پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۰۳ - Feb 5, 2004
يكنواخت سازي تابلو هاي ترافيكي
دستور العمل رسيدگي به مسايل شهروندان به مديران ابلاغ مي شود
گروه شهري: با تاكيد شهردار تهران، معاونان حمل و نقل و ترافيك و خدمات شهري شهرداري تهران موظف به يكنواخت سازي تابلوبندي ترافيكي تهران و افزايش علايم راهنمايي و رانندگي خيابانها براي رفت و آمد آسان شهروندان و شناسايي سريع مسيرها شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر احمدي نژاد در سخناني با اشاره به عدم يكنواختي تابلوهاي ترافيكي و راهنمايي خيابانها بر ايجاد فرم ثابت، يكسان و استاندارد تابلوها كه از كودكي تا كهنسالي براي شهروندان آشنا و داراي هويت باشد، تاكيد كرد.
شهردار تهران با اشاره به اينكه به دنبال هر مصوبه و بخشنامه  جديد، مشكلات و مسايل جديدي پيش مي آيد، افزود: با اتمام ديدارها از ۲۱ منطقه تهران اكثر مشكلات شهروندان كه بيشتر انباشته شده سالهاي گذشته بود حل و فصل شده و تجربيات ناشي از آنها نيز به صورت دستورالعمل به مديران ابلاغ خواهد شد.
احمدي نژاد افزود: با اين حال مشكلات شهري پويا بوده و خود را به اشكال جديد نشان مي دهد و مجموعه فعلي مديريت شهرداري تهران نيز تا آخرين روز حضور در اين سازمان ملاقاتهاي هفتگي با شهروندان را به اشكال مختلف ادامه خواهد داد. شهردار تهران تاكيد كرد: به خاطر بعد مسافتها در شهر تهران نمي توان بازديدهاي مردمي با مديران شهرداري را در يك مكان متمركز كرد و لازم است كه مديران ارشد شهرداري تهران به ديدار مردم در مناطق مختلف شهر بروند و به اين ترتيب هويت منطقه اي محلات نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

همزمان با دهه مبارك فجر:
۱۲۸ بوستان در تهران به بهره برداري مي رسد
002031.jpg
گروه شهري: ۱۲۸ بوستان محله اي همزمان با دهه مبارك فجر در تهران به بهره  برداري مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران ديروز در يك نشست خبري با اعلام اين مطلب گفت: در سال جاري ۲۰۳ بوستان محله اي در دست احداث بوده كه تعدادي از آنها طي چند ماه گذشته به بهره برداري رسيده است.
مهندس علي محمد مختاري افزود: در حال حاضر بيش از ۲۰ بوستان فرامنطقه اي نيز در دست احداث مي باشد كه براي آنها امكانات رفاهي و تفريحي كافي پيش بيني شده است.
وي گفت: امسال براي اولين بار شهرداري تهران مراحل اجرايي طرحي را آغاز كرده است كه در فاز اول آن ۱۰ هزار هكتار از دامنه هاي جنوبي البرز به توسعه فضاي سبز اختصاص مي يابد.
مختاري با اشاره به پايان يافتن جنگلكاري در بيش از ۶ هزار هكتار از اين زمين ها تا پايان امسال افزود: اين طرح با هدف افزايش سرانه فضاي سبز در تهران آغاز شده و در نظر است كه طي ۴ سال آينده در ۵۰ هكتار از دامنه جنوبي البرز جنگلكاري شود.
وي افزود: طرح ۲ هزار هكتاري فضاي سبز فرودگاه امام خميني(ره) كه همزمان با افتتاح اين فرودگاه آغاز شده، تا پايان ارديبهشت ماه سال آينده تكميل مي شود.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران، حجم جنگلكاري هاي امسال نسبت به سال پيش را ۳ برابر دانست و گفت: امسال علاوه بر توزيع رايگان يك ميليون درخت مثمر و غيرمثمر متناسب با شرايط آب و هوايي تهران در ۱۳۰ ناحيه شهري، يك ميليون نهال نيز در راستاي طرح توسعه جنگلكاري غرس خواهد شد.
مختاري همچنين گفت: ظرف ۲ ماه آينده طراحي مرحله دوم شبكه آب خام فضاي سبز تهران به اتمام خواهد رسيد و با اجراي اين طرح شهروندان مي توانند براي آبياري فضاي سبز منازل خود از آب خام استفاده كنند.
وي همچنين از احداث بوستان يادبود حضرت امام خميني خبر داد و گفت: اين بوستان به مناسبت بيست وپنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مساحت ۱۲ هكتار احداث خواهد شد.

نگاه
در حاشيه رقابت جشنواره فيلم فجر
002028.jpg
داوود كاظمي

اجراي ۴۶ طرح شهري در مناطق ۸ و ۱۸
گروه شهري: به دستور شهردار تهران و با بررسي مشكلات اصلي و نيازهاي شهروندان در دو منطقه ۸ و ۱۸ ، ۱۰۱ ميليارد ريال اعتبار به ساخت ۴۶ طرح عمراني، ترافيكي، ورزشي، فرهنگي و فضاي سبز در اين دو بخش از تهران اختصاص يافت.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر محمود احمدي نژاد در جلسه هفتگي شوراي معاونان ارشد شهرداري تهران با اشاره به كارايي طرح هاي كوچك و متعدد در بخش هاي ورزشي، فضاي سبز و فرهنگي و اجتماعي بر توزيع دقيق امكانات و خدمات مختلف در محلات شهر در كنار طرح هاي بزرگ تاكيد كرد.
در اين جلسه قاسمي و شايسته شهرداران مناطق ۸ و ۱۸ گزارش هايي از نتايج بازديد شهردار تهران از اين ۲ منطقه و ملاقات با شهروندان ارائه كرده و طرح هاي خود براي رفع نيازها و مشكلات عمده شهري در اين مناطق را ارائه كردند.
احداث و توسعه شبكه روشنايي ۸ كيلومتر از كمربندي آزادگان، بهسازي و تعريض زيرگذرها در تقاطع مسير راه آهن تهران - اهواز، تكميل ۲ ورزشگاه بسيار بزرگ شهيدان سليماني و اسماعيلي، ازجمله طرح هاي اصلي مصوب براي اجرا در منطقه ۱۸ بودند كه ۶۰ ميليارد ريال را به خود اختصاص دادند.اين گزارش مي افزايد: تعريض ۴۶ متري نارمك، تكميل و ساخت چهار پارك تفريحي - آموزشي، هفت مجتمع و سالن ورزشي و دو مجموعه فرهنگي - آموزشي ازجمله طرح هاي مطالعه شده در منطقه هشت بود كه با تصويب شوراي معاونان شهرداري تهران مبلغ ۴۱ ميليارد ريال براي به ثمررساندن هرچه سريعتر آنها تخصيص يافت.

شهردار تهران:
زير ۱۸ ساله ها نبايد در خدمات شهري فعاليت كنند
گروه شهري: شهردار تهران  با اشاره  به  ممنوع  بودن  فعاليت  نيروهاي  زير ۱۸ سال  در خدمات  شهري  تأكيد كرد شهرداري  در صورت  استفاده  پيمانكاران  از اين نيروها با پيمانكاران  خاطي به  شدت  برخورد مي كند.
محمود احمدي  نژاد در حاشيه  دومين  همايش  سفيران  بهداشت  و زيبائي شهرداري  تهران  در مصاحبه  با خبرنگار واحد مركزي  خبر گفت  : البته تاكنون  موردي  در اين  باره  گزارش  نشده  است.وي  افزود: پيمانكاران  موظفند مفاد قانون  كار را رعايت  كنند.
احمدي  نژاد اضافه  كرد: كارگران  خدمات  شهري  زير نظر پيمانكاران داراي  قرارداد با شهرداري  هستند و حقوق  خود را از اين  پيمانكاران  مي گيرند.
وي  تصريح  كرد : اگر پيمانكاران  حقوق  اين  نيروها را نپردازند آنان مي توانند براي  دريافت  حقوق  خود به  شهرداري  مراجعه  كنند.
از سوي ديگر معاون  خدمات  شهري  شهرداري  تهران ، وزارت  كار و امور اجتماعي  را مسئول پيگيري  مشكلات  بيمه اي  كارگران  اين  معاونت  اعلام  كرد.
«محمدجواد محمدي زاده» در گفت وگو با ايرنا افزود: شهرداري  تهران  به  عنوان  كارفرما، حق  بيمه اي  را براي ۲۷ هزار كارگر خدمات  شهري  خود به  وزارت  كار پرداخت  مي كند و عدم  پرداخت مابقي  حق  بيمه  از سوي  پيمانكار را اين  وزارتخانه  بايد پيگيري  كند.وي  تأكيدكرد: وزارت  كار بايد پيگير اين  موضوع  باشد و با معرفي  پيمانكاران متخلف  به  شهرداري ، از تضييع  حقوق  كارگران  خدمات  شهري  جلوگيري  كند.

ميدان آزادي تهران، سمبل شكوه پيروزي انقلاب اسلامي مي شود
سرپرست  شهرداري  منطقه  ۹ تهران ، برنامه هاي  وسيع  دهه فجر در ميدان  و خيابان آزادي  را تشريح  كرد.
«مرتضي  دادخواه» با اشاره  به  اينكه  ۱۲ نهاد و ارگان  دولتي  در ستاد دهه فجر اين  منطقه  فعاليت  مي كنند، از آذين  بندي  بديع  اين  ميدان  با استفاده  از ريسه هاي  الوان ، نورافشاني  الكترونيكي  و تله  پروژكتورهاي  رنگي  خبر داد.وي  گفت : اين  ستاد در حركتي  ابتكاري  با به  حركت  درآوردن  خودرويي  نمادين كه  حامل  تمثال  امام  خميني (ره ) است ، به  همراه  پنج  هزار موتورسوار بسيجي مسير حركت  تاريخي  ورود امام (ره ) را در ۱۲ بهمن ماه به  تصوير كشيد.

مبلمان و بوستان هاي شمال تهران تجهيز و ساماندهي مي شوند
معاون امور خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۳ تهران اعلام كرد: طرح ساماندهي و تجهيز مبلمان شهري و بوستان هاي شمال تهران اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، مهندس عليرضا جهانبيگلو ديروز با بيان اين مطلب كه در راستاي اجراي طرح ساماندهي بوستان ها، اين فضاها كاربري آموزشي خواهند داشت افزود: به منظور آشنايي شهروندان با گونه هاي گياهي و شيوه نگهداري و تكثير آن، گونه هاي گياهي متنوعي كه سازگاري و ماندگاري بيشتري نيز دارند در بوستان ها كاشته مي شوند.
وي حفاظت از باغات را جزء سياست هاي اصولي شهردار عنوان كرد و افزود: شهرداري آماده است با مشاركت صاحبان باغ ها، باغ هاي خصوصي را به پارك عمومي تبديل كند.
جهانبيگلو گفت: ۶۵۰ هكتار فضاي سبز عمومي و خصوصي در منطقه ۳ تهران وجود دارد. همچنين ۶۲ بوستان منطقه اي و شهري از جمله بوستان هاي ملت و طالقاني در اين منطقه است كه با بهره برداري از ۳ بوستان جديد شامل امداد غربي، دقوز و صدر در ايام دهه فجر شمار بوستان ها در شمال تهران به ۶۵ بوستان افزايش مي يابد.
به گفته وي سرانه فضاي سبز در منطقه ۳ با احتساب ۶۵۰ هكتار فضاي سبز عمومي و تحت مديريت شهري، حدود ۲۰ متر مربع است و به منظور افزايش سرانه فضاي سبز، طرح هاي ايجاد فضاي سبز عمودي در دست اجرا مي باشد.
معاون امور خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۳ تهران گفت: به رغم توصيه هاي موكد شهرداري به شهروندان مبني بر بيرون گذاردن زباله پس از ساعت ۲۱ از واحدهاي مسكوني و اداري، متاسفانه ۳۰درصد زباله ها در ابتداي صبح جمع آوري مي شود و اين مهم افزون بر نازيبايي شهر هزينه جمع آوري زباله را افزايش مي دهد به همين دليل طرح ساماندهي جمع آوري زباله از چندي پيش به مورد اجرا درآمده است.
وي افزود: براساس اين طرح صرفه جويي هاي حاصله از محل توجه شهروندان به توصيه شهرداري در خصوص بيرون گذاردن زباله پس از ساعت ۲۱ از منازل در امور ارتقاء كمي و كيفي خدمات شهري، سرانه خدمات، تكميل مبلمان شهري، ارتقاء سطح بهداشت محيط و رفاه حال شهروندان هزينه خواهد شد.
به گفته وي متاسفانه برخي شهروندان، زباله ها را به داخل مسيل ها انداخته و به اين ترتيب زمينه تكثير موش و ساير جانوران موذي را فراهم مي سازند و عوامل تهديدكننده سلامت عمومي شهروندان را موجب مي شوند.

توصيه وزارت مسكن به متقاضيان مسكن:
ساختمانهاي مهندسي ساز بخريد
گروه شهري: وزارت مسكن و شهرسازي به متقاضيان مسكن توصيه كرد ساختمان هايي را خريداري كنند كه مهندسي ساز باشد. به گزارش خبرنگار ما، مهندس اكبرزاده معاون نظام مهندسي و اجراي ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي ضمن اعلام اين مطلب گفت: تا پيش از اين مردم هنگام خريد واحدهاي مسكوني به دنبال ساختمان هاي شخصي ساز بودند اما در حال حاضر تلاش مي شود تا اين فرهنگ در بين مردم رايج شود كه هنگام خريد واحد مسكوني چه در مجتمع و چه در ساختمان هاي كم واحد به دنبال واحدهايي باشند كه طراحي و ساخت آن ها به دست مهندسان و متخصصان ساختمان صورت گرفته باشد.وي در اين نشست افزود: با توجه به اين كه هنوز پروژه مقاوم سازي متولي خاصي ندارد، قرار است تكليف اين امر با تقديم لايحه اي از سوي وزارت مسكن به مجلس شوراي اسلامي روشن شود. وي خاطرنشان ساخت: نظرات و ديدگاه هاي مراجع ذيربط ديگر از جمله شهرداري ها و نظام مهندسي نيز در پيش نويس اين لايحه مدنظر قرار مي گيرد.

پرداخت حداقل مزايا به كارگران خدمات شهري شهرداري
گروه شهري: شهردار منطقه هفت تهران گفت: طبق قانون كار، حداقل مزايا به كارگران حوزه خدمات شهري پرداخت مي شود.«حسين صادقي» ديروز در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه تمامي كارگران خدمات شهري زير نظر پيمانكاران خصوصي فعاليت مي كنند، افزود: پيمانكاران بايد حقوق و مزاياي كارگران را به موقع پرداخت كنند در غير اين صورت با آنها برخورد مي شود.جمعي از كارگران حوزه خدمات شهري در همايش سفيران بهداشت نسبت به پرداخت نشدن حقوق، مزايا و بيمه خود از سوي شهرداري تهران گله مند بودند.

شهردار تهران در جمع تاكسيداران:
فشار جابجايي مسافران نبايد بر رانندگان تاكسي تحميل شود
گروه شهري: شهردار تهران گفت: تاكسي ها بيش از ۲۰ درصد انتقال شهروندان به نقاط مختلف پايتخت را برعهده دارند و اين درحاليست كه ناوگان اتوبوسراني شهر تهران ۲۱ درصد مردم را جابه جا مي كند.
به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد در جمع تاكسيداران شهر تهران با بيان اين مطلب اظهارداشت: درصورتي كه اتوبوسراني و تاكسيراني در تهران فعال نباشند عملا امكان هيچ گونه جابه جايي فراهم نيست و با ورود ۲ ميليون و ۶۰۰ وسيله نقليه به تهران، اين شهر به پاركينگ بزرگي تبديل خواهد شد.وي تصريح كرد: ۱۰ تا ۱۲ ساعت جابه جاكردن مردم در شهر تهران باوجود ترافيك زياد و خيابان هايي كه تنها براي يك سوم تعداد اتومبيل هاي كنوني گنجايش دارند، كار بسيار مشكلي است كه تاكسيداران آن را برعهده دارند.

شبكه آبرساني تا اوايل سال آينده نشت يابي مي شود
گروه شهري: تا اوايل سال آينده خطوط شبكه آبرساني تهران، نشت يابي خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس ستار محمودي مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: تاكنون هشت هزار كيلومتر از شبكه آبرساني تهران نشت سنجي شده كه بر اين اساس يازده هزار محل نشت، مشخص و ترميم شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب تهران گفت: با توجه به اين كه عمر مفيد انشعاب هاي آب پنج سال است تعويض ۶۵۰ هزار انشعاب آب در شمار برنامه هاي اين شركت قرار گرفته كه در صورت تأمين اعتبار لازم به سرعت انجام خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |