نامه
مشتري، ضامن بقا يا نابودي يك صنعت است
محمد هادي رضائي
احتراماً به استحضار مي رساند خودروي سمند مدل ۸۲ اينجانب پنج ماه پس از تحويل دچار آتش گرفتگي انژكتور شد و با داشتن كارت طلا يي و گارانتي سه ساله، تعمير آن در نمايندگي مجاز ايران خودرو ۳۰ روز به طول انجاميد. مسئولان مربوطه علت طولا ني شدن زمان تعمير را نداشتن قطعه اعلا م داشتند.
بر اساس تعهدات كارت طلا يي، شركت ايران خودرو موظف به تامين خودرو جايگزين در زمان تعميرات و يا پرداخت هزينه آن است. اما با گذشت ۵۴ روز از تسليم مدارك مربوطه، امداد خودرو از پرداخت هزينه خودروي جايگزين طفره مي رود. آنها ابتدا ۳۰% اين مدت و پس از مراجعه به بازرسي و روابط عمومي ايران خودرو و پيگيريهاي مكرر مجموعاً ۶۵% اين مبلغ را پرداختند و درباره علت سردواندن مشتري گفتند: قانون پرداخت هزينه خواب خودرو طرح اشتباهي بوده و ما موظفيم به هر طريق ممكن براي صرفه جويي بيت المال در پرداخت آن به مشتريان صرفه جويي كنيم، به همين علت حتي مقررات و دفترچه هاي جديد خدمات كارت طلا يي را تغيير داده ايم.
متاسفانه پافشاري مسئولان و وزارت صنايع در حمايت بيش از حد، خودرو سازان داخلي را به خود باوري كاذب رسانده و آنان با توجه نكردن به كيفيت توليد و خدمات پس از فروش و عدم اجراي تعهدات خود، زمينه عدم اقبال مشتريان را از خودروهاي داخلي فراهم آورده اند. به حدي كه انبار شركت هاي خودرو سازي مملو از خودرو شده و خريداري در كار نيست. لذا استدعا دارد بر اساس رسالت مطبوعاتي و رسانه اي كه بر عهده داريد به هر طريقي كه صلا ح مي دانيد با درج مطلب و ارائه گزارش، حقوق مشتري و نقش او در دوام يا ورشكستگي يك صنعت را به صنايع خودرو سازي يادآوري كنيد و در جلوگيري از تكرار موارد مشابه موثر واقع شويد.
|