شنبه ۲۱تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۰۴ - July . 12, 2003
مَنْهُومَانِ لَا يَشْبَعَانِ: طَالِبُ عُلْمٍ وَ طَالِبُ دُنْيَا.
دو آزمندند كه سير نشوند: آن كه علم آموزد، و آن كه مال اندوزد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
من نگويم چه كن ار اهل دلي خود تو بگوي
ساقيا سايه ابرست و بهار و لب جوي
دلق آلوده صوفي به مي ناب بشوي
بوي يكرنگي ازين نقش نمي آيد، خيز
عليرضا داودنژاد:
مردم، دولت و جشنواره ها جذب تشكيلات سينمايي مي شوند
يك  عضو شوراي  مركزي  اتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم  گفت : اساسنامه  اين  اتحاديه  برمبناي  تقويت  بخش  خصوصي  وافزايش  نظارت  اعضا بر عملكرد شوراي  مركزي  اتحاديه  تدوين  مي شود.
هياتي  متشكل  از ۱۴ عضواتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم ، تدوين  اساسنامه جديد اين  اتحاديه  را برعهده  دارند.
عليرضا داودنژاد به  ايرنا گفت : دراساسنامه  جديدبايد جايگاه  انواع  سرمايه  از منظر تشكيلاتي  تعريف  شده  و راه هاي  جذب  گرايش هاي  مختلف  در تشكل هاي  وابسته  به  اتحاديه  تهيه كنندگان  مورد توجه  قرار گيرد.
وي  ادامه  داد: دراساسنامه  جديد اتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم  سعي مي شود سه  منبع  مشخص  سرمايه گذاري  يعني  دولت ، مردم  و جشنواره ها جذب تشكيلات  سينمايي  شوند و با فعال  كردن  بخش  خصوصي  به  نياز مخاطبان  پاسخ  مناسبي  داده  شود.
كارگردان  فيلم هاي  ملاقات  با طوطي  و نياز گفت : در حال  حاضر، مشكلات  تشكيلاتي  اتحاديه  تهيه كنندگان  برطرف  شده  و همه اعضا منتظر تدوين  اساسنامه  جديد هستند.
وي  بر تعيين  جايگاه  شوراي  صنفي  نمايش  در اساسنامه  جديد اتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم  تاكيد كرد وافزود: صاحبان  فيلم  و سينما بايد درنظام  تشكيلاتي  شوراي  صنفي  نمايش،  حرف  اول  را بزنند.
داودنژاد افزود: پيش نويس  اساسنامه  جديد بزودي  آماده  مي شود و پس  ازبازبيني  هيات  تدوين ، براي  ارائه  در مجمع  عمومي  به  شوراي  مركزي  اتحاديه تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم  ارسال  مي شود.
نشست  مجمع  عمومي  و انتخابات  شوراي  مركزي  اتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع فيلم  قرار بود اسفندماه  ۸۱ در خانه  سينما برگزار شود كه  به  دليل  تغيير اساسنامه اين  تشكل ، به  تعويق  افتاد.
داودنژاد ابراز اميدواري  كرد كه  انتخابات  شوراي  مركزي  اتحاديه  تهيه كنندگان  و توزيع  فيلم  قبل  از پايان  فعاليت  اعضاي  كنوني  برگزار شود.

اجراي تحسين برانگيز نوازنده نوجوان و نابغه ايراني
003645.jpg
اجراي پيانو توسط سارا دانش پور، نوازنده نوجوان و نابغه ايراني شگفتي تماشاگران و دست اندركاران موسيقي را به دنبال داشت.
به گزارش خبرنگار همشهري، در اين برنامه كه ظهر پنجشنبه و با حضور خبرنگاران و جمعي از اهل موسيقي، از جمله شهرام ناظري و لوريس چكناوريان، در تالار رودكي برگزار شد، لوريس چكناوريان با اشاره به حضور نوابغ ايراني در دانشگاهها و كالجهاي غربي به معرفي دانش پور پرداخت و گفت: وي نوازنده شاخصي است كه در دانشگاه كرتيس تحصيل مي كند كه از جمله دانشگاه هاي معتبر آمريكا است و تنها نوابغ هنر جهان مي توانند در اين دانشگاه تحصيل كنند.
وي افزود: كار دانش پور به حدي قوي بود كه براي نوازندگي در جشن سيصدمين سال تولد پيانو در دانشگاه سوييان انتخاب شد.
در اين مراسم و پيش از اجراي دانش پور، نيما فرهمند ديگر نوجوان نوازنده پيانو قطعاتي را براي حاضران اجرا كرد.

سنگ قبري، نه شايسته اخوان ثالث
003650.jpg
فرزند زنده ياد مهدي اخوان ثالث از ميراث فرهنگي استان خراسان خواست تا مجوز نصب سنگ قبري مناسب و نيم تنه اي برنزي از پدرش بر مزار او صادر شود.
به گزارش «ميراث خبر»، «زرتشت اخوان ثالث» گفت: «دو سال پس از مرگ پدرم، خواستيم براي قبر او سنگي در شأن يك شاعر و مناسب فضاي آرامگاه فردوسي بگذاريم، اما ميراث فرهنگي استان خراسان مخالفت كرد.»
وي در ادامه با اشاره به وصيت نامه پدرش گفت: «بنابه وصيت پدرم و با اجازه ميراث فرهنگي استان خراسان، پدرم در توس و در جوار آرامگاه شاعر حماسه سراي ايران، فردوسي، به خاك سپرده شده ولي بعدها مسئولان ميراث فرهنگي با گذاشتن سنگ قبري در شان يك شاعر ايراني براي او مخالفت كردند.»
وي با تأكيد بر اين نكته كه سنگ قبر مورد نظر آنها ساده است، گفت: «سنگ مورد نظر ما ارتفاع كمي دارد، بر آن شناسنامه هنري اخوان ثالث ذكر شده است و تنديس نيمه تنه اي كه استاد مددي با برنز از پدرم ساخته روي آن قرار مي گيرد.»
وي افزود: «پس از گذشت ۱۳ سال از درگذشت زنده ياد مهدي اخوان ثالث، به تازگي حريم مزار او را با زنجيري كه دور آن كشيده اند، مشخص كرده اند.»
مزار مهدي اخوان ثالث پشت موزه توس در جاي خلوتي واقع است كه راه رسيدن به آن نيز چندان مشخص نيست. موزه توس در ضلع غربي مجموعه آرامگاه فردوسي واقع است.
مهدي اخوان ثالث شاعر و محقق نامدار در سال ۱۳۰۷ در مشهد به دنيا آمد و در سال ۱۳۶۹ در تهران درگذشت كه بنا به وصيت خودش در آرامگاه حكيم ابوالقاسم فردوسي به خاك سپرده شد.

چهارمحال  و بختياري  آماده  ميزباني  از اركستر ملي  است
در پي آمادگي رهبر اركستر ملي براي اجراي اركستر در شهرستانها، مديركل  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  استان  چهارمحال  و بختياري  آمادگي  اين  استان را براي  ميزباني  از اركستر ملي  را اعلام  كرد و گفت : اين  استان  براي  ميزباني  از اين  اركستر پيشگام  است .
علي  كريمي  در گفت  وگو با ايرنا افزود: اين  استان  با داشتن  امكانات  مناسب  و برخورداري  از فرودگاه  مي تواند پذيراي  اجراي اين  گروه  بزرگ هنري  باشد.
وي  تصريح  كرد:حضور اين  گروه  با توجه  به  تعداد زياد نوازندگانش  از ويژگي خاصي  برخوردار است  و براي  تامين  هزينه ها نيز از محل  فروش  بليط برنامه ريزي دقيقي  صورت  خواهد گرفت .
مديركل  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  استان  چهارمحال  و بختياري  همچنين  گفت : براي ميزباني  اين  اركستر در چهارمحال  و بختياري  اخيرا مكاتباتي  با مركز موسيقي و وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  صورت  گرفته  است .
وي  خاطرنشان  كرد:از جمله  سالنهاي  مناسب  براي  اجراي  اركستر ملي  در استان سالن  چند منظوره  دانشكده   علوم  دانشگاه  شهركرد است  كه  ۴۵۰ نفرظرفيت  دارد.

نجات سرباز رايان در حوزه هنري
امروز (شنبه ۲۱ تير ماه) فيلم نجات سرباز رايان به كارگرداني استيون اسپيلبرگ در سالن كوچك حوزه هنري به نمايش درمي آيد.
فيلم محصول ۱۹۹۸ آمريكاست و در آن بازيگراني چون تام هنكس، ادوارد برنز و مت ديمون به ايفاي نقش پرداخته اند.
نجات سرباز رايان ۵ اسكار دريافت كرد كه يكي از آنها نصيب كارگردان فيلم گرديد.
داستان فيلم درباره يك عده از نيروهاي ويژه است كه در هنگام حمله به فرانسه در سال ۱۹۴۴ در پشت خطوط آلمان ها در جستجوي يك سرباز هستند. در آغاز، اعتراضي بي رحمانه عليه بيهودگي جنگ به صورت مستند و كمرنگ صورت مي گيرد، اما سپس داستان تبديل به سرودي در رثاي دوستي و جنگ آزادي بخش نيروهاي متفقين مي شود.
اين فيلم اسپيلبرگ در مطبوعات به عنوان چيزي متفاوت با فيلم هاي ديگرش مطرح و همچون فيلمي كه معناي واقعي جنگ را باز مي نمايد ستوده شد.
به ويژه صحنه هاي نبرد فيلم شگفتي همگان حتي بازيگران فيلم را برانگيخت.
براي طبيعي درآوردن اين صحنه ها از تكنيك هايي براي مستندنمايي آنها استفاده شده است و بازيگران براي ايفاي نقش خود و آشنايي به فنون نظامي گري مدتي را در اردوي نظامي تعليم ديدند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


روزنامك
يادگار
* ۱۲ ژوئيه سال ۶۰۵ ميلادي، ارتش ايران به تصميم خسرو پرويز، شاه وقت، براي جنگ با روم به سوي قلمرو اين كشور به حركت درآمد. اين ارتش پس از تصرف سوريه و ارمنستان، در سال ۶۰۸ (دو سال پيش از بعثت پيامبر اسلام) از كوه هاي تاروس گذشت تا به سوي قسطنطنيه (استانبول امروز) پيش تازد.تاريخ، از اين لشكر كشي به عنوان جنگ غير روري كه باعث تضعيف هر دو امپراتوري و بعدا از ميان رفتن هر دو دولت يكي پس از ديگري شد نام برده است.اين تجربه تاريخي در قرون معاصر سبب شد كه بسياري از ملل از جمله ايالات متحده آمريكا در قوانين اساسي خود جنگ غير لازم را نفي كنند.
* آقاخان محلاتي (رهبر اسماعيليه) كه در زمان محمدشاه قاجار دست به چند اقدام مسلحانه ناموفق زده بود يازدهم ژوئيه سال ۱۸۴۱ ميلادي رهسپار افغانستان و از آنجا عازم غرب هند (پاكستان امروز) شد. آقا خان، نخست در كرمان بپاخاسته بود كه شكست خورد و فيروز ميرزا حاكم كرمان وي را به تهران فرستاد، ولي محمدشاه او را بخشيد.
آقاخان پس از ترك تهران با كسان خود به شهر بابك حمله مسلحانه برد، ولي از نيروهاي دولتي شكست خورد و به فارس رفت و از آنجا دوباره به كرمان حمله برد كه باز شكست خورد و درپي اين شكست، تصميم به خارج شدن از ايران گرفت. پاره اي از مورخان نوشته اند كه آقاخان در حمله سال ۱۸۴۰ به كرمان (حمله دوم) از حمايت انگليسي ها برخوردار بود. انگليسي ها در آن زمان مي كوشيدند تا با فراهم ساختن مشكلات و درگيري هاي داخلي، دولت ايران را از تلاش مسلحانه براي حفظ هرات و مناطق اطراف آن كه از بدو تاسيس كشور ايران قطعه اي از خاك اين كشور بودند منصرف كند و احتمالا حمايت از آقاخان در همين راستا صورت گرفته است.به استهزاء گرفتن اقدام ميرزا آقاسي ايرواني رئيس الوزراء محمدشاه كه قسمت قابل ملاحظه اي از پول خزانه كشور را صرف ريختن توپ كرده بود با همين هدف بود، كه مقام ديگري درصدد تقويت بنيه دفاعي ايران بر نيايد.
ماندگار
ژان پل مارات انقلابي راديكال فرانسه ۱۳ ژوئيه ۱۷۹۳ در ۵۰ سالگي درخانه اش به دست يك مخالف كشته شد. وي يك پزشك بود كه با نوشته هايش مردم فرانسه را  ترغيب به تغييرات كلي در وضعيت اجتماعي و سياسي وطن خود كرده بود. كتاب هاي متعدد نوشت كه يكي از آنها زنجيرهاي بردگي است. وي با انتشار يك روزنامه دلايل كافي در اختيار مردم فرانسه گذارد تا برضد سلطنت و حكومتي كه داشتند بپاخيزند. اين روزنامه كه براي نخستين بار، مردم عادي در آن جايي براي بيان رنجها و نظرات خود يافته بودند آنچنان مورد توجه واقع شده بود كه در پاره اي از روزها دوبار چاپ مي شد كه در قرن ۱۸ كار بي سابقه اي بود.
مارات در آستانه انقلاب به ژاكوبن ها پيوست. او بود كه در جريان انقلاب به كاخ سلطنتي حمله برد و لويي شانزدهم و همسرش ماري آنتوانت را دستگير كرد و آنقدر پافشاري كرد تا اعدام شدند.مارات در عين حال يك ناسيوناليست بود و ناپلئون اعتراف كرده بود كه تحت تاثير افكار مارات قرار گرفته و تا اين حد عاشق فرانسه شده بود. ناسيوناليسم مارات بر پايه ملي و رفاه و سربلندي همه ملت بود و فرد را به تنهايي در نظر نمي گرفت.از عقايد ديگر مارات كه باقي مانده و مورد توجه است تأكيد بر شايسته سالاري بود. وي نوشته است كه پيشرفت ملت ميسر نخواهد شد مگر اين كه كارها به دست كاردانان سپرده شود و روي اين اعتقاد خود كه ريشه در احساسات ملي اش داشت شديدا ًايستادگي مي كرد و مانع از آن مي شد كه هر كس تنها به دليل شركت در انقلاب به مقام برسد.عقيده ديگر او كه در همه آثار و نوشته هايش منعكس است اين بود كه به هر وسيله، بايد صداي مردم -ولو مخالف- شنيده شود. وي مي گفت كه شنيده شدن نظرات دليل پذيرفتن آنها نمي شود.
مارات با اين عقايد و نيز تنفر از اشرافيت، مخالفان فراوان مخصوصا در ميان ژيروندن ها كه ميانه روهاي انقلاب فرانسه بودند داشت و سرانجام ۱۳ ژوئيه ۱۸۹۳به دست شارلوت از هواداران ژيروندن كشته شد. شارلوت در اين روز وارد خانه مارات شده بود و اورا كه در وان حمام بود با دشنه كشته بود.
منبع مطالب دو بخش بالا: www.iranianshistoryonthisday.com
تاليف دكتر نوشيروان كيهاني زاده
روزگار
بدون توجه به كاهش هفت در صدي بهاي سهام ياهو بزرگترين ماشين جستجو در اينترنت دربورس، كه پنجشنبه گذشته صورت گرفت، كارشناسان كسب و كار ديروز پيش بيني كردند كه تا پايان اين دهه در كشورهاي صنعتي و نيمه صنعتي بيش از نيمي از فروشگاهها بيكار و بسته شوند و عده فروشندگان به حداقل برسد و كار خريد و فروش از طريق اينترنت صورت گيرد كه تحقق آرزوي قديمي بشر به حذف واسطه و اصطلاحا از توليد به مصرف است. اين خريد و فروشها كه از چند سال پيش آغاز شده است در عوض، كسب و كار بسته رساني را رونق مي بخشد. خريد از طريق اينترنت مستقيم و سريع است و خريدار با ارسال يك پيام و دادن شماره و مشخصات كارت اعتباري خود كالاي مورد نياز، حتي دارو و قطعات يدكي را به كارخانه و توليد كننده سفارش مي دهد و بهاي تمام شده براي او تا سي درصد ارزانتر تمام مي شود و وقت او را هم نمي گيرد و زحمت مراجعه به فروشگاه و چانه زدن را ندارد. خريد خواربار و سفارش ارسال غذاي آماده هم به منزل يا محل كار به همين طريق صورت مي گيرد. خريد و فروش از طريق اينترنت محدود به مرزهاي ملي نيست، مي توان كالاي مجاز را به كشورهاي ديگر سفارش داد. پرداخت عوارض گمرك و ترخيص هم به همين صورت ( غير حضوري ) انجام مي شود.
پرسش پزشكي
دكتر گات ديروز در پاسخ به يك سئوال تاييد كرده است كه مبتلايان به بيماري قند بايد مواظب ميزان منيزيم در خون خود باشند تا از حد لازم پايين نيايد، زيرا كه اين ماده كمك به ترشح و نيز موثر واقع شدن انسولين مي كند و آن را مي توان از طريق غذا و دارو به دست آورد. بدن اين بيماران بيش از ديگران منيزيم مصرف مي كند كه عدم جبران آن زيانهاي ديگري هم به بار مي آورد.

داستانك
«گمشده»
به هركس مي رسيد همان سئوال را تكرار مي كرد: پسركم را نديدي؟
همان پسرك مومشكي با بلوز سفيد و شلوار آبي و كفش كتاني، رفت كه از آن طرف بازار براي خود بادكنكي بخرد. من همين جا منتظرش بودم يعني هستم هنوز هم هستم بعد از ۲۰ سال.
هنوز هم بعد از اين همه سال كارش اين بود كه سرتاسر بازار را طي كند و از رهگذران و مردم سراغ فرزندش را بگيرد. كاسبها همه به او عادت كرده بودند و نگاه جستجوگر و نگرانش را مي شناختند. مهر و عطوفت مادري مانع از آن شده بود كه اين حقيقت تلخ را بپذيرد كه پسركش رفت و ديگر هرگز نيامد.
سالها را طي مي كرد و هر روزش را با همان سئوال هميشگي آغاز مي كرد و به پايان مي برد: پسركم را نديدي؟
مرجان كاشانيان

گشتي در دنياي خبرها
اخراج دبير مصاحبه هاي تخيلي
نيويورك: دبير سرويس ورزشي يك روزنامه در آمريكا به علت انتشار مصاحبه هاي تخيلي با يك گلف باز از اين روزنامه اخراج شد. اين دبير براي اينكه گزارش خود از يك دوره مسابقه گلف را جذاب تر نمايد، به نوشتن مصاحبه هاي تخيلي روي آورد كه سردبير روزنامه بلافاصله حكم اخراج او را صادر كرد.
سارقان بدشانس
استكهلم: روز چهارشنبه سه سارق در سوئد تصميم گرفتند به يك فروشگاه لوازم صوتي و تصويري دستبرد بزنند. به همين دليل در تاريكي شب وارد دفتر يك روزنامه محلي شدند كه در مجاورت فروشگاه قرار داشت.آنها براي ورود به فروشگاه با مته اقدام به سوراخ كردن ديوار مشترك دفتر روزنامه و فروشگاه كردند اما پس از پايان عمليات متوجه شدند كه وارد مغازه عينك فروشي شده اند و محاسبه آنان اشتباه بوده است. آنها دوبار ديگر به سوراخ كردن ديوار پرداختند اما باز هم سر از عينك فروشي درآوردند. اما در مرتبه چهارم، آنها به هدف زدند و وارد فروشگاه مورد نظر شدند اما از بخت بد سارقان، دزدگير فروشگاه به صدا درآمد و پليس آنها را دستگير كرد.
آماده باش براي مار فراري
گلاستر: پليس شهر گلاستر به حالت آماده باش درآمده و در اين شهر وضعيت فوق العاده اعلام شده است، آن هم فقط به خاطر يك مار فراري ۲/۴ متري.
با اين حال صاحب مار معتقد است دليلي براي نگراني وجود ندارد چون اين مار تنها به شكار موش و ساير جوندگان مي پردازد و حتي به بچه گربه ها هم كاري ندارد.
ساعت گرانقيمت براي كاپيتان
مادريد: مدير برنامه هاي ديويد بكهام كاپيتان تيم ملي فوتبال انگليس روز يكشنبه آينده ازدواج خواهد كرد. به همين دليل وي براي اينكه از حضور بكهام در مراسم ازدواجش اطمينان يابد، يك ساعت بسيار گرانقيمت براي او خريداري كرده است.
آقاي مدير ديروز يك ساعت مچي به ارزش ۱۰ هزار پوند براي بكهام خريد كه روي صفحه ساعت مملو از نگين هاي الماس است.
چرا بايد انعام داد
لندن: براساس آخرين آمار منتشر شده، مردم انگليس ساليانه به طور متوسط ۶/۱ ميليارد پوند انعام در رستورانها پرداخت مي كنند. نكته جالب تر اينكه شهروندان انگليسي حتي زماني كه از سرويس دهي رستوران رضايت ندارند هم انعام مي پردازند. به عبارت ديگر ۳۲۸ ميليون پوند از رقم فوق توسط مشتريان ناراضي پرداخت مي شود.
اما شهروندان براساس كدام منطق انعام مي پردازند.در حدود ۵۰درصد برحسب عادت اين كار را انجام مي دهند. ۱۰درصد به دليل اينكه دلشان براي كاركنان رستورانها مي سوزد نسبت به پرداخت انعام اقدام مي كنند و ۱۰درصد مشتريان نيز بيم آنرا دارند كه در صورت نپرداختن انعام با بدرفتاري كاركنان رستوران مواجه خواهند شد. مابقي شهروندان نيز چون نمي خواهند خسيس جلوه كنند، انعام مي دهند.
قتل دختر توسط ناپدري
ليدز: يك ناپدري بي رحم، دختر ۶ ساله همسرش را به قتل رساند و چند دقيقه بعد دست به خودكشي زد. او پس از اينكه اين دختر بي گناه را كشت از خانه گريخت و پليس پس از جستجو گسترده متوجه شد كه اين مرد جاني خودكشي كرده است. اين مرد با قراردادن دهان و بيني خود در مقابل لوله اگزوز خودرو، اقدام به خودكشي كرد.
شوك الكتريكي براي ترك سيگار
منچستر: ديروز اعلام شد يك روانشناس انگليسي براي اينكه بيمارش سيگار را ترك كند به او شوك الكتريكي وارد كرد. هنگامي كه يك خانم سيگاري براي ترك سيگار به بيمارستان محل خدمت اين روانشناس مراجعه كرد روانشناس چند الكترود به بدن خانم سيگاري متصل نمود و ۵ بار به وي شوك الكتريكي وارد كرد. با آنكه پس از هر شوك خانم با فريادهاي بلند خواستار توقف عمليات شوك رساني مي شد اما روانشناس ۶۵ ساله بدون توجه به اين فريادها به كار خود ادامه مي داد.
مهاجرت با قايق بادي
دوور (انگليس): سه روز قبل سه مهاجر غيرقانوني از كشورهاي روماني و روسيه تصميم گرفتند از طريق دريا خود را از فرانسه به خاك انگليس برسانند. به همين دليل آنان يك قايق بادي كه مخصوص بازي كودكان است خريداري كرده و آنرا باد كردند و به داخل دريا انداختند. سپس سوار بر اين قايق بدون قطب نما روانه انگليس شدند.
به هر حال پس از ۱۲ ساعت سرگرداني در دريا، پليس انگليس آنها را دستگير كرد. ماموران پليس هنوز هم متعجب هستند كه چگونه اين سه نفر به مدت
۱۲ ساعت داخل يك قايق بادي زنده ماندند و غرق نشدند.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۰ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۱۳دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و۵۸ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري ورزشي
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |