سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۱ - Dec 2, 2003
پيش بيني سازمان هوا شناسي :
تهران ۳ درجه سردتر مي شود
002076.jpg
سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: نقشه هاي پيش يابي حاكي از استقرار زبانه پرفشار سيبري بر روي نيمه شمالي كشور است كه در ۴ روز آينده با تقويت و نفوذ سامانه كم فشار جنوبي به تدريج تضعيف خواهد شد.به گزارش ايسنا، در لايه مياني جو با عبور امواج ناپايدار از كشور طي ۴روز آينده، جوي همراه با بارش برف و يا باران و وزش باد در مناطق شمالي و در نواحي جنوبي با بارش باران و رعد و برق و وزش باد انتظار مي رود.
بر اين اساس طي ۲۴ ساعت امروز هواي استانهاي آذربايجان غربي و شرقي، زنجان و كردستان نيمه ابري تا ابري با بارندگي و يا باران و وزش باد و مه آلود، هواي استانهاي گيلان، مازندران، گلستان و اردبيل نيمه ابري تا ابري با بارندگي و مه آلود و وزش باد و هواي استانهاي خوزستان، بوشهر، فارس، كهگيلويه و بويراحمد و چهار محال و بختياري ابري با بارندگي شديد و وزش باد خواهد بود.
طي مدت ياد شده هواي استانهاي سمنان و خراسان نيمه ابري تا ابري با بارش برف يا باران و مه آلود، هواي استانهاي يزد، كرمان و سيستان و بلوچستان قسمتي تا نيمه ابري از اواخر وقت نيمه ابري تا ابري با بارندگي پراكنده و وزش باد و هواي استان هرمزگان و جزاير تنب بزرگ و كوچك، كيش، قشم، لاوان، سيري و ابوموسي قسمتي ابري در بعضي از ساعات با افزايش ابر و بارندگي پراكنده و وزش باد و در جزاير با مه صبحگاهي خواهد بود.
سازمان هواشناسي كشور هواي استانهاي كرمانشاه، ايلام، لرستان، مركزي، همدان، تهران، قم، قزوين و اصفهان را نيمه ابري تا ابري با بارندگي و در بعدازظهر با وزش باد پيش بيني كرد كه حداكثر دماي تهران در اين روز با ۳ درجه كاهش به ۸ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.

هشدار سازمان حفاظت  محيط زيست :
زباله هاي بيمارستاني را به كالاهاي مصرفي تبديل مي كنند
گروه شهري: سازمان حفاظت  محيط زيست  استان  تهران ، نسبت  به  دلالان  زباله هاي  بيمارستاني  هشدارداد واعلام كرد: برخي افراد سودجو زباله هاي پزشكي  را در سطح  شهر مورد استفاده قرار مي دهند.«ايرج  فرشاد» معاون  حفاظت  محيط زيست  استان  تهران ، ديروز در گفت  وگو با ايرنا هشدارداد: زباله هاي  عفوني  خطرناك ترين نوع  زباله هستند كه  بايد از دسترس  مردم  دور نگاه  داشته  شوند.
وي  اظهارداشت : پلاستيك هايي  كه  در بيمارستان ها استفاده  مي شوند، مرغوب و خوشرنگ  هستند،بنابر اين  برخي  افراد سود جو از اين  پلاستيك ها در مواردمختلف  استفاده  مي كنند.
به گفته  وي ، اين  پلاستيك ها از لحاظ آلودگي  شيميايي  بسيار خطرناك  هستندو نبايد در دسترس  و استفاده  مردم  قرار گيرند.معاون  محيط زيست  استان  تهران  گفت : امكان  برداشتن  اين  گونه  پلاستيك هاي آلوده  و زباله هاي  بيمارستاني  كه از ظاهر خوبي  برخوردارند، درمحل  دفن  زباله ها وجود ندارد.
به  گفته  وي ، برخي  ازدلالان  زباله هاي  بيمارستاني  به راحتي  اين گونه  زباله هارا در سطل هاي  زباله  بيمارستان ها جدا كرده  و مورد استفاده  قرار مي دهند.
وي  تأكيدكرد: بيمارستان ها بايد با نظارت  بيشتر و تعبيه  سطل هاي  زباله در اماكن  خاص  و دور از دسترس  همگان ، زمينه  سوء استفاده  از زباله هاي بيمارستاني  را غير ممكن  سازند.
وي  بر تفكيك  زباله هاي  بيمارستاني  و پزشكي  از مبدأ تأكيد كرد و گفت : بايك  مديريت  ساده  اما دقيق  و منظم  مي توان  به  راحتي  زباله هاي  پزشكي  را درمبدأ تفكيك  و جداگانه  حمل  كرد.به  گفته  فرشاد، بيمارستان ها از لحاظ قانوني  حق  ندارند كه  زباله هاي عفوني  و خانگي  خود را مخلوط كرده ، بلكه  بايد در دوظرف  جداگانه  و غيرهمرنگ تفكيك  كنند.

رزمايش «ميثاق با ولايت» برگزار شد
گروه شهري: رزمايش  بزرگ  ميثاق  با ولايت  بسيجيان  جنوب  شرق  تهران  ديروز در محل  شهرداري  منطقه  ۱۵ تهران  برگزار شد.
در اين  رزمايش  شهردار منطقه  ۱۵ با تأكيد بر حاكميت  تفكر بسيجي  در شهرداري تهران ، اين  امر را ناشي  از تحولات  مثبت  چند ماه  گذشته  در اين  نهاد دانست .سيد«محمود نصري » بسيج  ادارات  را بازوي  توانمند خدمت رساني  به  مردم  عنوان و تصريح  كرد: از ابتداي  فعاليت  كادر جديد شهرداري  تفكر و عمل  بسيجي  درخدمت رساني  به  مردم  نهادينه  شده  و تاثير بسزايي  را در افزايش  رضايت مندي مردم  از شهرداري  داشته  است .

مدير كل  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  :
ستاد برف روبي در شهرداري تهران تشكيل شد
گروه شهري: با توجه  به  سرد شدن  هوا و در آستانه  فصل  زمستان ، ستاد برف  روبي  درمناطق  ۲۱ گانه  شهرداري  تهران  تشكيل  شد.
مدير كل  خدمات  شهري  شهرداري  تهران  در اين باره  گفت : با توجه  به  اتخاذتدابير و اجراي  تمهيدات  لازم  پيش  بيني  مي شود، مديريت  شهرداري  با آمادگي كامل  به  استقبال  بارشهاي  جوي  به  عنوان  نشانه اي  از بركت  و رحمت  الهي  براي مردم  برود.
مهندس  «حسن  كاظم  پوردهكردي » افزود: ستادهاي  برف  روبي  در تمام  مناطق  با تأكيد بر مناطق  برف گير تهران  نسبت  به  برف  روبي  و شن  پاشي  معابر به  منظور جلوگيري  از يخبندان بزرگراه ها و خسارت  جاني  و مالي  احتمالي  ناشي  از بارشهاي  سنگين  و شرايط نامساعد جوي  اقدام  خواهند كرد.
وي  با تأكيد بر ضرورت  بسيج  نيروها و استفاده  از امكانات  و تجهيزات  سخت افزاري  و نرم افزاري  بالفعل  و بالقوه  منطقه ، خاطرنشان  كرد:سال  گذشته  اولين برف  تهران  را در بهمن  ماه  شاهد بوديم ، درحالي  كه  امسال  اولين  برف  در شمال تهران  دو ماه  زودتر يعني  هشتم  آذر ماه  باريد.

عضو شوراي شهر تهران:
نقش شوراياري ها در تصميم گيري و نظارت افزايش مي يابد
گروه شهري : گردهمايي اعضاي شوراياري هاي محله هاي منطقه ۲۰ ديروز با حضور اعضاي شوراي شهر و مسوولين ستاد هماهنگي و اجرايي شوراياري ها در پارك شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين مراسم، شوراياران ۱۲ محله اين منطقه هريك به تفصيل مشكلات و معضلات محله هاي خود را مطرح كردند و براي رفع آنها خواستار كمك و مساعدت شوراي شهر و شهرداري شدند.
رسول خادم، عضو شوراي شهر و رئيس ستاد هماهنگي و اجرايي شوراياري ها يكي از برنامه هاي شوراي شهر را فعال كردن شوراياري هاي محلي و گسترش نقش مشاركت مردم در اداره شهر و تقويت نقش نظارتي مردم عنوان كرد و گفت: مادام كه نقش مردم را در امر نظارت جدي نگيريم و به آنها اعتماد نكنيم، مشكلات حل نخواهد شد.وي شوراياري ها را جايگزيني مناسب براي شوراهاي محلي دانست و گفت: بايد تلاش كرد كه كار مردم به خود مردم واگذار شود.
خادم درعين حال افزود: شوراياري ها مانند خود شوراي شهر، نقش اجرايي ندارند بلكه وظيفه آنها شناسايي مشكلات محله و ارائه طرح و پيشنهاد جهت رفع مشكلات و معضلات مي باشد.
نسرين سلطان خواه عضو ستاد هماهنگي و اجرايي شوراياري ها نيز گفت: شوراي شهر در دوره جديد نگاهي كاملا مثبت به شوراياري ها دارد و تلاش مي كند فعاليت آنها را ساماندهي و تقويت كند.
وي از شوراياري ها به عنوان حلقه وصل بين مردم و دستگاه هاي اجرايي ياد كرد و هويت بخشي و معرفي شوراياري ها و ايجاد ارتباط قانونمند ميان آنها با شهرداري هاي مناطق را ازجمله برنامه هاي شوراي شهر دانست.
سلطان خواه افزود: در اين رابطه براساس تصويب طرحي، شهرداري هاي مناطق ملزم به ارائه محل كار به شوراياري ها مي باشند.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان ۴ منطقه تهران
گروه شهري: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز چهار شنبه (فردا) از ساعت ۳۰/۸ صبح باشهروندان مناطق ۲۲ و ۱۸ و ۱۵ و ۱۱ ديدار مي كنند.
مهندس خسرو دانشجو، دكتر نسرين سلطانخواه و منظر خير حبيب اللهي در منطقه ۲۲، مهندس حسن بيادي در منطقه۱۸، مهندس اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۱۵ و حبيب كاشاني و محمود خسروي وفا در منطقه ۱۱ با شهروندان ديدار خواهند داشت.
شهروندان مناطق يادشده مي توانند جهت ثبت نام و ديدار، به روابط عمومي شهرداري هاي مناطق مذكور مراجعه كنند.

مسير دو خط اتوبوسراني تغيير كرد
گروه شهري: شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در اطلاعيه اي اعلام كرد: از دهم آذر (ديروز) مسير دو خط ۳۸/۴ و ۳۹/۴ تغيير مي يابد.
به گزارش روابط عمومي اين شركت خط ۳۸/۴ با مسير رفت از پايانه جنوب، خيابان شوش، خيابان وحدت اسلامي، خيابان حافظ، خيابان طالقاني، ميدان وليعصر و ابتداي بلوار كشاورز مسير برگشت بدون تغيير و خط ۳۹/۴ با مسير برگشت از ميدان وليعصر، خيابان وليعصر، ميدان منيريه، خيابان معيري، چهارراه لشگر، خيابان كارگر، خيابان قزوين، ميدان شمشيري و بدون تغيير در مسير رفت مسافران اين مسيرها را جابه جا مي كنند.

توضيح درباره يك گزارش
يكشنبه ۱۸ آبان ماه گذشته در صفحه ۲۲ همشهري گزارشي با عنوان «بازگشت افغان ها به مدارس تهران»چاپ شدكه سركنسول افغانستان در مشهد با ارسال نمابري به دفتر روزنامه برخي از موارد مندرج در اين گزارش، از جمله آنچه را كه به نقل از ايشان ذكر شده، تكذيب كرده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با آيات عظام در قم
گروه شهري: تني چند از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به همراه شهردار تهران و معاونان وي با علما و آيات عظام، مكارم شيرازي، نوري همداني، جوادي آملي و مصباح يزدي در قم ديدار كردند.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين ديدارها ضمن ارائه گزارشي از فعاليت ها و عملكرد شورا و شهرداري تهران گفت: اين شورا با تلاش ايثارگرانه و بسيجي گونه سعي در تسهيل امور مردم دارد. هدف اصلي شوراي اسلامي شهر تهران و شهرداري كاستن از تشريفات اداري و خدمت رساني خالصانه به مردم است.
براساس اين گزارش، آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در اين ديدار به اعضا و شهردار تهران توصيه كرد در همين مسير بي طرف حركت كنيد چرا كه رمز موفقيت شما و رضايت شهروندان در اين راه است.
در ادامه اين ديدار، آيت الله العظمي نوري همداني نيز ضمن تأكيد بر خدمت رساني به مردم خطاب به اعضاي شورا و شهردار تهران گفت: جامعه و شهروندان به شما اعتماد كرده اند. بنابراين براي خدمت رساني به آنها بايد هميشه حاضر باشيد. كساني كه شغل حساسي دارند بايد در دسترس مردم باشند.آيت الله جوادي آملي هم رمز موفقيت را صداقت با مردم در كارها اعلام كرد و افزود: حقوق شهروندان را رعايت كنيد، مسائل اسلامي را در ساخت و ساز و ارائه خدمات به مردم به كار گيريد.آيت الله مصباح يزدي نيز گفت: اميدوارم روحيه همدلي، همفكري و همكاري بين تمامي ارگان ها و مسئولان مثل آنچه بين شما وجود دارد برقرار شود.

گسترش فضاهاي ورزشي از سياست هاي كلان شهرداري تهران است
گروه شهري: معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: گسترش فضاهاي ورزشي از سياست هاي كلان شهرداري تهران است.
رحيم مشايي با بيان اين مطلب افزود: توسعه اينگونه فضاها مقوله اي است كه بايد بر روي آن سرمايه گذاري كرد چرا كه هزينه كردن در اين بخش از نظر كاركردهاي مستقيم و غيرمستقيم با اهميت است.
وي تصريح كرد: از آنجايي كه ورزش از مسايل مهم اجتماعي محسوب مي شود اين معاونت با هدف پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به شكل سالم، ايجاد شادابي و نشاط روحي، ارتقاي ارتباطات اجتماعي و تربيتي اين قشر خاص جامعه در مناطق مختلف شهرداري تهران اقدام به برگزاري مسابقات فوتبال جام رمضان كرد.وي گفت: گسترش فضاهاي ورزشي در مناطق در دست بررسي و اقدام است كه به زودي آغاز خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |