يكشنبه ۲۸ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۸۶
در حاشيه خبرها
انشعاب گاز طبيعي آرزوي ۱۶ ميليون ايراني
مدير برنامه ريزي تلفيقي شركت ملي گاز اعلا م كرده است كه ۴۰ ميليون نفر در قالب ۸ ميليون و ۹۹۸ هزار خانوار تحت پوشش گاز طبيعي قرار دارند كه تا پايان سال آينده اين رقم به ۷/۹ ميليون خانوار افزايش خواهد يافت.
گرچه طي سال هاي اخير تلا ش بسياري براي ارائه انشعاب گاز طبيعي به خانواده هاي ايراني صورت گرفته اما هنوز بسياري از مردم از اين خدمات بي بهره اند و مجبورند با دردسرهاي استفاده از كپسول هاي گاز مايع دست و پنجه نرم كنند. كپسول هايي كه به استناد نظر كارشناسان به بمب هاي خاموش شبيه است. تعداد اين بمب ها ۲۰ ميليون عدد برآورد مي شود كه به دليل فرسودگي، سلا مت بسياري از خانواده ها را تهديد مي كند. جدا از اين به دليل مشكلا ت و كمبودها بسياري از مردم در موعد مقرر نمي توانند سوخت مورد نياز خود را تامين كنند.
در ستون صداي مصرف كننده بازارچه بي اغراق روزانه پنج، شش تماس در همين رابطه برقرار مي شود و مردم با لحني گلا يهآميز خواهش مي كنند مشكلا ت مربوط به توزيع گاز مايع يا لوله كشي گاز طبيعي حل شود.
از طرف ديگر مشكل جديدي اين روزها نمايان شده است و آن كمبود فشار گاز طبيعي در شبكه است، به طوري كه گاه در فصل سرما فشار گاز به حدي پايين ميآيد كه اغلب وسائل گازسوز كار نمي كنند. صاحبنظران مي گويند همه چيز قابل محاسبه است و مي توان دقيقا پيش بيني كرد كه در فصل سرما چقدر گاز طبيعي مورد نياز است. با اين حال شايد خوشايند نباشد در كشوري كه دومين منابع گاز طبيعي جهان را در اختيار دارد بسياري از مردم براي استفاده از اين سوخت پرطرفدار و مناسب دچار مشكل شوند.

هنوز تكليف نمايشگاه فروش بهاره مشخص نشده است
با وجود آنكه كمتر از يك ماه به رونق خريدهاي بهاره باقي مانده، هنوز تصميم قطعي در مورد نمايشگاه فروش بهاره گرفته نشده است.
وزير بازرگاني اعلا م كرده به دليل بروز مشكلا ت ترافيكي براساس توافق صورت گرفته نمايشگاه فروش بهاره در مجموعه نمايشگاه هاي تهران برگزار نخواهد شد.
شريعتمداري تصريح كرده است كه نمايشگاه در چهار منطقه ديگر برگزار خواهد شد. بر اساس تحقيقات صورت گرفته ۲ ميليون نفر از اين نمايشگاه در سال هاي گذشته خريد مي كرده اند.
تخفيف ۲۵ درصدي، تنوع قابل توجه و نظارت شديد سازمان هاي مربوطه موجب جذابيت اين نمايشگاه شده است. اين در حالي است كه فروشگاههاي سطح شهر به شدت از برگزاري اين نمايشگاه ناراضي هستند.
اين فروشندگان مي گويند در حالي كه يك سال براي فروش بالا  و سود قابل توجه در چنين ماهي (اسفندماه) نقشه كشيده اند برگزاري اين نمايشگاه كار و كاسبي آنها را كساد مي كند.
حقيقت اين است كه رقابت شديد فروشندگان سطح شهر با اين نمايشگاه هر ساله موجب كاهش نسبي برخي قيمت ها يا جلوگيري از افزايش قيمت ها مي شود. كارشناسان معتقدند بر هم زدن تمركز اين نمايشگاه موجب كاهش جامعيت آن و ايجاد سفرهاي اضافي براي مراجعان خريدار به نمايشگاه بعدي مي شود. در همين حال عده اي نيز معتقدند برگزاري نمايشگاه فروش بهاره به صورت متمركز در هر نقطه از تهران موجب از بين رفتن آسايش مردم آن منطقه و تلف شدن وقت خريداران مي شود. ضمن اين كه بايد امكان فني حمل و نقل كالا  و مسافر نيز در منطقه مذكور وجود داشته باشد.
يكي از دلا يل احساس نياز به اين نمايشگاه عدم جامعيت و تنوع فروشگاه هاي زنجيره اي عنوان شده است.
اين گونه فروشگاه ها در صورت رشد مي توانند جايگزين نمايشگاه فروش بهاره و پاييزه شوند.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه رايانه
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه رايانه  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |