پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۰۳ - Feb 5, 2004
مجمع عمومي فدراسيون فوتبال تشكيل شد
سه ميليارد و ششصد ميليون تومان اعتبار مالي سال آينده
002019.jpg
گروه ورزشي: مجمع عمومي ساليانه  فدراسيون فوتبال ديروز با حضور علي كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني در محل ساختمان جديد فدراسيون فوتبال تشكيل شد.
بررسي تقويم ورزشي سال ۸۳، جمع بندي عملكرد ۹ ماهه  فدراسيون، استماع گزارش بازرس و پاسخگويي به سئوالات اعضاي مجمع از مهم ترين مواردي بود كه در دستور كار اين مجمع قرار گرفت.
در ابتداي اين مجمع گفته شد كه «پل موني» قول داد كه در كنگره هفدهم فوريه  فيفا، پروژه  گل ۲ رسما تصويب و ايران در ادامه  پروژه  گل ۱ آن را اجرا كند كه در اين راستا ۴۰۰ هزار دلار كمك بلاعوض به فدراسيون تعلق گرفت و پس از رايزني هاي رئيس فدراسيون فوتبال يكصد هزار دلار ديگر نيز علاوه بر رقم پيش بيني شده به ما تعلق خواهد گرفت.
علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني با اشاره به اينكه هم اينك در آستانه  ايجاد تحولات زيادي در فوتبال كشور هستيم خاطر نشان كرد: مسلما فوتبال يكي از ورزش هاي اصلي كشور است كه درصد عمده  فعاليت هاي ورزشي كشور تحت تاثير اين ورزش قرار دارد و اكثريت نگاه ها نيز متوجه آن مي باشد.
مجمع عمومي ساليانه فدراسيون فوتبال با پيش بيني سه ميليارد و ششصد ميليون تومان اعتبار مالي سال آينده اين فدراسيون پايان يافت كه از اين رقم ششصد ميليون تومان بودجه اي است كه مستقيما از طريق سازمان تربيت بدني در اختيار فدراسيون قرار مي گيرد.
از عمده ترين موارد مطرح شده در اين نشست، تغيير در زمان برگزاري مسابقات ليگ دسته يك، دو و مسابقات رده هاي سني نونهالان و نوجوانان بود كه از سال آينده و بنا به تصويب هيات رئيسه ليگ برتر، اين رقابتها از مرداد ماه انجام خواهد شد.
دكتر دادكان در مجمع ساليانه فدراسيون فوتبال گفت: از تمامي عاشقان و دلسوزان فوتبال انتظار ياري داريم و مسلما از طريق تفكرات مختلف مي توان موفقيت هاي بيشتري را به دست آورد.
رئيس فدراسيون فوتبال در جمع بندي از عملكرد ۱۸ماهه فدراسيون يادآور شد: راه اندازي پايگاه هاي استعداديابي در سراسر كشور، تشكيل كميته فرهنگي، ايجاد كميته پزشكي و دوپينگ تحت نظارت سازمان تيمهاي ملي، تشكيل كميته پيشكسوتان، به پايان رساندن پروژه گل ۱ و دريافت مجوز پروژه گل۲ ،خريد ساختمان جديد فدراسيون فوتبال به مبلغ ۲ ميليارد و ۶۰ ميليون تومان، كسب قهرماني هاي متوالي در رده هاي مختلف ملي، كسب عناوين برترين بازيكن، داور و تيم ملي فوتسال و ... از مهم ترين فعاليت هايي است كه در اين مدت انجام شده است.
دكتر دادكان همچنين در خصوص طرح برگزاري مسابقات ليگ توسط اتحاديه باشگاه ها نيز خاطرنشان كرد: در هيچ جاي دنيا مسابقات خارج از فدراسيون برگزار نمي شود و تمامي اين شايعات با هدف عقبگرد فوتبال كشور، ايجاد مشغوليت براي فدراسيون و بازماندن از كارهاي اصلي مطرح شده است اما واقعيت اين است كه ما تابع سه اصل اساسي فيفا يعني رشد، توسعه و قانونمندي مي باشيم و به آن عمل خواهيم كرد.

