...بايد سفر بسيار
پيدرپي حوادث و باريك جاده
روستاي يك محروميتهاي رفع براي تقاضا
همدان استان
نگاه رازنده كوچهها ، درختان اهالي كمك با
داريم
نماد جهان ، در گمنام سرباز آرامگاه
ملتهاست مقاومت
خانواده آموزش مدرسان ويژگيهاي
كنيد روشن و مشخص را سراسري آزمون ضوابط
...بايد سفر بسيار
ايلام و تهران ميان سرما و دلهره با ساعت 48
و ايلام استان در اداري ماموريت يك انجام براي پيش چندي
.شديم مهرآباد فرودگاه راهي هواپيما شدن سوار منظور به
غيراستاندارد هواپيما كه شديم متوجه شدن سوار لحظه در
شد مشخص پرواز ، فني مسئول با دوستانه گفتوگوي در است ،
فضاي و پنجره نبود.است روسيه ساخت و باربري هواپيما كه
خود خودي به پرواز ، ساعت يك از بيش طول در بسته
باند روي هواپيما نشستن هنگام بهخصوص بود ، دلهرهآور
در علت ظاهرابود شده تشديد اضطراب اين ايلام فرودگاه
-تهران مسير در پرواز براي هواپيمايي چنين گرفتن نظر
ذكر بلند كوههاي توسط ايلام بودن محصور را ايلام
.كردهاند
ساعت يك از پس.شديم تهران به بازگشت آماده ظهر ساعت 12
تاخير ساعت با 2 پرواز كه شد اعلام ساعت 13 در تاخير ،
كه كرديم اطلاع كسب ساعت 16 در سرانجام و ميشود انجام
تلفن طريق از ما اطلاعرساني ظاهرا و است شده لغو پرواز
طريق از پرواز لغو مراتب كه شد موجب تهران از همراه
براي ناچار !برسد مسافران آگاهي به فرودگاه بلندگوي
ساعت 18 كه اتوبوس يك مسافران زمره در تهران ، به مراجعت
بيشتر ، رفاه براي.درآمديم بود ، تهران عازم روز همان
سرويس با تا كرديم پرداخت اضافي ريال هزار ده مبلغ
وضع مشكلات تحمل با سفر طول در.كنيم سفر...سوپرويژه
راننده رسيديم ، كرمانشاه به اينكه از پس جاده و هوا
ناچار است ، شده فني نقص دچار اتوبوس بخاري كه كرد اعلام
حوالي در.افتاد راه بخاري از استفاده بدون اتوبوس
و افتاد كار از اتوبوس بخاري همدان شهر نزديك گردنههاي
براي و شد يخزدگي دچار اتوبوس جلو شيشه زمان كمترين در
شيشه پشت روشن ، پيكنيكي چراغ راننده ، ديد فضاي شدن باز
درجه از 10 بيشتر سرماي در و وضعيت آن در.دادند قرار
از ناشي بيحسي با پاها ناحيه در مسافران اغلب صفر ، زير
علت به كه شديم متوجه لحظه همين در.شدند مواجه سرما
با ناحيه آن از سرما تندباد اتوبوس ، عقب در بودن خراب
وضعيت با شديد سرماي در كه حالي در.ميتازد درون به شدت
آوج گردنه در بوديم ، روبهرو اتوبوس در تحمل غيرقابل
نزديك...سرويس همين و مدل همين از اتوبوسي شديم ، متوجه
.است بازمانده حركت از گازوئيل يخزدگي علت به است ساعت 2
اتوبوس اين مسافران نجات براي ناچار به ما حامل اتوبوس
انتقال ما اتوبوس داخل به آن مسافران تمامي و شد متوقف
در و بيمارگونه سرمازده ، اغلب وارد تازه مسافران.يافتند
را مسافتي هنوز اتوبوس.داشتند قرار روحي بد بسيار وضعيت
از اضافي ريال دريافت 10000 سر بر كه بود نپيموده
بروز اختلافاتي جديد ، سرنشينان و مانده راه در مسافران
.كرد متوقف را اتوبوس اعتراض عنوان به راننده و كرد
اتوبوس راننده و وجديد قديم مسافران هماهنگي با سرانجام
ادامه به راننده و شد تامين درخواستي مبلغ مانده راه در
از ناشي عصبيت و تنش بر هنوز كه راننده.داد رضايت حركت
سراشيبيهاي در بود ، نكرده غلبه اضافي مبلغ سر بر برخورد
و دغدغهها همه با.ميراند بياحتياطي با يخزده ،
در.رسيديم تهران به ساعت از 5/14 پس سرانجام بحرانها
از شدن پياده هنگام كه بوديم بيرمق چنان وضعيت آن
.نداشتيم را سواري خودروي اولين سوي به حركت تحمل اتوبوس
..خامي شود پخته تا بايد سفر بسيار گفتهاند ، كه است درست
كند ، پخته را آدمي كه آن از پيش چنين ، اين سفرهايي اما.
كدام با راستيمياندازد مخاطره به را او زندگي
و آسان چنان سرزمين اين مردم براي را سفر بايد ، تدبيرها
خطرناك بحرانهاي قبيل اين با كه نمود خاطرهانگيز
نشوند؟ روبهرو
محفوظ نام
پيدرپي حوادث و باريك جاده
كشور جادههاي حادثهترين پر از يكي محمديار -نقده جاده
.است
سنگين ، ترافيكي بار و بودن عرض كم علت به جاده اين
در را خانوادههايي و بوده تصادفاتدلخراش شاهد پيدرپي
همچنين.است كرده سوگوار عزيزانشان دادن دست از غم
شن ، به نسبت قير بالاي درصد علت به نيز جاده آسفالت
بطوريكه ميكند ، دشوار را مرور و عبور بارندگي ، هنگام
اين مردم.هستيم پيدرپي حوادث شاهد بارندگي ، هر در
را محمديار -نقده جاده محترم ، مسئولين دارند ، توقع منطقه
قديم جاده) حيدرآباد -نقده جاده اينكه يا و كنند تعريض
بار از تا نمايند آسفالت و بازسازي را (اروميه به نقده
.شود كاسته فوق جاده ترافيكي
روستاي يك محروميتهاي رفع براي تقاضا
همدان استان
و جمعي ارتباط وسايل مطبوعات ، طريق از بار چندين تاكنون
از اكنلو روستاي مشكلات و مسائل مستقيم ، مراجعه همچنين
اطلاعمسئولان به را همدان استان شيرينسو بخش توابع
اين.رساندهايم همدان استان استانداريمحترم بويژه ،
محروميتهاي امابا دارد ، جمعيت از 500خانوار بيش روستا
تقاضا همدان محترم استاندار از لذا.گوناگونيروبهروست
از را روستا اين ريشهدار مشكلات صورتامكان در داريم
درباره بيشتر آگاهي ضمن تا دهند قرار بررسي نزديكمورد
رفع جهت در روستا ، اين نيازهاي و مشكلات استعدادها ،
راهكارهاي بهكارگيري درجهت راهنمايي آن ، از محروميت
روستا ، اين عمده مسائل جمله از.شود صادر ضروري و مفيد
ميباشد سال 1366 در روستا آب تامينكننده قنات شدن خراب
مشكل با آب تامين كشاورزانبراي و نشده مرمت هنوز كه
.ميباشند روبهرو
جوان كاووسي عبدالله
نگاه رازنده كوچهها ، درختان اهالي كمك با
داريم
عمل كه ريخته ، كود خيابانها درختان پاي منطقه 7 شهرداري
نشده كوچهها درختان به توجهي اما است ، شايستهاي بسيار
فضاي درختانكوچهها از مراقبت صورت در كه حالي در.است
كمك شهري محيط بهبودزيست به و ميشود حفظ بيشتري سبز
.ميكند
منطقه اين در خيابانها و كوچه درختان از بسياري همچنين
آپارتمانها جلوي آپارتمانسازي نتيجه در يا و شده خشك
جايگزيني به توجهي و رفتهاند بين از درختها از بسياري
چقدر است نزديك درختكاري فصل كه اكنون.است نشده آنها
كاشت به نسبت شهرداريها محترم مسئولين كه بود خواهد بجا
سبز فضاي بدينوسيله تا كنند اقدام كوچهها در درختان
بين كه كوچههايي مثال بهعنوان.شود بيشتريايجاد
حداقل دارند قرار اورامان وخيابان جنوبي سهروردي خيابان
.هستند نيازمند درخت اصله كاشت 50 به
در است خوب كوچهها نگهداريدرختان براي اين بر علاوه
شستن صرف كه آبي از گرامي همشهريهاي خام ، آب كمبود صورت
جلوي درختان پاي و جمعآوري سطل در ميشود ، سبزي و ميوه
هواي و سبز فضاي از نيز خودشان كه بريزند منزلشان درب
.كنند استفاده خوب
تهران از همشهري يك
نماد جهان ، در گمنام سرباز آرامگاه
ملتهاست مقاومت
(نماد) سمبل نشانه به كه است ، عنواني گمنام ، سرباز
ميهن و برومند فداكار ، سربازي به جنگ در ملت ، يك مقاومت
مناسبت به آرامگاهي خاطر ، همين به و ميشود داده دوست
رئيس) مربوطه كشور عالي مقام توسط وي يادبود و گراميداشت
مقبره معروفترين.ميگردد برپا (نخستوزير يا جمهور
(دوگل شارل) اتوال ميدان در كه است آرامگاهي گمنام ، سرباز
نصرت طاق زير كه مزبور آرامگاه.است شده برپا پاريس
اول جنگ پايان از پس گرفته ، قرار (تريومف) پاريس معروف
معرف شده ، دفن آرمگاه اين در كه سربازي و شد ساخته جهاني
و390 ميليون سمبليك و
هر پسباختند جان خونين جنگ اين در كه است ، هزارفرانسوي
شده آن گريبانگير دامنه كم هرچند جنگي ، زماني ، كه كشوري
كه ويژه آرامگاهي با گمنام ، نامسرباز به پيكرهاي است
بوم و مرز آن شيران دوستي ميهن و مقاومت مفهوم و معنا
تركيه ، در وطن مام تنديس:مانند.است شده برافراشته است ،
...و كره ويتنام ، گمنام سرباز و جنگ سمبل روسيه ، ميهن مام
هم آن ماه 59 ، شهريور كه 31 ناخواستهاي جنگ اين ، بنابر
آتش دامنه و گرديد كشورمان گريبانگير غيرمنتظره طور به
زنان شير و مردان شير و انجاميد طول به سال از 8 بيش آن ،
اين در را ، خويش توانمنديهاي و رشادتها اسلامي ، ايران
افكار و انظار مقابل در هم آن باطل عليه حق مقدس پيكار
شهيد ، هزار هزاران و گذاشتند نمايش به جهانيان عمومي
و حماسهها همه اين و بود آن ماحصل..و ، اسير جانباز
ايران ملت نواميس و ارزشها آرمانها ، حفظ راه در دلاوريها
افكار ممكن ، قيمت هر به خويش زادبوم حفظ آنها ، راس در و
به.واداشت تحسين به هم مواردي در و تعجب به را جهاني
ايراني يك عنوان به چيز هر از قبل اينجانب هرحال ،
و تهاجمات انواع زير تمام سال مدت 8 كه ميهندوست
و بوده جنگ درگير مناطق ساكن دشمن ، ددمنشانه بمبارانهاي
كشور غرب مرزي مناطق به سبعانه حملات اين شاهد نزديك از
ميهن تقديم را بسياري شهداي مقدس راه اين در و بودهايم
جناب ويژه به محترم مسئولين از كه بجاست لذا كردهايم ،
كه بخواهيم جمهوري ، محترم رياست خاتمي ، سيدمحمد آقاي
مبرز دوست ، ميهن سربازي به را ايران ، ساله مقاومت 8 سمبل
هر از قبل كه آرامگاهي و تنديس برافراشتگي و ودرخور
با باشد ، ايران ملت دليرانه مقاومت نماد شايسته چيز ،
اينها ، همه از مهمتر و ويژهاي تدابير و برنامهها
اين عزيز هنرمندان توانمنديهاي و خلاقيتها از استفاده
كه ايران گمنام سرباز سمبل برپاييدارد برپا بوم ، و مرز
داراي كشورهاي ديگر رديف در و داشته درخشش نيز جهان در
.دارد تامل بسي جاي مهم اين نبود كه چرا.باشد نام اين
بهشتي شهيد دانشگاه سياسي علوم دانشجوي - قليپور شهرام
خانواده آموزش مدرسان ويژگيهاي
در خانواده آموزش مدرسان انتخاب نحوه بر نقدي درج پي در
و اوليا انجمن سوي از شرحي -آزاد سخنگاه صفحه -همشهري
:ميگذرد نظرتان از كه شد ارسال صفحه اين براي مربيان
با كه است آموزشي موثر جريانهاي از يكي خانواده آموزش
غيررسمي آموزش در ويژهاي جايگاه خود شدن فراگير
اساسي نظر تجديد با برنامه اين آورده ، بهدست بزرگسالان
اين از بخشي.ميشود اجرا كشور سطح در سال1374 از
كه ميباشد خانواده آموزش مدرسان تربيت و تامين برنامه
مطالب ارائه نحوه لحاظ به كلاسها در آنان تدريس چگونگي
از والدين رفتار و نگرش بر تاثيرگذاري ميزان نيز و
است ضروري بنابراين ميباشد برخوردار بسياري حساسيت
اين در تدريس براي خاصي ويژگيهاي و شرايط با افرادي
.شوند انتخاب كلاسها
نيازمند آموزشگاهي هر در خانواده آموزش كلاسهاي برگزاري
انجمنهاي مسئولان مديران ، سوي از زيادي نيروي و وقت صرف
دورهها اين اگر و ميباشد خانوادهها و مربيان و اوليا
و شده كاسته آن جذابيت از باشد نداشته اوليا براي حاصلي
زبدهترين بايد پس گرفت ، نخواهد قرار عموم استقبال مورد
انتخاب كلاسها اين در تدريس جهت افراد شايستهترين و
مدرس براي لازم شرايط حداقل بهعنوان ضوابطي اعلام.شوند
از ارزيابي و تجربه سالها حاصل كه خانواده آموزش
سازمان كه است آن گوياي ميباشد ، خانواده آموزش كلاسهاي
خانواده آموزش كلاسهاي دارد قصد مربيان و اوليا انجمن
اين در تدريس براي و گردد برگزار مناسبي كيفيت با
.شود استفاده افراد متبحرترين از بايد نيز كلاسها
دورههاي اجراي و داوطلبان از مصاحبه و آزمون برگزاري
انتخاب براي كه است تلاشي حداقل آنان براي آموزشيلازم
.داد انجام ميتوان شايسته مدرسان
كلاسها اين در حضور به خانوادهها تمايل كه گفت ميتوان
چنين صحت از ناشي اخير سال در5 آن صعودي سير نيز و
.ميباشد مدرسان انتخاب در روشي
والدين براي را زيادي تجارب زندگي گذران كه داريم اعتقاد
بنابراين گرفت ، ناديده را آن نميتوان كه دارد همراه به
عملي تجارب به توجه بدون كلاسها اين در مطالب ارائه
برگزاري در اهميت حائز نكته.باشد موثر نميتواند اوليا
صورت به دورهها اين در مطالب كه است آن كلاسها اين
توجهي اندك با بلكه نميشود ، مطرح نظري مباحث و انتزاعي
كاملا كلاسها اين كه است مشخص سرفصلها و عناوين به
خانوادهها زندگي واقعيات با متناسب و بوده كاربردي
در خانواده مشكلات و سوالات به بايد و گرديده طراحي
يقينا و نمايد ارائه روشن پاسخي زندگي مختلف مراحل
نكرده درك را خانوادگي مشترك زندگي واقعيات خود كه جواني
براي مناسبي راهحلهاي مدرس بهعنوان نميتواند است
.نمايد ارائه خانوادگي مسائل
دبيران بين از خانواده آموزش مدرسان كه داشت توجه بايد
تمايل كه دانشگاهها اساتيد يا و پرورش و آموزش باتجربه
انتخاب دارند را خانواده آموزش كلاسهاي در تدريس به
و اوليه اصول با افراد اينگونه بهطورحتم كه ميشوند
با كه است اميد.دارند آشنايي تربيت و تعليم اساسي
كلاسهاي غناي بر علاقهمندان كليه همكاري و همفكري
.شود افزوده پيش از بيش خانواده آموزش
كنيد روشن و مشخص را سراسري آزمون ضوابط
آماده مرزوبوم ، اين جوانان از بسياري همچون من فرزند
طبيعي.است دانشگاهي تحصيلات انجام براي دانشگاه به ورود
روش به فنون آموختن يا دانشگاهي تحصيلات مورد در كه است
اما دارد ، وجود مختلفي ديدگاههاي حرفهاي فني و تجربي
جمله از لازم تسهيلات بايد تحصيل به مشتاقان براي بهرحال
پيش سال از 20 متاسفانهگردد فراهم روشن و مشخص ضوابط
آزمون بودم ، دانشگاه به ورود داوطلب خودم كه تاكنون
شده گوناگوني تحولات و تغييرات دستخوش دانشگاهها سراسري
به نوبت اكنون و دارد ادامه همچنان تغييرات اين و است
اين آيااست رسيده او همدورههاي و من جوان فرزند
مشخص دانشگاه به ورود مقررات و ضوابط كه نيست امكانپذير
داوطلب جوانان براي اضطراب همه اين تا شود پايدار و
نكند؟ ايجاد آنها خانوادههاي و سراسري آزمون
تهران از مادر يك
|