چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۴۲ - Dec 3, 2003
طرح بازنگري در معماري مدارس براساس اقليم هاي مختلف اجرا مي شود
گروه علمي فرهنگي: طرح بازنگري در معماري مدارس كشور براساس اقليم هاي مختلف، با هدف ايجاد نشاط در آموزشگاه ها اجرا مي شود.
كريم رشيدي پور، معاون فني و اجرايي سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با اعلام اين مطلب در گفت وگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي، گفت: با اجراي اين طرح مدارس از معماري متنوعي برخوردار مي شوند.
رشيدي پور اظهار داشت: تهيه و اجراي طرح جامع ساماندهي فضاهاي آموزشي به منظور تعيين اولويت هاي ساخت فضاي آموزشي و تعيين ضوابط و معيارهاي فني ساخت فضاهاي آموزشي با مشاركت سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي ساماندهي به مدارس كشور اجرا مي شود.
رشيدي پور، اجراي طرح استانداردسازي مدارس و حذف تدريجي مدارس غيراستاندارد، اجراي طرح بهينه سازي مصرف سوخت در مناطق سردسير، پياده سازي اتوماسيون اداري، گسترش ضابطه مند مشاركت هاي مردمي و نهادها و طراحي فضاهاي ورزشي براي مدارس جديد و دخترانه را از ديگر طرح هاي در حال اجراي اين سازمان ذكر كرد.

معاون وزير آموزش و پرورش:
نظام ارزشيابي تحصيلي موجود راه به جايي نمي برد
گروه علمي فرهنگي: نظام ارزشيابي تحصيلي فعلي راه به جايي نمي برد و آسيبهاي آن، نظام تعليم و تربيت كشور را به عقب خواهد راند.مختار موسوي معاون آموزش عمومي و امور تربيتي وزارت آموزش و پرورش طي سخناني با بيان اين مطلب افزود: رقابتي كردن و رقابتي شدن شديد تعليم و تربيت، دانش  آموزان را به صورت فردي بار مي آورد و از كارهاي گروهي دور مي كند و اين موضوع، رفتار كل جامعه را تحت تاثير قرار داده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي موسوي با تاكيد بر سياست آموزش و پرورش در ايجاد تغيير و تحول در اين وزارتخانه گفت: تلفيق آموزش و پرورش، يك ضرورت اجتناب ناپذير است.موسوي گفت: در ارزشيابي جديد توجه معلمان، برنامه ريزان و مديران به نگرش، مهارت، رفتار و عملكرد دانش آموزان معطوف خواهد شد و رشد تربيتي و مهارتي او هماهنگ مي شود.
در اين همايش محمد كاظم سليمي زاده دبير هيات علمي اين همايش نيز گفت: در ارزشيابي كنوني رقابت ناسالم و مخرب وجود دارد و اين رقابت به منزله مانع بزرگي در مقابل آموزش صحيح است.

«مدارس اوليا» در كشور راه اندازي مي شود
گروه علمي و فرهنگي: مدير آموزش، تحقيقات و تاليفات سازمان مركزي انجمن اوليا و مربيان گفت: به منظور ارايه آموزش هاي تخصصي به والدين،  «مدارس اوليا» در كشور داير مي شود.
«كيومرث امجديان» مدير آموزش تحقيقات سازمان انجمن اوليا و مربيان در گفت وگويي با خبرگزاري جمهوري اسلامي با اعلام اين خبر گفت: طراحي «مدارس اوليا» سال آينده انجام مي شود و مي توان اين مدارس را در هر منطقه كشور به تناسب تعداد جمعيت دانش آموزي براي اوليا ايجاد كرد.وي افزود: اين مدارس ممكن است در فضاي مدرسه، اداره و يا فضاهايي كه امكان ايجاد مدرسه وجود داشته باشد، داير شوند.
مدير آموزش تحقيقات و تاليفات انجمن اوليا و مربيان اظهارداشت: در اين مدارس به اوليا انواع آموزش هاي تخصصي ازجمله آموزش حقوق تقابل اعضاي خانواده نسبت به يكديگر، نحوه ارتباط بين دختر و پسر و ساير آموزش هاي تخصصي و موردنياز خانواده ها ارايه مي شود.

با حضور ۳۴ نشريه در تهران برگزار مي شود:
ششمين جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان
002128.jpg
گروه علمي و فرهنگي: ششمين جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان با حضور ۳۴ نشريه از ۱۶ تا ۲۳ آذرماه در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران برگزار مي شود.
جعفر ابراهيمي، دبير جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان، هدف از برگزاري اين جشنواره را شناخت وضعيت كمي و كيفي انتشار مطبوعات كودك و نوجوان و نمايان شدن چشم انداز اين مطبوعات براي محققان، كارشناسان، مربيان، اولياي تربيتي و مخاطبان عنوان كرد.وي گفت: به منظور ترغيب و تشويق عمومي جامعه به مطالعه مطبوعات، برنامه هاي جنبي همچون آموزش شعر، داستان، گزارش، گفت وگو، خبر، مقاله، نقاشي و خو شنويسي و همچنين پخش فيلم، اجراي نمايش، قصه گويي و... براي بازديدكنندگان نمايشگاه مطبوعات كودك و نوجوان درنظر گرفته شده است.
جعفر ابراهيمي با اشاره به معرفي آثار برگزيده مطبوعات كودك و نوجوان افزود: جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان در ۱۳ رشته شامل شعر، داستان ،تاليف، بازنويسي از متون كهن، شعر مخاطب، داستان مخاطب، گفت وگو و گزارش، ترجمه داستان، مقالات علمي، مقالات ادبي و هنري، تصويرگري، سرمقاله و يادداشت، مقاله آموزشي و بازآفريني مطالب ديني و طنز مطالبي را كه دو سال گذشته در اين نشريات منتشر شده مورد ارزيابي قرار مي دهد.همچنين در اين جشنواره از مصطفي رحماندوست به عنوان شاعر كودك و نوجوان تجليل خواهد شد.
بنا بر اين گزارش، جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان از ۱۶ تا ۲۲ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ براي بازديد دانش آموزان و عموم در مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري واقع در خيابان حجاب برپا خواهد بود.

رشته هاي جديد در دانشگاه هاي ايران
گروه علمي و فرهنگي: براساس آخرين مصوبات شوراي گسترش آموزش عالي، ايجاد دوره كارشناسي ارشد بازاريابي و تجارت الكترونيك را به صورت يك  بار پذيرش دانشجو توسط دانشگاه ترتيب مدرس تصويب كرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اين مقطع ايجاد رشته سيستم هاي انرژي در دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي به صورت قطعي و رشته مهندسي عمران - گرايش خاك و پي در دانشگاه تربيت معلم و رشته فقه و حقوق اسلامي در دانشگاه تهران (مجتمع آموزش عالي قم) به صورت يكبار پذيرش دانشجو از ديگر مصوبات شورا بود.
در دوره دكتري شورا با ايجاد رشته هاي مهندسي برق - كنترل در دانشگاه صنعتي شاهرود و فلسفه در موسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران به صورت يكبار پذيرش دانشجو موافقت نمود و در مقطع كارشناسي شورا ايجاد رشته علوم كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف، زبان و ادبيات انگليسي (به صورت نيمه حضوري) دانشگاه ولي عصر رفسنجان، تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه تربيت معلم آذربايجان و علوم تربيتي - مديريت برنامه ريزي آموزشي و باستان شناسي واحدهاي بندرعباس و همدان دانشگاه  آزاد اسلامي را به صورت قطعي تصويب كرد.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |