يكشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۰۲۸ - April . 20, 2003
مراقبت هاي دهان و دندان براي دانش آموزان ابتدايي
گروه علمي فرهنگي: با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت آموزش و پرورش، طرح مشترك سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس ابتدايي اجرا مي شود.
بنابراين گزارش، با اجراي كامل اين طرح ۹ ميليون نفر از جمعيت كشور تحت پوشش مراقبت هاي اوليه دهان و دندان قرار خواهند گرفت.
علت انتخاب اين گروه سني آغاز رويش دندانهاي دائم از اين سن و شانس بالاي ابتلا به پوسيدگي در سالهاي اوليه رويش اين دندان ها است.

شرايط شركت در پنجمين جشنواره جوان خوارزمي اعلام شد
گروه علمي فرهنگي :دبيرخانه  جشنواره  جوان  خوارزمي  طي  فراخواني  از كليه  جوانان خلاق ، مبتكر، مخترع  و نوآور در سه  بخش  دانش آموزي ، دانشجويي  و آزاد كه  سن  آنها تا اول  آذرماه  سال  جاري  ۳۰ سال  تمام  است دعوت  كرد،طرح هاي  پژوهشي ، اختراعي  و ابتكاري  خود را در شش  گروه  علوم  انساني ، علوم  پايه ، علوم  پزشكي ، فني  و مهندسي ، كشاورزي  و دامپروري  و هنر، براي  بررسي  و داوري  علمي  به  دبيرخانه  جشنواره  ارسال  كنند.
بر اساس اين فراخوان  دانش  آموزان  متقاضي  در دوره هاي  متوسطه  اعم  از نظري ، هنرجويان  هنرستان  هاي  فني  و حرفه اي ، كشاورزي ، كاردانش ، پيش دانشگاهي  و همچنين  دانشجويان  دوره هاي  كارداني  وابسته  به  وزرات  آموزش  و پرورش  مي توانند براي  دريافت  اطلاعات  و پرسشنامه  شركت  در جشنواره  به  واحدهاي  آموزشي  محل  تحصيل  خود و يا ادارات  آموزش  و پرورش  شهرستان  مراجعه  كنند و پس  از دريافت  فرم  شركت در جشنواره  آن را تكميل  و به  همراه  طرح  خود تا پايان  وقت  اداري  روز شنبه  ۳۱ خردادماه  به  واحدهاي  مذكور تحويل  دهند.
دانشجويان  متقاضي  شركت  در جشنواره  نيز مي توانند به  معاونت پژوهشي  دانشگاه ها و دانشكده هاي  محل  تحصيل  خود مراجعه  و پس  از تكميل  پرسشنامه  شركت  در جشنواره  آن را به همراه  طرح  خود تا پايان  وقت  اداري  روز دوشنبه  ۳۰ تير ماه  به  دبيرخانه  جشنواره  ارسال كنند.

چهار مدال «يونسكو» به ايران تعلق گرفت
گروه علمي فرهنگي: قائم  مقام  و معاون  آموزش  سازمان  نهضت  سوادآموزي  كشور گفت : نهضت  سوادآموزي  ايران  در سال  گذشته  چهار مدال  از «يونسكو» (سازمان  علمي  فرهنگي  ملل  متحد) دريافت  كرد.
مهندس  علي  وطني  روز شنبه  در گردهمايي  معاونان  آموزش  نهضت  سواد آموزي  سراسر كشور در شيراز افزود: يكي  از اين  مدالها در ارتباط با اجراي  طرح آموزش  پس  از سواد و مابقي  به خاطر گسترش  فعاليتهاي  سوادآموزي  به  اين  نهضت اهدا شده  است .

تحميل معاني انحرافي به آثار هنري غيراخلاقي است
گروه علمي فرهنگي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت:  متأسفانه گاهي تصويري از وضعيت فرهنگ و هنر كشور ارائه مي شود كه كاملا تحريف شده و كژانديشانه است.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، احمد مسجد جامعي كه در جمع كاركنان و مديران اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان سخن مي گفت، با اشاره به برخي ديدگاه هاي ارائه شده در خصوص جامعه هنري كشور افزود: جريان هنر و تئاتر كشور يك جريان سالم و اخلاقي است.
مسجد جامعي تصريح كرد: تحميل معاني انحرافي و مذموم به آثار نمايشي و هنري كه از برداشت هاي متعارف كاملا به دور است امري غيراخلاقي بشمار مي رود و معتقدم كه اكثريت جامعه هنري از اين اتهام كاملا مبراست.وي افزود: هنر ايران به صفت نجابت در همه جهان شناخته شده است.
مسجد جامعي پايبندي هنر ايراني به دين را مورد اشاره قرار داد و گفت:  طبيعي است جامعه اي كه در طول تاريخ بنيان هنر آن بر محور دين و اخلاق شكل گرفته آثار فرهنگي و هنري آن نيز رنگ و بوي اخلاقي داشته باشد و قطعا هنرمندان اين جامعه به اين اصول پايبندند.
مسجد جامعي با اشاره به تمايز هنر ايران زمين نسبت به هنر ديگران تأكيد كرد: آنچه هنر ما را متمايز كرده و زمينه رشد و تعالي آن را فراهم ساخته است پايبندي به اين اصول اخلاقي است.

براي  دانش آموزان  تمام  دوره هاي  تحصيلي  فيلمهاي  آموزشي  توليد مي شود
گروه علمي فرهنگي: معاون  دفتر تكنولوژي  آموزشي  سازمان  پژوهش  و برنامه ريزي  آموزشي  اعلام كرد: به  منظور ارتقاي  كيفيت  آموزشي  و روشهاي  تدريس ، براي  دانش آموزان  تمامي  مقاطع  تحصيلي  كشور فيلمهاي  آموزشي  توليد مي شود.
جعفر توكلي  در گفت  و گو با ايرنا گفت : اين  دفتر همچنين  براي  ارتقاي  كيفيت  آموزشي ، نوارهاي  صوتي  و نرم افزار آموزشي  توليد كرده  و در اختيار مدارس  قرار داده است .
وي  افزود: اكنون  تعدادي  از فيلمهاي  آموزشي  توليد شده  اين  دفتر در مدارسي  كه  از امكانات  رايانه اي  برخوردارند، مورد استفاده  قرار مي گيرد.

اسامي پذيرفته شدگان دانشگاه جامع علمي كاربردي امروز اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي: اسامي پذيرفته شدگان پودمانهاي آموزشي ورودي بدون كنكور دانشگاه جامع علمي، كاربردي، امروز در ويژه نامه روزنامه ايران در سراسر كشور منتشر مي شود.
بنابراين گزارش، كلاسهاي اين دسته از پذيرفته شدگان در ۴۲ رشته آموزشي در ۲۳ استان كشور و در ۷۵ مركز آموزش علمي، كاربردي كه استانداردهاي مناسب علمي، كاربردي را دارا هستند، براي پذيرفته شدگان نوبت اول از دهم ارديبهشت و براي پذيرفته شدگان نوبت دوم از دهم تير آغاز مي شود.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |