كنيد متوقف را زدن نق
عقل ديدگاه از عبادت
ايدز كاهش مورد در جهاني پزشكان سازمان
ميكند همكاري ايران با
معتادان بين در
جز خبرهابه در نبايد:صانعي آيتالله
شود كاري مخفي نظامي و امنيتي مسائل
غلامعلي" دوم استوار فداكار ، پليس پيكر
شد تشييع خمين در "سهرابي
دو كرمان-جيرفت جاده در رانندگي حادثه
گذاشت برجاي كشته
مطبوعاتمحدوديت آزادي از دفاع انجمن
سرزمينهاي در رسانهها براي شده ايجاد
كرد محكوم را اشغالي
شد توقيف رفع ايمان نشريه

كنيد متوقف را زدن نق
كودكانه حربهاي با برخورد روش 4
ذاتا نقنقو ، كودك كه داشت توجه واقعيت اين به بايد
نيست بدي يا مزاحم كودك
خردسال كودكان احساسات بيان شيوه تنها غالبا نقزدن ،
است
اين و كنند نفوذ والدينشان در دارند سعي خردسال كودكان
.ميشوند نيز موفق و كرده شروع زدن نق با را كار
توانست "اليزابت" من خردسال دختر كه زماني تقريبااز
:قبيل از خواستههايي با موقع هر نمايد ، رابيان جملهها
غيره ، روبهرو و اسباببازي تعمير خوراكي ، توجه ، جلب
ساله سه كه وقتي.ميكرد استفاده نقزدن حربه از ميشد ،
او مستمر نقزدنهاي ميآمد ، بزرگي دختر نظرم به و شد
لب زير مقابل در هم من كه جايي تا ميكرد ديوانه مرا
هم به عصبانيت از را دندانهايم يا ميكردم غرولند
با و دادم دست از را خود كنترل من بار يك.ميساييدم
شدن جاري به منجر كه "شو ساكت" گفتم او به شديدي فرياد
از خلاصي براي صرفا اوقات ، اغلبگرديد اشكهايش سيل
.ميكردم تامين را او خواستههاي جيغهايش ،
ناخني صداي مانند ،(گريه با توام نامناسب ، صحبت) زدن نق
هر كه دارد را قدرت اين شود كشيده تختهسياه روي بر كه
را خود تحمل توان كه بهطوري كند عصباني را مادري و پدر
بسيار خردسال كودكان كه داشت توجه بايد.بدهند دست از
اعلام كه واقفند كاملا موضوع اين به و هستند باهوش
.است نافذ والدينشان در شيوه بدين خواستههايشان
تفاوتها كه هستند والدين" كتاب مولف "بوريا ميشل" دكتر
واقعيت اين به بايد:كه ميدارد اظهار "ميكنند ايجاد را
بدي يا مزاحم كودك ذاتا نقنقو ، كودك كه داشت توجه
كودكان احساسات بيان شيوه تنها غالبا نقزدن ، .نيست
بدخلقي ، گرسنگي ، خستگي ، قبيل از مواردي در كه است خردسال
استفاده آن از كاري ، انجام از طفره يا و ناراحتي
ساله چهار و سه كودكان گفتاري مهارت اگرچه.ميكنند
بيان براي كافي كلمات آنها ولي است ، رشد حال در بهسرعت
.ندارند را خود احساسات
قبيل از را خود احساسات كه است قادر شما كودك وقتي حتي
اتومبيل مخصوص صندلي روي بر نشستن از تنفر يا و گرسنگي
نقزدن حربه از كه است ممكن هم باز دارد ، بيان خوبي به
جلب به قادر كه است دريافته تجربه به چون.كند استفاده
.ميباشد طريق اين از شما توجه
و نقزدن" كتاب مولف و روانشناس "كراودر كارولين" دكتر
در:مينويسد "گريه و خشم شروع از قبل آن توقف مراحل
محدوديتهاي تجربه حال در كه ساله ، چهار و سه كودكان
آنان در قدرت احساس باعث نقزدن ميباشند ، خود رفتاري
.ميشود
براي مثبت انضباط" كتاب مولفين از يكي "نلسون جين دكتر"
نقزدن تحمل توان شما اگر:است معتقد "خردسال كودكان
استفاده زدن نق از بيشتر او باشيد ، نداشته را كودكتان
سرزنش حتياست نتيجهبخش كه ميداند زيرا كرد خواهد
آنان در حالت اين تقويت باعث مواقع اين در فرزندتان
آنها وقتي.دارند نياز توجه به فقط كودكانشد خواهد
ميباشند ، مطلوب توجه جلب به قادر چگونه كه نميدانند
.كنند استفاده منفي روش از كه است طبيعي
بسيار" ازقبيل عباراتي از استفاده كه نيست ذكر به لازم
روش "داد خواهم شكلات تو به رابخوري ناهارت خوب ، اگر
خواهيد آرامش به موقتا شما حالت اين در چون نيست درستي
.ميكنيد پيچيدهتر را مشكل ولي رسيد
تغيير را رفتاري الگوهاي اين ميتوانيد شما خوشبختانه
رشد جهت شدن ، تنبيه بهجاي شما كودك كه نحوي به.دهيد
تاكيد نلسون دكتر.گردد واقع تشويق مورد كلامي يافتن
كودك برداريد ، خوددست كمحوصلگي از شما اگر":كه دارد
روش اين ابتدا ، در ".كشيد خواهد دست نقزدن از نيز شما
يك دخترم چون ليكن.ميآمد غيرعملي نظر به "خودي به خود"
مورد را روش اين كه گرفتم تصميم بود ، حرفهاي نقنقوي
وسوسه آغاز در.نبود آساني كار اين.دهم قرار آزمايش
مقابل در يا و بزنم فرياد او سر بر يا كه ميشدم
قاطعيت با كه شدم مصمم ليكن.گردم تسليم خواستهاش
بر تسلط براي بايد":كراودر دكتر عقيده به.كنم ايستادگي
هفته چند گذشت از پس."دهيد انجام زيادي تمرين خود رفتار
كرده عادت "اليزابت" دخترم كه شدم متوجه شگفتي كمال در
مناسبي لحن با را خواستههايش نقزدن ، جاي به كه است
:است ذيل شرح به كار روش.دارد بيان
.دهد آزارتان او نقزدنهاي ندهيد اجازه -1
كه نماييد اعلام كودكتان به تا كنيد پيدا را مناسبي وقت
بزند ، نق اگر:كه نمايد رعايت بايد را جديدي مقررات
وقت هر بعد ، به آن از.نمود نخواهيد تامين را او خواسته
.كنيد حفظ طبيعي كاملا را خود چهره حالت زد ، نق او كه
متوجه ميزند نق او كه زماني كه بگوييد او به آرامي به
داد خواهيد گوش او صحبتهاي به وقتي و نميشويد او منظور
نلسون دكتر.دارد بيان را خواستهاش مناسبي نحو به كه
مخصوصي اشاره يا علامت ميتوانيد حتي شما" كه است معتقد
ديدن با او كه بگيريد درنظر او براي هشدار ، عنوان به را ،
گوش او بيان طرز به شما كه گردد متوجه اشاره ، اين
".كنيد اشاره گوشتان به مثلا "داد نخواهيد
از منظور كودكتان كه شويد مطمئن -2
.است نموده درك را "مناسب صحبت"
و است زدن نق حال در كه ندهد تشخيص واقعا است ممكن او
درك درستي به ميبريد بهكار كه را كلماتي معاني يا
و نقآلود همصحبت كه است اين راه بهترين.ننمايد
.نماييد پخش برايش مجددا و كرده ضبط را او مناسب همصحبت
از استفاده از شما منظور كه دهيد توضيح او براي)
را بدي احساس نميخواهيد و بوده او آموزش و كمك ضبطصوت ،
نيز كلمات آموزش در ميتوانيد شما.(آوريد بهوجود او در
دلتنگ يا و گرسنه خسته ، كه زماني تا كنيد كمك او به
كه است معتقد بوريا دكتر.نمايد استفاده آنها از ميباشد
ما ، ليكندهند انجام راصحيح كارها مايلند واقعا كودكان:
كه ميدانند آنها كه ميكنيم تصور اشتباه به اوقات اغلب
دهيد نشان آنها به را صحيح عمل شما وقتي.چيست صحيح كار
اختيار در كردن تقليد براي را صحيح رفتاري مدل آنها
.داشت خواهند
.نماييد تشويق موقع به را او -3
نبودن مناسب هميشه والدين: كه مينمايد اضافه بوريا دكتر
ندرتا ولي ميكنند گوشزد آنها به را كودكان بيان نحوه
.ميآورند بهعمل را كافي تشويق آنها صحيح گفتار مقابل در
كردنت صحبت طرز اين براي" مثل عباراتي از ميتوانيد شما
دوست را صحبت نحوه اين شنيدن من گوشهاي" يا و "ممنونم
شيوه ايننماييد استفاده كودكتان تشويق براي ".دارند
كه موقع هر.بود موثر من كودك مورد در شگفتآوري بهطور
اينكه از را او من ميكرد مطرح مودبانه را تقاضايي او
.ميكردم تشكر او از و مطلع است برده بهكار مناسبي لحن
به نسبت احساسات اينهمه دادن نشان از نيز خودم ابتدا در
او نقزدنهاي ليكن.داشتم غريبي احساس كودكم گفتار لحن
.يافت كاهش چشمگيري نحو به
.كنيد پيشه صبر -4
:كه ميدارند عنوان والدين از خيلي" بوريا دكتر نظر به
.نداد نتيجهاي ولي گرفتم بهكار ديروز را شيوه اين
را خود عادات از يكي بخواهيد خودتان اگر باشيد متوجه
ماه يك از پس من."بود نخواهد ميسر شبه يك تغييردهيد ،
از بعضي براي است ممكنشدم دخترم رفتار در تغييري متوجه
نياز كمتر زماني ديگر برخي براي و بيشتر زماني كودكان
.باشد
به صحيح ارتباط برقراري براي تمرين در شما اگر متاسفانه ،
شده بيشتر او نقزدنهاي است ممكن ننمائيد ، كمك فرزندتان
قرار تحتتاثير آينده در نيز را دوستانش با او روابط و
كودك يك با همنشيني كس هيچ:بوريا دكتر گفته به.دهد
اين شما هدف كه باشيد داشته توجه.ندارد دوست را نقنقو
"بهترين" توانش حد در تا كنيد كمك كودكتان به كه است
مطمئنا نمائيد صرف زمان هدف اين براي قدر هر و باشد
.داشت خواهد را آن ارزش
والدمن دبي:نوشته
WWW.parents.comاينترنتي سايت:از
خاتمي رهي مير:مترجم
عقل ديدگاه از عبادت
فرايض انجام مفهوم به تنها عبادت انسانها ، اكثر تفكر در
كمتر اسلام ، بويژه اديان همه ناب انديشه در و است ديني
ميشود ، يافت عبادت محتواي كامل درك در واقعي مخاطب
اين در انسان هرچه كه است گسترده چنان محتوا اين ابعاد
كه آنجا مييابدتا وسيعتر را آن كند پيشروي وادي
آنچه اما بيانتهاست ، و بيكرانه عرصهاي ميكند احساس
مفهوم در آن ، تنگاتنگ ارتباط ميطلبد را انسان ويژه توجه
اين به است ، انسان زندگي و جسم روح ، تمامي با خود راستين
مقولهها بياهميتترين ظاهر به و كوچكترين از كه معنا
.است مرتبط آن با بشر مسائل بزرگترين تا
از او انديشه پرورش منظور به بشر ، نوع آفرينش در خداوند
را خويش پاك پيامبران زمان شرايط با همگام واپسين ، روز
درون به برون به توجه موازات به انسان كه فرستاد فرو
عظيم منبع از و آيد باز خود به گردد ، متوجه نيز خويش
حد در شده عنايت او به رايگان به كه معرفتي و عقلانيت
تمامي در كه بهگونهاي كند ، استخراج تدريج به و توان
.بازشناسد چاه از را راه شود قادر اعصار و قرون
اما است ، اخلاق و انسانيت نهايت انسان ، ذات كه است محقق
به توجهي چندان زمان ، شرايط بهخاطر شايد اوليه ، بشر
رسولان حضور و ظهور است ، نداشته خويش دروني موهبتهاي
وي توجه جلب هدف با تنها اديان تاريخ طول در الهي ، بزرگ
نيز اينك اما است ، بوده ارزشي فرا و عظيم گنجينه چنان به
عصر يعني فعلي ، زماني شرايط در كه ميبينيم وضوح به
والاي ارزشهاي روي بر ديده همچنان ، انسان ، فضا ، تسخير
است اخلاق غايت انسان فطرت كه گفتيم است ، بسته خويش ذاتي
ميتوان چگونه اما شده ، بنا ناب عقلاني مبناي بر كه
داشت ، باز خويش ذات به توجه در انحراف از را انسانها
پروراننده بنيادين اصل يك عنوان به تربيت كه ميدانيم
تربيت برابر در نيز توارث نقش حتي است ، بشر نوع شخصيت
تنها كودكي دوران در انسان ميگردد ، بيرنگ حتي يا كمرنگ
.است خانوادگي محيط و والدين توجه و تربيت شگرف تاثير تحت
به توجه مسئوليت رسي عقل زمان و نوجواني امادر
رفتار پيامدهاي از بهرهمندي منظور به دروني ارزشهاي
و والدين توجه كنار در و دانش كسب با همگام عقلاني ،
عقلاني مبناي كه اوست ، خود بهعهده تنها و تنها مربيان ،
استفاده و شناخت در او به محققا اوليه تربيت اخلاقي و
.كرد خواهد بزرگي بسيار كمك شده ياد ارزشهاي از
نشات اخلاقي -عقلي قوانين تنها شد ذكر كه همانگونه چون
جمله مفهوم حكمفرماست ، انسان بر اصل در فطرت ، از گرفته
جسماني رشد با همراه و تدريج به بايد نوجوان ، در عقلرسي
.باشد او انساني -عقلي مفاهيم كامل دربرگيرنده وي
عقل ، مبناي بر آسماني كتب و اديان تمامي پايه برقراري
نموده خلق كامل را انسان خداوند كه است حقيقت اين نشانگر
داشته مبذول را عنايت و لطف كمال او ساختن متذكر براي و
بهگونهاي.است نگذارده باقي يا نكرده فروگذار چيزي و
انسان نباشد اصولي و صحيح اوليه تربيت مبناي حتي اگر كه
نخواست اگر ذاتي اصيل ارزشهاي از برخورداري دليل به
چاه از را راه (ميتواند محققا بخواهد اگر زيرا)
بيشمار ما پيرامون دنياي در بود خواهد مقصر بازشناسد
كه دارد وجود مقولهها و موارد مسائل ، پديدهها ،
خود به را سني گروه هر در انساني ، هر ويژه توجه ميتواند
و پاك ذات آن سويي از وادارد ، تفكر به را او كرده جلب
همواره او درون در گرفته ، نشات لايتناهي از كه اصيل
او توجه بنابراين.اوست ساختن متذكر و دردادن ندا آماده
حول تنها نميتواند نبودن حيوان و بودن انسان برحسب
مجيد قرآن در بارها..بگردد آنها ارضاي و مختلف غرايز
عبادت ، و است شده تاكيد امور همه در تفكر و تعقل مورد در
و اتوماتيكي فرايضي انجام معناي به نه عقل ، ديدگاه از
است ، انسانسازي و انديشه پرورش مفهوم به كه بيروح ،
آغاز از انسان زندگي جزءجزء در كه است ضروري بنابراين
متعالي اهداف به رسيدن براي كه چرا باشد ، جاري انتها تا
ما روزمره زندگي اگر.رفت جلو گام به گام بايد
.است بزرگي عبادت خود گردد ، بنا اصولي و صحيح بهگونهاي
و گيرد انجام ويژه توجه با بايد ما اجتماعي فردي ، مسائل
.بخورد چشم به شعور و عقل پاي جاي آنها تمامي در
او ، ديدگاههاي وسعتبخشي در انسان ، بر حاكم عقلي قوانين
جريان روزمرهگي در كه را موفقيت به وصول راههاي آغاز در
آنها مهمترين از يكي كه گذارد ، خواهد وي روي پيش دارد
از شدن بهرهمندتر هرچه هدف با منظم و دقيق برنامهريزي
روزمره ، مسائل و مقولات در اصولي زندگي يك روش.است اوقات
به در تلاش و روح و جسم سلامت و بهداشت به توجه همچون
غذايي ، سالم برنامه يك انجام مفهوم به آنها آوردن دست
كسب هدف با سالم ، تفريح و كافي خواب كنار در ورزشي ،
و سازنده فعاليت و كار پيشبرد در جسمي و روحي لازم انرژي
عقلي مباني بر اتكا كه ميگيرد سرچشمه ابعاد همه در مثبت
افزونتر را انديشه و ميآموزد ما به را زمينهها همه در
سپس گرفته نشات آن از ما خودسازي و خودنگري كه ميپرورد
رويمان پيش را حقيقت و معنويت به نو نگرشي با جديد افقي
...بيانتهاست روي پيش مرحله اين در كه ميدهد ، قرار
انسان و است زندگي همه عبادت انديشمند انسان ديدگاه از
و خشك فرايض منظر از تنها غالبا انديشه و خرد با بيگانه
نيز ارتباطي معمولا و بوده روحاني حظ فاقد كه اتوماتيك
مسير در انسان مينگرد ، آن به ندارد او روزمره زندگي با
احساس كه ميرسد جايگاهي به كمال به وصول براي تلاش
هر اداي در كه يافته معنايي و عمق چنان او نماز ميكند
و ميآورد چشم به اشك و ميگردد دگرگون درون از آن جمله
تلاش عرصه در باز و نيست وصف قابل او سبكي و آرامش احساس
رشد براي وسيلهاي را حقيقي عبادت مسير ، اين در پيشرفت و
زندگي يك ساماندهي آن كنار ودر خود روح شكوفايي و
و پيشرفته دنياي شرايط با همگام روشنگرانه كه ايدهآل
.ميدهد قرار است گشته مدرن
محييي شهلا
ايدز كاهش مورد در جهاني پزشكان سازمان
ميكند همكاري ايران معتادانبا بين در
در مستقر جهاني پزشكان سازمان مدير:اجتماعي گروه
بينالمللي سازمان اين:گفت ايران اسلامي جمهوري
معتادان بين ايدزدر بيماري كاهش مورد در غيردولتي
.ميكند همكاري ايران با
:افزود ايرنا با گو و گفت در پنجشنبه روز "انو بنوا"
بهداشت ، وزارت با همكاري راستاي در برنامه اين
اين در و ميشود ، انجام ايران پزشكي آموزش و درمان
هستيمكه بينالمللي غيردولتي سازمان اولين ما راهبرد
.ميكنيم كار كشور اين در تخصصي طور به زمينه اين در
ايران در عمومي بهداشت در اساسي مشكل اين:گفت وي
پوشش تحت جمعيت بيشتر بنابراين ميآيد ، حساب به
.ميدهند تشكيل مخدر مواد معتادين را ما برنامه
آموزش و درمان بهداشت ، وزارت بهآمار استناد با وي
دارندگان از درصد حدود 65:كرد اعلام ايران پزشكي
تشكيل مخدر مواد به معتادين را ايران در ايدز
.ميدهند
:گفت ايران در مستقر جهاني پزشكان سازمان مدير
بخش در عمدتا ايران اسلامي جمهوري در اينسازمان
جامعه عمده كه زيرا داشت خواهد فعاليت "بلا كاهش"
مواد مصرفكنندگان شده ذكر آمار طبق ايران ايدزي
را مواد تزريقي صورت به احتمالا كه هستند ، مخدر
سرنگهاي از معتادان استفاده.ميكنند استعمال
در بيماريايدز دامنه به مخدر مواد تزريق در مشترك
.است افزوده افراد اين بين
"جانبه همه" را ايدز مسئله به سازمانش رويكرد "انو"
ميپردازيم ، بيماري خود به نهتنها ما:گفت و دانست
زمينه كه اجتماعي و سياسي اقتصادي ، عوامل به بلكه
اين به مبتلا افراد شخصيتي شكنندگي و انزوا ساز
.داريم توجه است ، مهلك بيماري
علت درباره جهاني آماري ذكر با سپس مسئول اين
مبارزه وادي در تخصصي شكل به متبوعش سازمان ورود
حدود 24 تاكنون دهه 1980 آغاز از:گفت ايدز گسترش با
جان ايدز بيماري به ابتلاي اثر بر نفر ميليون
.باختهاند
ايدز 40 به مبتلايان آمار سال 2001 در:افزود وي
آنها نفر ميليون كه25 بود نفر ميليون
بسياري اينكه جالب و ميكنند زندگي آفريقا قاره در
.بيخبرند مهلك بيماري اين به خود ابتلاي از آنها از
از جلوگيري مسائل به توجه بدون:افزود "انو"
قاره در ايدز رشد نرخ بيماري ، اين علاج و گسترش
حد به سابق شوروي جماهير اتحاد جمهوريهاي و آسيا
.رسيد خواهد آفريقا
از درصد آسيا 20 قاره اكنون هم:كرد اعلام وي
را مهلك بيماري اين به (نفر ميليون /6) مبتلايان
.است داده جاي خود در
جز خبرهابه در نبايد:صانعي آيتالله
شود كاري مخفي نظامي
و امنيتي مسائل
صانعي يوسف الله آيت:اسلامي جمهوري خبرگزاري - قم
بايدبه ملي رسانههاي:كرد تاكيد مراجعتقليد از يكي
به آنان محرمانه خبرهاي كه بردارند گام سمتي
.يابد كاهش حداقل
سازمان مديرعامل ديدار در قم در شب پنجشنبه وي
معارف براساس:افزود وي با اسلامي جمهوري خبرگزاري
جامعه امور همه نهجالبلاغه تعاليم بهويژه اسلامي
آن درباره دارند حق مردم و مردماست به متعلق
به مربوط مسائل در جز نبايد و بدانند را واقعيت
.شود مخفيكاري جنگ و امنيت
اين اسلام روش بدانيم بايد:گفت صانعي آيتالله
در بخصوص بپوشاند آنها از را مردم مسائل كه نبوده
عملا امر اين انجام و است ارتباطات عصر كه حاضر عصر
.نيست ممكن
خبرگزاري دستاندركاران كليه تلاش از تقدير با وي
كه كنيد تلاش بايد:گفت جهت اين در اسلامي جمهوري
پايين است ممكن كه جايي تا را محرمانه خبرهاي سطح
.بياوريد
خبرگزاري دستاندركاران و خبرنگاران:گفت وي
"خبر" كه كنند توجه اينمهم به بايد اسلامي جمهوري
نگفتن ، شود ، ظلم آن به نبايد كه است امري
نبايد و است ظلم خبر سانسور يا و كردن ناقصبيان
.شود انجام
و مداومت راه اين در اگر:گفت صانعي آيتالله
خواهد موفقيت قرين سختيها همه وجود با شود مقاومت
.بود
ديگران آمد خوش يا بدآمد به كاري شما:افزود وي
موازين با مطابق كارتان كه همين باشيد ، نداشته
سختيها و فشارها برابر در بايد و است كافي باشد اسلامي
.كرد مقاومت
غلامعلي" دوم استوار فداكار ، پليس پيكر
شد تشييع
خمين در "سهرابي
دوم استوار شهيد فداكار ، پليس پيكر:اجتماعي گروه
خمين در باشكوهي آيين طي پنجشنبه روز سهرابي غلامعلي
.شد تشييع
گروگانگيري حادثه در تازگي به اسلام سرافراز شهيد اين
به گردن ناحيه به گلوله اصابت اثر بر تهران محموديه محله
.آمد نايل شهادت رفيع درجه
خمين شهر (ره)خميني امام مصلي از شهيد اين پاك پيكر
تشييع خرداد ميدان 15 تا جمعه سياسي عبادي نماز ميعادگاه
در 36 "بلاورجان" روستاي زادگاهش به خاكسپاري براي سپس و
.يافت انتقال خمين شمال كيلومتري
از جمعي انتظامي ، و نظامي پرسنل و فرماندهان آيين اين در
تهران انتظامي نيروي كاركنان از چند تني محلي ، مسئولان
سياسي عقيدتي كاركنان از تعدادي و ناجا ويژه يگان و بزرگ
.داشتند حضور خمين و مركزي استان انتظامي فرماندهي و
دو كرمان-جيرفت جاده در رانندگي حادثه
گذاشت برجاي كشته
فرماندهي رانندگي و راهنمايي معاون:اجتماعي گروه
جيرفت ، جاده در امروز رانندگي حادثه:گفت جيرفت انتظامي
.گذاشت برجاي كشته نفر دو كرمان
:افزود ايرنا خبرنگار با گفتوگويي در ماكويي بهرام سرهنگ
اتفاق جيرفت شهر ورودي كيلومتري سه در كه حادثه اين در
.شدند مجروح نيز نفر سه افتاد
جاده در آنرا مشابه تصادفهاي و تصادف اين دليل وي
اين حادثهخيز نقاط مشكلات نكردن برطرف كرمان جيرفت ،
.كرد ذكر محور
عرض كم بالا ، ترافيك بهرغم جيرفت شهر وروديهاي:گفت وي
.است مانده باقي يكبانده و
فرماندهي سياسي عقيدتي سوي از شده ارائه آمارهاي طبق
اين در تصادف اثر در نفر گذشته 53 سال طي جيرفت ، انتظامي
.جانباختند شهرستان
حادثهخيز نقاط مشكل رفع براي كه است آمده گزارش اين در
درصد آنكه 90 كيلومتر بهويژه 60 و كرمان به جيرفت مسير
بهعمل اقدامي هيچگونه ميافتد اتفاق آن در تصادفها
.است نيامده
آن در كشاورزي فعاليتهاي بودن چهارفصله بهدليل جيرفت
.ميشود محسوب كرمان استان و كشور ترافيكي محورهاي از يكي
مطبوعاتمحدوديت آزادي از دفاع انجمن
سرزمينهاي در برايرسانهها شده ايجاد
كرد محكوم را اشغالي
صدور با مطبوعات آزادي از دفاع انجمن:اجتماعي گروه
در رسانهها براي شده ايجاد محدوديتهاي بيانيهاي
.كرد محكوم را اشغالي سرزمينهاي
سرزمينهاي در بحران كه زماني در:است آمده بيانيه اين در
جهاني جامعه توجه و شده تبديل جهاني ماجراي به فلسطين
وظيفه است ، شده جلب جهان از نقطه اين به همه از بيش
نظام كارگزاران و فيلمبرداران عكاسان ، خبرنگاران ،
مردم و است شده هميشه از سنگينتر جهاني اطلاعرساني
.بدانند را حقيقت تمام كه دارند حق و مايلند جهان
نظاميان و حكومت توسط است خبر در كه محدوديتهايي
شده ايجاد جهاني خبري رسانههاي نمايندگان براي اسرائيل
خطرهاي ايجاد و فيزيكي برخوردهاي به مورد چندين در و
بر علاوه انجاميده ، فيلمبرداران و خبرنگاران براي جاني
جدي مخاطره به را دموكراسي چهارم ركن رسالت كه آن
حكومت كه ميدهد نشان اصولي ازديدگاه خود مياندازد
موازين عليه كه آشكاري تخلفهاي و نامردميها از اسرائيل
آن كردن پنهان در سعي و است باخبر ميدهد انجام بشر حقوق
.دارد
دانستن محكوم ضمن ايران مطبوعات آزادي از دفاع انجمن
خبري نمايندگان براي اسرائيل دولت توسط كه محدوديتهايي
است آمده وارد كاركنان بر كه فشارهايي ميشود اعمال جهان
تاكيد با كه ميخواهد جهان آزادانديش مردم و دولتها از
نحو هر به اطلاعات آزاد گردش و بيان آزادي موازين بر
بيان آزادي ضد و انساني ضد حركات اين به را خود اعتراض
.دارد اعلان
شد توقيف رفع ايمان نشريه
استان دادگستري پنجم شعبه رئيس دستور با:اجتماعي گروه
رفع ايمان نشريه از فروردينماه يكم و بيست تاريخ در قم
.شد توقيف
نيروي شكايت پي در ايمان روزنامه عمومي روابط گزارش به
نيز و "نيست سربار سرباز ، بنويسيد" مطلب درج به انتظامي
نيروي در كه فساد شبكه در سرشناس افراد وجود" مطلب چاپ
قم دادگستري سوي از "هستند سمت داراي دادگستري و انتظامي
و دادگستري عمومي روابط مسئول اظهارات درج عدم عنوان به
نشريه دفتر ماه فروردين هفدهم تاريخ در ايشان ، شكايت
.شد تعطيل قم در ايمان
و پاسخگويي و دادگاه در مسئول مدير حضور با آن از پس
شد ، مصالحه بر قرار كه انتظامي نيروي با مذاكره همچنين
رئيس بدري دستور به ماه فروردين يكم و بيست تاريخ در
.شد توقيف رفع نشريه از قم عمومي دادگاه پنجم شعبه
|