دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۹ - Mar 8, 2004
شهردار تهران اعلام كرد
برنامه شهرداري براي توسعه ساخت وساز و تثبيت قيمت مسكن در تهران
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد در گفت وگو با ايسنا با اشاره به سياست هاي سال آينده شهرداري در زمينه مسكن افزود: مسكن بايد از بازار سوداگري، بهره وري هاي بسيار بالا و كالايي دست نيافتني جدا شود؛ چراكه گره خوردن ساخت مسكن با جريان سيري ناپذير سوداگري، ساخت و ساز را از جنبه تامين مسكن به كالايي تبديل مي كند كه تنها براي كسب سود بيشتر دست به دست مي شود.
وي تاكيد كرد: خانواده ها بايد بتوانند به دور از دغدغه، با صرف بخشي از درآمد خود، مسكن مورد نياز خود را تأمين كنند.
در چارچوب اين اصل قيمت مسكن سال آينده نبايد از رشد بالايي برخوردار باشد و ساخت و سازها تنها با هدف تامين مسكن مورد نياز شهر انجام شود.
شهردار تهران با اشاره به ضرورت مقابله با عوامل تاثيرگذار بر افزايش قيمت مسكن بيان كرد: از سال  آينده ساخت و سازها در سطح وسيع و گسترده صورت مي گيرد؛ به طوري كه شهروندان نيازمند به صورت مستقيم وارد بازار ساخت و ساز مي شوند.
احمدي نژاد گفت: كساني نيز كه به دنبال كسب سودهاي اندك هستند، مي توانند با مشاركت بخش عمومي  و خصوصي، اقدام به ساخت و ساز كنند كه اين امر به كنترل قيمت مسكن در تهران كمك مي كند. وي مقابله با سودهاي بادآورده از محل ساخت و ساز مسكن را از سياست هاي شهرداري در سال  آينده دانست و افزود: احداث برجها و ساختمان هاي بلندمرتبه ــ كه بعضا بر روي گسلها قرار گرفته اند ــ نه تنها موجب كاهش، تثبيت و حتي كنترل قيمت مسكن نشده، بلكه افزايش قيمت را نيز به دنبال داشته است.
احمدي نژاد در ادامه اعلام كرد: از سال آينده ساختمانها، سه يا چهار طبقه ــ با حذف مشاعات ــ و در بافت هاي فرسوده نيز با يك طبقه بيشتر ساخته مي شوند.احمدي نژاد گفت: افزايش ۱۰ تا ۱۵ درصدي عوارض در برخي نقاط خاص شهر كه داراي ارزش افزوده بسيار بالا هستند و كاهش ۵ تا ۲۵ درصدي آن در ۸۵ درصد مساحت باقيمانده شهر، تقسيط عوارض و حذف سود از آن، رشد قيمت مسكن را كنترل مي كند. وي با اعلام اين كه از سال آينده به زمين هاي خارج از حيطه مديريت شهري، اجازه ساخت و ساز داده نمي شود، اظهارداشت: زمين هايي كه در اختيار سياستگذاران زمين و مسكن است، بايد در خدمت تامين و تعادل بازار مسكن قرار گيرد و اين افراد نبايد مانند تاجراني كه زمين هاي خود را با افزايش قيمت زمين در شهر گرانتر مي فروشند، از اين بابت منتفع شوند.
شهردار تهران، اين زمينها را جزو اموال عمومي دانست و بيان كرد: در صورت واگذاري اين زمينها به مديريت شهري، قيمت مسكن قطعا كنترل و به نقطه تعادل نزديكتر مي شود.
احمدي نژاد تصريح كرد: تعريف تامين مسكن شهروندان در برنامه اي ۵ ساله از سوي دولت و همكاري سياستگذاران امر مسكن در واگذاري زمين به مديريت شهري باعث مي شود كه شهرداري با برخوردار شدن از منابع قابل اتكا بتواند بازار عرضه و تقاضاي مسكن را كنترل كرده و بر آن تاثيرگذار باشد.
وي گفت: در سال جاري با سياست هاي اتخاذ شده از سوي شوراي اسلامي شهر تهران و اقدامات شهرداري قيمت مسكن كنترل شده است.
شهردار تهران در زمينه سياست هاي سال آينده شهرداري در زمينه تراكم گفت: شهرداري اصراري بر اصلاح مصوبه شوراي عالي شهرسازي كه ميزان ساخت و ساز در تهران را محدود كرده، ندارد؛ بلكه به دنبال تدوين طرح هاي جامع و تفصيلي براي انجام ساخت و سازها با نگاهي بلندمدت به آينده است. وي با اشاره به رشد ساخت و سازها در سال آينده اظهار اميدواري كرد كه در سال ۸۳ با استفاده از مصوبه شوراي عالي شهرسازي و مصوبات شوراي شهر تهران، نياز مسكن شهروندان تهراني تا حدود زيادي برطرف  شود.
احمدي نژاد با اشاره به طراحي شناسنامه ايمني ساختمان در شهرداري تصريح كرد: صدور شناسنامه  ايمني ساختمان از سال  آينده و ضميمه شدن آن به سند مالكيت در هنگام خريد و فروش و ندادن پايان  كار به مالكاني كه ساختمان خود را بر اساس آيين نامه ۲۸۰۰ نساخته اند، ميزان مقاوم سازي ساختمانها در تهران را به شدت افزايش مي دهد.
شهردار تهران بر اين نكته تاكيد كرد كه وضع عوارض و فعال كردن ۹۶ كد درآمدي باعث گرانتر شدن زندگي در تهران نمي شود.
وي تصريح كرد: عوارض شهري تغييري در سبد هزينه شهروندان ايجاد نخواهد كرد؛ زيرا اين عوارض در سطح شهر توزيع خواهد شد؛ درحاليكه عوارض حاصل از فروش تراكم كه در گذشته نيز از سوي مردم تامين مي شد، سبد هزينه شهروندان را افزايش مي داد و سود ويژه اي را عايد عده اي خاص مي كرد.
احمدي نژاد گفت: اصلاح تشكيلات شهرداري تهران با هدف استقرار مديريت شهري و سياستگذاري براي امور شهري در دست بررسي است كه لايحه آن تا ارديبهشت ماه سال  آينده تقديم شوراي اسلامي شهر تهران مي شود.
شهردار تهران با اشاره به اين كه ۱۲۰ مدير شهرداري به صورت مستقيم با شهردار تهران در ارتباط هستند، بيان كرد: اين مسأله باعث پيچيدگي در مديريت و تصميم گيري مي شود.
وي از تعدد شركت ها و سازمان هاي وابسته به شهرداري تهران سخن گفت  و افزود: بسياري از اين سازمان ها در شرايط خاص، بر اساس تصميمات انفعالي و در مقابله با نيازها و مسائل روزمره بوجود آمده و در حال حاضر ضرورتي براي وجود آنها نيست.
به گفته شهردار تهران اين سازمان ها تنها بار مديريت شهري را سنگين كرده و مزاحم پويايي در سياستگذاري شهرداري شده اند.

در يافت عوارض توسط شهرداري ها پتانسيل خدمت را افزايش مي دهد
گروه شهري: اميررضا واعظي آشتياني گفت: واگذاري دريافت كليه عوارض هاي شهري به شهرداري ها به عنوان بخشي از اقتصاد شهر، پتانسيل خدمت به مردم را افزايش مي دهد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در گفتگو با خبرگزاري فارس با تاكيد بر ضرورت تعامل ميان شوراهاي شهر و روستا و مجلس شوراي اسلامي اظهارداشت: شوراها به عنوان بازواني محكم بين مردم، دولت و مجلس مي توانند نمايندگان را در ارتباط با لوايحي كه در خصوص امور شهري به كميسيون هاي مجلس ارائه مي شود به هنگام بررسي از نظرات كارشناسي اعضاي شوراها نيز استفاده نمايند. واعظي آشتياني خاطرنشان كرد: مجلس به عنوان قانونگذار در سطح ملي مي تواند با واگذاري ماليات ها و عوارض هاي شهري كه در حيطه دريافتي دولت و مجلس است زمينه اداره پوياي شهرها و ايجاد منابع درآمدي پايدار براي شهرداري ها فراهم كند.
اين عامل موجب مي شود كه هزينه هاي هر شهر از محل درآمدهاي همان شهر تامين  شود.

ملاقات شهردار و اعضاي شوراي شهر با شهروندان منطقه يك
دكتر احمدي نژاد شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران پنجشنبه اين هفته به مسائل و مشكلات شهروندان منطقه يك شهرداري رسيدگي مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران شهروندان اين منطقه مي توانند روزهاي دوشنبه و سه شنبه ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه جاري از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر براي تكميل فرم ثبت نام به روابط عمومي منطقه واقع در ميدان قدس ابتداي خيابان شهيد باهنر مراجعه نمايند.
شهروندان منطقه يك همچنين مي توانند براي طرح مسائل و مشكلات خود با شماره تلفن ۱۳۷ واحد ارتباطات مردمي روابط عمومي شهرداري تهران تماس بگيرند.

ساخت ميدان ميوه و تره بار در منطقه ۱۵
گروه شهري: معاون خدمات شهري شهرداري تهران كلنگ احداث يك ميدان ميوه و تره بار را در شهرك خاورشهر واقع در منطقه ۱۵ تهران به زمين زد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در حاشيه بازديد شهردار تهران، معاونان وي و اعضاي شوراي اسلامي شهر از منطقه ۱۵، مقرر شد ميدان ميوه و
تره بار خاورشهر، در زميني به مساحت ۳ هزار مترمربع با پيش بيني فضاهاي تجاري، پشتيباني، استراحت و پاركينگ و اعتباري بالغ بر ۶ ميليارد ريال در كنار ميدان ورودي اين شهر احداث شود.

با همكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي و شهرداري تهران
كار ساخت پاركينگ هاي طبقاتي در تهران رونق گرفت
003369.jpg
گروه شهري: عمليات اجرايي ساخت دو پاركينگ طبقاتي وصال و طالقاني جمعاً با زيربناي ۴۳ هزار متر مربع ديروز با حضور دكتر بهبهاني معاون حمل و نقل و ترافيك و مهندس علي آبادي معاون فني عمراني شهرداري تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما دو پاركينگ طبقاتي وصال و طالقاني جمعاً در ۲۱ طبقه ظرفيت توقف حدود هزار دستگاه خودرو را دارند.
به گفته مهندس حاج نصراللهي مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك از آنجا كه احداث اينگونه فضاها در تسهيل عبور و مرور شهري يك ضرورت تلقي مي شود براي نخستين بار سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و شهرداري كار مشترك مطالعه، طراحي و اجراي پاركينگ هاي طبقاتي را در سطح شهر تهران آغاز كردند.
وي گفت: پاركينگهاي بهار، آزادي، كاوه، تجريش، هما، سبلان، نياوران و بلوار كشاورز از جمله مراكزي هستند كه كار طراحي فاز دوم آنها در مرحله اتمام است و تا سه ماهه اول سال ۸۳ نيز وارد فاز اجرايي مي شوند.وي با اشاره به اينكه پاركينگهاي طبقاتي رازي و امين الملك در مناطق ۱۱ و ۱۷ در دست احداث هستند افزود: همچنين پاركينگهاي طبقاتي لاله، حقاني و وصال طالقاني، صادقيه، امين الملك نيز تا دو سال آينده احداث و پاركينگ راه آهن و كرمانيان نيز طي يكي دو هفته آينده به بهره برداري مي رسند.
حاج نصراللهي تعهد تأمين اعتبار پاركينگهاي بهار، آزادي، كاوه، بلوار كشاورز، صادقيه، طالقاني، وصال و تجريش را جمعاً به مبلغ ۲۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان برعهده سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور طي سه سال آينده دانست و گفت: رقم سرمايه گذاري شهرداري تهران نيز در سال ۸۲ در بخش احداث پاركينگها حدود ۶/۵ ميليارد تومان بوده است كه با مشاركت بخش خصوصي قرارداد احداث دو پاركينگ ديگر را نهايي كرده است.

مرحله دوم روكش پل هاي نصر و آزمايش به زودي آغاز مي شود
معاون فني و عمراني شهر تهران از آغاز مرحله دوم روكش اضلاع جنوبي پل هاي فلزي نصر و آزمايش خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، وي با اعلام اين خبر، اظهار داشت: عمليات روكش آسفالت پل ها كه در اين مدت به دليل سردي هوا و احتمال بارندگي، متوقف شده است، با برنامه ريزي انجام شده از ۲۸ اسفند ماه آغاز و طي اين مرحله، ضلع جنوبي پل نصر و پل آزمايش روكش مي شود.
علي آبادي هزينه روكش آسفالت هر متر مربع را ۳۵ هزار تومان اعلام كرد و گفت: مواد لازم براي انجام عمليات روكش از شركت روكلوت آلمان تهيه و با استفاده از امكانات و دستگاه هاي مجهز به روي پل ها نصب مي شود.
گروه شهري: مرحله اول روكش پل نصر به اختلال ترافيك در شعاع عظيمي از اطراف اين پل منجر شد. اميدواريم اين بار روكش آسفالت اين پل، كه قاعدتا نبايد كاري چندان دشوار و طولاني باشد، شهروندان را به زحمت طاقت فرسا دچار نكند.

۱۰ هزار نفر از جوانان در ارتفاعات شرق تهران نهال كاشتند
گروه شهري: همزمان با دومين روز از هفته منابع طبيعي بيش از ۱۰ هزار نفر از جوانان تهراني در قالب ۴۰ تشكل و سازمانهاي غيردولتي بيش از ۲۰ هزار اصله نهال در ارتفاعات شرق تهران (خجير) غرس نمودند.
به گزارش روابط عمومي سازمان جنگل ها در اين مراسم شهردار تهران با كاشت يك اصله نهال گفت: به دليل آلودگي محيط شهري كه نيازمند طراوت و شادابي براي آرامش مردم است نياز به توسعه فضاي سبز به عنوان يك ضرورت بايد مورد توجه قرار گيرد.وي گفت: تلاش همگاني بر اين است كه بتوانيم با ايجاد كمربند سبز در اطراف استان تهران و همچنين ايجاد هر چه بيشتر فضاي سبز محيط با طراوتي را براي مردم اين شهر بزرگ ايجاد نمائيم.

آتش سوزي در جنگل هاي شمال ايران بر اثر وزش بادهاي گرم
بر اثر وزش بادهاي گرم و موسمي شديد، از عصر جمعه آتش سوزي هاي متعددي در جنگل هاي شهرستان طالش در شمال گيلان و چالوس در استان مازندران روي داد كه با تلاش جنگلبانان و مردم محلي اطفا شده است. در اين آتش سوزي به تعدادي از گونه هاي گياهي جنگل هاي استان گيلان آسيب رسيده است.
اداره منابع طبيعي طالش اعلام كرده است اين آتش سوزي ها در سياهكل، رودبار و طالش روي داده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد خاوندي، رئيس اداره منابع طبيعي طالش، اعلام كرد با تلاش وسيع براي نيروهاي آتش نشان و اهالي محل، بخش زيادي از اين آتش سوزي ها مهار شده و تلاش براي مهار بقيه مناطق نيز ادامه دارد.
همچنين اداره كل منابع طبيعي مازندران اعلام كرد: پنج الي شش هزار متر مربع از جنگل هاي چالوس
جمعه شب دچار حريق شد.

كاهش تخلفات رانندگي
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت با اجراي مقررات جديد راهنمايي و رانندگي تخلفات رانندگي ۱۶ درصد و تصادفات ۸ درصد كاهش يافته است.
سردار انصاري گفت با اجراي مقررات جديد راهنمايي و رانندگي ميزان مراجعه كنندگان به مراكز معاينه فني
۵/۱۳۲ درصد افزايش يافته است.
وي افزود: اجراي اين طرح بر كاهش تخلفات پارك دوبله،كمربند ايمني،استفاده نكردن از تلفن همراه در زمان رانندگي،پارك زير تابلو و رعايت خط عابر پياده تاثير به سزايي داشته است.

نگاه
داود كاظمي
003387.jpg

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |