يكشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۶۶
انگور
ميوه اي شبيه شيرمادر
000570.jpg
000575.jpg

انگور يكي از ميوه هاي آخر فصل تابستان است كه تا اواسط پاييز هم قابل تهيه است. اين ميوه داراي انواع مختلفي است كه از آن جمله مي توان به انگور عسگري، ياقوتي، كندري، مهديخاني، گلا ب و شكرريز اشاره كرد. يك كيلو ا نگور را در بازار مي توان از ۱۵۰ تومان تا ۶۰۰ تومان خريداري كرد. ضمن اينكه انگور گلا ب از انواع گران قيمت اين ميوه است كه در كشور الجزاير فراوان است و به قيمت زيادي در بازارهاي ميوه آمريكا و اروپا عرضه مي شود. مهم ترين خاصيت انگور ضدسرطان بودن  آن است، ضمن اينكه خشك شده آن از تازه اش گران تر است.
قند موجود در انگور به طور مستقيم و آسان وارد خون شده و در كبد ذخيره مي شود در حالي كه قند ساير ميوه ها ابتدا بايد در بدن تصفيه شده سپس وارد خون شود.
انگور ترش فشار خون را كم كرده و از ابتلا  به امراض مختلف جلوگيري مي كند. آب انگور چنان كه از دانه هاي سالم و تخمير نشده گرفته شود مانند شير مادر است و مي توان آن را وارد برنامه غذايي كودكان شيرخوار نمود.
در اثر خوردن انگور معده كاملا ً تخليه شده و دفع ادرار زياد مي شود و ترشحات صفرا به حالت اعتدال در ميآيد ضمن اينكه در اثر سوز و سازهاي انگور، مواد زائد معده از بين مي رود. انگور از بيماري هاي زيادي جلوگيري مي كند از آن جمله مي توان به ترش كردن، سوءهاضمه، خونريزي معده، سنگ كليه و مثانه و بعضي موارد سل اشاره كرد ضمن اينكه در معالجه رماتيسم، نقرس، فشار خون و زياد شدن اوره در خون نيز مو‡ثر است. ميوه نارس انگورغوره است كه در رژيم لا غري موثر است وباعث شادابي پوست مي شود، همچنين خشك شده انگور (كشمش) تمام خواص انگور را دارا است.
انگور اثر مستقيم بر روان آدمي دارد و غم و اندوه را از بين مي برد. پيامبر اكرم(ص) فرمودند: انگور را دانه دانه بخوريد كه خوردن دانه دانه آن گواراتر است ضمن اينكه مسلماً اين گونه ميل كردن انگور از نظر هضم مو‡ثرتر خواهد بود.
000620.jpg

قيمت هاي ميوه ها در بازارهاي تهران
000625.jpg

قيمت هاي سبزي ها در بازارهاي تهران
000630.jpg

هزينه يك وعده سالا د سبزي (براي۳ تا ۴ نفر)
000635.jpg

بازارچه خوراك
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |