دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۲۹ - Mar 8, 2004
ليگ برتر فوتبال ايران
استقلال و پاس روي دو خط موازي به سوي قهرماني پيش مي روند
003354.jpg
گروه ورزشي: پاس و استقلال راه خود را از بقيه جدا كردند و حالا جدال براي قهرماني ميان اين دو تيم تقسيم شده است. هر دو تيم توان كافي براي رسيدن به اين مهم را دارند. پاس سنجيده تراز تمام تيم ها وارد ليگ شد، بدون تنش، با فرصت كافي، جذب مهره هاي جوان، باتجربه و تلفيق آنها و همچنين محور قراردادن خداداد عزيزي و حذف رقيب اصلي اش - رسول خطيبي كه هيچگاه در پاس نشد به درستي از توانايي هر دو استفاده لازم شود - باعث گرديد تا پاس گام به گام به سوي قهرماني قدم بردارد.
اعتماد به انديشه هاي مجيد جلالي به عنوان مرد اول يك تيم نيز تنها نياز به ايستادگي آجرلو در مقابل هيات مديره پاس داشت كه جواب داد. هرچند مجيد جلالي به عنوان يك كوچ قابليت هاي خود را نشان نداده بود - جلالي در تيم هايي مثل پيام گچ، منتخب نيروهاي مسلح و حتي تيم جوانان ايران انتظارات را برآورده نكرده بود - اما حمايت هاي مردان نظامي از او و همچنين امكانات منحصربه فرد و حرفه اي باشگاه پاس به او كمك كرد تا او با حداقل حاشيه روش هاي تئوري اش را پياده كند . پاس امروز به مصاف ابومسلم مي رود.
ابومسلم از هيچ منظر با پاس قابل مقايسه نيست اما فيروز كريمي را دارد كه اگر در روند مربيگري اش اسير حواشي نمي شد مي توانست در عرصه معلمي فضاي جديدي ايجاد كند اما حيف كه در دنياي اقتصادي امروز او به فوتبال و مربيگري ابتدا از دريچه  مادي نگاه كرد و بعد به زواياي ديگر پرداخت و شايد حق هم داشت.
پاس و ابومسلم مي توانند زيباترين بازي را برگزار كنند و حتي جنجالي ترين آنها را هردو تيم زيرنظر ناجا اداره مي شوند و متهم هستند كه شايد تباني كنند تا راه قهرماني پاس هموار شود اما مطمئنا در آخر بازي همه اين فرضيه را رد خواهند كرد.در ورزشگاه آزادي استقلال با خبر از نتيجه ديدار پاس و ابومسلم،  ميزبان فجرسپاسي است. استقلال رقابت هاي اين فصل را به فكر هر چيزي بود به جز قهرماني، حواشي بسيار، كسب مقام سوم، بدهي هاي سنگين، تركيب ناهمگون در هيات مديره، مشكلات به جامانده از مدير قبلي، حضور افرادي كه از جايگاه تماشاگران به بدنه باشگاه وصل شده بودند و در اندازه نام استقلال نبودند و... گوشه اي از مشكلات استقلال بود اما امير قلعه نويي با پاكسازي دروني تيم، استقلال را در صف مدعيان قرارداد تا اين تيم در ظاهر نفس بكشد. استقلال در شيراز از سد فجر گذشته بود اما حريف تيم جواني است كه برخلاف ديگر حريفان استقلال براي دقايق پاياني بازي نيز نقشه هاي تهاجمي دارد.
برنامه هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال
دوشنبه ۱۸/۱۲/۸۲
پاس تهران - ابومسلم خراسان، داور: رحيم رحيمي مقدم-ساعت ۱۵‎/۳۰
استقلال تهران - فجرسپاسي شيراز، داور: جلال مرادي ساعت ۱۷‎/۳۰

رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين:
ايران در ۱۰ رشته پارالمپيك آتن شركت مي كند
003351.jpg
گروه ورزشي: رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين، ميزان بودجه درخواستي از كميته ملي المپيك براي برگزاري ۱۰ اردوي تداركاتي برون مرزي، اعزام به آتن و پرداخت حق الزحمه مربيان و ورزشكاران را ۲ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان عنوان كرد.
رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين ورزشكاران شركت كننده در بازيهاي ۲۰۰۴ آتن را بيشتر از پارالمپيك سيدني عنوان كرد و گفت: در سيدني در ۵ رشته ورزشي واليبال نشسته، دووميداني، وزنه برداري، تيراندازي و تنيس خاكي با ۴۰ ورزشكار شركت كرديم اما در پارالمپيك آتن در ۱۰ رشته ورزشي دووميداني با كسب ۳۲ سهميه، (۲ ورزشكار زن و ۳۰ ورزشكار مرد)، وزنه برداري با ۱۰ سهميه، تيراندازي ۹ سهميه (۳ ورزشكار زن)، تنيس خاكي ۵ سهميه (۳ ورزشكار زن)، جودو نابينايان ۵ سهميه، شنا ۲ سهميه، دوچرخه سواري يك سهميه، تير و كمان ۵ سهميه (۳ ورزشكار زن)، بسكتبال با ويلچر و واليبال نشسته، حضور پيدا خواهيم كرد.خسروي وفا با اشاره به ۹۱ ورزشكار شركت كننده در بازيهاي پارالمپيك آتن، تعداد مدال هاي كسب شده در آتلانتا را ۹ و سيدني را ۱۲ مدال طلا خواند و گفت: در هرالمپيك نسبت به المپيك قبل رشد نسبتا خوبي داشته ايم. اما اين رشد به تلاش بيشتر نياز دارد. بنابراين با هدف حفظ و ارتقاي اين روند تنها در رشته هايي در آتن شركت خواهيم كرد كه ورزشكاران از لحاظ روحي  ـ رواني و شرايط بدني كاملا آماده بوده و با مشكل خاصي مواجه نباشند.

يك داور ايراني رقابتهاي شمشيربازي المپيك آتن را قضاوت مي كند
گروه ورزشي: فدراسيون شمشيربازي اعلام كرد: براي نخستين بار در تاريخ شمشيربازي كشورمان يك داور ايراني در بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن به قضاوت خواهد پرداخت.
از سوي فدراسيون بين المللي شمشيربازي «عليرضا پورسلمان» داور بين المللي شمشيربازي كشورمان براي قضاوت در بازي هاي المپيك به آتن دعوت شده است.
از قاره كهن آسيا ۵ داور براي قضاوت مسابقات شمشيربازي بازيهاي المپيك سال ۲۰۰۴ آتن انتخاب شده اند كه عليرضا پورسلمان از كشورمان به همراه داوراني از چين، كره جنوبي، ژاپن و كويت اين امر مهم را بر عهده خواهند داشت.

برنامه رئيس فدراسيون جهاني دووميداني در ايران
گروه ورزشي: طي رايزني هاي انجام شده بين فدراسيون دووميداني ايران و فدراسيون جهاني اين رشته، برنامه نويس فدراسيون جهاني دووميداني به ايران سفر مي كند.
«تئودور بومپا» برنامه ريز كانادايي فدراسيون جهاني دووميداني براي انجام يك دوره آموزشي ۱۰ روزه در نيمه اول ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۳ وارد تهران مي شود.
بومپا كه براي ده روز حضور در ايران ۵ هزار دلار دريافت مي كند، ۴ روز در خدمت سازمان تربيت بدني براي آموزش مربيان تمامي رشته هاي ورزشي و ۶ روز در اختيار فدراسيون دووميداني براي آموزش برنامه نويسي تمرين مربيان دووميداني خواهد بود.
طبق برنامه ريزي هاي فدراسيون دووميداني، مربيان كارآمد و داراي بنيه قوي، انتخاب و در كلاس هاي آموزشي اين مدرس ارزشمند جهاني شركت خواهند كرد.

مرحله نهايي بسكتبال
با ويلچر باشگاه هاي برتر ايران
گروه ورزشي: فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين اعلام كرد: مرحله نهايي مسابقات بسكتبال با ويلچر باشگاه  هاي برتر ايران در زنجان برگزار خواهد شد.
به گزارش اين فدراسيون، در اين مرحله از مسابقات چهار تيم فرش نگين مشهد، بنياد خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامي زنجان و پگاه رزم آوران مازندران حضور دارند كه مسابقات خود را از روز ۲۲ اسفند ماه به مدت سه روز برگزار خواهند كرد.
همچنين تيمهاي نفت بهران، آسايشگاه كهريزك تهران، بنياد آذربايجان غربي و ايثار اصفهان نيز براي تعيين پنجم تا هشتم طي روزهاي ۲۰ تا ۲۲ اسفند ماه جاري در سالن سميه تهران به مصاف هم خواهند رفت.
دو تيم قعر جدول اين مسابقات به ليگ دسته اول سقوط خواهند كرد.

كميته ملي المپيك براي كشتي مربي انتخاب مي كند
گروه ورزشي: كميته ملي المپيك با احد پازاج و رضا سيم خواه براي پيوستن به كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي مذاكره كرد.
به دنبال جدايي عليرضا لرستاني و محمد بنا از كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي و اخباري مبني بر تقويت كادر فني تيم ملي فرنگي در رقابت هاي المپيك آتن؛ بهرام افشارزاده گفت وگو و مذاكره با دو تن از سرمربيان سابق تيم ملي فرنگي در سال هاي ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ را تاييد كرد.
وي همچنين اظهارداشت كه تصميمات نهايي درخصوص جذب پازاج و سيم خواه پس از مسابقات گزينشي تاشكند اتخاذ خواهد شد.
اين درحالي است كه مهندس مصطفي هاشمي طبا هم روي حضور منصور برزگر در كوچينگ تيم ملي كشتي فرنگي تاكيد زيادي دارد!
رييس كميته ملي المپيك: با اصرار براي حضور در مسابقات مخالفم
رييس كميته ملي المپيك مي گويد: با اصرار ورزيدن بر حضور برخي كشتي گيران در مسابقات انتخابي مخالفم.مهندس مصطفي هاشمي طبا كه در نشست ستاد آتن و دوحه سخن مي گفت، افزود: شايد برخي كشتي گيران مورد قبول مربيان نباشند و قطعا بايد در مسابقات انتخابي شركت كنند، اما من با اين نظر مخالف هستم. به طوري كه اگر شخصي مانند عليرضا دبير را به مسابقات المپيك اعزام نكنيم، به جاي وي شخص خاصي را نداريم و در المپيك حرفي براي گفتن نخواهيم داشت. بنابراين اين قدر ورزشكاران را فرسوده نكنيم چراكه شركت در مسابقات مختلف پيش از حضور در المپيك در برنامه هاي ما نخواهد گنجيد.
توجه: پيشنهاد مي كنيم براي آنكه تجربه تلخ المپيك سيدني در آتن تكرار نشود و مقصر اصلي ناكامي ها اين  بار هم پنهان باقي نماند مسئولين محترم كميته ملي المپيك اجازه دهند امور فني كشتي تا المپيك به دست اهالي فن در اين رشته باشد.محترمانه مي گوييم انتخاب مربي و اعزام كشتي گيران به تورنمنت هاي بين المللي از شرح وظايف كميته ملي المپيك نيست.

محمدحسين برخواه تمريناتش را آغاز كرد
گروه ورزشي: ملي پوش دسته ۷۷ كيلوگرم تيم وزنه برداري ايران اعلام كرد: قصد دارم بار ديگر پيراهن تيم ملي وزنه برداري ايران را بر تن كنم.
محمدحسين برخواه ديروز با بيان اين مطلب گفت: پس از چند ماه دوري از پيكارهاي گوناگون به دليل مصدوميت، از روز گذشته با حضور در اردوي آمادگي تيم ملي وزنه برداري ايران تمرينات خود را آغاز كردم.
برخواه افزود: در مرحله نخست حضورم در اردو، قصد دارم به بدنسازي بپردازم و سپس تمرينات خود را به صورت جدي پي خواهم گرفت.وي از حضور دوباره اش در تركيب تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن سخن گفت و افزود: آرزوي تمامي وزنه برداران پوشيدن پيراهن تيم ملي است و من تمام تلاش خود را معطوف قرارگرفتن در تركيب تيم ملي وزنه برداري ايران براي شركت در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن خواهم كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |