چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۸۲ - Oct.1, 2003
پرسپوليس - سپاهان ديداري فراتر از ابعاد داخلي
اصفهان با ذوب آهن در صدر ماند
016118.jpg
گروه ورزشي: بازي هاي هيجان انگيز، نتايج شگفت آور و گل هاي زيبا بار ديگر ثابت كرد كه ليگ برتر فوتبال ما جايگاه ويژه اي پيدا كرده و بدون اغراق همانطور كه پيشتر گفتيم ليگ برتراز مجموعه كنوني فوتبال پيشي گرفته است.
در اصفهان، ذوب آهن با استفاده از نقاط ضعف استقلال به پيروزي با ارزش دست پيدا كرد. مشكل استقلال همان تكرار اشتباهات گذشته اش بود. استفاده از سه مدافع كه هركدام ضعف هاي بيشماري دارند، بسيار پراشتباه استقرار پيدا مي كنند و همچنين دادن فضاي بسيار در كناره ها كه رجب زاده و رضا عزيزي بيشترين استفاده را كردند. اين استقلال با اين مدافعان و دروازه بانان مشكلات بسياري خواهد داشت و روزهاي بسيار سختي درپيش دارد. استقلال مي بايست در كمترين زمان از بحران خارج مي شد و اين را درك نكرد. ذوب آهن با ۱۵ امتياز به تنهايي به صدر رفت تا بسوي قهرماني گام بردارد.
دربي خوزستان به تساوي رسيد. اين نتيجه بيشتر بسود استقلالي ها شد تا براي آينده بدون تشويش و اضطراب تصميم گيري كنند. فعلا بهترين راه اعتماد به كريم بوستاني است تا بعد از بازي پرسپوليس -استقلال اهواز با كپي برداري از نحوه تيمداري فولاد، باشگاهي حرفه اي بسازد.
برق شيراز نيز با اقبال بلند از شموشك گذشت تا به اولين پيروزي برسد. وقتي شموشكي ها دو پنالتي را از دست دادند احمدزاده در حاشيه امنيت قرار گرفت. اما شايد در آينده برق تا اين اندازه خوش شانس نباشد.
ابومسلم نيز به سختي از سد پيكان عبور كرد. پيكان مستحق شكست نبود اما يك اشتباه در دقايق پاياني يك پنالتي نصيب ابومسلم كرد تا سياه جامگان صاحب ۳ امتياز شوند.
بازي پگاه و فجر نمايي كامل از اين دو تيم بود، فجر با جوانانش به آينده اميدوار است اما پگاه با اين نوع تفكر كهنه به جايي نخواهد رسيد. پگاه نياز به دگرگوني دارد تا در پايان فصل به مردم گيلان بدهكار نباشد.
پاس نيز به راحتي سايپا را مغلوب كرد. پاس با اين پيروزي ۱۰ امتيازي شد و به جمع مدعيان پيوست و سايپا به ته جدول چسبيد. سايپا به دنبال چيست؟ اميدواريم در پايان سال در حسرت ناكامي سايپا و تيم ملي اميد نباشيم. سايپا بايد راه فصل قبل را ادامه مي داد ومربي كنوني تيم اميد هم براي رسيدن به المپيك تلاش مي كرد. اينگونه فوتبال ضرر نمي كرد. ديدار پرسپوليس و سپاهان هم فراتر از فوتبال ايران بود.
روز گذشته نوشتيم نحوه بازي پرسپوليس دقيقا هماني است كه سپاهان طلب مي كرد و تا نيمه اول به ميل و اراده سپاهان پيش رفت. اما بگوويچ براي اصلاح حركتي تيمش از نيمه دوم وارد عمل شد تا بازي به تعادل كشيده شود. اتفاقا سپاهان براي تغييرات تاكتيكي پرسپوليس نيز نقشه داشت و زماني كه اسدي به خط مياني نظم داد و سلماني آمد، سپاهان نيز بازي را از كناره ها به عمق برد و رسول خطيبي به بزيك چسبيد تا به هدف برسد. براي سپاهان بزيك بيشترين زهر را داشت اما جدال هاي تك نفره كه در قالب كار تاكتيكي حل مي شد به زيبائي هاي اين بازي افزود.
سپاهان با اين تساوي صاحب ۶ امتياز شد تا به روزهاي آينده بيانديشد و پرسپوليس ۱۰ امتيازي شد و با اينكه فاصله اش با ذوب آهن به ۵ امتياز رسيد اما از رده دوم جابه جا نشد.
تابلو نتايج ليگ برتر فوتبال
* ذوب آهن اصفهان ۲ - استقلال تهران يك
گلها: مهدي رجب زاده (۲ گل) براي ذوب آهن - محمدنوازي براي استقلال تهران
* استقلال اهواز ۲ - فولاد اهواز ۲
ايمان مبعلي (۶۰) و (۸۵) براي فولاد - امير خليفه اصل (۴۵) - (۷۴) براي استقلال
* برق شيراز ۲ - شموشك نوشهر يك
گلها: عليرضا عباسفر (۲) و (۸۸) براي برق شيراز - بهروز پاك نيت (۷۰) براي شموشك
*ابومسلم خراسان يك - پيكان تهران صفر
گل: وحيد مظاهري (۸۴) براي ابومسلم
* پگاه گيلان صفر - فجر سپاسي شيراز صفر
* سايپا تهران يك - پاس تهران ۳
اميرحسين يوسفي براي سايپا - عباس آقايي و محسن بياتي نيا (۲ گل) براي پاس
*پرسپوليس تهران ۳ - سپاهان اصفهان ۳
گلها: رضا جباري، علي سلماني و عيسي تراوره براي پرسپوليس
ادموند بزيك (۲ گل) و اصغر طالب نسب براي سپاهان

كره و چين در فينال بسكتبال آسيا
ايران و ژاپن براي مقام پنجمي پيكار مي كنند
گروه ورزشي: بيست و دومين دوره رقابت هاي بسكتبال قهرماني آسيا امروز در شهر هاربين چين به پايان مي رسد. ديروز در مرحله نيمه نهايي اين بازيها كره جنوبي و چين با شكست دو كشور عربي لبنان و قطر به بازي پاياني راه پيدا كردند و امروز تكليف قهرماني اين دوره را روشن مي سازند.
بازي رده بندي را هم لبنان با قطر برگزار مي كند. تيم ملي بسكتبال ايران كه با كسب يك برد و دو شكست در مرحله دوم از راهيابي به جمع چهار تيم مرحله پاياني باز مانده است، امروز بر سر كسب مقام پنجم و ششمي به ديدار تيم ملي ژاپن خواهد رفت. تيم ايران در بازيهاي آسيايي ۱۹۹۰ پكن با يك امتياز اختلاف ژاپن را برد ولي در سوابق دو تيم پيروزي هاي ژاپن بيشتر است.

تيم هاي برتر سوپرليگ جايزه دلاري مي گيرند
گروه ورزشي: فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر واليبال ايران در شرايطي از هفته ديگر با شركت يازده تيم آغاز مي شود كه تغييرات زيادي انتظار آن را مي كشد.
نكته مهم آنكه واليبال هم بسان فوتبال درپي حرفه اي كردن بالاترين سطح رقابت هاي باشگاه هاي خود است و مي خواهد با ايجاد انگيزه در نزد تيم ها، بازيكنان و مربيان آنها را به تلاش بيشتر در راه پيشرفت وا دارد. اختصاص جايزه دلاري براي تيم هاي برتر در كنار حضور تيم قهرمان در رقابت هاي باشگاه هاي آسيا خود مي تواند زمينه و بستر مناسب را براي رشد واليبال فراهم سازد.
واقعيت آنكه نسيم اصلاحات و تحول از سال گذشته در واليبال باشگاهي ايران آغاز شده است، اما هنوز باشگاه ها قادر نيستند كاركرد واقعي خود را در واليبال ملي ايفا كنند. مسئولان واليبال كه حالا انتظار از آنان در نزد مردم بيشتر شده همچنان به دنبال راهكارهاي جديد براي سروسامان دادن به مسابقات باشگاهي هستند.

تيم اميد ايران، كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني
گروه ورزشي: درحالي كه تمام نگاه ها به تيم ملي فوتبال ايران است و حضور سرمربي خارجي كه قراراست به زودي هدايت اين تيم را به عهده بگيرد اما در اين ميان مشكلات تيم فوتبال اميد المپيك زير سايه بحران هاي تيم ملي قرار گرفته و هيچ مرجعي به اين تيم توجه ندارد.
بارها عنوان شده بود كه حضور مربيان دوشغله(مربيان تيم هاي سايپا و برق شيراز) به تيم المپيك ايران ضربه وارد خواهد كرد و حالا به دليل درگيري مربيان با باشگاه هايشان قرار است سفر تيم اميد به هندوستان (محل برگزاري بازي هاي آسيا - افريقا) لغو شود.
در اين ارتباط يكي از مسئولان طراز اول كميته ملي المپيك گفت: ما طبق توافق با شوراي المپيك آسيا و كميته بين المللي المپيك در رشته هايي كه قبلا اعلام حضور كرديم، مي بايست شركت كنيم و فوتبال يكي از آن رشته هاست و در اين راه با سازمان تربيت بدني مذاكره خواهيم كرد.
وي گفت: با اين توجيه كه چون پول نداريم پس مربيان تيم ملي مي توانند همزمان در باشگاه ها فعاليت داشته باشند و درآمدزايي كنند هم صددرصد مخالفيم. تيم المپيك نياز به يك مربي با دانش و آگاه به مسائل روز دارد. براي ما فرق ندارد كه داخلي باشد يا خارجي، اما بايد تمام وقت در اختيار تيم ملي اميد قرار گيرد و حاضريم خودمان تمام هزينه هاي كادر فني را پرداخت كنيم.

تقدير كميته ملي المپيك از فدراسيون وزنه برداري
گروه ورزشي :مراسم اختتاميه كلاس مربيگري همبستگي المپيك (سوليداريتي) وزنه برداري در آكادمي ملي المپيك برگزار شد.
در اين  مراسم  «بهرام  افشارزاده» دبيركل  كميته  ملي  المپيك  خطاب  به حاضران  گفت : شما امروز شاهد برگزاري  كلاسي  هستيد كه  تحت  مديريت  خــــوب  وتواناي  «علي  مرادي» رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  و براي  پرورش  نيروهاي مستعد به منظور تربيت  قهرمانان  آسيايي  و جهاني  برگزار شد.
وي  كار آموزشي  را يك  كار اساسي  و بنيادي  خواند و اعلام  كرد: چنانچه  اين امر تعميم  و گسترش  نيابد ما در آينده  به  هيچ  عنوان  امثال  رضازاده ها، توكلي ها، برخواه ها، باقري ها و... را نخواهيم  داشت .وي  سپس  از فعاليت هاي  فدراسيون  وزنه برداري  در زمينه هاي  فني  و فرهنگي تقدير كرد.

رضازاده در حيدرآباد هند وزنه مي زند
گروه ورزشي : تيمهاي ملي فوتبال و وزنه برداري كشورمان، پايان مهرماه جاري به اولين دوره بازيهاي آسيا - آفريقا اعزام مي شوند.
عباس صميمي، نايب قهرمان پرتاب ديسك آسيا و دو دونده ديگر نمايندگان ايران در رشته دو و ميداني اين مسابقات خواهند بود.
اسامي وزنه برداران حاضر در اين مسابقات هم به شرح زير است:
سيد مهدي پانزوان (۶۹ كيلوگرم)، محمد علي فلاحتي نژاد (۷۷ كيلوگرم)، سيد هادي پانزوان (۸۵ كيلوگرم)، كوروش باقري (۹۴ كيلوگرم)، حسين توكلي (۱۰۵ كيلوگرم) و حسين رضازاده (۱۰۵+ كيلوگرم).

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |   علمي فرهنگي   |  
|  محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |