شده فراموش روياي و طبيعت سكوت ،
نميرسد آخر به دنيا امتحان يك با
خانواده بهداشت
شده فراموش روياي و طبيعت سكوت ،
صداي با ناگاه به كه آنجا سكوت به سپردن گوش و جاده كنار در توقف لحظهاي
دارد هياهوها ساكن شهرنشينهاي ما براي خاصي آرامش ميشكند چهارپايي
اصليترين كه اين مخصوصا.نميكشد طول بيشتر چندساعتي برزرود دره به سفر
است داده تشكيل كاشان قم و قم تهران راه آزاد را مسيرها
ارسطو سينا
براي ويژه به تفريح ، و گردش براي را ويژهاي فرصتهاي ايران جغرافيايي موقعيت
و درياها جنگلها ، جز به.است آورده فراهم طبيعت آسايش و امنيت به بردن پناه
.دارند خاص سهمي هم درهها..و درياچهها
خانههاي 6 ميان در "توت" و "گردو" و "سپيدار" درختان از پر و سكوت از پر درهاي
شيرين رويايي قدمتش با و باستاني داستانهاي و افسانهها با ميتواند كه كوچك ده
.آورد فراهم تفريح فرصت يا تعطيلي يك در
باد پيچش گاهي و پرندگان زدن بال و آب جوي صداي تنها كه دلنشين سكوتي در رويايي
نزديك و كوچك ده داشتن 6 با كه درهاي و ميشكند را آن سپيدار درختان ميان در
و باستاني منطقهاي تاريخچهاش براساس و است گرفته نام "رود برز" دهستان بههم
.ميآيد حساب به توريستي
،"هنجن" روستاي نام 6 وقتي ولي باشد آشنا ما مردم ذهن در كمتر شايد "برزرود"
بهتر كه است وقت آن آيد ، ميان به "ابيانه" و "طره" ،"برز" ،"كمجان" ،"يارند"
.گفت سخن كوچك مجموعه اين به راجع ميتوان
به آن قدمت و ميشود محسوب اصفهان استان از جزئي ايران مركزي نواحي در كه درهاي
.ميگردد باز ايران زرتشتيان زمان
!رفت خواهد بندرعباس به كه راهي
اصلاحات از بزرگمردي نام كه گرفت پيش در را مسيري بايد "برزرود" به رفتن براي
سوي به تهران مسير شاه ناصرالدين دربار جلاد وقتي.دارد همراه خود بر را ايران
او كه شود ثبت كسي نام به راه همان بعد سالها نميبرد گمان ميپيمود را كاشان
مسافران پذيراي بندرعباس تا است قرار بزرگ ، و خلوت كه راهي.ميگرفت را جانش بايد
"فين" و كاشان تا را "اميركبير" آزادراه ما رويايي دره به رسيدن براي ولي باشد
.است كافي پيمودن
.كرد ترك "نطنز" سوي به بايد را كاشان سپهري سهراب مزار و "فين" از ديداري از پس
آغاز راهي سه.دارد خود براي شايعهگونه داستانهايي و حكايت هم نطنز _ كاشان جاده
و ده هر 6 نام آن ابتداي كه كيلومتر طول 22 به درهاي.است "برزرود" به رسيدن راه
.نوشتهاند تابلويي بر را فاصلهاش
استقبالكننده اولين "هنجن"
آن مقدمات ده اولين درختان سرسبزي "برزرود" مسير پيمودن كيلومتر از 3 كمتر با
.است هنجن چشمانداز اولين قديمي قلعهاي ديوارهايساخت خواهند را شيرين روياي
صداي با ناگاه به كه آنجا سكوت به سپردن گوش و جاده كنار در توقف لحظهاي
.دارد هياهوها ساكن شهرنشينهاي ما براي خاصي آرامش ميشكند چهارپايي
ارتباطي جاده پيمودنميكند خود مجذوب را نظر هر درختان ميان در كاهگلي خانههاي
.دارد همراه به را كوه ديواره بر شده حك تصاويري ديدن هنجن از پس برزرود دره
به را ذهني هر باران آب وسيله به كوه خاكهاي فرسايش با كه موهوم تصويرهايي
.مياندازد تكاپو به آن در اشكال جستوجوي
هستي كوهها روي شده حك طبيعي اشكال فكر به هنوز كه درحالي و جلوتر كيلومتر چند
"كمجان" به رسيدن از پيش بگذاري سر پشت كه را "يارند".ميشود پذيرايت ده دومين
.بود خواهد گردشگران براي دلپذير و دنج تفرجگاهي "هشتي آب" نام به محلي
سپيدارها زير دمي
...و توت و گردو و گيلاس باغهاي آن كنار در.است آب جوي و قنات مسير "هشتي آب"
.ميشود تقسيم دوشقه به جوي آب سپيدار درختان در محصور چندمتري ولي ميگيرند جان
نامش ميشد خارج محل اين از آجر ارتفاع 8 به آب آنوقتها كه اين خاطر به قديميها
ذغالي چاي يك كردن دم و آب آن در طالبي يا هندوانه انداختنگذاردهاند هشتي آب را
.ميشود محسوب گردش و دره اين در منحصربهفرد تفريحي
يعني مدرن زندگي از نشانهاي با كه دهي.ميرسد ده سومين به نوبت تفريح آن از پس
باغي كوچه آن ورودي.است كمجان ميشود شناخته راحتي به تلويزيوني امواج تقويت آنتن
.دارد خود در را قدمت سالها حكايت كه است
آپارتمان چون خانههايي و كمجان
نمايي كمجان باستاني چهره عمومي اماكن است شده موجب خيرانه سازهاي و ساخت گرچه
به كه سهسانتي آجر نماي با ساختماني روبهروي.بگيرد خود به شهري خانههاي از هم
به مزين بالكنيميكند جلب را نظر طبقه چند خانهاي ميگويند "زيارت" آن
سپيدار درختان چوب را آن مصالح كه ساله است 300 آپارتماني از بخشي چوبي ، نردههاي
اين روبهروي زيارت.سنگ و كاهگل و داده تشكيل ميگويند تير آن به محليها كه
در ايوب شاهزاده نام به كاظم موسي امام فرزندان از يكي مقبره و دارد قرار آپارتمان
دست به عصا كه است پيري مردان و زنان از پر همه كمجان باريك كوچههاي.دارد جاي آن
شده موجب آن امكانات و شهرنشيني.هستند خود شهرنشين نوههاي و فرزندان راه به چشم
در اما.بدهد دست از را خود اقتصادي نقش كمجان توت و گردو گيلاس ، باغهاي تا است
هر درختان اين رسيده توتهاي.دارد عالمي سفيد توت درختان زير از گذشتن بهار فصل
ولي است داده دست از را خود قديمي قلعه اما كمجان.كرد خواهد خود مشغول را رهگذري
سه يا دو كه خانهها.دارد خود در را هنجن قلعه چون قلعهاي حكايت آن ديوارهاي
متعلق اتاقي هر و طبقه هر اينك كه است دره اين ساكنان قبل نسلهاي ميراث طبقهاند
!است نتيجهاي يا نوه به
.ميبيند تدارك كمجان در را آرامش روياي آن لبه در و دره روبه اتاقي در نشستن دمي
به را هركسي آن در باد پيچيدن صداي همراه به كشيده آسمان به سر درختاني آبي ، آسمان
در ما خوابيدن با مقايسه قابل نشود تجربه تا اينجا در خوابيدن.ميبرد خود عمق
.نيست تهران آلودگيهاي در محصور و خفه اتاقهاي
"برز" به نوبت كمجان از بعد.است رسيده نيمه به تازه برزرود دره به ما سفر اما
و اسحاق اسماعيل ، " نامهاي به امامزاده سه زائران پذيراي برز روستاي.است
تپههاي درون درهايي ديدن كردن حركت برز سوي به كمجان ازاست "بيبيحليمهخاتون
.گرفتهاند خود به هم جلوهاي آجرها شدن سنگچين با درها.دارد همراه به را اطراف
شده درست تپهها اين در كه اتاقهايي در را خود احشام و گوسفندان دره قديمي ساكنان
.ميناميدند "كنده" يا "بومكند" محلي زبان به را محلها اين.ميدادند جاي بود
اين به اما است گردشگران پذيراي برزرود دره عضو ديگر "طره" روستاي "برز" از پس
.باشند نكرده فدا خطه اين آخر روستاي ديدن براي را دره شيرين روياي مسافران كه شرط
ولي باشد داشته خاصي جذبه برزرود عضو آخرين در مانده جاي به قدمت و جلوه شايد
.است آورده فراهم خاصي آرامش كه است دره روستاهاي مجموعه
جاده از نقطه آخرين و كيلومتري در 22 كوهها ، در دوپيچ يكي گذاشتن سر پشت از پس
با آن تفاوت اولين ابيانه خانههاي قرمزي.است گرفته قرار "ابيانه" روستاي برزرود
روستا ساختوساز بر فرهنگي ميراث كه قوانيني موجب به تفاوت اين.است ديگر روستاهاي
در را سازي و ساخت هر اجازه فرهنگي ميراث اگر شايد.است آمده وجود به كرده حاكم
را دره مسير گردشگران و توريستها ميكرد قانونمند را آن و ميگرفت روستاها ديگر
.نميپيمودند ابيانه ديدن براي فقط
سيل وجود با اما.است طبقهاي چند كه دارد چندصدساله قدمت با خانهاي هم ابيانه
مبدل شهري به را آن كه دارد امكاناتي.نيست روستا ابيانه ديگر گردشگران و مسافران
.است ساخته
دره هواي و حال ميان در هرحال به.است افزوده جذبه اين بر نيز آنجا اهالي لباس
را پرستاره شبي و نشست ميتوان كاهگلي خانهاي در تعلقي ، هر از فارغ و "برزرود"
.كرد تجربه
آسوده شهري هياهوهاي از دور به خوابهايي كه خوابيد چنان آنجا هواي با ميتوان
كمجان ، خانههاي شومينه.پروراند سر در را آرامي و شيرين زندگي روياي خلاصه و ديد
وعده هر مكمل كه نيمرويي تخممرغ و محلي نان با آن بر دمشده چاي و ذغالي سماورهاي
و ميآورد خاطر به را ساده زندگي توريستي ، جذبههاي همه از فارغ است آن در غذا
.ميخواند فرا ما شيرين روياي درون به را تو كه اصالتي
مسيرها اصليترين كه اين مخصوصا.نميكشد طول بيشتر چندساعتي برزرود دره به سفري
.است داده تشكيل كاشان- قم و قم- تهران آزادراه را
جوانترها مهاجرت بهسبب كه دارد هم مناسبي باغداري و كشاورزي موقعيت برزرود دره
محلي لباس آن با و پيرمردهايش و پيرزن با روستاهايش و برزروداست افتاده رونق از
به شدن پناهنده از دلپذيرتر تفريحي چه و هستند ما منتظر شهر سروصداي از دور به خاص
.دره اين در خفته طبيعت
نميرسد آخر به دنيا امتحان يك با
دبستان ، سوم كلاس دانشآموز ساله ، هشت لوبيكر آليسا فوريه ، اواخر در صبح روز يك
خوردن صبحانه براي را خود بود ، نمايان چهرهاش از اضطراب و نگراني كه حالي در
خانه در حتي نميتوانست كه بود مضطرب و نگران قدري به روز آن در دخترك.كرد آماده
آزمون برگزاري روز اولين روز ، آن كه چرا بود امتحان خاطر به او نگراني.بماند
كه بود نگران موضوع اين از آليسا بود10 (ISAT) نويز ايلي پيشرفت استاندارد سراسري
.ميافتد عقب تحصيلي سال يك برنيايد امتحان عهده از خوبي به اگر
دلش خيلي آيداهو ، در آنتوني سنت مدرسه در هفتم كلاس دانشآموز وودكاك ، اوبري
او كه بود اينجا در عمده مشكل اما.شود قبول مدرسه تيزهوشان امتحان در ميخواست
ميشد ، برگزار ساله همه كه ايووا اصلي مهارتهاي سراسري تستهاي از يكي در بايد
از خوبي به اينكه از سال هر او":ميگويد اوبري مادر.ميكرد كسب را يا 99 رتبه 98
او ".ميكند سرزنش را خود و ميشود مضطرب و عصبي بسيار است برنيامده امتحان عهده
ورودي آزمون در شركت به مجبور كالج به رفتن براي باشد قرار اگر" ميگويد من به حتي
".نميروم كالج به هرگز باشم ،
روي بر نوجواني سنين در امر اين اما نيست ، جديدي موضوع امتحان از پيش اضطراب
افزايش استاندارد تستهاي اخير سال طي 30.ميگذارد سزايي به تاثير ما كودكان
ورود براي را سراسري آزمونهاي برگزاري آمريكا ايالت داشتهاند480 فوقالعادهاي
شدن فارغالتحصيل هنگام به كشور دانشآموزان 18.ميدانند ضروري تحصيلي مقطع يك به
در مدرسهايها بچه از درصد هرساله 95 تقريبا.ميكنند شركت آزمونها اين در
ميليون سه تقريبا امسال.هستند روبهرو ACT يا SAT استاندارد تستهاي با آمريكا
شركت ACT آزمون در هم نفر ميليون نيم و يك و SAT آزمون در دبيرستاني دانشآموز
.ميكنند شركت كالج ورودي آزمون دو هر در نيز تعدادي.كرد خواهند
از پيش اضطراب ميدهد نشان نويز ايلي دانشگاه در دهه 1970 در شده انجام تحقيق
و تواناييها عليرغم دانشآموزان از بسياري شده باعث كه است عاملي تنها امتحان
هالادينا توماس توسط كه اخيري تحقيق نتايج.نباشند موفق امتحان در وافر استعدادهاي
تربيتي امور كارشناسان كه ميدهد نشان گرفت صورت آريزونا ايالت غربي دانشگاه در
از پيش اضطراب كاهش جهت موثر راهكارهاي ارائه زمينه در چنداني موفقيت تاكنون
تستهاي برگزاري طول در كه ميگفتند هالادينا به معلمان.نداشتهاند امتحان
به مدام و داشتند شديد سردردهاي و تهوع حالت دانشآموزان از بسياري استاندارد
.ميكردند گريه به شروع ناگهان يا و ميرفتند دستشويي
شايد دهيم؟ انجام ميتوانيم كارهايي چه امتحان از پيش اضطراب كاهش براي راستي به
اين در كارشناسان از برخي توصيه به كه نباشد لطف از خالي پرسش اين پاسخ يافتن براي
.كنيم توجه زمينه
موفقيت عامل خانه
مركز كاپلن ، تحصيلي مراكز بنيانگذار كاپلن ، اچ استنلي از دبيرستاني دختر يك روزي
آغاز را SAT آزمون براي آمادگي بايد زماني چه از كه پرسيد امتحانات ، براي آموزش
كرد اشاره بدان كاپلن كه نكتهاي".قبل سال سه از":گفت وي جواب در كاپلن.كنم
.شود آغاز امتحان از پيش مدتها بايد و خانه از امتحان براي آمادگي كه بود اين
خواندن به را آنها والدينشان كه موفقند تستها شفاهي و رياضي بخش در دانشآموزاني
قرار بررسي مورد را مشكلات و مسائل چگونه كه ميآموزند آنها به ميكنند ، تشويق
در و نميدانند كه باشند كلماتي معاني يافتن جستوجوي در ميكنند تاكيد دهند ،
.ميكنند تلاش و سعي جدي بهطور ذهن بارورسازي
بسيار پرسشها فهم و درك در آنها كه است اين در فوق دانشآموزان موفقيت علت
مسئول و ايووا دانشگاه در آموزش استاد هوور ، دي اچ.هستند موفقتر و سريعتر
نقش امتحان در موفقيت در خانه محيط" ميگويد مركز ، اين اصلي مهارتهاي تستهاي
رفتاري شيوههاي ساير و ميشوند بزرگ واژگان و اصطلاحات با كودكان.دارد بهسزايي
"ميآموزند مدرسه در را
را كلمات ريشههاي ليست يا و روميايي لاتين ، زبانهاي كه افرادي از دسته آن
.هستند موفقتر SAT شفاهي تستهاي در خواندهاند
اندرسون ، اي جان.است مستحكم شناختي پايگاه يك بناي موفقيت و كاميابي سكه روي يك
سكه ديگر روي تامين در ميتوانند والدين ميگويد ورزشي ، روانشناسي مركز كل رئيس
خوشايند و صحيح برخورد.باشند موثر نفس ، به اعتماد روحيه دادن از است عبارت كه
اندرسون.باشد موثر بسيار كودكان به نفس به اعتماد روحيه ارائه در ميتواند والدين
دست به كه تحصيلي موفقيت هر خاطر به را كودكتان بعد به كودكستان از":ميگويد
در كه پيشرفتي يا و گرفته نقاشي در كه خوبي نمره خاطر به مثلا كنيد تشويق ميآورد ،
اين از رشته يك.مينامم "كوچولو برندههاي" را اينها من ".است داشته رياضي درس
.ميآورند وجود به را نفس به اعتماد كوچك موفقيتهاي
چارلز.دهيد قرار فشار تحت را او كه نيست معني بدان موفقيت به فرزند ترغيب
كه است معتقد فلوريدا ، جنوب دانشگاه در روانشناسي برجسته تحقيق استاد اسپيلبرگر ،
در اگر.است والدينشان توقعات از بچهها ترس امتحان ، از قبل اضطراب اصلي عامل
تفكر اين.شد خواهند ناراحت و متاسف واقعا مامان و بابا نگيرم بالايي نمره امتحان
نبايد هرگز.ميشود امتحان در كودكان ناكامي و شكست موجب عمدتا كه است رايجي
تمام شما فرزند كه است اين مهم ;نيست مهم امتحان در خاص نمره كسب كه كرد فراموش
قائل ارزش نيز برده كار به فرزندتان كه كوششي ميزان براياست داده انجام را تلاشش
.شويد
امتحان شيوه با آشنايي
نحوه با شما فرزند آيا كه است نكته اين از كردن حاصل اطمينان تست شيوههاي از يكي
تدريس مراكز يا و امتحاني مراكز مدارس ، معمولا نه؟ يا دارد آشنايي امتحان شيوه و
آخر سال دانشآموز استيوارت ، كريستين.دارند را استاندارد تستهاي نمونه خصوصي
به مجبور ديگر شد آشنا SAT تستهاي نمونه با آنكه از پس ناتيكوك ، گريتر دبيرستان
تا شد باعث SAT تستهاي با آشنايي":ميگويد او.نبود دستورالعملها بسط و شرح
".برود بالا شدت به پرسشها به پاسخگويي در عملم سرعت
هيچ بدون و محدود زماني در مثلا كند تمرين امتحاني شرايط تحت بايد شما فرزند
.بود خواهد نيز مثمرثمر بيشك دقيق و درست تمرين.مختصري خوراكي يا و وقفه
كه امتحانات سازمانهاي شدند ، تاسيس خصوصي تدريس مراكز بار اولين براي كه زماني
در قبلي آمادگي كه بودند معتقد دادند ، قرار سوال مورد را مراكز اين كار صحت و ارزش
كه است شده پذيرفته امر اين امروزه اماداشت نخواهد تاثيري امتحان نمرات افزايش
نقش سوالات نمونه با دانشآموزان آشنايي و اضطراب كاهش در قبلي آمادگيهاي از برخي
.دارند موثري
كه داد نشان سال 1998 در SAT آزمون داوطلب نفر از 4200 آموزشي آزمون مركز بررسي
امتياز با 43 آمده عمل به آزمون دو طي نداشتند خصوصي معلم كه دانشآموزاني نمره
با 69 داشتند خصوصي معلم كه دانشآموزاني كه است حالي در اين و بوده همراه افزايش
ارقام خصوصي تدريس شركتهاي البته.بودند مواجه خود كل نمره در افزايش امتياز
كاپلن مراكز دانشآموزان ميدهد نشان تحقيقاتميدهند گزارش را بالاتري بسيار
نمرات در كه حالي در داشتهاند پيشرفت نمراتشان در امتياز متوسط 120 بهطور
اينگونه هرچند.شد مشاهده پيشرفت و افزايش امتياز ريويو 140 پرينستون دانشآموزان
ساعت پنجاه با مطابق كه خصوصي تدريس هفته هشت تا شش.است پرهزينه خصوصيها تدريس
.دارد دنبال به هزينه دلار معادل 850 مبلغي است
جسمي آمادگي
هم و فيزيكي لحاظ از هم را فرزندمان امتحان روز در ما كه است مهم بسيار موضوع اين
شب فرزندمان كه موضوع اين از همواره امتحان از پيش.كنيم آماده عاطفي لحاظ از
است ، هوشيار كاملا و شده بيدار نيز زود صبح و خوابيده كافي اندازه به گذشته
خوردن":ميافزايد استيشن مينرفاكس در پرنت انستيتو از جانوري.كنيد حاصل اطمينان
به نياز دانشآموزان بدن.است خطرناك امتحان روز از قبل درست هم آن سنگين غذاي
غذايي رژيم و سبك صبحانهاي وي ".بپردازد غذا هضم به اينكه نه دارد فكري تمركز
ميگويد استيوارت كريستين.ميكند پيشنهاد امتحان از قبل روز براي را منظمي
.نيست مناسبي غذاي اصلا پيتزا مثال بهعنوان
در كه نباشد گونهاي به يعني باشد مناسب حتما بايد فرزندتان لباس اينكه دوم نكته
شكلي به بايد كودك لباس است مدت طولاني امتحان كه زماني.كند ناراحتي احساس آن
را آن بتواند شد سرد كلاس هم اگر و آورد در را آن بتواند است گرم كلاس اگر كه باشد
است امتحانات همه در مهمي نكته زمان تقريبا چون.ببندد را دكمهاش و بپوشد
.ببرد همراه به ساعت خود با كودكتان كه كنيد حاصل اطمينان بنابراين
امتحان يك نتيجه با هرگز كه بدهيد خاطر اطمينان خود فرزند به اينكه همه از مهمتر
.ماست قدمي يك در هميشه موفقيت و است موفقيت سوي به گامي شكست.نميرسد آخر به دنيا
:پينوشت
مطالب يادگيري در دانشآموزان توانايي و پيشرفت آزمودن جهت كه است امتحاني _1
.ميشود برگزار درسي
خانواده بهداشت
سيگارياند رواني بيماران
خالقي فاطمه
اشپيگل:منبع
رواني بيماريهاي به مبتلا افراد هاروارد دانشگاه پزشكي دانشكده گزارش براساس
را متحده ايالات سيگار بازار مصرفكنندگان مجموع از درصد حدود 45 در تشخيص ، قابل
است ، رسيده چاپ به "آمريكا پزشكي انجمن" مجله در كه تحقيق اين.ميدهند تشكيل
و دخانيات تبليغ به نسبت افراد اين آسيبپذيري احتمالا امر اين علت كه ميدهد نشان
به مبتلا افراد كه برديم پي ما":است آمده گزارش اين در.است نيكوتين به اعتياد
اين دارند كشيدن سيگار به تمايل اشخاص ساير از بيشتر برابر دو رواني بيماريهاي
".دارد مطابقت ما قبلي مطالعات با يافته
سال الي 45 سنين 15 بين نفر از 4411 شده جمعآوري اطلاعات مبناي بر يافتهها اين
در كنگره دستور به و 1992 سالهاي 1991 در كه تحقيقي در افراد اين.است استوار
قرار آزمايش مورد شد ، انجام متحده ايالات در رواني اختلافات شيوع ميزان خصوص
زمينه در موجود ملي اطلاعات منبع جديدترين فوق يافتههاي گزارش ، اين طبقگرفتند
.است دخانيات استعمال و رواني بيماريهاي
سيگارهاي كل از درصد تقريبا 3/44 كه ميداد نشان هاروارد پزشكي دانشكده تحقيق
.است شده كشيده رواني اختلالات با افرادي توسط گذشته روز طي 30 شده مصرف
تخمين آمريكا ، جمعيت كل به تحقيقمان نتايج تعميم با ما":است آمده گزارش اين در
سيگارهاي مجموع از نيمي حدود تشخيص قابل رواني اختلال به مبتلا اشخاص كه زديم
راستاي در تلاش اهميت بر ما يافتههاي.ميكنند استعمال را متحده ايالات در مصرفي
تحقيق اين".ميورزد تاكيد رواني بيماران سوي از سيگار استعمال ترك و پيشگيري
و دوقطبي اختلال شديد ، افسردگي از كه ميدهد ارائه رواني بيماري از مفصلي تعريف
ضداجتماعي شخصيت و مخدر مواد به اعتياد دائمالخمري ، تا گرفته وحشت و ترس اختلال
نيز اوهام به مربوط اختلالات و شيزوفرني نظير مشكلاتي شامل ضمنا.برميگيرد در را
".هست
آسيبپذيري خاطر به رواني بيماري شايد":ميگويد تحقيق اصلي مسئول ليسر ، كارن
اين آوردن روي موجب نيكوتين به اعتياد يا دخانيات تبليغات برابر در رواني بيماران
سوال زير را معلول و علت جايگاه محققان ساير حال هر به.ميشود سيگار به افراد
كه شود ، رواني بيماري موجب دخانيات استعمال است ممكن كه دارند عقيده و برده
".است سازگار نيز حالت اين با مسلما ما يافتههاي
در رواني بيماري به مبتلا سيگاري افراد از يكسوم حدود كه ميگويد مذكور گزارش
ميزان.بودند نيز سيگار ترك به قادر ميكردند ، پرهيز الكل و مخدر مواد از كه صورتي
به اقدام براي را آنها بايد يافته اين.بود سالم سيگاريهاي با قياس قابل آنها ترك
.كند تشويق سيگار ترك
زيستن شاد راز
حفظ را خود زيبايي و باشيد داشته اندام تناسب باشيد ، سالم فردي ميخواهيد اگر
بيولوژيكي ساعت دستورات توانستيد اگر.باشيد خود بدن بيولوژيكي ساعت فرمان به كنيد
.هستيد سالم فرد يك كه باشيد مطمئن كنيد اجرا را خود بدن
.دارد شما از زيادي خواستههاي روز طول در شما بدن بيولوژيكي ساعت
خواب ازاست درآمده صدا به شما بدن بيولوژيكي ساعت است ، صبح ساعت 6 اكنون
حركت چندكنيد استنشاق تازه هواي و بكشيد عميقي نفس كنيد ، باز را پنجره برخيزيد ،
.بدويد دقيقه پانزده امكان صورت در و دهيد انجام ساده ورزشي
سرحال هنگام صبح و هستند سحرخيز افراد از برخي اينكه در.بگيرد دوش ساعت 30/7
.ميكنند پيشه را آلودگي خواب كه است كساني آن با ما سخن روي اما.نيست شكي هستند ،
به شديدي نياز بدن و است صبح ساعت 8 حالا.ميكند معجزه گرفتن دوش.هستيم شما با
.دارد انرژي
ميز پشت آرام.كنيد رفتار امپراتور يك مثل خوردن صبحانه براي كه نكنيد فراموش
غذايي وعده سه ميان در.كنيد ميل مفصل را خود صبحانه و بنشينيد سفره سر يا صبحانه
.ميكند تامين روز طول در را بدن لازم كالري كه چرا.دارد فراواني اهميت صبحانه
خود صبحانه.نميشود تبديل چربي توده به ميخوريد صبح در آنچه كه باشيد داشته توجه
با.كنيد ميل آن با نيز تازه ميوه عدد يك بار هر و بخوريد منظم طور به هميشه را
را گوارشي كار اين و ميشود تامين روز در شما بدن ويتامينهاي ميوه عدد يك خوردن
.ميكند آسان
از را روز اطلاعات و نشستهايد خانه در يا و هستيد كار سر يا حتما صبح ساعت 9
.دارد اندام تناسب حفظ در زيادي تاثير نشستن طرز.ميگيريد گروهي رسانههاي طريق
و مانيتور صفحه از شما ديد فاصله كه كنيد توجه و بنشينيد راحت صندلي يك روي هميشه
شاخه چندباشيد داشته تن بر راحت لباسباشد سانتيمتر روزنامه 50 و تلويزيون يا
چون.كنيد استفاده سبز رنگ از و بگذاريد گلدان در خانه در يا و كار محل در ياس گل
ساعت 10.دارد شگرفي تاثير شما روحيه در رنگها اين از استفاده و گل وجود مجموعا
در و ميگذارد مثبت تاثير بدن ايمني سيستم بر چاي نوشيدن.است چاي صرف هنگام صبح
به ابتلا از چايميكند عمل بدن در C وE ويتامينهاي از بيشتر برابر واقع 25
.ميكند جلوگيري پوست چروكي و سرطان
توصيه.بنوشيد قهوه ميخواهيد حتما ساعت 13 هستيد سرحال و خوب صبح ساعت 11
كنيد سعي داريد اعتياد قهوه به اگر اما.نكنيد زيادهروي قهوه نوشيدن در ميكنيم ،
سالاد آن با حتما و كنيد ميل هم را خود ناهار.بنوشيد روز طول در فنجان حداكثر 42
.بخوريد سيب يا پرتقال عدد يك غذا از بعد.كنيد صرف _ هويج و فرنگي گوجه خيار ، _
.كنيد تضمين را خود سلامتي ساده نكات اين كارگيري به و توجه با
|