شنبه ۱۴ تير ۱۳۸۲ - شماره ۳۰۹۷-July,5.2003
خبرهايي از نوع نقل و انتقالات
پرسپوليس و استقلال ره به كجا مي برند؟
گروه ورزشي: ليگ برتر مدتهاست كه به پايان رسيده.در فوتبال فعلي ما كه پر از حاشيه است تصور كنيد كه ليگ هم در كار نباشد آن وقت معلوم نيست حاشيه، شايعه و... فوتبال را به كجا خواهد برد.
هم اكنون در حالي كه هنوز حكم قهرماني سپاهان خشك نشده خبرهاي نقل و انتقالات در رأس اين فوتبال قرار گرفته است.
ما در صفحه ورزشي همشهري سعي كرديم كه هيچگاه خود را درگير خبرهاي حاشيه اي فوتبال آن هم از نوع نقل و انتقال بازيكنان و مربيان نكنيم و خبرهايي را منتشر كنيم كه حداقل به مرز واقعيت بسيار نزديك باشد.
از پرسپوليس شروع مي كنيم كه وضعيت نهايي علي پروين مشخص شده است . از سوي هيأت مديره علي پروين به عنوان مدير فني مدنظر است و تنها در انتخاب مربيان سه رده سني اميد، جوانان و نوجوانان حق دخالت مستقيم دارد و حيطه اختياراتش بسيار كوتاه شد. در فهرست خريدهاي پرسپوليس انواع و اقسام ستاره هاي جوان ديده مي شود و استيلي، پيرواني، رهبري فر، رأفت، مهدوي كيا، شاهرودي، تاتار و محمدي در فهرست فروش قرار دارند. محمدي به خاطر امضا نكردن طوماري كه در حمايت از پروين جمع شده بود در ليست سياه قرار گرفت.
آيا پرسپوليس با اين حجم بدهي قدرت خريد نفرات جوان را دارد؟ البته گفته مي شود كار مهدي شيري با قرمزها پايان گرفته است. سازگارنژاد نماينده مجلس، رئيس هيأت مديره برق شيراز و عضو هيأت مديره پرسپوليس واسطه انتقال مهدي شيري از برق شيراز به پرسپوليس است.
اما در استقلال حسين قريب سرگردان ميان انتخاب معاونان خود از اين مهلكه فرار كرده است. آن هوادار سابق كه مدعي معاونت شد با حسن روشن و عبدالعلي چنگيز براي مربيگري زيرنظر يك خارجي در استقلال به توافق رسيد. در سوي ديگر اكثر اعضاي هيأت مديره خواهان بازگشت كاظم اوليايي به عنوان معاون اول باشگاه بودند. استقلال با مديريت اوليايي و در دهه ۹۰ قهرمان آسيا شده بود. اما در فروش مهدي پاشازاده، داود رستمي، احمد فيض كريملو، سيروس دين محمدي، عليرضا منصوريان، هادي طباطبايي، ستار همداني، علي موسوي و داود رستمي شك نكنيد. استقلال هم به دنبال يك عده است. مثل داود حقي و محمدرضا جبارپور از استقلال اهواز، حسين يوسفي از برق تهران، مرتضي ابراهيمي از پگاه، محمد نصرتي و مصطفي حقي پور از پاس و پژمان نوري و شيرزاد از ملوان.
آيا استقلال به اين جوانان مي رسد؟ آبي ها در سال بعد رسول خطيبي و داود سيدعباسي را هم دارند. اما سپاهان قهرمان ليگ برتر چشم به يك دروازه بان دارد و گفته مي شود با حميدرضا بابايي دروازه بان اصفهاني استقلال اهواز به توافق رسيده اند. سپاهان همچنين چشم به اميرحسين يوسفي (سايپا)، علي لطيف و امين راستي (پيكان) و علي آذري (تراكتورسازي) دارد.
در پاس كه حضور همايون شاهرخي پس از نايب قهرماني و جدايي از تيم ملي تثبيت شده است تغييرات چنداني ديده نمي شود.
گفته مي شود سيروس دين محمدي و مهدي هاشمي نسب در سالهاي آخر فوتبالشان سبزپوش مي شوند. از اين تيم جدايي نيما نكيسا و حاج اسبويي قطعي است و بعيد نيست هادي طباطبايي هم به تيم سابقش پاس وصل شود. به دليل ارتباط حسين فركي با پاس طباطبايي تنها راه حضور در تيم ملي را بازي در پاس مي داند.

فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
واليبال
گوناگون
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |