چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ - شماره ۳۳۶۲
واكنش رئيس فدراسيون بدمينتون به معترضين
مديريت تمام وقت يا...
005751.jpg
گروه ورزشي- بدمينتون ايران در ابتداي سال جديد با اعتراض تني چند از ورزشكاران تهراني اين رشته و نامه به سازمان تربيت بدني كانون توجه رسانه ها واقع شد. در اين بين با وجود صحبت هاي علي كفاشيان معاون فني امور فدراسيون هاي ورزشي در مورد مشكلات پيش آمده باز هم خبري از واكنش مسئولان فدراسيون نشد. سرانجام پس از چند هفته دكتر مهدي كرباسيان رئيس فدراسيون بدمينتون، نايب رئيس كنفدراسيون آسيا، عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني در گفتگو با ايسنا سكوت را شكست و به تشريح وقايع پشت پرده اتفاق افتاده پرداخت. ماحصل صحبت هاي كرباسيان را مي خوانيد:
رئيس  فدراسيون  بدمينتون  از ايجاد تغييرات  در كادر  فدراسيون  و هيأت  تهران  پس  از اعلام  نظر  نهايي  سازمان  تربيت  بدني خبر داد.در روزهاي نخستين سال ۸۳، اقدام چند تن از اعضاي تيم ملي بدمينتون كشورمان در اعتراض به عملكرد فدراسيون و مربيان تيم ملي، توجه جامعه  خبري را به اين رشته مبذول داشت.
ملي پوشان در نامه اي خطاب به مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني خواستار رسيدگي به مشكلاتشان شدند.
فدراسيون بدمينتون برنامه  برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي را از بازي با توپ به انجام تست جسماني تغيير داده بود كه با عدم استقبال اين ملي پوشان مواجه گشت و بازيكنان اعلام كردند كه تا رسيدگي به خواسته ها و شرايطشان حاضر به شركت در تمرينات و تست آمادگي جسماني نيستند.از سوي ديگر علي كفاشيان معاون ورزشي سازمان تربيت بدني بدنبال اعتراض ملي پوشان خواستار رسيدگي به اين موضوع شد كه توسط كارشناسان سازمان تربيت بدني در دست بررسي قرار گرفت و سرانجام معاون ورزشي سازمان تربيت بدني از وجود ضعف در برخي از سطوح اين فدراسيون نام برد و بر لزوم انجام برخي تغييرات در آن تأكيد كرد.
گروه ورزش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در گفت وگويي دو ساعته با «مهدي كرباسيان» رئيس فدراسيون بدمينتون به بررسي برنامه ها و اولويت هاي فدراسيون بدمينتون در سال ۸۳، اعتراض ملي پوشان به عدم اختصاص وقت كافي از سوي كرباسيان در فدراسيون، نحوه  مربيگري تيم ملي، ايجاد تغييرات در فدراسيون و زير مجموعه  آن و... پرداخت.
افزايش توان جسماني بازيكنان اولين هدف فدراسيون است برنامه هاي آماده سازي ملي پوشان بدمينتون با هدف شركت قدرتمند در بازي هاي ۲۰۰۶ قطر انجام مي گيرد. در همين راستا در دو هفته  گذشته حدود ۶۰ بازيكن در تست جسماني شركت كرده اند كه بازيكنان برتر در اردوهاي متمركز حضور خواهند داشت. در سال ۸۳، تيم ملي به مسابقات غرب آسيا در لبنان و نيز مسابقات پاكستان و هند اعزام مي شود و تحت نظارت مربيان با برنامه ريزي دقيق تري قرار خواهند گرفت.
البته با حل شدن مشكل سالن اختصاصي، محدوديتي براي برپايي اردوها نداريم، لذا آينده  موفقيت آميزي براي بدمينتون پيش بيني مي كنم.
توسعه  باشگاه ها از اولويت هاي فدراسيون است
ادامه  بازي هاي برگشت ليگ بدمينتون در سال ۸۳ تا خرداد ماه نهايي مي شود كه در راستاي آن گسترش بازي هاي باشگاهي در دستور كار قرار دارد. در حال حاضر ۹ استان كشور در رقابت هاي ليگ برتر اين رشته حضور دارند كه در سال جديد تعداد آنها بيشتر خواهد شد. يكي ديگر از برنامه ها، برگزاري كلاس ها و دوره هاي مربي گري و داوري در استان هاي سراسر كشور با حضور مدرسين بين المللي است.
رئيس فدراسيون مربي نيست
با رشد تكنولوژي و سيستم مجازي مديريت كه امروز به راه افتاده، حضور يك مدير در مجموعه، آن هم تمام وقت ضرورتي ندارد، مدير بايد سيستم قدرتمندي را به اجرا درآورد مهم ترين وظيفه  رئيس فدراسيون سياست گذاري، نظارت، هماهنگي و پشتيباني امور است، مسئول يك فدراسيون نه مربي است و نه مدير تيم. البته روزهاي دوشنبه  هر هفته به مدت چهار ساعت در فدراسيون حضور يافته و وظايف لازم را انجام مي دهم. مابقي اقدامات اجرايي بر عهده  متخصصين و دبير فدراسيون قرار گرفته است. در حال حاضر فدراسيون بدمينتون با پنج نيرو به كارش ادامه مي دهد.
دبير بايد با رئيس فدراسيون هماهنگ باشد
كادر اجرايي فدراسيون بايد با رئيس  هماهنگ باشند و در انتخاب دبير كه از سوي مجمع صورت گرفته، تخصص مبنا نبوده است.
عالمي، دبير فدراسيون ،كارشناس رشته   تربيت بدني  است و در اوايل انقلاب نيز سرپرستي فدراسيون را بر عهده داشته است.اختلاف سليقه در همه  عرصه ها وجود دارد و در فدراسيون ما هم هست، مطمئنا حتي بهترين متخصصان نيز گاهي با هم به مشكل برمي خورند لذا در فدراسيون  در هر زماني  به روي علاقه مندان باز است.فدراسيون بدمينتون بودجه  محدودي دارد، حضور در فدراسيون از نظر مادي و يا ساير موارد هيچ امتيازي براي دبير و يا ساير كاركنان ندارد و تا زماني كه همكارانم انضباط و اخلاق را رعايت كنند از عملكرد آنها رضايت دارم.
ميان پيشكسوتان اكثر فدراسيون هاي ورزشي مشكلاتي وجود دارد، مطمئنا هر كدام از همكارانم نقاط ضعف و قوتي دارند و معتقدم نقاط قوتشان بيش از ضعف آنهاست و ضعف ها نيز با تذكر رفع مي شود.در هر خانواده اي مشكل وجود دارد، بنابراين همه  علاقه مندان بدمينتون بايد با وجود  سلايق  مختلف  در فدراسيون بمانند و تا اين لحظه نيز اين گونه بوده است.
ايجاد تغييرات حتمي است
در بازسازي اخير فدراسيون، ايجاد تغييرات عمده اي  در دستور كار سال ۸۳ قرار داده  شده  است كه به طور قطع شامل همكاران داخل فدراسيون و هيأت تهران  خواهد بود.
اين تغييرات براي قوت بخشيدن به روند صعودي فدراسيون در آينده اي نزديك انجام مي شود.
در طول سه هفته  گذشته هيچ تماسي با كفاشيان نداشتم براي اينكه شبهه اي پيش نيايد، در طول سه هفته  گذشته هيچ صحبتي در مورد مسايل بوجود آمده اخير با معاون ورزشي سازمان تربيت بدني نداشتم چرا كه نمي خواهم در قضاوت و رسيدگي مسئولان سازمان تربيت بدني دخالتي داشته باشم.
مشكلات اخير در اثر مصاحبه ها و برخوردهايي كه انجام گرفت، بيانگر ايجاد تغييرات در فدراسيون و هيأت ها، از جمله هيأت تهران است.
نظر نهايي  را سازمان  تربيت  بدني  خواهد داد
برنامه  ايجاد تغييرات در هيأت تهران در روزهاي پاياني سال ۸۲، پيش بيني شده بود كه مسئولان هيأت با متوجه شدن ين موضوع بهترين دفاع را حمله ديدند و بحث را به رسانه ها و سازمان تربيت بدني كشاندند. بنابراين اين موضوع از سوي بازرسان سازمان تربيت بدني در دست بررسي است و بعد از اعلام نظر سازمان در مورد بي انضباطي انجام گرفته تصميم خواهم گرفت.اين كه چرا بازيكنان قبل از مطلع كردن مسئولان فدراسيون، بحث را به مطبوعات و سازمان كشانده اند، جاي  بسي گله مندي  دارد، لذا معتقدم قضيه فراتر ازاين هاست و يك برنامه ريزي از پيش طراحي شده توسط فرد يا افرادي بوده است.
البته در مورد انتقادات صحيح و به حق  بازيكنان تجديد نظر مي شود ولي در مورد مسايلي كه دخالت در امور فدراسيون محسوب مي شود، حق اظهار نظر ندارند. اصل فدراسيون و تيم ملي بدمينتون  بر انضباط و اخلاق استوار است
سرمربي تيم ملي از بهترينهاست
انصاري، يكي از پيشكسوتان اصلي  اين رشته  و رئيس هيأت بدمينتون زنجان، هدايت تيم ملي بزرگسالان را بر عهده دارد و با توجه به شناختي كه از شخصيت وي دارم، قائل شدن هر گونه تبعيض در بين بازيكنان از سوي اين مربي را تكذيب مي كنم.مساله  بدنسازي در بعد قهرماني بدمينتون از اهميت بالايي برخوردار است و بايد تحت مديريت مربيان بدنساز قرار گيرد. تيم هاي ملي ما از لحاظ جسمي بايد مورد حمايت قرار بگيرند.

راز دروازه باني در چلسي
دستكش هاي ايتاليايي
005769.jpg
اشكان نعمت پور- يك مثل قديمي رومي مي گويد: «هيچ كس در سرزمين خودش، پيامبر نخواهد شد.» اگر به دنبال مصداق واقعي اين تمثيل رنگ و رو رفته و غبار گرفته در دنياي واقعي هستيد، قطعاً  نمونه  اي بهتر از ماركو آمبروزيو و فلاويو روما نخواهيد يافت، مرداني كه در جست وجوي شهرت يا به اعتبار آن گفته،  «رستگاري»، كناره هاي كشور چكمه اي را درنورديدند و فراسوي مرزها را كعبه آمالشان، قرار دادند.
آغاز آخر
در ژوئن ۱۹۹۳، دو گلادياتور جوان، براي نخستين بار در آخرين شب باشكوهشان روياروي يكديگر ايستادند. ديدار نهايي جام قهرماني جوانان ايتاليا بود و آمبروزيو و رماي تشنه شهرت و اوج گيري، در دو سوي ميدان، روياي دلنشين پيروزي را در سر مي پروراند. در نهايت آتالانتا كه از تاكيناردي، دومينيك مورفئو و توماس لوكاتلي سود مي برد و آمبروزيو را به عنوان دروازه بان در دسته خود داشت با شش گل از سد چهره هاي جوان لاتزيو، مرداني چون الساندرو نستا و ماركودي وايو گذشت تا آخرين لبخند بر لبان آمبروزيو بنشيند، اگر چه اين تنها شب حزن بار فلاويو روما نبود. پس از قهرماني آتالانتا ، جورجيو ويتالي، مدير ورزشي باشگاه در قبال نمايش درخشان مرد شماره يك تيمش گفت: «امشب آمبروزيو حتي پشه هايي را كه اطرافش مي پريدند را هم گرفت.»
اما روزگار چنان كه بايد بر مراد اين دو دروازه بان نگشت و در حالي كه همبازيان شان به سرعت مدارج ترقي را مي پيمودند و آوازه بيشتري به چنگ مي آوردند، آنها تنها به تك بازي هاي گاه و بيگاه در سريA ، دل خوش مي كردند.
حالا در كارنامه آمبروزيوي سي ساله تنها بيست بازي در سري A به چشم مي خورد و روما هم با بيست و نه سال سن، فقط سي و دو بار جدال در كالچو را تجربه كرده، شايد اگر آنها همچنان در ايتاليا برجا مي ماندند، حالا ديگر چنين در سراسر اروپا شهره نمي شدند.
چند هفته پيش، هر دوي اين دروازه بانان با نمايشي حيرت آور تيم هايشان را به مرحله نيمه نهايي جام قهرمانان - جايي كه حتي يك تيم ايتاليايي هم حاضر نيست - سوق دادند تا خاطره روزهاي دور، ايستادن برابر هم در شبي باشكوه را زنده كنند.
چند واكنش حياتي
تابستان پيش، قبل از ورود رومن آبراموويچ، رانيري كه درون دروازه با كمبود مهره روبه رو شده بوده دست به خريد چند دروازه بان زد كه اين روند حتي در مدت زمامداري ميلياردر روس هم ادامه يافت اما تقدير چنين بود كه آمبروزيو، پيش از حضور آبراموويچ، قراردادي سه ساله با چلسي امضا كند و كيه وو را براي آزمودن بختش، به منظور لندن ترك كند.
بزرگترين مسابقاتي كه او در دوران بازيگري در ايتاليا لمس كرد، تنها به دو خاطره دور شده بازمي گردند؛ يكي در كيه وو برابر ميلان در يك چهارم نهايي جام حذفي ايتاليا و ديگري به سال ۱۹۹۷ در جام يوفا مقابل آتلتيكو بيلبائو كه پيراهن سامپدوريا را بر تن مي كرد.
از اين رو است كه مصدوميت كارلو كوديچيني بزرگترين بخت دوران حرفه اي اين ايتاليايي عاصي را رقم زد تا او با پيشي جستن از نيل ساليوان و يورگن ماچو- ديگر خريدهاي تابستان چلسي - در جدال بزرگ لندن حاضر شود و سرنوشت چلسي در جام قهرمانان را رقم بزند. به واقع، آنچه چلسي را در تقابل با خط حمله آتشين آرسنال كامياب كرد و آبي پوشان لندني را به جلال مندترين افتخارشان در ليگ قهرمانان سوق داد، وراي انسجام دفاعي چلسي، واكنش هاي به موقع او بود كه بارها بازيكنان پرآوازه آرسنال را در رسيدن به دروازه رقيب ناكام گذارد.
بزرگترين استحاله حرفه اي آمبروزيو در پيوستن به چلسي شكل گرفت؛ «دنياي من زير رو شده، هرگز به وهم نمي آوردم كه در چنين مسابقاتي شركت كنم.» دروازه بان شماره يك اين روزها چلسي مي افزايد:
«دير زماني است كه سخت تمرين مي كردم و به انتظار چنين فرصتي نشسته بودم. دوست داشتم به هواداران چلسي، به مديران باشگاه نشان دهم كه سزاوار پوشيدن پيراهن تيم هستم. حالا آمبروزيو مي تواند در بازي برگشت مرحله نيمه نهايي جام قهرمانان، جايي كه چلسي در پي جبران شكست بازي رفت است، بدرخشد.
شكوفايي فرانسوي
فلاويوروما حرفه اش را در ۱۹۹۱ در لاتزيو شروع كرد اما براي نخستين بازي اش در سري A ، ناچار شد تا سال ۹۹ صبر كند. روما آن فصل سي و دو بازي براي پياچنزا انجام داد اما نتوانست مانع از سقوط تيمش به دسته پايين تر شود. پس از يك فصل ملازمت سري B ، سرانجام او عطاي بازي در ايتاليا را به لقايش بخشيد و روانه سرزمين گل شد.
روما خيلي زود به مرد ثابت موناكو تبديل شد، بازيكني كه يك تنه نام هاي آشنايي چون زيدان، رائول و رونالدو را به بند كشيد و رئال مادريد مغرور را به زانودرآورد: «اين درخشان ترين برهه دوران حرفه اي ام است اما من هيچ گاه راضي نمي شوم و در جا نمي زنم. شكست دادن رئال مادريد رويايي است اما حالا ما بخت بلندي را پيش رويمان داريم.
اگر به ديدار نهايي برسيم، افتخاري بزرگ به چنگ آورده ايم اما مگر مي شود جام را در يك قدمي است ببيني و براي تصاحبش، جان نكني؟»
سرانجام روزگار به كوديچيني روي كرده و دست شكسته او بهبود يافته اما اگر رانيري دوباره به آمبروزيو اعتماد كند و او را جانشين كوديچيني سازد، رقابت يك دهه پيش آمبروزيو روما، اين بار در وهله اي بسيار مهمتر قوام خواهد يافت.
روما در اين باره مي گويد: «اين حقيقت كه من و ماركو به نيمه نهايي جام قهرمانان رسيده ايم نشان مي دهد مي توانستيم در ايتاليا هم موفق باشيم. اين نشان مي دهد روند دروازه بان سازي در ايتاليا هم موفق بار بوده.» قطعاً  اين بار روما، در قياس با ديدار قبلي، تمركز و آمادگي افزون تري خواهد داشت.

خبرها و نگاه ها
بلاتر مي گويد كه درهاي فيفا همواره به روي «مارادونا» باز است
005766.jpg

«ژوزف  بلاتر» رئيس  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  «فيفا» مي گويد كه  درهاي  اين  سازمان  همواره  به  روي  «مارادونا» باز است  و شخصيت  جاودانه  فوتبال  جهاني  مي تواند بعد از يافتن  بهبودي  كامل  هر زمان  اراده  كند با فيفا همكاري  داشته  باشد.
بلاتر كه  براي  شركت  در اجلاس  كنگره  پنجاهمين  سالگرد تاسيس  اتحاديه  فوتبال  اروپا «يوفا» در ليماسول قبرس  بسر مي برد، راجع  به  مارادونا و شرايط خطرناكي  كه  براي  سلامت وي پيش  آمده  گفت : همه  چيز براي  بازگشت  موفق  مارادونا به  صحنه  فوتبال  فراهم بود و فيفا خيلي  تلاش  كرد تا زمينه  را براي  بازگشت  موفق  مارادونا به فوتبال  فراهم  سازد تا او هم  مانند همه  بازيكنان  بزرگ  ديگري  كه  با فيفا همكاري  صميمانه  دارند در كنار ما باشد اما مارادونا هرگز پاسخ  مثبت  به  اين  پيشنهادها نداد.
بلاتر گفت  كه  مشكل  مارادونا اطرافيان  اوست  كه  تأثير سوء بر رفتار وعملكرد او در زندگي  حرفه اي اش  داشته اند.مارادونا در پي  يك  حمله  قلبي  در بيمارستاني  دربوئنوس آيرس  آرژانتين  بستري  شد و تحت  مراقبتهاي  ويژه  قرار گرفت . با تلاش  پزشكان  حال  عمومي  او رو به  بهبود است .
مارادونا در اثر مصرف  بيش  از حد كوكائين  دچار عارضه  قلبي  شده  است .از مارادونا به  عنوان  يكي  از بزرگترين  بازيكنان  تاريخ  فوتبال  جهان  ياد مي شود.



هيتز فلد: فشار رواني زيادي بر بازيكنان بايرن وارد شده است
005760.jpg

«اوتمار هيتزفلد» سرمربي  باشگاه  بايرن  مونيخ  آلمان  معتقد است  ناتواني اين  تيم  در فتح  قله  فصل  جاري  رقابت هاي  بوندسليگا، فشار رواني  زيادي  را بر بازيكنان  وي  تحميل  كرده  است .
صدرنشيني  تيم هاي  اشتوتگارت  و سپس  وردربرمن  در ليگ  دسته  اول  باشگاه هاي  آلمان ، دست  بايرن  را از رسيدن  به  صدر جدول  و ادعاي  قهرماني  در رقابت هاي  بوندسليگا كوتاه  كرد.
هيتزفلد با اشاره  به اين  موضوع  در گفت  و گو با روزنامه  فرانكفورترآلگمنيه  اظهارداشت : در آغاز فصل  به  دليل  مصدوميت هاي  متعدد بازيكنان  از رسيدن  به  صدر جدول  بازمانديم .
ما عادت  نداريم  نقش  صياد را بازي  كنيم  اما عادت  كرده ايم  كه  هميشه  ديگران  ما را صيد كنند.
تيم  بايرن  با يك  شروع  توفاني  در فصل  گذشته  بر صدر جدول  تكيه  زد و بعد از افزايش  فاصله  خود با تيم هاي  اشتوتگارت  و بروسيا دورتموند، با۱۶ امتياز اختلاف  قهرماني  در ليگ  دسته  اول  آلمان  را بدست  آورد.به  اعتقاد هيتزفلد اينطور به  نظر مي رسد كه  تيم  او نخست  بايد صدرنشين  شود سپس  انگيزه  لازم  را بدست  آورد. دراين  صورت  بازيكنان،  خود را تحت  فشار رواني  احساس  نخواهند كرد.
از سوي  ديگر سرمربي  بايرن  معتقد است  توجه  بيش  از حد رسانه هاي  جمعي  به  كلكسيون  ستارگان  وي ، اثرات  رواني  جانبي  به  همراه  دارد.
وي  مي گويد: وقتي  كه  تيم  وردربرمن  شكست  مي خورد هيچ  رسانه اي  اهميت  نمي دهد اما وقتي  ما متحمل  باخت  مي شويم  به  مدت  يك  هفته  تمام  اوضاع  به جهنم  تبديل  مي شود. همين  امر بر روحيه  بازيكنان  تأثير منفي  دارد.


سانتيني : غيبت «فرديناند» به تيم ملي انگليس لطمه مي زند
005763.jpg

«ژاك  سانتيني » سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  فرانسه  معتقد است  غيبت  «ريوفرديناند» در رقابت هاي  جام  ملت هاي  اروپا ۲۰۰۴، به  تيم  ملي  فوتبال  انگليس  لطمه  خواهد زد.
وي  با اشاره  به  ديدار تيم هاي  انگليس  و فرانسه  در چارچوب  مسابقات  جام  ملت هاي  اروپا اظهارداشت : مهار كردن  «تيه ري آنري » به  قدر كافي  دشوار است  و در اختيار نداشتن  فرديناند مشكل  تيم  انگليس  را چند برابر خواهد كرد.
سانتيني  در گفت وگو با خبرگزاري  آسوشيتدپرس  افزود: فرديناند يك  بازيكن  كليدي  براي  سيستم  دفاعي  تيم  انگليس  است  و نبود چنين  بازيكناني  آسيب  بزرگي  براي  هر تيمي  خواهد بود.
مدافعان  انگليسي  در ماه هاي  گذشته  به  دفعات  گلزني هاي  «تيه ري آنري » مهاجم  فرانسوي  آرسنال  را به  چشم  ديده اند و بخوبي  مي دانند كه  متوقف  كردن  او كار بسيار دشواري  است  بويژه  هنگامي  كه  فرديناند به دليل  محروميت  نتواند تيم  انگليس  را همراهي  كند.
به  گفته  سانتيني  «باشگاه  منچستريونايتد قبل  از محروميت  فرديناند نيزبراي  قهرماني  در ليگ  برتر انگليس  دست  و پا مي زد و هنوز همين  وضعيت  را دارد.
سرمربي  تيم  ملي  فوتبال  فرانسه  مدعي  است  «وقتي  فرديناند محروم  شد، تيم  منچستر نه  فقط در دو يا سه  مسابقه  بلكه  در تمام  مسابقات  فصل  لطمه  خورد. به  همين  دليل  معتقدم  وجود بازيكنان  كليدي  ضروري  است .»
در ماه  دسامبر ۲۰۰۳ هيأت  سه  نفره اي  از كميته  انضباطي  اتحاديه  فوتبال  انگليس ، حكم  محروميت  هشت  ماهه  فرديناند را به  دليل  سرپيچي  از انجام  يك  آزمايش  دوپينگ  صادركردند.

سايه روشن ورزش
تيم فوتبال دانشگاه آزاد در ليگ دسته اول فوتبال شركت مي كند
005757.jpg

تيم فوتبال  باشگاه فرهنگي  ورزشي  دانشگاه  آزاد اسلامي ، در فصل  آينده  رقابتهاي  فوتبال  ليگ  دسته  اول  باشگاه هاي  كشور شركت  مي كند.
بهرام  قديمـــي  مديركل  تربيت  بدني  دانشگاه  آزاد اسلامي  و رئيس  باشگـاه فرهنگي  - ورزشي  دانشگاه  آزاد اسلامي  با اعلام  اين  مطلب ، افزود:اين  باشگاه هم اكنون  با تيم هاي  مختلف  كه  در ليگ  دسته  اول  حضور دارند براي  خريد امتياز در حال  رايزني  است  و نتيجه  رايزني ها نيز بسيار اميدواركننده  است .وي  گفت : باشگاه  همزمان  در خصوص  كادر مربيان  و نحوه  جذب  بازيكنان  نيز درحال  بررسي  است  كه  پس  از قطعي  شدن  نتايج  مذاكرات  و حضور تيم اين  باشگاه  در ليگ ، نتيجه  آن اعلام  خواهد شد.
وي  در خـصوص  نحوه  تأمين  هزينه اين  تيم  ازسوي  باشگاه  گفت : الان  هزينه  سايرتيم ها مثل  كشتي ، وزنه  برداري  و...هم  بسيار بالاست  و ما با منحل  كردن  برخي از تيم ها كه  از عملكرد آنها در فصل  جاري  و يا گذشته  راضي  نبوديم ، بودجه آنها را به  تيم  فوتبال  سوق  خواهيم  داد.قديمي  با اشاره  به  نظرسنجي  صورت  گرفته  از سوي  پژوهشكده  در خصوص  راه اندازي تيم  فوتبال  اين  دانشگاه  گفت : در اين  نظرسنجي  تمامي  دانشجوياني  كه  مــورد پرسش  واقع  شده اند، خواستار فعاليت  تيم  فوتبال  دانشگاه  آزاد اسلامي  در لـيگ شده اند.وي  با بيان اينكه  مـسابقات  جهاني  دانشجويان  در رشته  فوتبال  نيز برگزار مي شود، گفت : ما قصد داريم  تا با راه اندازي  انستيتو فوتبال  و جذب  نوجوانان مستعد از دبيرستان هاي  دانشگاه  آزاد اسلامي ، تيـــم  فوتبال  خود را از اين  مراكز تغذيه  كنيم .
برگزاري سمينار ورزش و موسيقي
اولين جلسه شوراي پژوهشي پژوهشكده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي در سال ۱۳۸۳ (دهمين جلسه از بدو تأسيس) كه در زمينه هاي مختلف علوم ورزشي فعاليت گسترده اي دارد، هفته گذشته با حضور اعضاي شورا تشكيل و با تصويب برگزاري سمينار ورزش و موسيقي و تأثير آن بر سلامت جسماني در واحد دانشگاهي شيراز خاتمه پذيرفت.
در اين جلسه كه در سالن كنفرانس اين اداره كل تشكيل گرديد، ابتدا دكتر شهلا حجت اشاره اي كوتاه به فعاليت هاي صورت گرفته در سال گذشته همچون كلاس هاي پژوهشي تحقيقاتي برگزار شده ، گردآوري كتاب چكيده و خلاصه پايان نامه ها و غيره نمود.
در ادامه نيز در راستاي تحقق توسعه پايدار و رسيدن به استانداردهاي جهاني امداد و نجات در بروز سوانح و بلاهاي طبيعي با ارائه طرحي ملي كه براي نخستين بار در سطح كشور توسط مهندس مهران احساني طراحي شده است، با اجرا و هدايت دكتر شهلا حجت دبير پژوهشكده انشاءالله به زودي طي دوره هاي كوتاه مدت آغاز و به اجرا گذاشته خواهد شد.
در پايان نيز مقرر گرديد اولين سمينار اين پژوهشكده با مضمون ارتباط ورزش و موسيقي و تأثير آن بر سلامت جسماني در اوايل خرداد ماه سال جاري به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز در استان فارس با حضور كارشناسان ، متخصصين ، استادان ، دانشجويان و كليه علاقمندان سراسر كشور برگزار شود.

مسابقات جام باشگاه هاي جهان راه نجات واليبال آسيا
005754.jpg

پس از تغييراتي كه در كنفدراسيون واليبال آسيا به وجود آمد، رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا تا حدودي از اصل و ماهيت كلي خود كه همانا بالا بردن سطح كيفي و كمي واليبال آسيا در جهان است، دور شد.
علي شاكري، كارشناس واليبال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: در زمان سيطره ژاپني ها بر كنفدراسيون واليبال آسيا، مسابقات جام باشگاه ها با نظم و ترتيب خاصي انجام مي شد، ضمن اينكه هدف مسئولان ژاپني كنفدراسيون آسيا نزديكي واليبال اين قاره به واليبال جهان و اروپا بود اما پس از حضور چيني ها در كنفدراسيون آسيا تا حدودي اين موضوع كم رنگ شد.
وي افزود: به نظر مي رسد كه راه اندازي رقابت هاي جهاني مي تواند تا حدود بسيار زيادي باعث پيشرفت تيم هاي آسيايي شود چرا كه قدرت هاي واليبال آسيا براي حضور در تيم هاي جهاني از هيچ سعي و تلاشي فروگذار نخواهند بود.شاكري با بيان اينكه با افول قدرت واليبال ژاپن در آسيا فرصت مناسبي براي قدرت نمايي ايراني ها به وجود آمده است گفت: در گذشته واليبال ژاپن تنها قدرت بلامنازع قاره كهن بود كه با قدرت گرفتن تيم هايي چون ايران، كره و چين تايپه، شرايط مناسبي به وجود آمده است تا واليبال ايران در تمامي رده هاي سني قدرت خود را بر تمامي تيم هاي آسيايي ديكته كند.
كارشناس واليبال كشور همچنين با اشاره به حضور دو تيم صنام و پيكان در رقابت هاي آسيايي تهران به خبرنگار ايسنا اظهار داشت: يكي از ايرادات كلي واليبال ما در رده هاي باشگاهي اين است كه برنامه هاي داخلي ما با برنامه هاي كنفدراسيون واليبال آسيا مطابقت ندارد، بر همين اساس دو تيم صنام و پيكان نيز تا كنون نتوانسته اند تا ديدارهاي تداركاتي لازم را انجام دهند و خود را در شرايط مسابقه قرار دهند.وي افزود: همان طور كه پارك كي وون نيز به آن اشاره داشته است، معتقدم كه دو تيم واليبال صنام و پيكان در حال حاضر در شرايط مناسب جسماني قرار دارند اما به هيچ وجه در شرايط مسابقه قرار ندارند كه همين امر باعث مي شود تا ديدارهاي اول اين دو تيم به عنوان بازي هاي تداركاتي محسوب شود.علي شاكري در پايان گفت وگوي خود به خبرنگار ايسنا گفت: به هر حال با وجود تمامي مشكلات، فكر مي كنم كه صنام و پيكان با توجه به پتانسيل هايي كه دارند مي توانند به مانند دوره قبل فيناليست هاي رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا باشند.

ورزش
اقتصاد
انديشه
روزنت
سياست
علم
فرهنگ
|  اقتصاد  |  انديشه  |  روزنت  |  سياست  |  علم  |  فرهنگ   |  ورزش  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |