?چيست استثنايي مدارس محصول
سفيد عصاي قانون
سالمندان جمعيت شمار از سازمانملل گزارش
جهان در
ميشود بررسي مطبوعات حرفهاي محتواي
تب بيماري ايجاد باعث آلوده حيوان ذبح
ميشود كنگو كريمه
ساوه 2 -تهران بزرگراه در رانندگي سانحه
گذاشت
جاي بر كشته
فعاليت مورد در انتظامي نيروي هشدار
قلابي ماموران
نورديد در را خراسان شمال طوفان ،

?چيست استثنايي مدارس محصول
استثنايي كودكان حقوق همايش حاشيه در
اسفند هفتم و ششم استثناييروزهاي كودكان حقوق همايش
ميان 193 از همايش اين در.شد برگزار تهران در گذشته ماه
و 9 سخنراني ايراد براي شده15مقاله دريافت مقاله
درج براي هم مقاله و 9 پوستر صورت به ارائه براي مقاله
سازمان همكاري با همايش اين.شد انتخاب مقالات خلاصه در
كودكان مربيان و انجمناوليا و استثنايي پرورش و آموزش
ارائهدهندگان بين در. شد پا بر استثنايي ونوجوانان
نيز استثنايي اولياكودكان معلمانو معلولان ، مقالات
خانواده ، و استثنايي كودكان حقوق ميزگرد سه.داشتند حضور
حضور. داشت قرار همايش كار برنامه در نيز آموزش و جامعه
.بود چشمگير ها ميزگرد و جلسات در كودكان اين والدين
و نگرشمردم ضرورتتحول هاي زمينه در مقالات موضوع
در معلولين حقوق استثنايي ، بررسي كودكان به مسئوليننسبت
فرايند در اوليا حضور ضرورت الملل ، سازمانبين مصوبات
در اجتماعي تامين قوانين وضعيت بررسي فرصتها ، برابري
حقوق قانوني ، هاي حمايت و كودك كمتوان ، ، حقوق افراد خصوص
درماني هاي معلولان ، هزينه ديد از استثنايي كودكان عام
آن ، به مربوط قوانين و معلول ، اشتغال افراد زندگي و آموزشي
معيارها ذهني ، ارائه توان جوانانكم نو در جنسي حقوق
، تاثير ذهني كمتوان نوجوانان و كودكان ادبيات براي
فراغت اوقات ذهني ، توان كم كودكان رفتار اصلاح بر موسيقي
براي اي كميته و شد معلول ، ارائه كودكان بدني وتربيت
جلسه در.شد تعيين مصوباتهمايش پيشنهاداتو پيگيري
مي ما) سرود قالب در ذهني توان كم كودكان نيز اختتاميه
و كردند تشكر حضار از گل هاي شاخه دادن با و (توانيم
و ها گفته با را حضار و نشاندند ها ديده در را شوق اشك
داريم سعيسپردند خدا به وعدههايشان با را مسئولين
را همايش در شده وسخنرانيهايمطرح مقالات از منتخبي
: ابتدا در و بياوريم صفحه اين در
آموزش سازمان رئيس و وزير قدميمعاون سخنانآقاي گزيده
. استثنايي پرورش و
آنجايي در و داريم قانوني خلا كشور ، در معلولين درمورد
در مثال طور به نداريم اجرايي ضمانت داريم قانون كه هم
از سهدرصد موظفند كارفرمايان كليه اشتغال بحث
اگر دهند ، اما اختصاص معلولين به را خود استخدامهاي
كهاو هست جايي نكرد ، آيا رعايت را اينقانون كارفرمايي
حركتهاي عمدتا معلولين با رابطه در ما ?كنند محاكمه را
در ايم كرده ارشاد و پيشنهاد يعني ايم ، ديده اي توصيه
اين داريم ، بايد معلولين حقوق به اعتقادي اگر كه حالي
مكانيسم و شود لحاظ ها برنامه در و شود عملياتي اعتقاد
را زيادي بخشهاي ما.شود داده قرار آن كنترل براي اجرايي
را جايي اما ميكنند كار معلولين براي جامعه در كه داريم
هاي بچه مثلا كند ايجاد انسجام ها برنامه در كه نداريم
قبل كه گذارند مي ما اختيار در را معلول تمام سال شش پنج
ميگذرانند ، مدرسه در را نيستند ، مدتي ما اختيار در آن از
از كند مي حكم منطق نيستند ، كه ما اختيار در هم آن از بعد
را لازم اقدامات شود مي داده تشخيص معلوليت كه زماني
با داريمو كه اطلاعاتي به عنايت با حتي دهيم انجام
درصد گويد 85 مي كه تكنولوژي و علم رشد به توجه
وارد پيشگيري بحث در بايد دارد ، ما مشخصي دليل معلوليتها
آموزان دانش مادرهاي و پدر از وقتي 60درصد.شويم عمل
ما اند داشته يك درجه نوع از فاميلي ازدواج ما استثنايي
يك آمار در وقتي كنيم منتقل جامعه به را خبر اين بايد
به اطلاعاتي هستند ما سنجش طرح در سال هر كه نفري ميليون
باشد داشته كننده پيشگيري نقش تواند مي كه ميآيد دست
يعني داريم ضعف هم بخش اين در ما.كنيم منتقل را آن بايد
جهتگيريها كه ندارد وجود منسجمي و هماهنگ نظام كشور در
جامعه در معلولين مشكلات از يكي اين بنابر.دهد انجام را
حركت هم با هماهنگي بدون مختلف ارگانهاي كه است اين ما
مجموعه اگرباشيم داشته مركزي و شورا بايد كنند ، ما مي
سازمان ببينيم پازل يك صورت به را كشور در موجود حركتهاي
طور همين و كند مي تكميل را آن از اي قطعه استثنايي
غير سازمانهاي حتي و ارگانها ساير و بهزيستي سازمان
كه نرود سمتي به ما انرژيهاي كه كنيم دقت بايد.دولتي
از بعضي در و كنيم حركت موازي صورت به كارها از بعضي در
نبودن حساس ديگر مشكل.بماند زمين روي كار ها زمينه
ما كه است اين جامعه در موجود مشكلات از است ، يكي مسئولين
رانداريم ، لازم حساسيت معلولين مسائل به نسبت مسئولين
باز رسيم مي معلولين بحث به وقتي ها برنامه در همين براي
مثلا كه است افتاده اتفاق.گيرد نمي صورت لازم دقت آن
بهره آماده ذهني توان كم آموزان دانش براي اي مدرسه
ما كه است كرده تلفن بهبنده و ، مسئولي است شده برداري
اين شما ميدهيمو آنها براي را جايي شهر حاشيه در
هم مقاومت اگر بعد.هوشبدهيد تيز هاي بچه رابه مدرسه
مدرسه از كهفردا اندازند مي اقتصادي چرتكه سريع بكنيم
در را ملت اين بازوي كه ميشوند خارج نفر ده هوشان تيز
جرات به من.ميكنند اقتصادي كمك و ميگيرند جامعه
براي خدمت ضمن آموزش دوره مسئولين براي بايد كه ميگويم
پرورش و آموزش مسائل به آنهانسبت نگرش در تغيير
هم آنها شود ايجاد تغيير اين اگر و شود گذاشته معلولين
اطلاعرساني كه است اين بعدي نكته.ميزنند بالا آستين
معلولين به نسبت جامعه چرا است مشكل دچار جامعه به ما
درس ويژه مدرسه در بسا چه ميگيرد ، خود به ترحم حالت
فراموش جامعه اكثريت كه شده باعث استثنايي كودكان خواندن
روشهايمان بايد.وجوددارند هم معلولي بچههاي كه كنند
وسايل تلويزيوني ، رسانهها ، هاي دهيم ، برنامه تغيير را
در امكانات معلولين براي اندازه چه تا جمعي ارتباط
خصوصاگر به.كنند مي رساني اطلاع و گذاشته اختيار
ها خانواده آگاهي كنيم ، عدم كار پيشگيري بخش در بخواهيم
بچه پنج- چهار كه باشيم داشته خانوادههايي است شده باعث
هر آمدن وجود به.داد آموزش خانواده به بايد.دارند معلول
بههمراه كشور براي هزينه تومان ميليون معلول ، صدها بچه
براي كه فراواني رواني و روحي مشكلات علاوه به دارد
به كه اطلاعاتي اساس بر بايد ما.كند مي ايجاد خانواده
جلوگيري زاست معلوليت كه ازدواجهايي ايم ، از آورده دست
وقتي دهيم تشخيص ميتوانيم تكنولوژي رشد با امروزه كنيم
مي ازدواج از قبل هستند ژنتيك مشكل دچار زن هم و مرد هم
.باشد معلول تواند مي ازدواج اين محصول داد تشخيص توان
اي بچه معلوليناست درماني و بهداشتي مشكل بعدي مشكل
خصوص به است آمده دنيا به خانواده در خاص شرايطي با كه
خانواده باشد ، مسائل داشته دارويي و درماني نيازهاي اگر
داشته ارگاني بايد ما.دهد مي قرار خود تحتالشعاع را
معلولين بخش خدماتدر شود ، بايد عمل وارد كه باشيم
باشد رايگان آنها درماني خدمات بيمه باشد نداشته ماليات
در است ، ما پيشبيني قابل جامعه در كه خدمات نوع اين از و
خانواده در خاص واكنشهاي چرا.داريم مشكل هم زمينه اين
بيند مي عادي بچه چون ? گيرد مي صورت معلول بچه به نسبت
و گذارند مي معلولشان بچه براي دارند چه هر مادر و پدر
است موقع به اقدام ديگر بحث. خورد مي لطمه او همين براي
را بچه سالگي پنج از بعد استثنايي پرورش و آموزش مادر
كه لحظهاي از. است دير سال چند ميگيريمكه تحويل
عمل وارد بايد است خاص شرايط داراي بچه دهيم مي تشخيص
دو كه آموزي زبان طلايي دوران باشد ناشنوا بچه اگر. شويم
بچه دادهايم ، ما دست از ما استرا اوليه سال سه
مادر افراطي اثرمحبت در كه ميگيريم تحويل را نابينايي
آموزش بايد كجا مادر اين است شده مشكل دچار او حركتي رشد
با امروزه شود عمل وارد زودتر بايد كسي چه ? ببيند
توان مي سنتز آمنيو تست با مثلا دارد كهوجود امكاناتي
دقت اين اگر? نه يا دارد داون بچهسندرم كه داد تشخيص
دهيم كاهش را معلوليت درجه توانيم مي ما گيرد صورت ها
وجود به آن از ناشي مشكلات و معلوليت كنيم مي صبر ما اما
جانبي مشكلات تا كنيم صرف بيشتري انرژي بايد بعد و آيد
ازدواج و اشتغال بحث ديگر ازمشكلات..كنيم برطرف را
.است نگرفته صورت جدي كار آنها با رابطه در واقعا كه است
مختلف ارگانهاي بايد و است ، زياد مشكلاتمعلولين دامنه
بايد كنترل و سياستگذاري اما كنند كار آن رابطهبا در
معلولين دقيق آمار با رابطه در.گيرد صورت ارگان ازيك
بدو از كه باشيم داشته مراكزي بايد كنيم اقدام سريع بايد
را لازم داديم ، آموزشهاي تشخيص را معلوليت وقتي و تولد ،
از حمايت قانون تبيين با رابطه در- بدهيم خانواده به
دارند ديگر كشورهاي كه قوانيني روي توانيم معلولين ، مي
جامعه ارزشهاي بر مبتني كه وقانونمناسبي كنيم كار
آموزش استثنايي ، به كودكان آموزش امر در ما.كنيم تهيه است
آموزشي محتواي بايد نگاه اين با كه داريم اعتقاد فراگير
آموزش معلمان همه به بايد و دهيم تغيير را معلم تربيت
را معلولي روستايي در اگر كه بدهيم را معلولين با ارتباط
.نكنند هدايت روزي شبانه مراكز به سريع را بچه ديدند ، آن
صورت استثنايي پرورش و آموزش در كنون تا كه كارهايي اما
همه سال 81 ابتداي از كه است آتيه بيمه يكي است گرفته
و درس پايان از بعد كه شد خواهند بيمه استثنايي هاي بچه
.شود مي پرداخت آنها براي ماهانه مستمري يك مدرسه از رفتن
ما عمراني بودجه قبل سال به نسبت آموزشي فضاي بحث در
آموز دانش هزار براي 75 ما امسال است شده برابر چهار
هر براي يعني ايم ، كرده هزينه تومان استثنايي ، 43ميليارد
براي كه حاليست در اين تومان هزار پانصد حدود دانشآموز
نگاه با كسي اگر شود مي هزينه تومان صدهزار عادي بچه هر
درست كار اين آيا گويد مي كند نگاه موضوع اين به اقتصادي
بايد اين از بيشتر انسانيبنگريم نگاه با اگر اما است
نياز كنيم كار خوب مدارس در بخواهيم اگر شود ، چون هزينه
بايد خدمات نوع اين وبراي داريم توانبخشي ابزار به
ما ?چيست مدارس محصولاين ميشود سوال.پرداخت هزينه
را بچه تنها نه كنيم مي تامين را جامعه رواني بهداشت
از كنيم ، زندهمي راهم اش خانواده بلكه كنيم مي زنده
زنده را جامعه پس شاغلند جامعه در مادر و پدر اين طرفي
. كنيم مي
كباري راضيه
سفيد عصاي قانون
به آمريكائي انديشان نيك از تن دو پيش سال چهل حدود در
عاليقدركاليفرنيائي رياضيدان )پري ناول دكتر نامهاي
وكيلي خود كه پري دلتر شاگرد) بروك هاكوبستن دكتر و (
بيانيهاي(بود حقوق در تجربه با استادي و نويسنده مجرب ،
روز 15 و كردند نابينايانصادر حقوق از حمايت خصوص در
سفيد عصاي المللي بين روز را ماه مهر با 23 برابر اكتبر
._ه با1371 برابر ميلادي سال 1983 در بيانيه اينناميدند
شناخته رسميت نابينايانبه جهاني فدراسيون طرف از.ش
شناختنابينايان براي المللي بين نشانه سفيد عصاي.شد
نوع به بنا گوناگون دورانهاي در اينعصا بر علاوه است
است بوده مختلفي چيزهاي نماد ميشده آن از كه استفادهاي
سلطنتياز عصاي و بوده معجزه مفهوم موسيبه عصاي مثل
نشانه گدا يك دست در عصا ميكرده ، حكايت اطاعت به امر
نشان را تفاخر و قدرت گاهي عصا همچنين بوده ، و او درخواست
و قدرت نشانگر نابينايان سفيد عصاي سرانجام و داده مي
نمادحقوق و راهنمايي براي آنها به كمك بيانگردرخواست
چشم ، محيط جاي عصابه نابينا افراد در.است نابينايان
مي را اطمينان اين آنها به و ميكند شناسايي را اطراف
معرف عصابپردازند آمد و رفت به امنيت احساس با كه دهد
او ايمني مراقب ديگران تا است ديگران به نابينا فرد
ازنابينايان جديد كوشدتصويري سفيدمي عصاي قانون باشند
به خواهدكه مي هم نابينايان از و كند ترسيم جامعه براي
مطلع قانون اين مراحل تمام از خود منافع از حمايت منظور
اكنون هم.برسانند خود دولت تاييد به را آن و باشند
پذيرفته ، به را اينبيانيه مفاد مختلف ملل از بسياري
اين ميكنند اجرا را آن از بخشي يا تمامي قانون ، صورت
برخي اينجا در كه است تبصره نه مادهو هفت شامل قانون
:ميشود ذكر آن مهم مفاد از
را جسمي معلولان ديگر نابينايانو كه است موظف دولت -1
شركت دولت اقتصادي و اجتماعي امور تمامي در تا كند تشويق
- يابند20 اشتغال مناسب كاري به نتيجه در و.نمايند
در گذرند ، مي خيابان از خود نقليه وسايل با كه رانندگاني
متاليك يا سفيد عصاي از كه نابينائي به شدن نزديك صورت
به راهنما سگ يا كند مي استفاده نابينايي بازوبند يا
تا دهند خرج به را لازم احتياط كه هستند موظف دارد همراه
سگ يا عصا نداشتن البته.نشود وارد نابينا آن به اي صدمه
بي بر دليلي است ممكن اماكن مراكزو چنين راهنمادر
.شود تلقي نيز نابينا فرد مبالاتي
در مجاز محدوديتيغير بخواهد كه سازماني يا شخص هر-3
ايجاد همگاني تسهيلات معلولاز يا نابينا شخص استفاده
بالغ و عاقل معلولان ديگر و نابينايان حقوق اينكه يا كند
مسئولان سال هر -شود 4 شناخته مجرم بگيرد ، بايد ناديده را
عصاي بزرگداشت عنوان به را را اكتبر روز 15 بايد دولت
عصاي قانون اهميت از و نهند ارج شايستهاي نحو سفيدبه
اي معقولانه رفتار كه بخواهند مردم از و كنند صحبت سفيد
قدمهاي صميمانه همكاري با و باشند داشته معلولان با
افراد كه است موظف دولت -دارند50 بر آنها براي موثري
شعبه و دولتي بخشهاي در را جسمي معلولان ديگر يا نابينا
ديگر چون)شرايطمساوي با دولتي مدارس نيز آنو هاي
مانع آنها خاص معلوليت اينكه بپذيرد ، مگر (اجتماع افراد
ديگر و نابينا افراد -شود60 آنمراكز در انجامكار
دركشور دارند حق اجتماع افراد ديگر همچون جسمي معلولان
خانه همه ، از براي اجرا قابل مقررات و شرايط اساس بر خود
سالانه اجاره يا ماهانه كرايه براي آماده مسكوني هاي
نابينايا يك رابه مستقلات كه كسي كنند ، البته استفاده
در تغييري منظور اين به نيست مجبور ميدهد كرايه معلول
در خاصي مراقبت به موظف را خود يا كند ايجاد اش خانه
حق جسمي معلولان ديگر و نابينايان -بداند 7 فرد آن مورد
و ازمكانها ، مزايا ، تسهيلات دارندكه برابر و تام
موتوري ، هواپيما ، وسايل )همگاني ونقل حمل وسايل امتيازات
(نقليه وسايل ديگر و و كشتي اتومبيلها ، اتوبوس ، قطار ،
و ومذهبي تفريحي مراكز و عمومي مكانهاي مسافرخانه ، هتل ،
استفاده ميشوند جلب آنجا به مردم عموم كه محلهايي ديگر
اين باشد داشته وجود محدوديتي شرايط بعضي در اگر و.كنند
هر -باشد80 همگان براي اجرا قابل و قانوني بايد محدوديت
هفت قسمت در كه اماكني در دارد حق بينائي نيمه يا نابينا
بدون است ديده تعليم كار اين براي كه را راهنما سگ آمده ،
.باشد داشته خود همراه اضافي وجه پرداخت الزام
سالمندان جمعيت شمار از سازمانملل گزارش
جهان در
افراد جمعيت ملل ، سازمان گزارش يك:اجتماعي گروه
برآورد نفر ميليارد دو سال 2050 ، تا را سال بالاي 60
سازمانهاي و دولتها گزارش ، همين اساس بر اما.است كرده
و برنامهريزيها در را سالمندان كمككننده ، بينالمللي
.ندادهاند قرار خود بودجههاي
را خود تحقيق سالمندان ، به كمك بينالمللي شبكه
در ملل سازمان كنفرانسبينالمللي به ارائه براي
.است كرده تهيه سالمندان مورد
را عمل برنامه يك يادشده كنفرانس ميشود پيشبيني
در بويژه سالمندان ، مشكل قراردادن توجه مورد براي
و بلايا ساير و منازعات فقر ، كه روبهتوسعه كشورهاي
.نمايد تصويب است ، كرده تشديد را اينمشكلات مصيبتها
عضو كشورهاي از نماينده هزار پنج ميرود ، انتظار
درمورد بينالمللي همايش اين در ملل سازمان
در20 موضوعيت اين با اجلاس نخستين كه - سالمندان
.نمايند شركت - است گذشته سال
تصريح سالمندان به كمك بينالمللي شبكه تحقيق در
دستوركارهاي در مشاركت سالمندانخواهان كه است شده
پيشتر و هستند همگاني فعاليتهاي و ملي سياست توسعه
و بيماران پرستاران بهعنوان را اهميتي حايز نقش
به مبتلايان افراد بيشترين كه كشورهايي در يتيمان
.ميكردند ايفا اند ، داشته را ايدز ويروس
قانونهاي و سياستها بايد ملي دولتهاي:گفت نونگو
برابر در را سالمندان محافظتاز تضمينكننده
.كنند مالي تامين را آنان و گذارند بهاجرا بدرفتاريها
ميخواهيم غيردولتي سازمانهاي و دولتها از همچنين ما
بشناسند بهرسميت اجتماع در را سالمندان نقش ايفاي
برخوردار امر اين براي لازم اختيارات از را آنان و
.سازند
به كمك بينالمللي شبكه در آفريقا نماينده اين
نيز را بينالمللي رسانههاي و سازمانها سالمندان ،
قرار نكوهش مورد سالمندان مشكل به بيتوجهي بهدليل
.داد
تا كرد صبر سال ملل20 سازمان:داشت اظهار وي
درحاليكه كند ، برگزار را سالمندان همايش دومين
دفعات به جمعيتي گروههاي ساير مورد در همايشها
.است شده تشكيل بيشتري
مشكلات براي ملل سازمان اگر حتي:كرد تاكيد نونگو
هم باز نباشد ، قائل بهايي و ارزش سالمندان فراروي
زيادي بسيار زمان تاخير 20سال
.ميشود محسوب
ميشود بررسي مطبوعات حرفهاي محتواي
محتواي)) ايران روزنامهنگاران صنفي انجمن:اجتماعي گروه
عمومي روابط گزارش به.ميكند بررسي را ((مطبوعات حرفهاي
((قاضيزاده علياكبر)) روزنامهنگاران صنفي انجمن
تا 13 ساعت 11 جاري هفته چهارشنبه روز روزنامهنگار ،
انجمن.كرد خواهد سخنراني انجمن ، محل در موضوع اين درباره
شهيد خيابان كشاورز ، بلوار در ايران روزنامهنگاران صنفي
.است شده واقع هفتم كوچه كبكانيان ،
تب بيماري ايجاد باعث آلوده حيوان ذبح
ميشود كنگو كريمه
به مبتلا بيماران از درصد حدود 30 ميدهد ، نشان تحقيقات
شدت از است ممكن بيماري دوم هفته در كنگو كريمه تب
.كنند فوت مايعات كمبود و كليه كبد ، نارسايي خونريزي ،
پژوهشيار كار چيني صادق دكتر ايسنا ، پزشكي گروه گزارش به
سرولوژيك بررسي به مطالعهاي در ايران پاستور انستيتو
كنگو كريمه هموراژيك تب بيماري به مشكوك دامهاي و انسان
.پرداخت ايران مختلف نقاط در اختصاصي اليزاي روش به
تب ويروس حاضر حال در ميدهد ، نشان مطالعه اين نتايج
در ويروسي خونريزيدهنده تب بيماري اصلي عامل كنگو كريمه
.ميباشد ايران
ساوه 2 -تهران بزرگراه در رانندگي سانحه
گذاشت
جاي بر كشته
انگاري سهل:اسلامي جمهوري خبرگزاري -كريم رباط
- تهران بزرگراه در سواري خودروي دستگاه يك راننده
تن دو شدن مجروح و نفر دو شدن كشته باعث ساوه
.شد ديگر
رباط شهرستان انتظامي نيروي فرماندهي عمومي روابط
باعث راننده بياحتياطي:كرد اعلام دوشنبه روز كريم
واقعدر اورين پل نردههاي با خودرو اين برخورد
به حادثه اين مجروحان.شد ساوه - تهران بزرگراه
.يافتند انتقال كريم رباط شهرستان اورژانس مركز
را حادثه اين اصلي علت رانندگي و راهنمايي كارشناسان
بنا.كردند اعلام خودرو راننده خستگي و خوابآلودگي
سمت به ساوه شهر از مذكور خودروي گزارش اين به
.شد حادثه اين دچار كه بود حركت در تهران
فعاليت مورد در انتظامي نيروي هشدار
قلابي ماموران
نيروي فرماندهي جانشين:اسلامي جمهوري خبرگزاري - ساري
در قلابي ماموران فعاليت مورد در مازندران استان انتظامي
.داد هشدار مردم از اخاذي و استان اين
:افزود ايرنا با گفتگو در دوشنبه روز ملكي علي سرهنگ
كارت ارائه با كه افرادي توسط مردم از اخاذي از مواردي
ياآگاهي و انتظامي نيروي مامور را خود جعلي شناسايي
.است شده مشاهده ميكنند ، معرفي
چك گرفتن شامل كه اخاذيها اين از مورد كرد11 اضافه وي
نفر شش و كشف استان سطح در بوده مردم از پول و مسافرتي
.شدهاند دستگير
يا و منازل درب در كارت نشاندادن با افراد اين:گفت وي
از و كرده اقدام شهروندان تفتيش به نسبت خيابان ، داخل
.ميكنند اخاذي آنها
ماموران ، از خواست مازندراني شهروندان از ملكي سرهنگ
نزديكترين به آنها با و كنند طلب معتبر شناسايي كارت
.نمايند مراجعه انتظامي نيروي يگان
به پاسخگويي از كه است اين شهروندان به ما توصيه:گفت وي
خودداري انتظامي نيروي يگان از خارج در تفتيش هرگونه
خارج در رويت براي حتي نيز را خود چكهاي و اشياء و كنند
.ندهند افراد اين دست انتظامي ، به يگانهاي از
نورديد در را خراسان شمال طوفان ،
نخستين در طوفان:اسلامي جمهوري خبرگزاري -بجنورد
را خراسان شمالي شهرستانهاي دوشنبه روز بامداد ساعات
.درنورديد
اين متوسط سرعت بجنورد هواشناسي اداره كارشناس يك
احمدي فيروز.كرد ذكر ساعت در كيلومتر را 90 طوفان
ساعت 30 از كه طوفان اين وزش مدت:گفت مقدم
ساعت دو حدود بود شده شروع دوشنبه روز بامداد دقيقه
.يافت ادامه
همچنين طوفان اين دريافتي گزارشهاي براساس
را سملقان و مانه اسفراين ، شيروان ، شهرستانهاي
رفتوآمد اختلال طوفان وزش.نورديد در امروز بامداد
بدنبال خراسان شمال ارتباطي محورهاي در را خودروها
.داشت
|