سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۷۹
حضور اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس در حوزه هاي اجرايي
اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس با حضور در محل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مسائل توليد و بازار خودرو را با مسؤولان اين سازمان بررسي كردند.
محمدرضا علي حسيني، عضو كميسيون صنايع در مورد اين جلسه به خبرنگار پارلماني ما گفت: اين دومين جلسه اي بود كه در سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران تشكيل مي شد و موضوع جلسه بررسي قيمت و كيفيت خودروهاي داخلي بود.
وي بحث هاي اين جلسات را تكرار مباحث گذشته در خصوص علت فروش خودروها به دو يا سه برابر قيمت تمام شده و كاهش كيفيت آنها عنوان كرد و گفت: مسؤولان سازمان قول هايي در مورد توجه بيشتر به كيفيت خودروها دادند، ضمن اين كه برنامه هاي خود در مورد نحوه خدمات پس از فروش و توليد اتومبيل هفت نفره را نيز تشريح كردند.
علي حسيني با اشاره به اين كه اين جلسات تداوم خواهد داشت، گفت: قرار است اين هفته جلسه مزبور در شركت پارس خودرو تشكيل شود.
وي در پاسخ به پرسشي در خصوص هدف از تشكيل اين جلسات گفت: فعلاً بررسي مسائل خودرو مدنظر است و در صورت نياز به راهكار قانوني براي حل مشكلات آن ممكن است طرح يا لايحه اي در همين زمينه تقديم مجلس شود.
علي حسيني همچنين به تشكيل جلسه اعضاي كميسيون صنايع و معادن با مسؤولان وزارت پست، تلگراف و تلفن در محل اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت: مسؤولان اين وزارتخانه گزارش عملكردشان را در زمينه هاي مخابرات، ديتا، پژوهش، تحقيقات و فعاليت هاي پست ارائه كردند.
رئيس كميته ارتباطات كميسيون صنايع وجود كاستي هايي را در فعاليت هاي شركت پست يادآور شد و گفت: در حال حاضر عمده خدمات شركت پست، در حد بخش دولتي و خدمات اجباري دولتي است.
علي حسيني گفت: در مورد مسائل ديتا به ويژه بخش اينترنت كه مورد اعتراض اعضاي كميسيون نيز بود بحث هاي مفصلي انجام گرفت و مسؤولان وزارتخانه عنوان كردند كه براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عمل مي كنند در حالي كه مصوبات اين شورا قانوني نيست.
وي همچنين به مسائل فيبر نوري اشاره كرد و گفت: وزارت پست، تلگراف و تلفن اعلام كرد كه ۲۰ هزار كيلومتر فيبر نوري كشيده اند كه تاكنون ۸ هزار كيلومتر آن راه اندازي شده است.
علي حسيني در مورد واگذاري تلفن همراه اعتباري نيز گفت: در اين مورد نيز بحث هايي انجام شد.
نماينده نهاوند با اشاره به برنامه واگذاري دو ميليون تلفن اعتباري گفت: پنج شركت در مناقصه اين واگذاري شركت كردند كه از ۲ شركت براي عقد قرارداد دعوت شده است.
علي حسيني در مورد ايراداتي كه به دعوت از شركت تعاوني رفسنجان مطرح شده است، گفت: اين شركت كابل هاي مخابراتي توليد مي كند و زمينه فعال شدن در اين بخش را دارد، ضمن اين كه كميته ارتباطات كميسيون تاكنون از دو شركت كه در مناقصه مزبور شركت كردند دعوت به عمل آورده و راجع به شرايط انجام مناقصه مذاكره كرده است. قرار است سه شركت بقيه نيز در همين رابطه در جلسه كميسيون شركت كنند.
وي علت دعوت از اين ۵ شركت را بررسي احتمال خدشه  در برگزاري مناقصه عنوان كرد.
عضو كميسيون صنايع همچنين در مورد درخواست تحقيق و تفحص از نحوه واگذاري كارخانه دوچرخه سازي قوچان كه در اين كميسيون بررسي شده است، گفت: مذاكراتي در جريان است تا ترتيب برگشت اين كارخانه به دست دولت انجام شود، همين امر احتمالاً موجب پس گرفتن درخواست از سوي نماينده قوچان خواهد شد.

صنعت
آب و كشاورزي
اقتصاد
بانك و بورس
بين الملل
رويداد
گفت وگو
|  آب و كشاورزي  |  اقتصاد  |  بانك و بورس  |  بين الملل  |  رويداد  |  صنعت  |  گفت وگو  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |