شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۹۹ - Jan 31, 2004
پيش در آمد بازي با مالزي
تيم اميدايران در سنگاپور به ميدان مي رود
001788.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال اميد ايران امروز در يك بازي تداركاتي به مصاف تيم سنگاپور مي رود. بازي با سنگاپور در حقيقت پيش زمينه بازي با مالزي در چارچوب اولين بازي ايران در مرحله نهايي رقابت هاي فوتبال انتخابي بازيهاي المپيك آتن در قاره آسيا خواهد بود. آخرين باري كه دو تيم ايران و مالزي در يك مسابقه رسمي با هم روبرو شدند، به بازيهاي آسيايي ۱۹۹۰ پكن برمي گردد كه تيم ملي ايران با سه گل از سد حريف خود گذشت.
همگروهي تيم ايران با تيم هاي پرقدرت كره جنوبي، چين و تيم متوسط مالزي موجب شد تا مسئولان فوتبال ايران قبل از رويارويي رسمي با اين تيم ها،چندين بازي تداركاتي را با حريفاني كه از لحاظ سبك بازي به فوتبال اين كشورها شباهت دارند، در دستور كار خود قرار دهند. سنگاپور براي آمادگي بازي با مالزي و ژاپن هم در هفته هاي بعد براي آمادگي بازي با كره و چين انتخاب شده است.
اين دورنگري را پس از تجارب تلخ تيم هاي دوره هاي گذشته كه در عين استحقاق و شايستگي چوب اختلاف سليقه را خوردند و از راهيابي به جمع تيم هاي صعودكرده به المپيك بازماندند به فال نيك مي گيريم و معتقديم كه نفرات كنوني تيم اميد ايران در يكي از بهترين مقاطع فوتبال ما قادرند كه خود را به دروازه هاي المپيك آتن برسانند. حيف است كه با ايجاد درگيري و محيط پرتنش در همكاري باشگاه ها با مربيان تيم اميد و يا بالعكس روحيه حساس و شكننده بازيكنان را متوجه حاشيه سازيم. مبادا سرنوشت اين تيم را با تيم هاي دوره هاي گذشته گره بزنيم و با دستان خود زمينه هاي عدم صعود فوتبال خود را به مهم ترين رويداد ورزشي جهان فراهم آوريم كه بدون ترديد آيندگان هرگز ما را نخواهند بخشيد. خوشبختانه تيم كنوني از پتانسيل بالايي برخوردار است. تيمي كه اكثر نفراتش جدا از حضور در بازيهاي آسيايي بوسان و آشنايي كامل با رقباي اصلي ما هم اكنون ستونهاي اصلي تيم هاي باشگاهي ما را تشكيل مي دهند.
اين درست كه در دوره هاي قبل هم تيم هاي اميد ما كم و بيش از چنين شرايطي برخوردار بودند ولي تيم فعلي در بسياري از جهات به تيم هاي گذشته رجحان دارد.
بايد با وساطت مسئولان درجه اول ورزش مانع از گسستگي انسجام تيم كنوني شويم و با پادرمياني بزرگترهاي فوتبال و ورزش دوباره بازيكنان كنارمانده اعزامي به سنگاپور همچون نصرتي و برهاني را به جمع ساير بازيكنان ملحق كنيم. فوتبال ما در محيط آرام و بدون تنش قادر خواهد بود از جبهه هاي سختي كه برايش در راه بازيهاي المپيك، جام جهاني و ملت هاي آسيا گشوده شده است با موفقيت عبور كند.

همايش دوي همگاني فجر
پنجاه هزار نفر ديروز در تهران دويدند
همايش  دو همگاني  فجر، صبح  ديروز با حضور بيش  از ۵۰ هزار نفر در تهران برگزار شد.
در اين  همايش  كه  با حضور مسئولان  سازمان  تربيت  بدني ، نيروي  انتظامي ،آموزش  و پرورش  و شهرداري  تهران  بزرگ  همراه  بود، دوندگان  فاصله  ميدان  آزادي  تا ورزشگاه  يكصد هزار نفري  آزادي  تهران  را دويدند.
به گزارش ايرنا، رئيس  سازمان  تربيت  بدني ، در سخناني  با گراميداشت  بيست  و پنجمين  سالگردپيروزي  انقلاب  اسلامي ، بر لزوم  برگزاري  همايش هاي  مختلف  ورزشي  براي  زنده نگه  داشتن  اين  ايام  تأكيد كرد.
«محسن  مهر عليزاده» افزود: براي  برگزاري  اين  همايش  با همكاري  جمعي  ازانديشمندان  و كارشناسان  ورزشي ، به  اين  نتيجه  رسيديم  كه  براي  ياد آوري روزهاي  پرشور انقلاب  اسلامي ، شور و نشاط مهم ترين  شرط لازمه  است .
وي  استقبال  مردم  از همايش  بزرگ  دو همگاني  در كشور را به  عنوان  نقطه  عطفي  براي  برگزاري  جشن  با شكوه  ربع  قرن  انقلاب  اسلامي  ياد و تصريح كرد: اميدواريم حضور پرشور مردم  در اين  همايش ، همواره  در مناسبت هاي  مختلف  انقلاب  اسلامي ادامه  داشته  باشد.
شركت كنندگان  در اين  همايش  از ساعت  هفت  و ۳۰ دقيقه  صبح  ديروز از ورزشگاه هاي  مختلف  تهران  به  ميدان  آزادي  آمده  و از ساعت  ۹ صبح  رقابت  خود را دردو همگاني  فجر آغاز كردند.
براساس  اعلام  مسئولان  سازمان  تربيت بدني ، يك  هزار دوچرخه  كوهستان  و يك هزارگرمكن  ورزشي  به  قيد قرعه  به  شركت كنندگان  در اين  همايش  اهدا  شد.
جوايز نفرات  اول  تا دهم  اين  همايش  همزمان  با روز عيد سعيد غدير خم  درمراسمي  به  آنها اهدا خواهد شد.

صباباطري فاتح مهم ترين بازي ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: در هفته هفتم از دور برگشت ليگ برتر بسكتبال ايران در مهم ترين بازي هفته صباباطري فاتح پيكار با پيكان شد. نزديك ترين تعقيب كننده صدرنشين در مصاف با تيم بلندقامت پيكان با موفقيت در جدال هاي فيزيكي و پرتاب هاي سه امتيازي به يك برد ارزشمند رسيد.صنام صدرنشين رقابت ها با خوش اقبالي از باخت دوم فصل گريخت. اين تيم در تهران در پيكاري دشوار و نزديك با يك امتياز اختلاف از سد پگاه شيراز گذشت.
نتايج بازيهاي انجام شده
صنام تهران ۷۷ - پگاه شيراز ۷۶
شهرداري ۸۹ - نگارسنگ شهركرد ۶۹
صباباطري ۸۰ - پيكان ۷۰
راه آ هن تهران ۶۶ - پتروشيمي ۶۰
ذوب آهن ۷۰ - قائم الرضا ۵۸

اصلي ترين نياز هاي پشتوانه هاي كشتي
گروه ورزشي: ۱۰۵ كشتي گير جوان از سراسر كشور در مبارزاتي دوروزه درتهران با خصوصيات ويژه و خاص خود تبلور استعدادها و توانايي هاي تازه اي را رقم زدند و نشان دادند چنانچه تجهيزات و وسايل كامل همراه با آموزشي صحيح و معقول برايشان فراهم شود مي توان در آينده اي نه چندان دور به اعتلاي جايگاه واقعي ورزش كشتي در كشور بسيار اميدوار شد.در همين مسابقه هاي انتخابي كشتي آزاد جوانان كه براي اولين بار با حسن تدبر متوليان اين رده سني با كيفيتي معقول و استاندارد برگزار شد باز هم اين نكته به چشم آمد كه در كشتي جوانان افزون بر بكارگيري ابزارهاي تقويتي و تشويقي، حمايت هاي مادي و معنوي اصلي ترين نياز است و تنها با تلاش و جديت متوليان متعهد و دلسوز نمي توان به موفقيت ها و پيروزي هاي چشمگير و پايدار دست يافت.
بطور منطقي باور اصلي در حال حاضر براين واقعيت منطبق است كه در رده سني جوانان كشتي داراي رشد كمي معقولي است، در حالي كه از نظر كيفي نگراني هاي قابل لمسي دارد كه در فاصله ۵ ماهه تا شروع مسابقه هاي آسيايي در آلماتي قزاقستان بايستي با تحرك، تلاش و جديت بيشتر روند اميدوار كننده اي را براي آن فراهم ساخت.اصولاً ورزش قهرماني با توجه به آثاري كه از خود باقي مي گذارد، داراي خصوصياتي ويژه و خاص است كه در تمامي مراحل متاثر از برنامه ريزي و مديريت صحيح است، كه اين امر در رده جوانان نيازمند تحول، تحرك، همت و توانايي بيشتري است. نقاط قوت و ضعف كشتي گيران جوان ما شناخته شده است. بايستي آنها را مورد پيگيري و نظارت جدي تري قرار داد.

آغاز هندبال بين المللي دهه فجر در اراك
گروه ورزشي: رقابت هاي هندبال بين المللي دهه فجر از روز پنج شنبه با انجام دوبازي در شهر اراك آغاز شد. در نخستين روز اين بازيها هپكو اراك يكي از تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر ايران در مصاف با جمهوري آذربايجان به برتري ۴۲ بر ۲۵ رسيد. در بازي دوم برگزار شده تيم اميد ايران كه خود را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در دوحه قطر آماده مي كند، در پيكار با تيم جوانان ايران با نتيجه ۳۰ بر ۲۶ پيروز شد. اين مسابقات به مدت چهار روز در اراك ادامه خواهد داشت.

ليگ برتر واليبال
پگاه افتاد، پيكان در كورس قهرماني ماند
گروه ورزشي: در هفته ششم از دور برگشت ليگ برتر واليبال ايران برخورد پيكان و پگاه همه بازي هاي ديگر اين هفته را در غياب صنام صدرنشين تحت الشعاع خود قرارداده بود.
ديداري كه چهار هزار تماشاگر را به سالن استانداري شهر اروميه كشاند و درنهايت در پيكاري پر كش و قوس كه تيم ميزبان از گيم چهارم از تب و تاب افتاد،  پيكان توانست با كسب يك برد ارزشمند هم شكست بازي رفت را تلافي كند و هم در كورس قهرماني در كنار صنام باقي بماند. پگاه تا زماني حريف پيكان در ميدان بود كه محمودي را سرحال و كوبنده مي ديد، اما برعكس پيكان هرگز متكي به يك بازيكن نبود. بهبودي بازيساز پرتوان تيم ميهمان با به كارگيري همه بازيكنانش در حمله روي تور هرگز به دفاع بلند حريف فرصت سازماندهي نداد . پيكان روي تاكتيك سرويس، دفاع و دفاع داخل ميدان و درخشش ماكسيميليان، افشاردوست و معززي خواه همچنان در جلد تيم مدافع عنوان قهرماني اميدوار ماند.
در شيروان، برقي ها تن به هفتمين شكست خود دادند.اين درست كه تيم ميزبان قند چند هفته اي است كه با استفاده درست از سرمايه هايش به تيمي مطمئن مبدل شده، اما شكست سه بر صفر برق جاي تعمق بيشتر دارد. قند حيف كه دير تركيب اصلي خود را شناخت. در گنبد نئوپان يكبار ديگر در سايه حمايت هاي پرشور تماشاگرانش برد نهم خود را به دست آورد و تماشاگران اين تيم در روز بازي با دخانيات شكست هفته پيش را به فراموشي سپردند. پيروزي فولاد صبا بر سايپاي تهران هم ازجمله نتايج مهم اين هفته بود كه نشان از جاافتادن جوانان ديار زاينده رود در چرخه مسابقات ليگ برتر داشت. پاس كه در انديشه تكرار مقام سومي سال پيش خود است در مصاف با لوله سازي انتقام سختي از حريف گرفت و به تلافي باخت دور رفت اين تيم را در سه «ست» پياپي مغلوب ساخت.
نتايج بازي هاي انجام شده
* پاس تهران ۳ - لوله  سازي اهواز صفر
*سايپا تهران صفر - فولاد صبا اصفهان ۳
* پگاه اروميه يك - پيكان تهران ۳
* نئوپان گنبد ۳ - دخانيات تهران صفر
* قند شيروان ۳ - برق تهران صفر

۶ روز تا آغاز دووميداني داخل سالن آسيا
دبيركل كنفدراسيون واردتهران شد
001785.jpg
گروه ورزشي: در حالي كه تنها شش روز به آغاز نخستين دوره رقابت هاي دووميداني داخل سالن آسيا باقي مانده است، ديروز دبيركل كنفدراسيون آسيا وارد تهران شد.موريس نيكولاس در بدو ورود از سالن اختصاصي دووميداني آفتاب بازديد كرد. وي ضمن ستايش از ساخت چنين مجموعه  اي عظيم آن را مقدمه اي براي پيشرفت دووميداني در ايران خواند. دومين گروه نمايندگان كنفدراسيون دووميداني آسيا بعد ازظهر ديروز وارد تهران شدند،  ضمن آنكه گروه ۱۳نفره از نمايندگان زن كنفدراسيون به دليل تاخير در پرواز امروز به تهران مي رسند. براي برگزاري نخستين دوره مسابقات دووميداني داخل سالن آسيا در تهران جمعا ۲۵ نماينده در بخش هاي مختلف از سوي كنفدراسيون دووميداني آسيا در انجام اين رقابت ها مشاركت فعال خواهند داشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |