سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۲۲
Infor.htm
آموزش Adobe Premiere7.0
قسمت نهم
000176.jpg

اضافه نمودن عنوان به كليپ
همه شما تابه حال حتما عنوان بندي فيلم ها را ديده ايد، شما هم در برنامه پريمير مي توانيد به كليپ و فيلم خود عنوان موردنظرتان را اضافه كنيد و يا حتي فيلم موردنظرتان را به سادگي زيرنويس دار نمائيد. عنوان بندي صحيح يك كليپ تاثير زيادي بر روي بيننده مي گذارد، بنابراين بايد بسيار به آن توجه كرد.
در پريمير هفت، جهت عنوان بندي به ابزاري كارآمد به نام Adobe Title Designer مجهز هستيد. براي استفاده از اين ابزار جهت اضافه نمودن عنوان با ما همراه باشيد:
نقطه شروع:
۱ - جهت اضافه نمودن عنوان ابتدا كليپ موردنظرتان را بازنموده و دستور Title  را از زير منوي New در منوي File انتخاب كنيد تا پنجره Adobe Title Designer در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
۲ - از جعبه ابزار موجود در سمت چپ پنجره ابزار متن (كه با نماد T مشخص شده) را انتخاب كرده و به روي كادر موجود كليك كنيد تا علامت درج به صورت چشمك زن ظاهر گردد.
۳ - حالا متن موردنظرتان را تايپ كرده و به روي علامت ضربدر در گوشه سمت راست (بالا) كليك كرده و در كادر محاوره اي ظاهر شده Ok را انتخاب كنيد.
۴ - حالا شما مي توانيد با فشاردادن كليد Enter در صفحه كليد پيش نمايشي از عنوان اضافه شده به كليپ را مشاهده نماييد.
كار با پنجره
Adobe Title Designer
پنجره اصلي Adobe Title Designer شامل سه قسمت اصلي به شرح زير مي باشد:
* جعبه ابزار: كه در سمت چپ پنجره ظاهر شده قرار دارد.
* كادر متن: در اين كادر شما مي توانيد متن موردنظرتان را وارد نمائيد.
* قسمت Object Style:اين قسمت شامل گزينه هايي چون نوع فونت، اندازه، فاصله حروف، فاصله سطر و افكت هايي چون دور خط و سايه مي باشد كه با كليك نمودن روي هر گزينه شما مي توانيد آنرا به صورت دلخواه تنظيم كنيد.
حاشيه ظاهرشده در كادر متن چيست؟
در كادر متن موجود در پنجره اصلي Adobe Title Designer، حاشيه اي قرار دارد كه توسط آن مي توانيد از قرارگرفتن دقيق عنوان بندي در محل قابل رويت مطمئن گرديد.
درصورتي كه عنوان بندي كليپ شما خارج از اين حاشيه باشد ممكن است كه در كليپ به صورت مقطع ظاهر شود.
براي ظاهرشدن و خاموش كردن اين حاشيه شما مي توانيد دستور View را از زير منوي Title انتخاب كرده و از زير منوي ظاهرشده گزينه Safe Title Margin را انتخاب كنيد.
نكته: در صورتي كه مي خواهيد در محل خاصي از كليپ ، متن و نوشته شما ظاهر گردد گزينه Show Video را انتخاب كنيد و در اعداد زماني فعال، كد زماني موردنظرتان را وارد نماييد.
اضافه نمودن افكت به متن عنوان بندي
000178.jpg

بعد از اينكه متن موردنظرتان را در كادر مربوطه در پنجره Adobe Title Designer وارد نموديد از كادر Styles  پايين پنجره مي توانيد نوع افكت قابل اعمال را انتخاب و با كليك نمودن روي آن به روي عنوان تايپي اعمال نماييد. اين الگوها در پنجره Adobe Title به صورت پيش فرض موجود مي باشد، ولي شما با انتخاب هريك از آنها مي توانيد تغييرات موردنظرتان را به روي آنها اعمال نماييد.
درصورتي كه مي خواهيد به تعداد اين الگوها اضافه كنيد بر روي پيكان كوچك در بالا سمت راست كادر Styles كليك كرده و از منوي كشويي ظاهر شده گزينه Load Style Labrary را انتخاب كنيد و از پنجره ظاهر شده مجموعه الگو هاي مورد نظرتان را انتخاب كنيد تا به مجموعه الگوهاي پنجره اضافه گردد.
دوران دادن متن عنوان بندي
اگر مي خواهيد به عنوان بندي خود كمي دوران دهيد براي اين كار كافي است (بعد از تايپ متن موردنظرتان) به روي ابزار دوران (Rotation)  در جعبه  ابزار كليك كرده و متن را به صورت دلخواه دوران دهيد.
پيروي كردن متن عنوان بندي از مسير
شما مي توانيد متن عنوان را اعوجاج داده و به صورت دلخواه پيچ و تاپ دهيد براي اين منظور:
۱ - در پنجره Adobe Title Designer، از جعبه ابزار، ابزار Path Type را انتخاب نموده و يك مسير را به صورت دلخواه در روي كادر مربوطه رسم نمائيد.
مسير ترسيمي شما مي تواند ساده و يا پيچيده باشد،  ترسيم مسير با چند كليك پي درپي به سادگي امكان پذير است.
۲ - بعد از اينكه مسير موردنظرتان را ترسيم نموديد. ابزار متن (Type)  را از جعبه ابزار انتخاب نموده و به روي مسير ترسيم كليك كنيد تا علامت درج در روي مسير ظاهر گردد.
حالا كافي است متن موردنظرتان را تايپ كنيد، متن تايپي شما در اين حالت از جهت مسير پيروي مي نمايد.
متحرك سازي متن عنوان
براي جذاب نمودن عنوان شما به سادگي مي توانيد آنرا به صورت متحرك درآوريد، متحرك بودن عنوان متن تاثير بسزائي در جذابيت آن دارد براي اين منظور:
۱ - پنجره Adobe Title Designer را باز نمائيد.
۲- در بالاي پنجره، از منوي كشويي Title Type گزينه Roll يا Crawl را انتخاب كنيد.گزينه Roll متن عنوان را از پايين به سمت بالا حركت مي دهد و Crawl متن عنوان را از راست به چپ حركت مي دهد.
۳ - متن موردنظرتان را تايپ نمائيد، اندازه و محل قرارگيري را باتوجه به انتخاب Crawl و Roll تنظيم كنيد.
۴ - از منوي Title در منوي اصلي برنامه پريمير، گزينه Roll / Crawl Option را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
درصورتي كه مي خواهيد حركت عنوان بندي از بيرون از صفحه شروع گردد گزينه Start Off Screen را انتخاب كرده و درصورتي كه مي خواهيد حركت در بيرون از صفحه به پايان برسد گزينه End Off Screen را انتخاب كنيد.
۵ - درصورتي كه مي خواهيد متن قبل از حركت مدتي ثابت بماند زمان موردنظرتان (براي ثابت ماندن) را در كادر Preroll وارد كنيد.
زمان واردشده در اين قسمت برحسب فريم اندازه گيري مي شود و مثلا اگر شما ۵ را وارد كنيد عنوان بندي۵ فريم ثابت مي ماند و بعد حركت خود را آغاز مي كند.
نكته :درصورتي كه شما در كادر محاوره اي ظاهر شده گزينه Start Off Screen را انتخاب كرده باشيد، گزينه Preroll غيرفعال خواهد بود.
۶ - درصورتي كه مي خواهيد متن عنوان بندي، حركت خود را از بيرون شروع كنيد و در داخل صفحه متوقف شود مدت زمان توقف را در كادر Postroll وارد كنيد، زمان اين توقف نيز برحسب فريم اندازه گيري مي شود.
نكته: درصورتي كه شما در كادر محاوره اي ظاهرشده گزينه End Off Screen  را انتخاب كرده باشيد كادر Postroll غيرفعال است.
۷ - اگر مي خواهيد سرعت حركت عنوان بندي كم كم زياد گردد زمان آن را برحسب فريم در قسمت Ease-in و درصورتي كه مي خواهيد سرعت عنوان بندي كم كم كاهش يافته و متوقف گردد، زمان مربوطه را در كادر Ease-out وارد كنيد.

آموزش
خبر
گزارش
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   چاپ صفحه   |