است؟ كي فردا مامان
ميل اينترنت از استفاده به آلماني زنان
ندارند
چنداني
بيماري ديگراندچار از بيش باهوش كودكان
ميشوند اضطراب
باقي عمادالدين و گنجي اكبر وضعيت آخرين
تشكيل وكلا از حمايت كميسيون:كشاورز بهمن
شد
تهران در "محله پليس"راهاندازي
پيشرو زنان معرفي و شناسايي
است؟ كي فردا مامان
ميشود فعال سني چه از كودكان حافظه
خليلي مريم از عكس
دائمي صورت به كودكان مغز در گذشته دوران خاطرات از بعضي
آنها ذهن در موقت طور به ديگر تعدادي ولي ميمانند باقي
و ميآيد بوجود چگونه كودكان حافظه اما ميگيرند ، شكل
و كودكان روانپزشك و روانشناس كادو ، نيك ميكند؟ رشد
.ميدهد پاسخ ما سوالات به تولوز ، بيمارستان در نوجوانان
ميشود؟ فعال سني چه از كودكان حافظه *
از بعضي و مادر صداي رحم ، طنين در جنين كه ميدانيم
به تازه كه نوزادي.ميكند درك را پدر صداي فركانسهاي
آرام مادر صداي شنيدن با ميكند گريه و است آمده دنيا
و ميشناسد را صوتي فركانسهاي از تعدادي نوزاد.ميشود
نگه خود "حافظه" در را آن او كه است چيزي بيشك اين
مشترك شيوههاي" يا يادياري آثار از اينجا در.است داشته
مصداق يادياري.ميكنيم صحبت "حافظه به دهنده كمك ذهني
آنها با زندگي در نوزاد كه حوادثي همه در ميكند پيدا
يا ناخوشآيند است ممكن كه حوادثي شد ، خواهد روبهرو
كه محققيني.شير مكيدن لذت شناخت مانند باشند ، خوشآيند
كه دارند شك ميكنند مطالعه را نوزادان زودرس مهارتهاي
.است نيامده بوجود تولد از پيش نوزادان صوتي حافظه آيا
.است دنيا زبانهاي همه صوتهاي صاحب تولد ، هنگام نوزاد ، يك
اينكه براي ميدهد دست از را مهارت اين زود خيلي سپس
دو تا زود خيلي و كند استفاده خودش زبان ازصوتهاي فقط
.ميگيرند جاي او ذهن در چيزها بسياري سالگي
آنها.ندارند حافظه كوچك بچههاي بگوئيم اگر است اشتباه
رطوبت ، ) لمسي و بينايي حافظه سپس شنوايي ، حافظه سريع خيلي
حافظه بعدها ، ولي.كرد خواهند كسب را (...و گرما خيسي ،
ميشود ، برانگيخته مدرسه در كه حافظهاي يادگيري ،
.شد خواهد جايگزين
خاطر به را عمرش سالهاي اولين كودك سالگي پنج درسن چرا*
نميآورد؟
اوليه دوره كردن فراموش به شروع كودك سالگي سه سن در
صحبت كودكانه فراموشي از اينجا در.ميكند كودكياش
بدون ميكند دنبال را خود رشد كوچك بچه بدينسان.ميكنيم
دلپذير احساسات و دوره اين زيباي خاطرات از او ذهن اينكه
از او كه نيست معني بدان اين اما.باشد شده لبريز آن
نگه خود ناخودآگاه ضمير در اثري هيچ گذشته حوادث
اوليه دوران از ما همگي اين بر علاوه.نميدارد
اغلب منداريم ذهن در خاطره دو يا يك حداقل كودكيمان ،
خاطره شما براي من كه ميگويم بچههايم به اوقات
عاطفي علائم ردوبدل با تعطيلات از لحظه كدام."ميسازم"
را اين شد؟ خواهد حك آنها حافظه بر نهايت در (...لبخند)
وجود كه است اين اصل.ندارد اهميت هم زياد نميدانم من
انساني شخصيت عنوان به و دهيم قرار توجه مورد را كودكان
هستيم آنها با كه لحظاتي در و بگذاريم احترام آنها به
.بيافرينند خاطره برايشان لحظات كه كنيم رفتار طوري
!كرد خواهند انتخاب لحظهها ميان از كودكان خود آنوقت
ميشود؟ ساخته چگونه كودكان حافظه *
درك را خود اطراف دنياي كه هستند اين پي در كوچك بچههاي
كي ما اطراف در غولها اين ميپرسند خود از آنها.كنند
حافظه ميآورند؟ زبان به را خود افكار چگونه و هستند؟
ازطريق حافظه.است حسي و عاطفي جسماني ، كوچك بچههاي
. "بود گرم اين" و "بود سرد اين" كه ميكند دريافت تجربه
اين آوردن دست به با تا كنند تجربه بچهها بگذاريد
كودكان.شود ثبت وجودشان در اعمالشان ردپاي حسي ، تجربيات
دوباره را روز طي در آمده دست به تجربيات روياهايشان در
توسط كه است دوباره زندگي از شكلي رويا.ميكنند زنده
..."آرزو سحرآميز تحقق" ميشود ، ايجاد حافظه
والدين توجه و مهرباني مراقبت ، به هرچيز از قبل بچهها
احساس كه نيازهاست همين پايه بر و دارند حياتي نياز
.ميگردد حفظ حافظه توسط و ميشود ساخته حيات دائمي
از كودكي اگر.است مهم نيز مادرش با كودك رابطه چگونگي
از شدن جدا موقع باشد ، نداشته دروني نمايش مادرش تصوير
چگونگي به كودك حافظه چگونگي.ميكند گريه شدت به او
طور به سمبليك نمايشهاي سازي منظم و قبلي تجربههاي
رشد كودك جسم كه همانطور و تدريج به.دارد بستگي همزمان
اعتماد خود داخلي ذهني تصاوير به توانست خواهد او ميكند
.برميگردد دوباره مادر كه بقبولاند خود به و كند
دارد؟ مهمي نقش زبان آيا *
و رد به ميل همانند اشخاص ، و اشياء اسامي آوردن زبان به
هستند ، اساسي مسائل از (...لبخند ، ) عاطفي علائم كردن بدل
انجام دنيا همه از طبيعيتر را كار اين مادر و پدر البته
با.است زبان چشمه در فرزندشان بردن فرو آن و ميدهند
ميشوند ذخيره كودك حافظه در اطلاعات امواج تكرار ، نيروي
كودك ، رشد مجموعه.ميكنند تحريك را او عصبي سيستم و
.كرد خواهد تامين آينده در را او سپاري ياد بالقوه نيروي
گستردهتر را جهان از كشفياتش زمينه كودك حركت ، و كار با
مغزي ، بلوغ.ميشود روبهرو تازهاي تجربيات با و ميكند
عواطف ، و حافظه حسي ، تجربيات زبان ، و فكر شكلگيري حركت ،
ميگيرند قرار خود جاي در كمكم و دارند ربط هم به همه
را حافظهاش كامل كارگيري به امكان ساله شش كودك يك تا
.كند پيدا
ميكند؟ پيدا مفهوم زمان ، كودكان براي موقع چه *
سيستم كند ، آغاز را زمان مفهوم بر تسلط كودك اينكه براي
در بلوغ اين و باشد رسيده نسبي بلوغ به بايد عصبياش
پيش دوره وارد كودك كه زماني يعني است سالگي شش سن حدود
كه" ميكند درك كوچك بچه زمان اين در.ميشود دبستاني
براي.ميآيند هم دنبال به روزها و "ميآيد دوباره زمان
مهم خوابيدن يا شدن بيدار خواب از مانند آدابي بچهها ،
تا هستند نشانههايي آنها براي آداب اين زيرا هستند
تا ميكنند كمك كودكان به و دارد جريان زمان كه بفهمند
.كنند كامل را خود زندگي چرخش
(فرانسه) آبريكو مجله:منبع
جمشيدي شادي:مترجم
ميل اينترنت از استفاده به آلماني زنان
ندارند
چنداني
اروپا ، در كشور ميان 26 در آلمان:اجتماعي گروه
استفادهكنندگان شمار كمترين آسيا ، و شمالي آمريكاي
درحالي اين و داده اختصاص خود به را اينترنت از زن
دراين را زنان مشتاقترين كانادا ، و آمريكا كه است
.دادهاند جاي خود در ارتباط
شبكه سوي از شده انجام بررسي فرانسه ، خبرگزاري گزارش به
از استفاده ميزان جهاني شاخص مورد در "نلسون"
درصد فقط 6/36:حاكيست همچنين اينترنت
تشكيل زنان را آلمان در اينترنت از استفادهكنندگان
.ميدهند
كانادا و آمريكا فقط مطالعه ، مورد كشور ميان 26 در
اكثريت زنان ، درصد و 51 درصد با 18/52 ترتيب به
.دهند تشكيلمي را جهاني شبكه اين از استفادهكنندگان
اين اعلام با نلسون شبكه در دادهها ارزيابي رييس
از استفادهكننده سومين عنوان به آلمان كه مطلب
اين در شده تثبيت بازار يك از جهان در اينترنت
اين در زنان جايگاه اما":گفت است ، برخوردار زمينه
شبكه در محققان گفته به"دارد؟ قرار كجا در بازار
استفادهكنندگان ميزان در اهميت حايز افزايشي نلسون ،
آرام اقيانوس -آسيا منطقه در جهاني شبكه اين از زن
در افزايش درصد شاهد 55 جنوبي كرهاست شده مشاهده
از پس و است بوده اينترنت از زنان استفاده زمينه
با استراليا و سنگاپور افزايش ، درصد با 27 تايلند آن
در درصد با 10 زلاندنو و درصد با 11 كنگ هنگ 16درصد ،
.دارند قرار بعدي مقامهاي
بيماري ديگراندچار از بيش باهوش كودكان
ميشوند
اضطراب
باهوش كودكان در اضطراب:داشت اظهار روانشناس يك
ميبينند را امور از بيشتري جوانب كه چرا است بيشتر
محتاطترند ميزنند ، حدس بيشتر را آن شرايط و آينده و
دوست بيشتر را خود شخصيت است ، انديشيدهتر گامشان و
.ضعيفترند نامراديها تحمل در و ميدارند
عاطفي حالتي كلي طور به را اضطراب قاسمزاده ، سيمين
پيشبيني از ناشي ترس از مبهمي عامل آن در كه دانست
مبتلا فرد براي آن موضوع و دارد وجود نامطبوع حوداث
.است ناشناخته بيماري اين به
كودكي سنين در كه نكته اين ذكر با روانشناس اين
دلايل ذكر به اضطرابند ، به ابتلا معرض در افراد همه
ناتوان و ضعيف كودك كه آنجا از:گفت و پرداخت آن
حال عين در و ندارد را مشكل با مقابله ياراي و است
دهد انجام خطايي عمل اگر نيست كفايت حد در او تجارب
او به كه را آنچه و ميداند تنبيه محق را خود
احتمال اين بنابر.ميپندارد درست و راست ميگويند
.است بالا بسيار كودكان در اضطراب به ابتلا
شرايط ، در اضطراب كودكان در قاسمزاده ، گفته به
شرايطي در مثلا.است متفاوت مختلف مكانهاي و زمانها
اضطراب اضطرابندكودكان و ترس دچار خود مادر ، و پدر كه
بيشتر تنهايي و تاريكي در هنگام ، شب.دارند شديدتري
حضور يا نابساماني نوع هر وقوع.ميشوند حالت اين دچار
در اضطراب تشديد و ايجاد به ناشناس ، محيطهاي در
.ميانجامد كودكان
برابر در سهلانگاري از را خانوادهها روانشناس ، اين
متذكر و داشت برحذر كودكان در شديد اضطرابي حالتهاي
و مهم بسيار بيماري حتي و بيماري يك اضطراب ، :شد
زمينهساز و موهوم يا واقعي دردهاي از بسياري منشا
اعظم بخش و مركزي هسته.است رواني بيماريهاي از برخي
.كرد جستوجو اضطراب در بايد را رواني بيماريهاي
سطح در بيماري اين عموميت:ساخت نشان خاطر وي
اضطراب قرن را قرن اين كه است حدي به بينالمللي
شرايطي و سطح هر در انسانها ميشود ، گفته و ناميدهاند
امر اين و اضطرابند و دلهره اسير بهگونهاي باشند كه
حساب به رواني بيماريهاي از بسياري منشا و ريشه
.ميآيد
اضطراب ، و ترس كردن توصيف متفاوت با روانشناس اين
وجود نزديك رابطهاي اضطراب ترسو بين:داد توضيح
لغت دو چون را دو اين افراد از برخي كه حدي بهدارد
ميبرند ، كار به خانواده و ريشه يك از و مترادف
از دارد ، وجود حالت دو اين ميان تفاوتهايي آنكه حال
:جمله
و دارد وجود خارج در كه است خطري از ناشي ترس ، -
معين موضوعي اضطراب كه حالي در است معين آن موضوع
.ندارد
و مجهول و است مبهم اضطراب تشكيلدهنده عوامل -
.آشكار و معلوم ترس تشكيلدهنده عوامل
محركي اضطراب و دارد شدهاي شناخته محرك ترس -
.مشخص غير و ناشناخته
نشيني عقب يا حمله صورت و دارد مشخصي واكنش ترس -
.غيرمشخص و ناشناخته محركي اضطراب و دارد
محرك عامل و محيط وضعيت به معطوف ترس ميزان -
.است مبهم وضعي چنين اضطراب در است ،
.دروني ناامني اضطراب و است بيروني ناامني ترس ، -
در آنكه حال ميشود چه را او ميداند آدمي ترس در -
لرزش ، دچار درنتيجهميشود چه را او نميداند اضطراب
.ميشود... و قلب طپش سردرد ،
پريشان و نگراني با همچنين ترس قاسمزاده ، گفته به
نگراني ، ولي ذهني حالتي اضطراب ، .است متفاوت حالي
و مزمن اگر پريشانحاليها حال اين با.است عيني مشكلي
به:افزود وي.درميآيند اضطراب صورت به شوند شديد
كودكان در اضطراب و ترس اين ميان ميتوان دشواري
در ريشهيابي مساله كه هنگامي ويژه به گذاشت ، فرق
صادق خردسال كودكان در امر اين و باشد مطرح آن
.بزرگتر افراد تا است
و درون خطر بين ميتوانند دارند بيشتري سن كه آناني
كاهش براي كمكي خود اين و بگذارند تفاوت بيرون
.است اضطراب
بسيار كودكان در اضطراب:كرد گوشزد روانشناس اين
رفع قابل زحمت به بروز ، صورت در و ميشود آغاز زود
در اضطراب مفهوم زندگي نخست سال پايان حدود از.است
صورت در وي ، گفته بهاست تبيين قابل كودكان
در بيماري اين ظهور مادر ، و پدر بودن مضطرب يا عصبي
.دارد زودتر بس آغازي كودك
كودكان ، در بيماري اين جلوه:ساخت نشان خاطر وي
در ناراحتي و بيقراري خواب ، از پرش چون حالاتي در
آيد پديد برايشان ناخوشايندي احساس كه مواردي
نضج حال اين تدريج به و است ملاحظه قابل بهخوبي
.ميگيرد
عرق تنفس ، در اختلال چهره ، آشفتگي روانشناس ، اين
چشم ، مردمك گشادي بدن ، ضعف عضلات ، انقباض شديد ،
ويژه به عصبي سرفه جسمي ، تشنجات و اندام لرزش
استفراغ ، يا تهوع حالت پيدايش گفتن ، سخن درحين
گوارشي ، دستگاه در اختلال ادراري ، ترشحات ازدياد
و بيخوابي قلب ، تپش سردرد ، احساس معده ، نفخ
و بيدليل خستگي و ضعف احساس بياشتهايي ، بيقراري ،
كودكان در اضطراب جسمي علايم ديگر از را عصبي اختلال
.برشمرد بزرگسالان نيز و
زود افراد نيز ، بزرگسالان در:داشت اظهار قاسمزاده
يا گذراندهاند ، را سختي دوران كه آناني حساس ، و رنج
گرا ، پوچ افراد است ، ضعيف اعتقاديشان پشتوانه
ديگران از بيش حريص ، و خودمدار فزونخواه ، بيهدف ،
وي.قدرتمندند صياد اين دست به شكارشدن معرض در
با مقابله توانايي و نفس به اعتماد قدر هر:افزود
ابتلا درصد ميزان همان به يابد فزوني آدمي در مشكلات
.مييابد كاهش افراد در بيماري اين به
از برخي:داد توضيح اضطراب سرچشمه درباره روانشناس اين
آن ديگر برخي و تولد زمان از را اضطراب سرچشمه روانكاوان
از بسياري زمينهساز كه ميدانند تهديد محصول را
شديد اضطرابات شده ، گفته همچنين.است غيرعادي رفتارهاي
بروز را آن نميتواند فرد كه است گناهي احساس از ناشي
.دهد
براي:گفت اضطراب ، درمان شيوه درباره زاده قاسم
عوامل شناسايي پي در بايد ابتدا اضطراب ، درمان
ترس به را آن سپس و باشيم اضطراب ايجادكننده
مشخص ترس ايجادكننده عامل كه چرا كنيم ، تبديل
ميتوان رواني مشاوره كمك به آن شناخت با و است
تلقينات همچنين وي ، .پرداخت درمان جوي و جست به
به كه افرادي با مراوده و همنشيني ورزش ، مثبت ،
آور شادي شرايط ايجاد درصدد و ميدهند اميدواري آدمي
راههاي از را قلبي ايمان داشتن نيز و هستند او براي
.برشمرد بيماري اين درمان نيز و مقابله
باقي عمادالدين و گنجي اكبر وضعيت آخرين
پرونده حقوقي وضعيت:گفت گنجي اكبر وكيل:اجتماعي گروه
.نيست مشخص موكلم مطبوعاتي جرايم
ايران دانشجويان خبرگزاري با گفتوگو در رياحي ، غلامعلي
:افزود و كرد توصيف خوب را گنجي اكبر روحي و جسمي وضعيت
شعبه 1410 در مطبوعاتي ، جرايم مورد در وي اتهامي پرونده
و رسيدگي جلسه به منجر هنوز ، دولت كاركنان قضايي مجتمع
نشود ، رسيدگي تا وي پرونده حقوقي وضعيت و نشده راي صدور
.نيست مشخص
دادسراي توسط پيش ماه چند گنجي ، پرونده گزارش بنابراين
ارجاع را آن شعبه 1410 كه بود شده مطالبه قضات ، انتظامي
شعبه ، اين به آن برگشت عدم يا برگشت از رياحي اما داد ،
.كرد بياطلاعي اظهار
درباره نيز باقي ، عمادالدين همسر احمدسرايي ، كمالي فاطمه
باقي وضعيت:گفت ايسنا ، حقوقي خبرنگار به وي وضعيت آخرين
خواندن به زندان در و است خوب بسيار جسمي و روحي لحاظ به
.ميپردازد نوشتن و
به زندان در كه دارد را آمادگي اين همسرم:افزود وي
او بودن زندان در اما بپردازد ، خود كارهاي و مطالعه
.است اجحاف
تماسهايش و ميبرد بسر قرنطينه در هنوز او:داد توضيح وي
رسيدگي ما شكايت به قضات انتظامي دادسراي هنوز و است قطع
زنداني شكايات به قانون ، طبق كه صورتي در ;است نكرده
.شود رسيدگي وقت اسرع در بايد
تشكيل وكلا از حمايت كميسيون:كشاورز بهمن
شد
مركز دادگستري وكلاي كانون مديره هيات عضو:اجتماعي گروه
كميسيون مركز ، وكلاي كانون مديره هيات اخير دوره در:گفت
.است شده تشكيل وكلا از حمايت
همايش در شب سهشنبه كه كشاورز بهمن ما خبرنگار گزارش به
كه آنجا از:افزود ميگفت سخن قانون و حق مدافع وكلاي
دادگاهها ، همچون مراكز برخي در همكاران براي مشكلاتي
به تعرض جمله از غيره و كشور عالي ديوان انتظامي ، نيروي
شغلياشان وظايف انجام حيطه در نظر اعلام سبب به وكلا
عضو چند از مركب وكلا از حمايت كميسيون است ، آمده پيش
همچون مختلف نهادهاي با مكاتباتي كه شد تشكيل مديره هيات
اين رفع و حل براي قضات انتظامي دادگاه و قضائيه قوه
.است شده انجام مشكلات
شد ، برگزار حركت تالار در كه همايش اين از ديگري بخش در
مركز دادگستري وكلاي كانون مديره هيات اعضاي از ديگر يكي
بر مبني وكلا بينالمللي اتحاديه از ارسالي نامه به
تاكنون سال 1947 از مركز دادگستري وكلاي كانون عضويت
جاي ميشناسد رسميت به را ما دنيا وقتي:گفت و كرد اشاره
دوستان برخي حملات آماج داخل در كه است تاسف و نگراني
كشور در هم مسئوليتهايي كه كساني حتي و هستيم ناآگاه
.آوردهاند هجوم ملي عظيم ثروت اين به دارند
برنامه قانون ماده 187 از شديد انتقاد با فرضپور محمد
در:افزود قضائيه قوه توسط آن اجراي در تعجيل و سوم
بيكار فارغالتحصيل حقوق رشته مثل هم ديگر رشتههاي
در چرا بوديد وكيل ازدياد مدافع قدر اين اگر.داريم
نكرديد؟ را كار اين گذشته
مبني تلويزيون در قضائيه قوه مسئولان از يكي ادعاي به وي
چهابهار ، ايذه ، همچون شهرها برخي وكيل به نياز بر
ماده كه حالي در:گفت و كرد اشاره شوشتر و شوش انديمشك ،
پروانه سينفر به بود نرسيده مجلس تصويب به هنوز 187
عمدتا و نيستند بيكار هم نفرشان يك كه دادهاند وكالت
تهران هم آنها كار محل و هستند دانشگاه علمي هيات عضو
.است
حجم كاهش بر مبني دولت سياست خلاف را ماده 187 فرضپور
اضافه و دانست امور تخصصيشدن و عمومي و دولتي نهادهاي
وكلا كانون گونه اين كه بپذيرد نبايد نگهبان شوراي:كرد
نظر تجديد خود نظر در نگهبان شوراي اميدوارم و شود تضعيف
ماده 187 باره در ششم مجلس نمايندگان عملكرد از وي.كند
وكلا كانون مديره هيات انتخابات به اشاره با و كرد تشكر
حمايت آينده مديره هيات از بايد وكلا ما تكتك":گفت
بگوئيم ميكنند تضعيف را وكلا كانون كه كساني به تا كنيم
".هستيم يدواحده هم با ما كه
تهران در "محله پليس"راهاندازي
پليس" جرايم ، كاهش براي تلاش منظور به:اجتماعي گروه
.شد راهاندازي تهران شمال كلانتري 104 در "محله
در معتمد و مطمئن افراد برخي ،"محله پليس" طرح براساس
به محل ، كلانتري تاييد از پس تهران شهر مختلف محلههاي
آنان براي و ميشوند شناخته محله پليس عنوان
محله پليس عنوان به كه افرادي.ميشود صادر كارتشناسايي
جرايم ، بروز مشاهده مواقع در ميتوانند ميشوند ، شناخته
بعدي اقدامات تا دهند اطلاع محل كلانتري به را مراتب
كلانتري 104 رئيس كرماني احمد پاسدار سرهنگگيرد صورت
شاياني كمك طرح اين اجراي با كرد اميدواري ابراز تهران
در مجرمان با مناسب برخورد و جرايم بروز از جلوگيري به
.شود جرم وقوع نخست مراحل
پيشرو زنان معرفي و شناسايي
در زنان دولتي غير سازمانهاي ارتباطي شبكه:اجتماعي گروه
.است اولينها و پيشرو زنان جستجوي
رشتهاي ، در كه ايراني زنان شناسايي براي سازمان اين
بزرگي كارهاي يا و بودهاند اولين حرفهاي يا و تخصصي
.است خواسته كمك مردم از دادهاند انجام
-تلفن 16 با ميتوانند ميشناسند را پيشرو زنان كه كساني
.بگيرند تماس فكس 6400628 يا و 6951113
با كتابي در شناسايي و بررسي اين نتايج ميشود يادآوري
.شد خواهد منتشر و چاپ عنوان همين
|