يكشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۴۱ - Apr 4, 2004
ميانگين افزايش اجاره بها ۵ در صد پيشنهاد شد
طرح شوراي شهر براي كنترل اجاره مسكن در تهران
گروه شهري: بر اساس پيشنهاد شوراي اسلامي شهر تهران به كميسيون تقويم املاك، ميانگين ارزش اجاره بها در تهران طي سال جاري ۵ درصد افزايش مي يابد.
مهندس دانشجو، عضو كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به منطقي نبودن قيمت و ارزش اجاره بها در بلوكهاي ۱۳۶گانه تهران افزود: در جلسات متعدد كميسيون تقويم املاك، معيارهاي تعيين ارزش اجاره ها در بلوكهاي مختلف تهران اصلاح شده است، بطوري كه بر اساس پيشنهاد شوراي شهر در برخي از بلوكها ميزان ارزش اجاره بها تا ۱۵ درصد افزايش و در برخي ديگر تا ۵ درصد كاهش مي يابد.
وي بيان كرد: به طور مثال واحدهاي مسكوني كه در معابر عريض قرار گرفته اند، در حال حاضر مشمول ارزش اجاره بهاي بالا هستند، در حاليكه بر اساس طرح پيشنهادي شوراي شهر، به دليل اين كه واحدهاي مسكوني مذكور با قرار گرفتن
گروه شهري: بر اساس پيشنهاد شوراي اسلامي شهر تهران به كميسيون تقويم املاك، ميانگين ارزش اجاره بها در تهران طي سال جاري ۵ درصد افزايش مي يابد.
مهندس دانشجو، عضو كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به منطقي نبودن قيمت و ارزش اجاره بها در بلوكهاي ۱۳۶گانه تهران افزود: در جلسات متعدد كميسيون تقويم املاك، معيارهاي تعيين ارزش اجاره ها در بلوكهاي مختلف تهران اصلاح شده است، بطوري كه بر اساس پيشنهاد شوراي شهر در برخي از بلوكها ميزان ارزش اجاره بها تا ۱۵ درصد افزايش و در برخي ديگر تا ۵ درصد كاهش مي يابد.
وي بيان كرد: به طور مثال واحدهاي مسكوني كه در معابر عريض قرار گرفته اند، در حال حاضر مشمول ارزش اجاره بهاي بالا هستند، در حاليكه بر اساس طرح پيشنهادي شوراي شهر، به دليل اين كه واحدهاي مسكوني مذكور با قرار گرفتن در خيابانهاي پرتردد، فاقد برخي معيارهاي سكونتي هستند، ارزش اجاره بهاي كمتري دارند.
عضو كميسيون تقويم املاك اظهار اميدواري كرد كه اين طرح پس از اعلام نتايج كارشناسي در فروردين ماه سال جاري به تصويب برسد.
وي در زمينه كنترل قيمت اجاره بها در تهران تصريح كرد: تنها كاري كه شوراي شهر در جهت كنترل قيمت اجاره بها در تهران مي تواند انجام دهد، ثابت نگهداشتن قيمت ماليات بر اجاره بها در بلوكهاست.
عضو كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر تهران در پايان افزود: دولت و مجلس بايد با در نظر گرفتن معيارهاي منطقي و رايزني با دستگاههاي ذي ربط، از افزايش رسمي قيمت مسكن و اجاره بها جلوگيري كنند.

۱۹ كيلومتر به خطوط متروي تهران اضافه مي شود
مترو از شرق تا دردشت ؛از غرب تا مهر شهر
004179.jpg
گروه شهري: مديرعامل  شركت  راه آهن  شهري  تهران  و حومه  وعده  داد امسال  ۱۹ كيلومتر به  خطوط متروي  تهران  اضافه  شود .
محسن  هاشمي در مصاحبه    با واحد مركزي  خبر با بيان اينكه  ده  كيلومتر از خط متروي  كرج  ، مهرشهر امسال  راه  اندازي  مي شود گفت:  نه  كيلومتر نيز از بخش  شرقي  متروي  تهران  تا دردشت  امسال  تكميل و در سال  آينده  از آن بهره برداري  مي شود. تاكنون  خط دو متروي  تهران  از فلكه  صادقيه  تا ميدان  بهارستان  به  طول ۱۳ كيلومتر راه  اندازي  شده  است  و با تكميل  اين  خط تا دردشت  طول  آن به  ۲۲ كيلومتر خواهد رسيد.
وي  در ادامه  با اشاره  به  اينكه  عمليات  اجرايي  خط ميرداماد تا تجريش آغاز شده  است  افزود: نتيجه  مناقصه  خط هاي  ۳ و ۴ مترو نيز مشخص  شده است  كه  بعد از ارائه  به  شهرداري  تهران  قرارداد آغاز احداث  آن بسته مي شود. پيش  از اين  شهردار تهران  آغاز احداث  اين  خطوط را اواخر خرداد امسال اعلام  كرده  بود. خط سه  متروي  تهران  از منطقه  ازگل  آغاز مي شود و به طول  ۳۷ كيلومتر با۳۲ ايستگاه  تا يافت آباد امتداد مي يابد. خط چهار متروي  تهران  نيز از فرودگاه  مهر آباد آغاز و به  طول  ۲۱كيلومتر با ۲۲ ايستگاه  به  ميدان  شهيد كلاهدوز واقع  در شرق  تهران  ختم مي شود .تاكنون  با حمايت  دولت  و شهرداري  تهران  ۷۱ كيلومتر از خطوط متروي تهران  با ۳۲ ايستگاه  به  بهره  برداري  رسيده  است.
مديرعامل  شركت  راه آهن  شهري  تهران  و حومه  افزود: قرارداد ساخت ۰۰ ۲دستگاه  واگن  منعقد شده  است  كه  تا پايان  امسال  حدود ۵۰ دستگاه  واگن جديد وارد ناوگان  حمل  و نقل  ريلي  شهر خواهد شد.

نگاه
سيزده بدر و ...
004176.jpg
افشين سبوكي

شنبه خوب
انتظار مي رفت در نخستين روز كاري سال جديد، در خيابانها با ازدحام و آشفتگي روبه رو باشيم. اما ديروز، اينطور نبود. تهران شنبه اي آرام با خيابان هاي روان و هوايي پاك را از سرگذراند.
به نظر مي رسيد بخشي از جمعيت شهر هنوز از مسافرت برنگشته، يا اگر هم برگشته اند، ورود به هياهوي خيابانها را گذاشته اند براي روز بعد. اما بايد به اين نكته هم توجه كرد كه ترافيك تهران در نيمه اول سال، به نسبت نيمه دوم سال بين ۲۰ تا ۴۰ درصد خلوت تر است. نكته ديگر هم اينكه پس از گذراندن تجربه طاقت فرساي ترافيك روزهاي آخر سال، ازدحام ترافيكي روز شنبه حتي اگر قدري هم شلوغ تر بود، باز قابل تحمل به نظر مي رسيد. پس، اگرچه امروز و روزهاي بعد هم ترافيك تهران قاعدتاً قابل تحمل تر از شش ماه گذشته خواهد بود، اما انتظار نمي رود كه آرامش آن، آنچنان باشد كه ديروز بود.
به ويژه آنكه با تداوم ورود روزانه دو هزار خودروي غيراستاندارد جديد و عدم خروج خودروهاي فرسوده و مستعمل، اصولاً براي ترافيك تهران افق اميدبخشي قابل تصور نيست.

كودكان خياباني تهران نوروز را در مرخصي بسر بردند
گروه شهري: مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران گفت: طرح جمع آوري كودكان خياباني از سطح شهر تهران، در ايام تعطيلات نوروز متوقف شده بود.
دكتر مهنوش معتمدي آذري، مخبر كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در گفت وگو با ايلنا، تصريح كرد: بنابر تجربه سازمان بهزيستي كودكان خياباني در ايام نوروز به نوعي در مرخصي به سر مي بردند و بنابراين در اين ايام طرح ساماندهي و جمع آوري كودكان خياباني متوقف شده بود.
وي ياد آور شد: براساس آمار موجود بيش از ۹۰ درصد كودكان خياباني موجود در تهران، شهرستاني هستند و به اين دليل كه اين كودكان نيز در ايام نوروز به شهر محل اقامت خود باز مي گردند، كار جمع آوري كودكان در ايام نوروز متوقف شده بود.
عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد: اين كودكان به مركز ياسر اعزام شده اند و از آنجا به پايگاه هاي دائمي بهزيستي رفته اند تا به مبدأهايي كه از آنها آمده اند، بازگردانده شوند.
معتمدي آذري همچنين در خصوص اردوگاه جمع آوري متكديان اسلامشهر گفت: اين اردوگاه آماده تحويل است ولي از آنجايي كه فرمانداري به دليل انتخابات مشغله كاري داشته است، هنوز مدير اين اردوگاه مشخص نشده است.

تهديد شركت آب و فاضلاب تهران :
عدم افزايش آب بها موجب كاهش كيفيت آب مصرفي مي شود
گروه شهري: «در صورتي كه تعرفه آب بها كمتر از ميزان تورم باشد، كيفيت خدمات كاهش پيدا مي كند.»
ستار محمودي - مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران - در گفت وگو با ايسنا گفت: «حداقل انتظار شركت هاي آب و فاضلاب اين است كه تعرفه آب بها در سطح تورم باشد و اين در حالي است كه از لحاظ كارشناسي تعرفه آب بسيار پايين است. به طوري كه قيمت تمام شده هر متر مكعب آب ۱۵۰ تومان است؛ در حالي كه تنها ۵۵ درصد اين رقم دريافت مي شود.»
وي ادامه داد: «تعرفه آب از سوي دولت و شوراي اقتصاد تعيين مي شود و ما تابع نظر آنها هستيم.»
محمودي ميزان درآمد شركت هاي آب و فاضلاب تهران را ۴۰ ميليارد تومان عنوان كرد و افزود:  «اين در حالي است كه نياز اين شركت ها ۸۰ ميليارد تومان است و به دليل كمبود منابع مالي، ۱۵۰ ميليارد ريال از محل اعتبارات عمومي دولت به اجراي طرح هاي آب و فاضلاب در خارج از شهر تهران اختصاص يافته است.»

لباس متحد الشكل براي كاركنان ناوگان اتوبوسراني تهران
رانندگان شركت واحد سورمه اي پوش مي شوند
گروه شهري: تا پايان امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي شهر تهران اضافه خواهد شد.
خبرنگار ما در مصاحبه با سيد مهدي هاشمي سرپرست شركت واحد اتوبوسراني خبر از توسعه كيفيت خدمات رساني در حوزه حمل و نقل عمومي داد.
بنابراين گزارش مهندس هاشمي گفت: امسال در نظر داريم ۶ اصل انضباط، دقت و سرعت در كار خدمات رساني، افزايش ضريب ايمني، صرفه جويي در هزينه هاي غيرضرور و اصل پاسخگويي را كه البته از سال گذشته در دستور كار شهرداري تهران قرار داشت تقويت و نهادينه كنيم.
وي خبر داد: در راستاي اجراي اصل انضباط كاري امسال كليه رانندگان شركت واحد اتوبوسراني ملبس به لباس فرم (كت و شلوار سرمه اي رنگ) خواهند شد و از طرف ديگر به منظور ترويج فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و متعاقب آن صرفه جويي در مصرف انرژي و كاهش ترافيك و آلودگي هوا كار توزيع بليت رايگان را در ميان شهروندان كه سال گذشته به طور آزمايشي به اجرا گذاشته بوديم امسال توسعه خواهيم داد.
وي افزود: ما در سال ۸۲ موفق به ورود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني شركت واحد شديم كه البته در نوع خود بي نظر بود.
مهندس هاشمي ادامه داد: اميدواريم اين رقم با همكاري و همياري مسئولين ذي ربط به ۲۰۰۰ دستگاه تا پايان سال ۸۳ افزايش يابد. وي تاكيد كرد: همچنين بحث انتقال توقفگاه هاي اتوبوسراني از مناطقي در شهر تهران كه موجب ايجاد مزاحمتهاي زيست محيطي و آلودگي هوا، آلودگي صوتي و ... براي ساكنان اطراف آن مي شود در اولويت كاري سال ۸۳ شركت واحد اتوبوسراني قرار دارد.وي در اين باره پيش بيني كرد تا پايان امسال توقفگاه هنگام به نقطه اي در حومه شهر تهران با گنجايش يك هزار دستگاه اتوبوس منتقل شود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |