سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۹۳
Infor.htm
آموزش ACDSee 5.0
قسمت سوم
002180.jpg

كپي نمودن و انتقال فايل ها
ممكن است بخواهيد فايلي را در ACD See با استفاده از گزينه هاي آن انتقال دهيد، جهت اين كار از ساده ترين روش استفاده كنيد.
فايل يا فايل هاي مورد نظر را انتخاب كنيد و كليد سمت راست ماوس را بفشاريد. سپس طبق نياز گزينه Move to و يا Copy to را انتخاب كنيد. كادري باز مي شود كه مي توانيد در قسمت Destination مقصد خود را برگزينيد و سپس روي OK كليك كنيد. اما در صورتي كه روي Move كليك كنيد، گزينه هاي بيشتري در اختيارتان قرار مي گيرد و در اين صورت امكان دسترسي به فولدرها، آلبوم ها و موارد ديگر را خواهيد داشت. در پايين كادر نام فايل و يا فايل هاي انتخابي را خواهيد ديد. انتخابهاي Overwrite را با دقت برگزينيد، زيرا در غير اين صورت ممكن است فايلتان را از دست دهيد.
نكته: بيشتر وقت ها نياز به تغيير نام فايل ها داريد كه در اين صورت مانند ويندوز يا روي نام فايل دو بار كليك كنيد و يا كليد F2 را بفشاريد در ضمن اينكه مي توانيد از منوي Edit نيز استفاده كنيد.
002195.jpg

ذخيره نمودن و بازخواني نماي دلخواه صفحه ACD See
به دليل اين كه اين برنامه جهت جست وجوي فايل ها و مشاهده آنها بكار مي رود، مي توان صفحات جست وجو شده را ذخيره نموده و سپس در مواقع لزوم آن را بازخواني كرد. براي اين كار از منوي View گزينه Layout و سپس طبق نياز Load و يا Save را برگزينيد.
نكته: اگر گزينه Auto-Refresh را منوي View برگزينيد بهنگام سازي به صورت خودكار صورت مي گيرد. مي توانيد كليد F5 را بكار ببريد و يا در مواقع نياز گزينه هاي Quick-RefreshوRefresh را نيز استفاده كنيد.
چرخش و تغيير اندازه تصاوير
تصاوير بيشتر اوقات نياز به چرخش و وارونه سازي دارند. براي اين كار از منوي Tools گزينه Rotate/Flip را انتخاب نماييد. مي توانيد تنها تصاوير انتخابي را بچرخانيد و با دو گزينه كادر گشوده شده همه تصاوير انتخابي و يا تمامي تصاوير جاري را بچرخانيد. براي تنظيمات بيشتر روي Option كليك كنيد. براي تغيير اندازه تصوير نيز گزينه Resize را از منوي Tools برگزينيد و يا كليد ميانبر Ctrl+R را بفشاريد، كادري باز مي شود كه در آن مي توانيد مقدار تغيير اندازه را برحسب درصد و يا پيكسل انتخاب كنيد.
تغيير فرمت فايل هاي تصويري
002190.jpg

يكي از بهترين و ساده ترين روش ها براي تغيير نوع فرمت تصاوير، استفاده از برنامه ACD See مي باشد. كافيست تصوير و يا تصاوير مورد نظر را انتخاب كرده و سپس از منوي Tools گزينه Format Convert را برگزينيد، تا كادر آن گشوده شود و سپس در كادر بازشده فرمت دلخواه را انتخاب كنيد، و روي OK كليك كنيد. فراموش نكنيد در صورت دلخواه گزينه Remove Original Files را فعال سازيد تا فايل قبلي حذف شود.
قرار دادن تصاوير برروي Desk Top
كافيست تصوير دلخواه را انتخاب نموده و از منوي Tools زير مجموعه گزينه Set wallpaper را برگزينيد. Centered تصوير را در مركز قرار مي دهد ، Tiled كنار هم مي چيند و Restore تصوير محيط كاري ويندوز را به حالت قبلي باز مي گرداند.
چاپ تصاوير در ACD See
براي چاپ كردن تصاوير از منوي File گزينه  Print Image را انتخاب كنيد. گزينه Print كادري مي گشايد كه پس تنظيمات كافيست برروي OK كليك كنيد. گزينه Print Cotact sheet تصاوير دلخواه شما را به صورت كنتاكت كنار هم مي چيند و چاپ مي كند. ابتدا كادري باز مي كندكه شامل چهار برگه مي باشد. Page حاوي تنظيمات حاشيه ، تصوير ،فضاي اطراف آنها و رنگ پس زمينه مي باشد، در اين برگه مي توانيد واحد اندازه و تعداد صفحات را تعيين نموده و جهت تنظيمات بيشتر Settings را برگزينيد. برگه Thumbnail كادر اطراف تصوير را تنظيم مي كند كه داراي چه رنگي و چه اندازه اي باشد. شما مي توانيد به كادر تصاويرتان سايه و جلوه هاي زيبا نيز ببخشيد. در كادر Lable با فعال نمودن Use header مي توانيد براي صفحه چاپي تصاوير سر صفحه و پاصفحه برگزينيد و قلم آن را تعيين كنيد و آن را ويرايش كنيد. نام تصاوير را نيز براي رجوع بعدي با گزينه caption Use در پائين كادر فعال سازيد.
در برگه OutPut مي توانيد پيش فرض ها را از بين ببريد و يا آنها را ذخيره سازيد.

آيا مي دانيد كه ؟
002200.jpg
آيا مي دانيد واحد اندازه گيري سرعت مودم چيست؟
مودم دستگاهي است كه دو كامپيوتر را قادر مي سازد تا از طريق خطوط تلفن با يكديگر ارتباط برقرار نمايند. واحد اندازه گيري انتقال داده ها توسط مودم بر حسب كيلوبيت در ثانيه (Kbps)و يا به اختصار k اندازه گيري مي شود.
آيا مي دانيد شما هم مي توانيد در سايت Yahooيك گروه خبري را راه اندازي كنيد؟
ايجاد چنين گروهي به سادگي ساخت يك آدرس ايميل مي باشد. اين گروه هاي خبري به شما امكان تبادل اطلاعات بين اعضاء مختلف را مي دهند. در قسمت هاي آتي آموزشي حتماً  به روش ايجاد اين گروهها خواهيم پرداخت.
آيا مي دانيد كه در ايران شما مي توانيد از طريق اينترنت كتاب خريداري كنيد؟
اگر در جست وجوي كتاب خاصي هستيد و يا مي خواهيد كتابي را از طريق اينترنت بخريد بهتر است سري به سايت ايران بين بزنيد.
در اين سايت شما مي توانيد بر اساس نام مترجم، نويسنده و كتاب به جست وجو بپردازيد و كتاب مورد نظرتان را سفارش داده و در هر نقطه از ايران باشيد بعد از ۴۸ ساعت كتاب مورد نظر را، درب منزل به قيمت پشت جلد دريافت كنيد.

آموزش
خبر
گزارش
گوناگون
مسابقه انفورماتيك
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مسابقه انفورماتيك  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |