خريداران خودروهاي ساخت ايران خودرو كه كمتر از يك سال از دوره توليد اتومبيلشان سپري شده باشد مي توانند با مراجعه به امداد خودرو از خدمات مشتركين اين شركت برخوردار شوند.
به گزارش خبرنگار ما مدير امور بازرگاني امداد خودرو ضمن اعلام اين مطلب مي گويد: در بسياري از موارد پس از انتقال خودروها به مالكان جديد ارتباط اين مالكان با امداد خودرو قطع مي شود، اين در حالي است كه كليه خودروهاي ساخت ايران خودرو از طريق ايساكو به مدت يك سال مشترك امداد خودرو هستند و مي توانند از خدمات اين شركت استفاده كنند.
صدقياني با اشاره به خدمات و لوازم جانبي كه به اين گونه خودرو تعلق مي گيرد، از مالكان جديد مي خواهد با امداد خودرو ارتباط برقرار كنند تا از همه خدمات ارائه شده در آن مطلع و برخوردار شوند.
مدير امور بازرگاني امداد خودرو در خصوص لوازم جانبي كه از اين طريق قابل ارائه است، مي گويد: لوازم جانبي معمولاً در ذهن مردم به لوازمي اطلاق مي شود كه بيشتر جنبه تزئيني دارند درحالي كه در اغلب موارد چنين نيست يعني مي توانم بگويم تقريباً همه لوازم جانبي از جهاتي براي خودروها و دارندگان آن ضروري هستند گرچه جنبه تزئيني هم در عموم آنها موردتوجه قرار گرفته است.
صدقياني مي افزايد: به عنوان مثال استفاده از كمربند ايمني در خودروها امروزه يك ضرورت انكارناپذير است، آمارهاي ارائه شده در سراسر دنيا، بيانگر كاهش آسيب هاي جسماني به دليل استفاده از كمربند ايمني است.
وي ادامه مي دهد: همچنين نوع ديگري از لوازم جانبي بال عقب است كه به دليل ويژگي آيروديناميكي كه دارد مانع از پاشيده شدن آب و گل به پشت شيشه خودرو مي شود و فشار باد را از پشت شيشه ها به قسمت خلا‡ عقب خودرو منتقل مي كند و به اين ترتيب مانع سر خوردن و انحراف خودرو مي شود.
صدقياني در مورد لوازم جانبي كه هم اكنون از طريق امداد خودرو در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد مي گويد: علاوه بر مواردي كه ذكر شد، جعبه كمك هاي اوليه، جعبه آچار، يخچال و گرم كن قابل حمل، كنسول وسط و همين طور تور نگهدارنده اشيا در صندوق عقب پژو ۲۰۶، چراغ جلو اسپرت و چراغ ليزري، باربند اسكي و جعبه باربند كه به دليل طراحي خاص علاوه بر حفظ اشيا در برابر هوا مقاومت ايجاد نمي كند از جمله اين لوازم هستند.
مدير امور بازرگاني امداد خودرو مي افزايد: از جمله لوازم ديگر مي توان به رينگ هاي اسپرت، در آلومينيومي باك بنزين، همچنين سنسور عقب خودرو (چشم سوم) و دزدگير اشاره كرد.
وي تأكيد مي كند: با توجه به اصل بودن قطعات و تأمين آنها از پژو فرانسه كليه لوازم جانبي و تزئيني گارانتي هستند.
صدقياني در مورد نحوه تأمين و خريداري اين لوازم مي گويد: مشتريان مي توانند قطعات مورد نياز خود را از نمايندگان مجاز و عامليت هاي فروش قطعات يدكي ايران خودرو تأمين كنند و الزامي براي مراجعه حضوري به امداد خودرو براي خريد نخواهند داشت.
وي مي افزايد: در آينده نزديك در نظر داريم بالشتك بادي را ارائه كنيم كه با نصب آن روي صندلي از خستگي و كمردرد راننده و سرنشينان جلوگيري شود.
مدير امور بازرگاني امداد خودرو توضيح مي دهد: با نصب سيم اين بالشتك در محل فندك ماشين، بالشتك گرم مي شود كه اين موضوع مي تواند در زمستان و مناطق سردسير كاربرد بسياري داشته باشد.
وي ادامه مي دهد: يكي ديگر از لوازمي كه در دست تهيه است، بالشتك پشت گردن است كه با تكيه دادن بر آن گردن راننده استراحت مي كند، اين وسيله همچنين در تصادف ها يا ترمزهاي شديد، ايمني بالايي را براي راننده تأمين مي كند.
صدقياني اعلام مي كند: چمدان هايي كه روي سقف نصب مي شوند و ضدآب هستند و انواع ديگر صندلي كودك و كيسه هوا كه در كاهش آسيب هاي ناشي از تصادف ها نقش دارند و نيز فنربندي، تقويت موتور و كاهش سوخت از جمله امكاناتي هستند كه در آينده ارائه خواهيم داد.
مدير امور بازرگاني امداد خودرو در مورد فعاليت هاي واحدهاي تحت پوشش خود مي گويد: در يك نگاه كلي تأمين قطعاتي كه امدادگران و تعميرگاه ها به آن نياز دارند و همين طور لوازم جانبي خودروها و تهيه كليه نيازهاي شركت از طريق اين واحد صورت مي گيرد، واحد بازرگاني همچنين ارائه خدمات مربوط به جذب مشتركين و صدور كارت براي مشتركين جديد و تمديد اشتراك را برعهده دارد.
وي مي افزايد: يكي ديگر از فعاليت هاي كاركنان اين واحد، پيگيري و نظارت بر گارانتي قطعات مورد استفاده در خودروهاي تعمير شده است. با توجه به اين كه كليه خودروها در پوشش گارانتي كارخانه سازنده هستند، تأمين كليه قطعات و لوازم جانبي در اين واحد براساس مشخصات فني ارائه شده توسط كارخانه و تضمين گارانتي است.
صدقياني ادامه داد: اين قطعات غالباً در داخل كشور توليد مي شوند و برخي ديگر از جمله لوازم جانبي را از خارج كشور وارد مي كنيم كه اميدواريم صنعتگران داخلي در باب ساخت لوازم جانبي فعاليت بيشتري داشته باشند و آنها را با كيفيت استاندارد ارائه كنند.
وي مي گويد: اطلاع رساني به مشتركين درباره پايان دوره اشتراك و نحوه اشتراك مجدد از جمله ديگر فعاليت هاي امور بازرگاني امداد خودرو است، ما معتقديم همان طور كه امداد در محل مورد نياز مشترك انجام مي گيرد تمديد اشتراك نيز به همان صورت مي تواند انجام گيرد.
مدير امور بازرگاني امداد خودرو درمورد نحوه جذب مشتركين توضيح مي دهد: اين كار به دو صورت فردي و گروهي صورت مي گيرد با توجه به اين كه ايساكو خريداران محصولات ايران خودرو را به مدت يك سال مشترك امداد خودرو مي كند، ضمن هماهنگي با شركت ايران خودرو، در اين زمينه دفترچه هاي راهنما نيز به صاحبان خودرو تحويل مي شود و به اين ترتيب نسبت به اشتراك مالكان خودرو اقدام مي كنيم و مشترك شدنشان را اطلاع مي دهيم.
صدقياني مي گويد: تنها مشكلي كه داريم درمورد كساني است كه خودرو را به فرد ديگري مي فروشند و ما از خريدار جديد بي اطلاع مي مانيم كه در صورت ارتباط با شركت، مالك جديد مي تواند از همه خدمات مطلع و برخوردار شود.