داشت؟ بايد انتظاراتي چه مدير از
قلبي بيماريهاي بروز از دست انگشتان طول
ميدهد افرادخبر در
علم ترويج جايزه دوره چهارمين برگزيدگان
شدند معرفي
كتاب عنوان پرورش ، 24 و آموزش وزارت
ميدهد تغيير را درسي
اقدامات:كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس
ساز و ساخت از جلوگيري براي قانوني
بينتيجه احمدشاهي كاخ محوطه در غيرقانوني
بود
معلمانششم انتقال و نقل براي نويسي نام
ميشود آغاز فروردين
ماه فروردين هفتم از عمره حج ثبتنام
ميشود آغاز
داشت؟ بايد انتظاراتي چه مدير از
فراگيري و آموزش قابل هنري هيچ و است هنر يك مديريت
كسي وجود در آن اوليه هسته و استعداد آنكه مگر نيست ،
دهد ارتقاء را هنري هر ميتواند باشدآموزش داشته وجود
مدير ، ميان ، تفاوت ساده مثال بايك است بهتر ابتدا
خيليجاها اخيرا كه چرا كنيم ، بررسي را نامدير و متخصص
انتخاب متخصصان ميان از مديران است بهتر كه شده عنوان
!شوند
را دراز و دور مسافرتي قصد عدهاي و شما كه كنيد فرض
نشيب ، و پرفراز و خم و پرپيچ جادههايي در آنهم داريد ،
كه گذاردهاند مختار را شما و شده شما به لطفي ولي
نفر بين3 از البته كنيد ، انتخاب خودتان را راننده
:دوم اتومبيل ، مكانيك رشته فوقدكتراي نفر يك:اول كانديد
يكي:سوم و معتبر گواهينامه با يك پايه راننده نفر يك
را مسافرت اين ترتيب كه تعاوني يا اتوبوس صاحب اقوام از
و شما حال ، دارد عهده به را آن مسئوليت يا است ، داده
اتوبوس هدايت و خود سفر مسئوليت و كرد؟ خواهيد چه سايرين
گزينه سليمي عقل هر است بديهي سپرد؟ خواهيد كسي چه به را
هيچ كه چرا كرد ، خواهد انتخاب را مجرب راننده يعني دوم ،
رشته فوقدكتراي داراي محترم آقاي كه ندارد وجود تضميني
راننده يك خوبي به يا سردربياورد ، هم رانندگي از مكانيك ،
نزديك موضوع به كمي فرض كند ، بااين رانندگي حرفهاي
فوقدكتراي و بدانيم مدير را راننده اگر حالا شديم ،
خواهد نامدير همان قاعدتا هم سوم نفر ;متخصص را ، مكانيك
مسافران سلامتي و سرنوشت سفري ، هر در بنابراين بود ،
آقاي و ولاغير است مدير همان يا راننده دست در الزاما
راننده دست كنار آسايش و راحتي با ميتواند هم متخصص
هم سوم نفر و داده قرار وي اختيار در را تخصصش و نشسته
يابد ، جريان سفربيدردسر تا بدهد لم راحت و يافته جايي
به اتوبوس هدايت و بيفتد اين از غير اتفاقي هر اگر حال
؟...شود سپرده نميداند رانندگي كه كسي
!كنيد تصور خودتان نميزنم ، حرفي من
اسلحهسازي كارخانه يك مهندس سر آيا چطور؟ ديگر درموارد
اصلا باشد؟ هم موفق حمله ضد و حمله طراح يك ميتواند
تخصص و علم كه چرا نه ، كه مسلما دارد؟ آن به دخلي اين
يك جنگ در فرماندهي هنر و علم و است چيز يك سازي اسلحه
الزامي مدير يك براي فني اطلاعات كمي هرچند.ديگر چيز
كسب بدون باشد ، مدير واقعا شخصي اگر اصلا و است
چند اين با نمينشيند ، فرمان پشت هرگز نياز مورد اطلاعات
متخصص ميان زيادي بسيار تفاوت كه ميشود روشن ساده مثال
برق ، مثلا تخصص داشتن صرف لزوما پس.دارد وجود مديريت و
..ميتوانست اگر كه بسازد ، موفق نيروي وزير يك نميتواند
رادارد ، خود محدود خواص موجودي ، هر خلقت ، نظام در باري ،
بتواند ندارد امكان و بدهد سيب بايد سيب درخت يك مثلا
پس شود ، عوض خلقت نظام مگر)كند سبز خود شاخه روي گلابي
هم را انتظاري چنين است نيفتاده اتفاق چنين كه وقتي تا
و شده خلق گلابي توليد جهت هم گلابي درخت و (داشت نبايد
عار و ننگ گلابي درخت براي را دادن گلابي عاقلي آدم هيچ
اسكار جايزه مستوجب را سيب درخت يك دادن سيب يا ندانسته
.زمين روي آدمهاي فرد فرد مورد در است همينطور نميداند ،
اولين پاسخگو ، اولين يعني مدير اداري ، درست سيستم يك در
مي نظر به گاه كه دريغ و درازشو بهاصطلاح اولين و مسئول
فاصله كارمند با حد اين تا مدير ، دنيا ، كجاي هيچ در رسد
!بگذريم ندارد ، ...و اجتماعي فرهنگي ، اقتصادي ، تفاوت و
تعريف اينطور خلاصه خيلي ميتوان را مديريت بنده زعم به
و حالت بهترين در تصميمگيري توان يعني مديريت:كرد
مانند درست خاص ، هنر يك و ممكن زمان سريعترين
بايد ثانيه صدم يك در و دروازه آستانه در كه فوتباليستي
خودش بدهد ، پاس را آن كند؟ چه توپ اين با كه بگيرد تصميم
برود ، دست از ثانيه صدم يك اگر كه بزند؟ دريبل و كند شوت
يا و مربي كدام و !!!شكست يعني گل ، يك دادن دست از يعني
تخته و گچ با و كلاس در را حالتها اين است قادر مدرسي
.دهد آموزش كسي به
و مديريت بودن هنر بر است ديگري دليل هم اين رو اين از
خلق اينكار براي اصولا كه شخصي در آن ايجاد امكان عدم
كه دارد وجود هم ديگر تئوري يك كه هرچند است ، نشده
قابل و دانشها همه همچون است دانشي ;مديريت ميگويد
...پرسيد ميتوان البته كه آموزش ،
آموزش قابل هنري هيچ و است هنر يك مديريت كه بپذيريم اگر
در آن اوليه هسته و استعداد آنكه مگر نيست ، فراگيري و
را هنري هر ميتواند آموزش باشد ، داشته وجود كسي وجود
داشته آن ايجاد در سهمي هيچ نميتواند اما دهد ، ارتقاء
ميوههاي تا ميريزند سيب درخت پاي كه كودي همچون باشد ،
خاصيت نيست قادر كودي هيچ اما شود ، پرآبتر و بزرگتر آن
.بروياند انار آن شاخه بر و كند عوض را سيب درخت
درنظر آزمايش ، يا تست نوع شخص 3 هر براي ميكنم پيشنهاد
است ، هوشي ضريب يا I.Q عامل مهمترين و اولين شود ، گرفته
و بوده ملاك اولين ميتواند بالاي 110 ، هوشي ضريب بيشك
تست ، بهتر اين از پس شود ، معرفي بعدي تستهاي براي شخص
نوع اين در شود ، گرفته نظر مورد فرد از شخصيت تست است
يعني ميشود ، مشخص عالي بهطور شخص هر فردي توان تست
ميوهاي چه انتظار بايد درخت اين از كه ميشود معلوم
است قادر دهد ، يا انجام فردي كارهاي بايد او آيا داشت ،
و خشن يا دارد حساسي روحيه آيا.كند همكاري جمع يك با
و كرد محول او به را خاصي كارهاي بايد و است پرجنبوجوش
نهايت در.غيره و بنشيند ميز پشت دارد دوست اينكه يا
آدم يك كه وقتي.خير يا است مديريت قدرت داراي اينكه
باقي ديگر تست يك فقط شد كشف بالا مديريتي توان با باهوش
از پس كه است ، وي رواني و روحي سلامت بررسي آن و ميماند
جاي مسئول را او ميتوان وي سلامت تاييد و بررسي اين
او كار بر روش هزارويك طريق از ميتوان تازه و كرد خاصي
.داشت هم نظارت
باشد برخوردار لزوم درحد هم كار لوازم از بايد مدير يك
نخواهد معقول اختيارات و امكانات جز چيزي او لوازم كه
و منافقان جنگ به بهتنهايي خودش مديري چنين آنوقت بود ،
سمت رابه سنگاندازان "سنگ" و رفت خواهد..و چاپلوسان
جسارت حتما مدبر ، مدير يك كه چرا برميگرداند ، خودشان
نيز را بداههسرايي و آيندهنگري حتما و دارد هم
علوم سريع فراگيري به نياز آدمي چنين اگر حالا ميداند ،
اين وقت ، و هزينه حداقل با باشد ، داشته نيز را مربوطه
حدي در را خود نياز مورد تخصصهاي و كرد خواهد هم را كار
است قادر اينكه نهايتا گرفت ، فراخواهد بداند لازم كه
مديريت علم از چون و بگيرد كار به را نيازش مورد متخصصان
به كرد ، خواهد را كار اين شكل بهترين به است ، بهرهمند
ديد ، هم را آن نتايج و رفت ميشود كه راهيست اين حال ، هر
؟!افتد قبول چه و آيد نظر در چه حال
احمدي مهدي
قلبي بيماريهاي بروز از دست انگشتان طول
ميدهد
افرادخبر در
انگشتان طول اندازهگيري با جديد ، علمي تحقيق براساسيك
را عروقي قلبي بيماريهاي به فرد ابتلاي خطر ميتوان دست
.داد چهلسالگيتشخيص سن به ورود از پيش
با انگلستان ، ليورپول دانشگاه پژوهشگران از گروه يك
انگشت طول كه مرداني از دسته آن پژوهشيدريافتند انجام
انگشت از كوتاهتر ويا اندازه هم آنان(بنيام) دوم
بيماريهاي به ابتلا معرض بقيهدر از بيش است ، سبابه
.دارند قرار عروقي قلبي
در مردان در كوچك انگشت طول پژوهشگران اين گفته به
بايد آن ، از گذشته.است بيشتر تقريبا زنان با مقايسه
بيشتر سبابه انگشت از درصد دو نيز انگشتكوچك طول گفت
انگشت مقداركه هر پژوهشگر ، اينگروه اعتقاد به.است
قلبي حملات از پيشگيري فرصتهاي باشد ، فرديدرازتر كوچك
مردانه هورمون فراوان مقادير وجود دليل به نيز
.ميشود فراهم بيشتر تستوسترون
و انگشتان طول ميان ارتباط به اشاره پژوهشگرانبا اين
در جنين رشد فرآيند در كه بدن در جنسي هورمونهاي توازن
بروز ميزان كردند تصريح است موثر زندگي دوران و مادر رحم
ترشح سطح با بالغ مردان عروقيدر قلبي بيماريهاي
.است مرتبط تستوسترون هورمون
و سبابه انگشتان طول تقسيم و اندازهگيري پژوهشگرانبا
ميتوان آن كمك به كه يافتند دست ميانگيني به كوچك
مثال ، بهعنوان.پيشبينيكرد را قلبي حملات بروز احتمال
حمله احتمال باشد ، كمتر درصد از 9 مذكور ميانگين اگر
اگر اما ندارد ، وجود سالگي هفتاد ازسن پيش قلبي
خطربروز دهد ، نشان درصدرا از 9 بيش رقمي ميانگين
.است بيشتر قلبي حمله
برجسته ، محققان از يكي ،"مانينگ جان" دكتر گفته به
نيست ، قلبي حمله بروز بودن حتمي معناي به درصدبالا
سالم غذاهاي مصرف ضمن فرد كه ميرسد نظر به ضروري اما
.دهد انجام را ورزشي تمرينهاي نمك ، و چربي بدون
در پزشكان به شايد جديد كشف اين پژوهشگران ، اعتقاد به
.كند كمك هستند حملاتقلبي معرض در كه افرادي تشخيص
و مرگ بيشترينعوامل از قلبي حملات بروز نماند ، ناگفته
.ميآيد شمار به انگلستان در مير
عروق و قلب بيماريهاي نشريه در پژوهشكه اين نتايج
تا 80 بين 35 ميدهدمردان نشان رسيده ، چاپ به انگليس
آنان كوچك و سبابه ترتيبانگشتان به كه ساله تا 80 و 58
قرار قلبي حملههاي معرض در است ، معمولي حد از كوتاهتر
شهر مردساكن از 151 بيش روي بر پژوهش اين.دارند
قلبي حملههاي از كه شمالانگلستان در واقع "ساريد ميري"
.شد انجام ميبردند ، رنج
درازي ميان آمده بهعمل قبلا تحقيقاتيكه براساس
.دارد وجود افسردگيرابطهاي بروز خطر و دست انگشتان
كيسمي احمديان علي:ترجمه/الجزيره شبكه سايت:منبع
علم ترويج جايزه دوره چهارمين برگزيدگان
شدند معرفي
باحضور ايران علم ترويج جايزه اهداي دوره چهارمين مراسم
تجليل با و كشور فرهيختگان و پژوهشگران استادان ، از جمعي
.شد برگزار شريف صنعتي دانشگاه در دوره ، اين برگزيدگان از
علوم ، وزارت فرهنگي معاون خانيكي ، هادي دكتر مراسم اين در
و تمدن شكوفايي دوران:گفت سخناني طي فناوري و تحقيقات
در كه وقتي مگر نيست ، چيز هيچ محصول اسلامي ايراني فرهنگ
و بود ارزش يك و مبنا يك به تبديل آموختن علم جامعه متن
صدر بر و ميديد قدر دانشمند و هنرمند آنجا در و شد
.مينشست
جهت در گامي عنوان به علم ترويج انجمن تشكيل از وي
:گفت و كرد ياد جامعه در زندگي و تفكر ساختن نهادينه
كشور اين دانش و علم بزرگان و برجسته دانشمندان كه اكنون
را گرفتن قرار مجموعه اين كنار در گنجي محمدحسن دكتر مثل
جوان نسل مشاركت و همراهي به ميتوان ميدانند ، وظيفه
تابش يحيي دكتر همچنين مراسم اين در.بود اميدوار بيشتر
به اشاره با سخناني طي نيز ايران علم ترويج انجمن رئيس
اين اهداي طرح تكاملي سير:گفت علم جايزهترويج سابقه
شد علم ترويج انجمن تشكيل به منجر گذشته سال سه طي جايزه
اهداي دوره چهارمين برگزاري مسئوليت جاري سال در كه
.است بوده عهدهدار نيز را جايزه
به علم ترويج جايزه دوره چهارمين جوايز مراسم اين در
موسسه به علم كردن عمومي جهت در وتلاش علمي خدمات خاطر
موزه موسس جعفريان محمدعلي دكتر دنيا ، كودكان پژوهش
كارگردان بنيهاروني امالبنين خانم اصفهان ، طبيعي تاريخ
يزدانپناه محمدرضا مهندس و تلويزيوني علمي برنامههاي
.شد اهدا
كتاب عنوان پرورش ، 24 و آموزش وزارت
تغييرميدهد را درسي
تحصيلي سال در پرورش و آموزش وزارت:علميفرهنگي گروه
كه ميدهد تغيير را درسي كتابهاي از عنوان آتي ، 24
.است كلي بقيه و جزئي آن مورد پنج
درسي كتب تاليف و برنامهريزي دفتر مديركل زرافشان علي
را تغييرات اين دلايل مهمترين پرورش و آموزش وزارت
آموزشي ، جديد روشهاي با كتابها مطالب هماهنگسازي
و دبيران سوي از واصله پيشنهادهاي و نظرات اعمال
املايي نامه شيوه با كتاب رسمالخط هماهنگسازي
.كرد عنوان
وي پرورش ، و آموزش وزارت عمومي روابط گزارش به
قرآن آموزش و فارسي قرآن ، آموزش درس سه:افزود
دچار ابتدايي دوره پنجم و سوم چهارم ، پايههاي
.شدند تغيير
:شد يادآور درسي كتب تاليف و برنامهريزي دفتر مديركل
شامل كه كرد پيدا تغيير نيز راهنمايي دوره درس 9
تاريخ ، تجربي ، علوم اول ، پايه اجتماعي تعليمات
و فارسي و دوم پايه قرآن آموزش و اجتماعي تعليمات
فن و حرفه و اجتماعي تعليمات تجربي ، علوم دستور ،
.ميشود سوم پايه
نيز نظري متوسطه دوره تغييرات زرافشان ، گفته به
(2) شيمي رشتهها ، كليه (1)شيمي كه است درس شش
سوم پايه (3)عربي تجربي ، و رياضي رشتههاي دوم پايه
و (2) جهان و ايران تاريخ رياضي ، و تجربي رشتههاي
انساني علوم سوم پايه جهان و ايران ادبيات تاريخ
سوم پايه (2) آزمايشگاه علوم و زيستشناسي همچنين و
.دربرميگيرد را تجربي علوم
نيز دانشگاهي پيش دوره كتاب عنوان شش:افزود وي
و (و 2 1) فيزيك كتابهاي شامل كه كردند تغيير
رشتههاي (و 2 1) شيمي تجربي ، علوم رشته زيستشناسي
و خطي جبر و تحليلي هندسه فيزيك ، رياضي و تجربي علوم
جغرافياي همچنين و فيزيك رياضي رشته (و 2 1) فيزيك
.ميشود انساني علوم رشته
اقدامات:كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس
ساز و ساخت از جلوگيري
براي قانوني
بينتيجه احمدشاهي كاخ محوطه غيرقانونيدر
بود
:گفت كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
احمدشاهي كاخ محوطه در غيرقانوني سازهاي و ساخت متاسفانه
به عمل اين با مقابله براي قانوني اقدامات و دارد ادامه
.است نرسيده نتيجه
اعمالي:افزود خبرنگاران با گفتوگو در ديروز بهشتي محمد
نتيجه احمدشاهي كاخ محوطه در غيرقانوني ساز و ساخت چون
روزمره مقوله يك عنوان به تاريخي و فرهنگي ميراث به نگرش
براي آن ماندگاري اهميت و ميراث اين به بيتوجهي و
فرهنگي ميراث سازمان رئيس ايرنا ، گزارش به.است آيندگان
هزار دو جاري سال در:داشت اظهار سخنانش ادامه در كشور
حالي در است رسيده ثبت به كشور در فرهنگي و تاريخي اثر
.بود شده ثبت اثر و 700 هزار تنها تا 1375 سال 1309 از كه
امسال:گفت كشور در گويش هزار وجود 70 به اشاره با بهشتي
هستيم درصدد و گرفت صورت مردمنگاري زمينه در مطالعاتي
آينده سال در مردمشناسي ، به مربوط پژوهشهاي تكميل با كه
و طراحي گويشها درخصوص را اطلاعاتي جامع بانك نخستين
.كنيم راهاندازي
معلمانششم انتقال و نقل براي نويسي نام
ميشود
آغاز فروردين
كرد اعلام پرورش و آموزش وزارت:فرهنگي علمي گروه
كاركنان و معلمان انتقال و نقل براي نامنويسي كه
.ميشود آغاز ماه 81 فروردين ششم از وزارتخانه اين
كه داد گزارش پرورش و آموزش وزارت عمومي روابط
تا ديگر استانهاي و مناطق به انتقال داوطلب معلمان
كارگزيني به مراجعه با دارند فرصت ماه ارديبهشت 15
از پس تا كنند انتخاب را خود نظر مورد محل ادارات ،
.شوند جابجا لازم ، امتياز كسب
توزيع مراحل در اينكه براي پرورش و آموزش وزارت
به توزيعرا نظام ضايعنشود ، كسي حق انساني ، نيروي
.ميدهد انجام رايانهاي صورت
مواردي شامل معلمان انتقال و نقل امتياز ملاكهاي
جانبازي ، محروم ، مناطق در حضور خدمت ، سنوات همچون
براي همسر از تبعيت سوادآموزي ، نهضت با همكاري
جبهه ، در حضور ميشوند ، منتقل شوهرانشان كه افرادي
عضويت تشويقي ، داشتن افراد ، داشتن تكفل تحت تاهل ،
.ميشود آزاده و شهدا خانواده
و خرداد معلمان 12 انتقال و نقل استاني داخل نتايج
خواهد اعلام مردادماه 81 اول هم بيناستاني نتايج
.شد
ماه فروردين هفتم از عمره حج ثبتنام
ميشود آغاز
اعلام زيارت و حج سازمان رئيس:فرهنگي علمي گروه
از سال 81 ، عمره دوره اولين نام ثبت كار:كرد
خواهد ادامه فروردين نوزدهم تا و آغاز فروردين هفتم
.داشت
خبرنگاران به مشهد در دوشنبه روز "رضايي حسين محمد"
حجو سازمان بين گرفته توافقصورت اساس بر:گفت
آينده ، 200 سال در سعودي عربستان دولت و زيارت
.شد خواهند اعزام عمره به دوره سه در زاير هزار
از دوره ، اولين نام ثبت پايان از پس:افزود وي
ثبتنامشدگان اعزام ماه 81عمليات ارديبهشت روز 15
.شد خواهد آغاز عمره
و مسافرتي خدمات دفاتر توسط عمره نام ثبت:گفت وي
صورت زيارت و حج مجوزسازمان داراي جهانگردي
.ميگيرد
سازمان ، بازرسان نظارت رغم به:كرد تاكيد وي
صحت به نسبت ثبتنام از قبل حتما عمره متقاضيان
.آورند عمل به را لازم جستجوي يادشده دفاتر رسمي مجوز
|