بدمينتون بين المللي دهه فجر
ايران نماينده اي در بازيهاي پاياني ندارد
گروه ورزشي:چهاردهمين دوره رقابت هاي بين المللي بدمينتون دهه فجر در شرايطي امروز در دو قسمت مردان و زنان خاتمه مي پذيرد كه ايران به عنوان ميزبان بازيها هيچ سهمي در بازيهاي پاياني ندارد. هنگامي كه تيم ده نفره بانوان ايران قبل از ورود بازيها به مرحله يك هشتم نهايي تماشاگر شدند، همه نگاهها متوجه تيم هاي مردان ايران شد.با وجود آنكه ايران در قسمت مردان در مرحله يك هشتم نهايي حضوري پررنگ داشت، در اين مرحله همه نفراتش در مصاف با رقباي آماده بازنده از ميدان خارج شدند. حتي شاه حسيني، باقري، محرابي و عبدالمحمديان ملي پوشان چند سال اخير نيز با وجود ادعاي بسيار در برابر حريفان اروپايي و آسيايي كاري از پيش نبرده و برخلاف دوره هاي پيش حتي از راهيابي به نيمه نهايي نيز محروم ماندند. در رقابت هاي يك نفره نفراتي از ژاپن، ولز، سنگاپور و چين تايپه به نيمه نهايي رسيدند و در پيكارهاي دو نفره هم برتري از آن تيم هاي فرانسه، اسپانيا، ژاپن و هنگ كنگ بود.

برنامه هاي تداركاتي كشتي از زبان طالقاني
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد: در راستاي آماده سازي ملي پوشان كشتي كشتي گيران ايران در فروردين ماه سال آينده به رقابتهاي جام جهاني باكو و ارديبهشت ماه ۸۳ به رقابتهاي لايپزيك و ياريگين اعزام خواهند شد.
وي گفت: علاوه بر اين رقابتها كشتي گيران در رقابتهاي قهرماني آسيا در اواخر فروردين ماه سال آتي و يك دوره مسابقات بين المللي در خردادماه در ايران شركت خواهند كرد.
طالقاني همچنين اظهار داشت: از شانزدهم بهمن ماه دو اردوي ۱۰۰ نفره در رشته هاي فرنگي و آزاد تا جام ۲۲ بهمن برگزار مي شود و پس از آن چندين اردوي آماده سازي تا زمان اعزام تيم به المپيك بر پا خواهد شد.
به گفته وي رقابتهاي كشتي المپيك از ۲۷ مردادماه تا هفتم شهريور سال آينده برگزار خواهد شد.
وي همچنين اعزام تيمهاي كشتي ايران به ۱۵ مسابقه بين المللي را از برنامه هاي سال آينده اين فدراسيون اعلام كرد.

رقابتهاي دووميداني قهرماني داخل سالن آسيا از فردا آغاز مي شود
002013.jpg
گروه ورزشي: نخستين دوره مسابقه هاي دووميداني داخل سالن آسيا فردا با شركت بيش از ۳۰ تيم قاره كهن در مجموعه ورزشي آفتاب انقلاب تهران آغاز خواهد شد.
برنامه اين پيكارها به اين شرح است:
روز جمعه ۱۷/۱۱/۸۲
(اولين روز - آقايان)
دو ۶۰ متر مردان (هفتگانه)
نيمه نهايي دو ۸۰۰ متر
پرش طول مردان (هفتگانه)
نيمه نهايي ۶۰ متر با مانع مردان
دور نهايي پرش طول مردان
دور مقدماتي پرتاب وزنه مردان (هفتگانه)
دور نهايي ۶۰ متر با مانع مردان
دور نهايي پرتاب وزنه مردان
پرش ارتفاع مردان (هفتگانه)
دور مقدماتي ۲۰۰ متر
دور مقدماتي ۴ در ۴۰۰ متر امدادي.
مسابقات مردان از ساعت ۳۰/۱۵ آغاز مي شود و ساعت ۳۰/۱۹ به پايان مي رسد.
(اولين روز -بانوان)
دور نهايي پرتاب وزنه
دور نيمه نهايي دو ۶۰ متر
دور نهايي پرش ارتفاع
دور نهايي ۳ كيلومتر پياده روي
دور نهايي ۶۰ متر
دور نهايي ۸۰۰ متر
در۲۰۰ متر
مسابقات بانوان از ساعت ۱۰ آغاز مي شود و ساعت ۳۰/۱۳ به پايان مي رسد.
شنبه ۱۸/۱۱/۸۲
(دومين روز - آقايان)
دو ۶۰ متر با مانع (هفتگانه)
نيمه نهايي دو ۲۰۰ متر
پرش با نيزه (هفتگانه)
دور نهايي ۸۰۰ متر
دور نهايي پرش ارتفاع
دور نهايي ۳۰۰۰ متر
دور نهايي ۲۰۰ متر
دو ۱۰۰۰ متر ( هفتگانه )
دور نهايي ۴۰۰ متر
(دومين روز -بانوان)
دور نيمه نهايي ۲۰۰ متر
دور نهايي پرش با نيزه
دور نهايي ۱۵۰۰ متر
دور نهايي پرش طول
دور نهايي ۶۰ متر مانع
دور نهايي ۲۰۰ متر
دور نيمه نهايي ۴۰۰ متر

حسين توكلي
قهرماني در المپيك را در خودم مي بينم
002016.jpg
گروه ورزشي: دارنده  مدال  طلاي  رقابت هاي  وزنه برداري  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۰ سيدني  مي گويد: با مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  هيچ  مشكلي  ندارم .
حسين  توكلي  ديروز گفـــــت:  هم اكنون  تمرينات  جدي  خود را به  تنهايي  انجام  مي دهم  و توانسته ام  در كنار خانواده  و دوستانم  آرامش  روحي  را پيدا كنم.
توكلي  در خصوص  حضورش  در تركيب  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  براي  شركت  دربازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  گفت : بازي هاي  المپيك  جايي  نيست  كه  آمادگي  نسبي  منجر به  كسب  عنوان  قهرماني  شود به  همين  دليل  با نهايت  توان  تمرين  مي كنم  تا حداقل  پس  ازشركت  در اين  بازي ها از اينكه  باتمام  وجود وزنه  نزدم  عذاب وجدان  نداشته  باشم. 
وي  گفت : دوست  دارم  قهرماني ام  براي  مردم  خاطره  باشد و آنها درالمپيك  آتن  بار ديگر شاد شوند و اين  را در خود مي بينم  كه  خواسته  آنها را اجابت  كنم .

خبرهايي از واليبال
درخشنده و نعمتي در راه چين
گروه ورزشي: با در پيش بودن اجلاس كميته مسابقات و داوري كنفدراسيون واليبال آسيا، دبير و نايب رئيس فدراسيون واليبال روز شنبه براي شركت در اين دو اجلاس عازم چين خواهند شد. در اجلاس كميته مسابقات سعيد درخشنده و در اجلاس كميته داوري ابراهيم نعمتي نمايندگان ايران هستند.
۱۵ اسفند اولين اردوي جوانان
«سوويچ كوويچ» مربي سابق تيم ملي صربستان و مونته نگرو كه به تازگي به عنوان سرمربي تيم جوانان ايران منصوب شده است، فعاليت رسمي اش را از ۱۵ اسفند ماه آغاز مي كند. اين مربي با حضور در مسابقات ليگ برتر جوانان باشگاه هاي ايران قرار است بازيكنان نخبه را به اولين اردوي تيم واليبال جوانان فراخواند.
برق از بحران گريخت
در شروع هفته نوزدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران، برق با شكست دادن پاس شيريني برد اين تيم مقابل پيكان را زود به فراموشي سپرد. برق براي فرار از بحران گرفتار آمده در هفته هاي اخير در برابر پاس تيمي ديگر بود. تيمي كه همه نفرات آن با اجراي درست وظايف خود در تمام زمينه ها بر حريف مي چربيدند و با ارائه يك بازي دلچسب به طلسم ناكاميهاي چند هفته اي خود پايان دادند. اين بازي در نهايت با برتري سه بر يك برقي ها به اتمام رسيد.

اولين مدال نقره ايران در اسكي دهه فجر
گروه ورزشي: اولين روز از دومين دوره مسابقات اسكي اسنوبرد (بين المللي دهه مبارك فجر) با برگزاري مسابقه مارپيچ بزرگ پي گيري شد.
در اين مسابقات كه با حضور تيم هايي از كشورهاي ايتاليا، فرانسه، سوئيس، قزاقستان و ۴ تيم از ايران - ملي، استان تهران، شهر تهران و توابع تهران (شمشك، ديزين ۱ و ۲ و دربندسر) برگزار شد با قهرماني اسكي باز ايتاليايي سالواتوري سيمون و كسب مدال طلا با زمان ۰۰/۱۲/۱ دقيقه به پايان رسيد.
حسين كلهر نيز اسكي باز ارزنده تيم ايران و دارنده مدال طلاي مسابقات جام قاره اي كره در سال ۲۰۰۳ مدال نقره را بر گردن آويخت و والت رومان و سيد مصيب صيد به ترتيب از سوئيس و ايران در مكان هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |