دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۴۸
يك توليد كننده:
مواد شوينده هنوز گران نشده است
هنوز دستورالعملي براي افزايش قيمت مواد شوينده داخلي صادر نشده است.
يكي از توليد كنندگان مواد شوينده در گفت وگو با خبرنگار ما، ضمن بيان اين مطلب گفت: به دليل اين كه توليدكنندان شوينده از مواد اوليه سوبسيددار استفاده مي كنند لذا نمي توانند خودسرانه قيمت ها را افزايش دهند.
وي افزود: در چنين وضعيتي اگر قرار باشد افزايش قيمتي صورت بگيرد بايد از طريق نهادهاي ذي ربط دولتي انجام شود.
وي پيش بيني كرد با گران شدن مواد اوليه در آينده نزديك قيمت مواد شوينده ۱۰ تا ۳۰ درصد گران شود.

درحاشيه خبرها
تاوان گزاف زيبايي 
فريب فريبايي را نخوريد

فطرت آدمي زيباپسند است و زيبايي را دوست دارد. فطرت آدمي زيباپسند است و هرجا سيرتي نيكو ببيند، سر تعظيم فرود ميآورد و فريبايي بر عمق جانش مي نشيند و به تحسين اش وا مي دارد.
سرشت آدمي همواره او را به سوي يگانگي سوق مي دهد و از اين رو است كه بسياري از افراد - ونه همه آنان - دائم در پي يافتن عاملي متمايز كننده هستند تا عطش برتري جويي شان را فرو بنشانند و برتري شان بر سايرين را به اثبات برسانند.
براي رسيدن به اين آرزو، همواره آنان از خرج بي مضايقه و صرف بي محاباي مبالغ هنگفت ابايي ندارند تا از يك سو خود را به كمال نزديك تر سازند و از سويي ديگر، ماهيت زيباپسند خود را ارضا كنند. اين شور آدميان، گروهي سودجو را نيز در انديشه استفاده نابه جا از موقعيت خود برده تا با اغفال ديگران، سرمايه اي براي خود گرد آورند.
يك متخصص جراحي پلا ستيك با بيان اين كه اغلب آگهي هاي موجود در جرايد در زمينه جراحي هاي زيبايي غيرقانوني است، گفت: بيشتر پزشكاني كه از طريق اين آگهي ها فعاليت دارند مدرك و تخصصي در اين زمينه ندارند و فقط داراي مدرك پزشكي عمومي هستند و متأسفانه مسؤولا ن امر نيز نظارت چنداني بر اين آگهي ها ندارند.
دكتر حميدرضا شاپوري افزود: از هر ۲۰ نفر متقاضي جراح زيبايي  بيني كه روزانه مراجعه مي كنند، فقط جراحي دو نفر ضروري است و بقيه به دلا يل بيهوده دست به اين كار مي زنند.
اين فوق تخصص جراحي پلا ستيك اظهار كرد: از آنجا كه زيبايي تنها به شيوه ظاهري آن هم فقط در صورت افراد به ويژه در زنان و دختران جامعه ما نمايان مي شود، متقاضي براي اين جراحي ها در كشور ما در مقايسه با كشورهاي اروپايي كه اغلب جراحي ها بر روي شكم، سينه و ران پا صورت مي گيرد، بسيار زياد است.
وي گفت: باتوجه به اين كه ۹۰ درصد زيبايي صورت به فرم بيني باز مي گردد، جوانان كشور به ويژه دختران و زنان سنين ۱۷ تا ۳۰ سال - كه اغلب جزو قشر كارمند هم هستند - از اين جراحي  ها استقبال زيادي مي كنند.
دكتر شاپوري تصريح كرد: برخي از متقاضيان جراحي هاي زيبايي فقط اصرار دارند كه جراحي بر روي آنها صورت گيرد به همين علت براي آنها اهميتي ندارد كه جراحي بيني، لب و يا عضو ديگر باشد، حتي برخي از زنان به علت مشكلا تي نظير مشكلا ت اقتصادي و عدم اجازه همسر در سنين بالاي ۶۰ سال تا ۸۰ سال براي جراحي هاي مختلف به پزشكان مراجعه مي كنند.وي با اشاره به اين كه استفاده زياد از مواد بيهوشي به علت انجام جراحي هاي مكرر مي تواند در حس بويايي اختلا ل ايجاد كند، گفت: انجام جراحي هاي زيبايي متعدد برخي از افراد براي تغيير فرم بيني سبب از بين رفتن نوك بيني مي شود.دكتر شاپوري گفت: بيشترين جراحي هاي پلا ستيك و زيبايي به ترتيب مربوط به جراحي هاي زيبايي بيني، شكم، سينه و گوش است كه جراحي هاي گوش نسبت به جراحي هاي بيني يك به ۱۰ است و براي گوش هاي برجسته رو به جلو انجام مي شود كه زمينه هاي ارثي آن در ايران مشاهد مي شود.
وي با بيان اين كه در حال حاضر فقط ۱۲۵ جراح پلا ستيك مجاز به انجام جراحي هستند، در باره ميزان هزينه اين جراحي ها گفت: هزينه جراحي هاي پلا ستيك بستگي به وضعيت مالي متقاضي و نوع جراحي حداقل  ۳۰۰ هزارتومان و برخي از اين هزينه ها به پنج ميليون تومان هم مي رسد.تمام اين گفته ها بر آن است تا اگر كسي قصد انجام چنين عملي را كرد با آگاهي كامل نزد متخصص آزموده برود تا دست كم رقمي كه هزينه مي كند بر باد نرود و سلا مت اش نيز به خطر نيفتد.
پول داريد بيوك مدل ۱۳۵۶ نخريد!
چنانچه قصد داريد خودرو بخريد و پول خود را صرف اين كار كنيد بايد به نكات زيادي از جمله مصرف سوخت و ساير مشخصات فني خودرو دقت كنيد.بسياري از ما ايرانيان دوست داريم كه با خودروي شخصي خود به مسافرت و محل كار برويم؛ اما خريد خودرو در كنار توجه به زيبايي و امكانات رفاهي آن نيازمند دقت به ساير عوامل از جمله توان قدرت موتور و مصرف سوخت است.به گزارش خبرنگار «بازارچه»، در روزهاي اخير كه شاهد افزايش قيمت بنزين بوده ايم بسياري از مردم به دنبال خودروهاي كم مصرف هستند.طي يك نظرسنجي كه در سال گذشته توسط شركت قرن دانش خودرو صورت پذيرفته در بين خودروهاي ساخت داخل خودروي زانتيا به عنوان بهترين خودرو از سوي مردم انتخاب شده است. در اين نظرسنجي موارد فني، خدمات پس از فروش، زيبايي، ايمني و مصرف سوخت موردنظر بوده است.البته براساس طرح تعيين مصرف سوخت كه بر روي پنج نوع خودرو خارجي فرسوده كشور صورت گرفته، خودرو «بيوك» مدل ۱۳۵۶ با مصرف ۲۴ ليتر بنزين در ۱۰۰ كيلومتر بيشترين ميزان مصرف را به خود اختصاص داده است.بيوك ايران، جيپ آهو، آريا، شورلت نوا و شورلت ايران از خودروهاي تست شده است كه به طور اتفاقي از ميان ناوگان خودروهاي كشور انتخاب شده اند و ميانگين مصرف سوخت آنها به ترتيب 
۸/۱۹، ۲۵/۱۸، ۳/۱۶، ۶/۱۵ و ۶/۱۳ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر پيمايش گزارش و ثبت شده است.بنابراين كساني كه پول كافي براي خريد خودروهاي صفر را ندارند و مي خواهند خودروي دست دوم خريداري كنند، توصيه مي شود كه براي كاهش هزينه هاي خود و نيز مصرف پايين سوخت خودروهاي پرمصرف (مثل خودروهاي نامبرده) را خريداري نكنند.

بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه خوراك
بازارچه لوازم خانگي
بازارچه مسكن
بازارچه رايانه
بازارچه لوازم التحرير
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه رايانه  |  بازارچه لوازم التحرير  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |