسي خبرنگار گزارش
اجتماعي امور در كشور وزير معاون بروجردي اشرف خانم
جدي توجه لزوم و اجتماعي مسائل اهميت شوراها و
ابراز و شد يادآور مسائل اين به را كشور مسئولان
در را موثري گامهاي بتواند شورا اين كرد اميدواري
.بردارد كشور در اجتماعي معضلات و مسائل حل
آيين درباره همچنين جلسه اين در
.شد نظر تبادل و بحث كشور اجتماعي شوراي داخلي نامه
با مرتبط سازمان رئيس و 16 وزير ميشود 5 يادآور
بهشمار كشور اجتماعي شوراي اعضاي از اجتماعي مسائل
.ميروند
آتش در گيلان جنگلهاي از هكتار از 60 بيش
سوخت
از بيش تاكنون ، جاري سال ابتداي از:همشهري خبرنگار -رشت
.است سوخته آتش در گيلان جنگلهاي از هكتار 60
علت گيلان ، طبيعي منابع كل اداره عمومي روابط گزارش به
موسمي ، گرم بادهاي وزش آتشسوزيها ، اين وقوع اصلي
خزان و خشك شاخههاي و برگها از جنگل سطح بودن پوشيده
به منجر كه بوده رهگذران برخي بياحتياطي همچنين و زده
حدود 60 در آتشسوزيها ، اين در.است شده حريق فقره 27
بوده عميق آن هكتار كه 35 سوخته گيلان جنگلهاي از هكتار
.است
براي ريال ميليون فقط 14 جاري سال در كه است ذكر شايان
خريد براي كه يافته اختصاص جنگلها در حريق اطفال
.است ناچيز بسيار نياز مورد تجهيزات
كاريكاتوريست هنرمندان از تقدير
قابلتوجهي سهم كه معاصر كاريكاتوريست هنرمندان از تن سه
روز عصر كه مراسمي طي داشتهاند ، هنر اين غناي و رشد در
فرهنگسراي در كاريكاتور خانه سوي از ديماه يكشنبه 23
.گرفتند قرار تقدير مورد بود ، شده برپا (شفق) دانشجو
اين در كه هنر اين دوستداران و كاريكاتوريست هنرمندان
عليزاده ، جواد فعاليتهاي از قدرداني ضمن داشتند حضور جمع
هماهنگي و تفاهم نيستاني ، توكا و بنياسدي محمدعلي
را ايران كاريكاتوريستهاي صنفي انجمن تاسيس براي بيشتر
.دادند قرار تاكيد مورد
كفالت قرار با ماكو آواي مسئول مدير
شد آزاد
با دوشنبه روز ماكو آواي نشريه مسئول مدير:اجتماعي گروه
پي در گذشته هفته وي.شد آزاد ريال ميليون پنج كفالت قرار
اكاذيب نشر اتهام به آذربايجانغربي انتظامي نيروي شكايت
.بود شده احضار اروميه يك شعبه دادگاه به
ايرنا با گفتگو در ماكو آواي نشريه مسئول مدير منصرف رضا
تفهيم جلسه جريان در ريالي ميليون پنج كفالت قرار:گفت
قطعي زمان:افزود وي.شد صادر مقدماتي بازجويي و اتهام
دادگاه زودي به اطلاع براساس ولي نشده اعلام هنوز دادگاه
حضور با نشريه اين از انتظامي نيروي شكايت به رسيدگي
.شد خواهد برگزار منصفه هيات
منتشر ماكو شهرستان در يكبار روز هر 15 ماكو آواي نشريه
.ميشود توزيع آذربايجانغربي استان سطح در و
بزودي تختي پهلوان جهان يادمان بناي
ميشود احداث
شهرداري هنري فرهنگي سازمان مناطق معاون:خبر مركزي واحد
جوار در تختي پهلوان جهان يادمان ساختمان احداث از تهران
.داد خبر ياد زنده آن آرامگاه
را مطلب اين سليمي سازمان ، اين عمومي روابط اعلام براساس
پهلوان جهان درگذشت سالگرد چهارمين و سي مراسم پايان در
و كرد اعلام تختي فرهنگ خانه در بابويه ابن در تختي
بزودي ايران نامي پهلوان تختي غلامرضا يادمان بناي افزود
.شد خواهد احداث مردم مشاركت با و
سالگرد چهارمين و سي مناسبت به همچنين گزارش بنابراين
نهضت تختي ، پهلوان زندهيادجهان
عضو زيادي عده و كرد بكار آغاز ري - تهران جنوب ورزشي
امر اين تحقق چارچوب در و شدند عمومي و مردمي حركت اين
رفوگر جواد سيد و كشور كشتي فدراسيون رئيس خادم اميررضا
نهضت شوراي افتخاري اعضاي بعنوان فدراسيون اين دبير
.كردهاند آمادگي اعلام ري شهرستان ورزشي
سابق رئيس نايب طالقاني رضا محمد حاج پهلوان اين از پيش
را ري شهرستان ورزشي شوراي افتخاري عضويت كشتي فدراسيون
.بود پذيرفته
اصفهان در حقيقي نعمت بزرگداشت
سينماي برجسته و پيشكسوت فيلمبردار حقيقي ، نعمت بزرگداشت
.ميشود برگزار اصفهان در امروز ايران
بهروز ساخته تختي جهانپهلوان فيلم نمايش با مراسم اين
و اصفهان فيلم كانون همت به و هنري حوزه تالار در افخمي
اصفهان ارشاد كل اداره
.شود برپا دي امروز25
زاون است ، همراه حقيقي نعمت حضور با كه جلسه اين در
سينما در حقيقي كارهاي شيوه درباره سينما منتقد قوكاسيان
.كرد خواهد صحبت
|