يكشنبه ۲۲ تير ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۰۵ - July . 13, 2003
مَا عَالَ مَنِ اقْتَصَدَ.
آنكه ميانه روي گزيند، درويش نگردد.
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
منزل آن مه عاشق كش عيار كجاست
اي نسيم سحر آرامگه يار كجاست
آتش طور كجاست موعد ديدار كجاست
شب تار است و ره وادي ايمن در پيش
تالار وحدت ميزبان نخستين جشنواره بين المللي بانوان
نخستين جشنواره بين المللي بانوان با حضور هنرمندان و عموم علاقمندان از ۲ تا ۸ شهريور در تالار وحدت برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري نخستين جشنواره بين المللي بانوان، اين جشنواره شامل بخش هايي از جمله سينما، تئاتر، موسيقي، عكس، نقاشي، خوشنويسي، صنايع دستي، كارگاه هاي آموزشي كوتاه مدت و همايش هاي كاربردي است. علاوه بر اين در اين جشنواره، بانوان ايران برنامه هايي همچون مولودي خواني و ... نيز اجرا خواهند داشت.
هنرمندان، صاحبان مشاغل مرتبط با برنامه هاي جشنواره و عموم علاقمندان مي توانند آثار خود را به نشاني: خيابان مطهري ابتداي خيابان لارستان پلاك ۱۳۶ طبقه دوم واحد شماره ۲۲ مؤسسه فرهنگي هنري آموزشي الهام فيلم يا با تلفكس ۸۸۹۹۷۷۸ تماس بگيرند.

«آه  اي برادر كجايي» در حوزه هنري
003805.jpg
امروز يكشنبه ۲۲ تيرماه فيلم «آه اي برادر، كجايي» به كارگرداني جوئل و اتان كوئن در سالن كوچك حوزه هنري به نمايش در مي آيد.
فيلم محصول سال ۲۰۰۰ آمريكا بوده و در آن بازيگراني چون جرج كلوني و جان گودمن به ايفاي نقش پرداخته اند.
داستان فيلم در مي سي سي پي، دهه سي مي گذرد. سه مجرم فرار كرده و در پي بسته پول مدفون شده اي به ارزش ۲ ميليون دلار هستند، سر راه با مردي كه در زمينه موسيقي فعاليت دارد برخورد مي كنند و....
يكي از شگفت انگيزترين اظهاراتي كه پيرامون اين فيلم توسط برادران كوئن ابراز شده اين است كه فيلم براساس كتاب اوديسه هومر پايه ريزي شده و كوئن ها با اين فيلم سفر اوديسه اي خود به ريشه هاي قومي را آغاز كرده اند، حال آنكه فيلم مجموعه اي است از احساسات ماجراجويانه كه ياد و خاطره قوميت و فرهنگ جنوب آمريكا را زنده مي كند. جلوه هاي صوتي و موسيقايي فيلم، بسيار تاثيرگذار و نافذ است.
جرج كلوني كه او را يادآور كلارك گيل مي دانند در نقش اش بسيار آرام و مطمئن به ايفاي نقش مي پردازد. همچنانكه از برادران كوئن انتظار مي رفت فيلم مملو از انواع شوخي ها و طنزها در پس زمينه اي جدي است و اين مورد بر جذابيت فيلم مي افزايد.
كوئن ها با رجوع به موسيقي سبك جنوب در واقع به فرهنگ آن ديار نيز اشاره مي كنند و با اين رجعت سعي در نمايش تار و پود فرهنگي و نژادي خود دارند به هر تقدير، فيلم با وجود بعضي انتقادات، توانسته است منتقدين را راضي نگه بدارد.

هر روز ۲۰ هزار و يك نفر به سينما مي روند
فروش روزانه فيلمهاي ايراني و خارجي نمايش اول تهران تا تاريخ ۱۷ تيرماه اعلام شد.
به گزارش بنياد فارابي عروس خوش قدم به كارگرداني كاظم راست  گفتار و بازي ماهايان پطروسيان، پارسا پيروزفر، امين حيايي، محمدرضا شريفي نيا بعد از ۱۳ روز نمايش در ۱۶ سينما ۱۰۵ ميليون تومان فروخت.
صورتي به كارگرداني فريدون جيراني و بازي رامبد جوان، ميترا حجار، فقيه سلطاني بعد از ۳۳ روز نمايش در ۱۸ سينما فروشي معادل ۱۲۷ ميليون تومان داشت.
عطش به كارگرداني محمدحسين فرحبخش و بازي فريبرز عرب نيا، شهرام حقيقت دوست و بهرام رادان بعد از ۲۱ روز نمايش در ۱۸ سينما ۵۴ ميليون تومان فروش كرد. زمانه به كارگرداني محمدرضا صلاحمند، بعد از ۲۸ روز نمايش در ۸ سينما فروشي معادل ۵۹ ميليون تومان داشت.
سه فيلم خارجي اين دوره عبارتند از تفنگدار بعد از ۷ روز نمايش در ۵ سينما يك ميليون و ۶۶۸ هزار تومان و سيزدهمين مبارز بعد از ۲۸ روز نمايش در ۲ سينما ۹ ميليون و ۵۸۴ هزار تومان و پيشگويي مرد شاهپركي بعد از ۷ روز نمايش در يك سينما ۳۸۵ هزار تومان فروختند.
پرفروش ترين فيلم اين دوره صورتي و پرفروش ترين فيلم عروس خوش قدم پرفروش ترين سينما به ترتيب ممتاز، درجه يك و دو عبارتند از: استقلال، آستارا، ميلاد.
براساس اين گزارش هر روز ۲۰ هزار و يك نفر به سينما مي روند.

مرور آثار كيارستمي در جشنواره استراليا
پنجاه و دومين  دوره  جشنواره  بين المللي  فيلم  ملبورن  بخش  ويژه اي  را به مرور آثار «عباس  كيارستمي» كارگردان  صاحب  نام  سينماي  ايران  اختصاص مي دهد.
به  گزارش  روابط عمومي كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان ،در اين  جشنواره  كه  از يكم  تا نوزدهم  مرداد ماه  در ملبورن  برگزار مي شود،مردم  استراليا به  تماشاي  آثار برگزيدگان  سينماي  جهان  مي نشينند.فيلم  «ديكتاتور بزرگ» اثر «چارلي  چاپلين» كه  در بخش  چشم انداز اين جشنواره  به  نمايش  گذاشته  مي شود، از جمله  آثار برتر است .
در جشنواره  ملبورن  فيلمهاي «مشق  شب»، «نان  و كوچه»، «همسرايان»، «بهداشت  دهان  و دندان»، «دو راه  حل  براي  يك  مساله»، «راه  حل  يك» و «با ترتيب  يا بدون  ترتيب» ، «كلوزآپ»، «۱۰»، «اي .بي .سي ،آفريقا»  نمايش  داده  مي شود.

جشنواره  منطقه اي  تئاتر دفاع  مقدس  در تبريز
دبيرجشنواره  تئاتر دفاع  مقدس  گفت : سومين  جشنواره منطقه اي  تئاتر دفاع مقدس  از ۲۴ تا ۳۰ تيرماه  در تبريز برگزار مي شود.
حسين  مسافر آستانه  ديروز در گفتگو با ايرنا، افزود:در سومين  جشنواره  تئاتر دفاع  مقدس  در مجموع  ۱۵ نمايش  اجرا خواهدشد.
وي  ادامه  داد: از مجموع  اين  نمايش ها، ۹ نمايش  در بخش  صحنه اي  اجرا مي شود، و شش  نمايش  نيز به  بخش  عروسكي  اختصاص  دارد.
در سومين  جشنواره  منطقه اي  تئاتر دفاع  مقدس  كه  در تبريز برگزار خواهدشد، گروههاي  نمايشي  از استانهاي  آذربايجان  شرقي  و غربي ، اصفهان ، تهران ، خوزستان ، سيستان  و بلوچستان  و كردستان  حضور دارند.
مسافرآستانه  همچنين  گفت : تئاتر دفاع  مقدس  به  كشف  وقايع  و اتفاقات دفاع  مقدس  مي پردازد و سعي  دارد، زواياي  پنهان  و ناشناخته  فرهنگ  هشت  سال دفاع  مقدس  را كشف  كرده  و به  اين  زواياي  پنهان  نزديك  شود.
وي ، تئاتر را رسانه اي  ماندگار، تاثيرگذار و بسترساز در جريانهاي فرهنگي  توصيف  كرد و افزود: متاسفانه  تئاتر آن  طور كه  بايد مورد توجه  قرارنگرفته  و از برنامه ريزي  مناسب  و حمايت  لازم  برخوردار نيست .
دبير جشنواره  تئاتر منطقه اي  دفاع  مقدس  يادآورشد: برگزاري  جشنواره هاي  منطقه اي ، يكي  از راه هاي  گسترش  تئاتر دفاع  مقدس  و شناسايي  استعدادها در اين  زمينه  است  كه  با هدف  گسترش  مخاطبان ، ايجاد فرصت  بيشتر گروه هاي نمايشي  در جشنواره  و ارتقاي  سطح  كيفي  تئاتر دفاع  مقدس  اجرا مي شود.
فرهاد مهندس  پور، جمشيدخانيان  و محمدرضا كاشاني  داوران  سومين جشنواره  تئاتر دفاع  مقدس  هستند.

روناك در جشنواره فيلم ايتاليا
فيلم مستند روناك از ساخته هاي هوشنگ ميرزايي به بخش مسابقه دهمين جشنواره فيلم مستند پرميو بيزاري ايتاليا كه از ۲۳ تا ۲۹ تيرماه برگزار مي شود، راه پيدا كرد.
به گزارش ايسنا، اين جشنواره، همه ساله در دو بخش فيلم هاي كوتاه و بلند برگزار مي شود و فيلم هاي معتبر مستند دنيا را به مدت ۶ روز به نمايش مي گذارد.
در اين دوره از جشنواره از ميان بيش از ۳۰۰۰ اثر ارسالي تنها ۸ عنوان فيلم كوتاه و بلند از كشورهاي آمريكا، ايران، روسيه، آلمان، آرژانتين و جمهوري چك براي بخش مسابقه انتخاب گرديده است.
همچنين در بخش آثار مستند بلند آثار فيلمسازان نظير ناني مورتي و ويندرز به نمايش درمي آيد در اين جشنواره از محمد بكري فيلمي مستند با موضوع فلسطين به نمايش درمي آيد.
فيلم روناك داستان زندگي محي الدين رحيمي پيرمرد نابيناي كردستاني است كه از راه تعمير وسايل صوتي امرار معاش مي كند اين فيلم در جشنواره هاي ايتاليا و بيش از ۲۰ جشنواره داخلي و خارجي به نمايش درآمده و جوايزي را به خود اختصاص داده است.

طراحان صحنه امروز جهان در خانه هنرمندان
اولين نشست پژوهشي انجمن طراحان صحنه و لباس با عنوان «زندگي و آثار لوكيو هوريو» - طراح صحنه  ژاپني - روز شنبه بيست ويك تيرماه (ساعت ۱۸) در خانه هنرمندان ايران برگزار خواهد شد. در اين برنامه، طراحان صحنه اي چون نرمين نظمي، امير اثباتي و پيام فروتن درباره زندگي هنري لوكيو هوريو توضيحاتي خواهند داد. از اين پس، برنامه طراحان صحنه امروز جهان، سومين شنبه هر ماه، در خانه هنرمندان ايران برگزار خواهد شد و ورود علاقه مندان به برنامه آزاد و رايگان است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


روزنامك
يادگار
عباس مروي يكي از چند شاعري كه اشعار آنان تا به امروز باقي مانده وگفته مي شود ازگروه اول شاعران فارسي گوي بعد از اسلام در ايران بوده اند ۱۳ ژوئيه (۲۲ تيرماه) در سال ۸۱۵ ميلادي درگذشت. دو شاعر ديگري كه اشعارشان به زبان فارسي از آن سالها باقي مانده است ابوحفص سغدي و حنظله بادغيسي هستند. شايد در دو قرن اول تصرف ايران توسط اعراب مسلمان، شعراي پارسي گوي بسياري مي زيستند، اما تنها اشعار اين سه تن به نام خودشان باقي مانده است. عباس مروي در يكي از اشعارش خود را «مرزبان زبان فارسي» خوانده و به اين ترتيب احساسات ملي خويش را آشكار ساخته است. وي از اهالي شهر مرو، دژ استوار زبان، فرهنگ و تمدن ايراني بود. پارسي سرايان و پارسي نويسان آن زمان، عمدتاً از خراسان بودند كه شامل شمال افغانستان و ماوراءالنهر هم مي شد.
*۱۳ ژوئيه در سال ۱۵۳۴، نيروهاي سلطان سليمان عثماني با استفاده از درگيري شاه طهماسب صفوي با ازبكان در شمال خاوري ايران و دشواري هايي كه با برادرانش داشت، شهر تبريز را در جريان لشكركشي تازه خود به ايران تصرف كردند و سپس متوجه شروان، سلطانيه و حتي گيلان شدند، ولي مقاومت مردم عادي و حملات چريكي آنان باعث بازگشت عثماني ها شد. اين عمليات ۲۰ سال پس از جنگ چالدران روي داد كه در پي آن هم تبريز موقتاً به دست عثماني ها افتاد كه بعداً بازگشتند.
* حسين علاء درچنين روزي در سال ۱۳۴۳ در هشتاد سالگي در گذشت . علاء تقريباً هيچگاه بدون مقام نبود . يا سفير و وزير بود، و يا نخست وزير و وزير دربار . يك بار به قصد مرگ به او حمله شده بود. مروري برتاريخ ۱۸۰ ساله اخير خواننده را در برابر اين سئوال قرار مي دهد كه چرا مقامهاي كشوري تنها در انحصار گروهي معين بود و در هر تغييري تنها مهره جا به جا مي شدند ، آيا در اين كشور افراد شايسته ديگري نبودند؟ اين وضعيت كه زماني اختصاص به كشورهايي همچون ايران داشت در دهه هاي آخر قرن ۲۰ به ساير كشورها از جمله ممالك پيشرفته هم سرايت كرده و اصالت دمكراسي را كه اين همه در باره مزايايش نوشته اند زير سئوال قرار داده كه با ثابت ماندن و يا مختصر جا به جايي مقامهاي انتخابي و انتصابي؛ چه فرقي است ميان حكومت انتخابي و غير انتخابي؟
ماندگار
ژوليوس سزار، امپراتور روم كه ۱۲ ژوئيه سال ۱۰۰ پيش از ميلاد( روزي چون ديروز ) به دنيا آمد و پانزدهم مارس سال ۴۴ پيش از ميلاد در سناي روم ترور شد، در همين روز در سال ۴۷ پيش از ميلاد سناي روم را مجبور به قبول اين باور خود كرده بود كه ايران را به دليل هوش سرشار و وطندوستي مردمش از برنامه لشكر كشي هاي آينده او حذف كند. وي در آن جلسه سنا گفته بود كه به نظر او ايران قدرتي پايدار و هميشگي است . سزار كه از سوي سنا براي ده سال ديگر به رياست قوه مجريه سراسر روم برگزيده شده بود چند سال پيش از آن در جريان تعقيب رقيب خود پمپي و تصرف مصر ، كه از اينجا به منظور قلع و قمع دست نشاندگان پمپي به سوريه رفته بود، در شمال سوريه (جنوب تركيه امروز) با دسته اي از سپاهيان ايراني به فرماندهي پسر شاه وقت ايران در گير شده ، مصاف داده و با روحيه و تاكتيك جنگي ايرانيان آشنا شده بود. با اين كه دولت وقت ايران قبلا وعده كمك نظامي به پمپي داده بود سزار حاضر نشد بيش از مصافي كه ذكر شد با ايران درگير شود. اصرار سناي روم در جلسه ۱۲ ژوئيه سال ۴۷ پيش از ميلاد به سزار كه با ايران وارد جنگي تمام عيار شود گرفتن انتقام شكست كراسوس در جنگ سال ۵۳ پيش از ميلاد از ايران بود. ماه جاري ميلادي را كه سزار در دوازدهم آن به دنيا آمده بود به افتخار او ژوئيه ــ جولاي ناميده اند كه هنوز باقي است. از كارهاي ژوليوس سزار دستور اصلاح تقويم اروپا بود.
* ماندني ترين دوئل در طول تاريخ، ۱۱ ژوئيه سال ۱۸۰۴ ميان آرن بر(بور) معاون رئيس جمهوري آمريكا و الكساندر هاميلتون وزير خزانه داري اين كشور در ويهاكن ايالت نيوجرزي ــ نه چندان دور از شهر نيويورك ــ روي داد كه به كشته شدن هاميلتون انجاميد. هردو ۴۹ ساله و از رزمندگان انقلاب استقلال آمريكا بودند و هاميلتون از پدران موسس اين كشور بشمار مي رود. دوئل ( تيراندازي به يكديگر از فاصله نزديك با حضور شاهد به منظور دفاع از حيثيت) مدتها در غرب مرسوم بود. اين دو سياستمدار در عين حال عقايد سياسي مختلف داشتند و هاميلتون فدراليست ( هوادار وجود يك قدرت مركزي در آمريكا ) و بر هوادار توزيع قدرت در ايالات ( كنفدراسيون ) بود. در جريان مبارزات انتخاباتي نيويورك ، هاميلتون برضد «بر» سخن گفته بود و به راي دهندگان اخطار كرده بود كه اگر بار ديگر آراء خود را به سود «بر» به صندوقها بياندازند و او فرصت تازه به دست آورد اتحاديه ( ايالت متحده ) را فرو خواهد پاشاند و اين مطلب در روزنامه ها به چاپ رسيد و «بر» از هاميلتون خواست كه در ملاء عام حرف خود را پس بگيرد و عذرخواهي كند و چون پاسخ هاميلتون او را قانع نساخت ، دوئل كردند و هاميلتون كه در جواني افسر و درجريان جنگهاي انقلاب آجودان جورج واشنگتن بود و به تيراندازي خود با سلاح كمري اطمينان داشت گلوله خورد و درگذشت. وي نخستين وزير خزانه داري آمريكا بود.
* ساعت ۲۱ و ۳۴ دقيقه ۱۳ ژوئن سال ۱۹۷۷ (۲۶ سال پيش در چنين شبي ) جريان برق شهر نيويورك قطع شد و بخش بزرگي از اين شهر در تاريكي فرو رفت ، غارت شد و... . وسعت غارت به حدي بود كه پليس بيش از سه هزار غارتگر را دستگير كرد. اين رويداد پر معنا مدتها از لحاظ كشف دلايل و اسباب تحت بررسي جامعه شناسان بود. منبع مطالب دوبخش بالا:
www.iranianshistoryonthisday.com
روزگار
سناي آمريكا بالاخره تصويب كرد كه به بيماران ناشي از تماس با عايق آزبست ( ازبستوس) و بازماندگان فوت شدگان مربوط جمعا ۱۰۸ ميليارد دلار غرامت پرداخت شود. اين نوع عايق سرطان زا تشخيص داده شده و آژانسهاي دولتي هم كه مسئول دادن پروانه توليد و توزيع هستند متهم به سهل انگاري در كار خود و ابتلاء هزاران نفر به سرطان شده اند.
پرسش پزشكي
دكتر گريفيت در پاسخ به سئوالي گفته است كه انبه ، ريواس ، گوجه فرنگي ، زردآلو ، ترب، طالبي ، شلغم و هويج سطح كلسترول خون را پايين مي آورند ، ولي بدون ورزش سبك روزانه كنترل كلسترول امري موقتي خواهد بود.

داستانك
بازيگر
آن نمايش با استقبال وسيعي مواجه شده بود، طوري كه به مدت سه سال در يك سالن واقع در مركز شهر روي صحنه بود.
بعد از آن به مدت چهارسال در دو سالن ديگر پايتخت روي صحنه رفت. استقبال از آن باعث شد كه اجراي آن در شهرستانها ادامه پيدا كند و در همه اين سالها، در صحنه اي از آن مرد روي صحنه دراز مي كشيد و در حالي كه چشمانش را مي بست نشان مي داد كه مرده است.
نمايش سالها روي صحنه بود و او حالا ديگر مجبور بود موهايش را رنگ كند. درست يادش نمي آيد كه اين نمايش چند سال طول كشيده است و او در اين مدت زندگي كرده است يا بازي.
اينگونه بود كه يك روز وقتي مي خواست خودش را به مردن بزند، خوابش برد.
وقتي بيدارش كردند تا در هتل بخوابد، چشمانش را بست اما به جاي آنكه بخوابد، مرد.
آرش نصيري

گشتي در دنياي خبرها
پليس پنير
آتن: كشور يونان، پليس پنير در اين كشور تشكيل داد. پس از اينكه دو تن پنير فاسد توليد كشور يونان به نروژ صادر شد، مقامات اين كشور براي جلوگيري از بدنام شدن محصولات صادراتي اين كشور به ويژه پنير، پليس پنير را تشكيل دادند كه افراد اين نيرو به بررسي پنيرها پرداخته و از سلامت آن مطمئن شوند.
سنت شكني قهرمان
توكيو: براي اولين بار در تاريخ قهرماني كشتي سومو به دليل ارتكاب خطا از دور مسابقات حذف شد. پنج شنبه شب در جريان رقابتهاي كشتي سومو در ژاپن، مدافع عنوان قهرماني با دست  موهاي حريف را گرفت و او را نقش بر زمين كرد. به همين دليل داوران او را از دور رقابتها حذف كردند. اين براي اولين بار در طول تاريخ اين رشته ورزشي بود كه يك قهرمان با گرفتن موهاي حريف، وي را نقش بر زمين مي كرد.
مقصر: چاي
پاناماسيتي: يك مرد ديروز با بيل، شيشه در ورودي خانه همسايه را شكست و به تعقيب وي پرداخت. خوشبختانه در همين حين موتورسواري از راه رسيد و همسايه نگون بخت را از گزند مرد مهاجم نجات داد. اما اين مرد در دادگاه تبرئه شد چون پزشكان پس از معاينه وي به اين نتيجه رسيدند كه علت اصلي خشمگين شدن او مصرف چاي ياس بوده است. اسانس ياس موجود در چاي مرد باعث تحريك و پرخاشگري وي شده بود.
خرده شيشه در ساندويچ
فلوريدا: دو مامور پليس آمريكا بر اثر مصرف ساندويچ هاي رستوران مك دونالد در فلوريدا در بيمارستان بستري شدند. در داخل ساندويچي كه اين دو مامور خورده بوده اند چند تكه شيشه وجود داشت كه اين شيشه ها باعث خونريزي مري آنها شد.
هنوز مشخص نيست كه اين خرده شيشه ها چگونه وارد ساندويچ شده است.
صرف ناهار با دومين مرد ثروتمند جهان
نيويورك: يك مرد در سن فرانسيسكو حاضر شد با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار با وارن بوفه، دومين مرد ثروتمند جهان ناهار بخورد.
بوفه كه صاحب ۵/۳۰ ميليارد دلار ثروت است در ابتكاري جالب، فرصت ناهارخوردن شهروندان با خود را به مزايده گذاشت كه در نهايت مردي از سن فرانسيسكو حاضر شد ۲۵۰ هزار دلار بپردازد و همراه بوفه ناهار بخورد. بوفه نيز اين پول را به حساب مؤسسه خيريه حمايت از فقرا و گرسنگان واريز خواهد كرد.
اشتباه گازوئيلي
برلين: ديروز صاحب خانه اي در شهر برلين آلمان در تماس با شركت نفت آلمان خواهان ۳ هزار ليتر گازوئيل شد. به همين دليل شركت نيز يك تانكر مملو از گازوئيل به آدرس وي اعزام كرد. راننده تريلي با نصب لوله تخليه تانكر به لوله ورودي مخزن خانه گازوئيل ها را خالي كرد. اما پس ازپايان اين عمليات متوجه شد كليه گازوئيل  ها را در زيرزمين خانه همسايه كناري خالي كرده است. همين عمل وي باعث شد تا كليه اجناس همسايه كناري كه داخل زيرزمين قرار داشت از بين برود.
عاقبت تقليد از هري پاتر
مادريد: يك خانم ۲۱ ساله در مادريد كه قصد الگوبرداري از فيلم هري پاتر را داشت خانه خود را به آتش كشيد. در فيلم هري پاتر، غذايي با مخلوط كردن آب، روغن، الكل و خميردندان تهيه مي شود به همين دليل خانم اسپانيايي نيز تصميم گرفت غذايي مشابه با استفاده از اين مواد اوليه تهيه كند كه آشپزخانه وي بر اثر مخلوط شدن اين مواد آتش گرفت و شعله هاي آتش به ساير قسمت هاي خانه نيز خسارت فراواني وارد كرد.
كتك زدن سوسيس
شيكاگو: معمولا در جريان رقابتهاي بيسبال در آمريكا، باشگاه هاي ميزبان چند نفر را استخدام مي كنند تا خود را به شكل سمبل باشگاه درآورند و در كنار زمين تماشاگران را وادار به تشويق تيم محبوبشان نمايند. روز جمعه كه تيم ميلواكي ميزبان تيم پيتزا برا بود، چند نفر در كنار زمين خود را به شكل سوسيس (سمبل باشگاه ميلواكي) درآورده بودند. هنگامي كه يكي از بازيكنان تيم پيتزابرا مغلوب ضربات حريف شد در هنگام خروج از زمين با راكت چوبي و سنگين خود به جان يكي از سمبل هاي باشگاه در كنار زمين افتاد و به شدت او را كتك زد.
در پي اين حادثه، دادگاه بازيكن خاطي را محكوم به پرداخت ۴۳۲ دلار غرامت به خانم ۱۹ ساله اي كه كتك خورده بود، كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۰ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۴۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۱۳دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و۵۸ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نمايشگاه گروهي آثار طراحي پارچه و لباس دانشجويان دانشكده شريعتي / نگارخانه نيا
* نمايشگاه گروهي آثار طراحي پارچه و لباس دانشجويان دانشكده شريعتي / نگارخانه نياوران / از ۲۰ تا ۳۱ تيرماه ۸۲ / ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۵ تا ۱۷ عصر / خيابان نياوران، مجموعه فرهنگي هنري نياوران / ۲۸۰۲۱۳۵
* از آسمان تا زمين (نمايشگاهي از نقاشي و تراش روي شيشه اسدالله سليماني) / نگارخانه سعدآباد / از ۱۹ تا ۳۰ تيرماه ۸۲ / ۱۰ تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ / خيابان ولي عصر، خيابان سرلشگر فلاحي (زعفرانيه)، خيابان كمال طاهري، شماره ۵۰ / ۲۷۲۶۰۴۲
* نمايشگاه طراحي مريم برومند، پريسا فريدوني، مرجان فهيمي، فرزانه مجيدي / نگارخانه هفت ثمر / تا ۲۵ تيرماه / از ۴ تا ۸ عصر / خيابان مطهري، خيابان كوه نور، كوچه پنجم، پلاك ۲۵، طبقه همكف / ۸۷۲۱۴۰۲
* نمايشگاه كوير در تصوير (نقاشي هاي مريم لطيفي) / نگارستان شاهد / تا ۲۸ تيرماه / از ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۳۰/۱۸ / خيابان جمهوري اسلامي، نرسيده به چهارراه اسلامبول، خيابان بابي ساندز / ۶۷۲۶۸۳۲

صفحه آخر
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهر
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
شناسنامه
روزنامك
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهر   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |