جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۴
index
وقتي طلسم قديمي شكست
شيرين نجوان
003372.jpg
003375.jpg

مردان جنگي آرسنال بالاخره توقف كردند. خسته و بي رمق. اما بايد جشن بگيرند و پايكوبي كنند. بايد براي به دست آوردن عنوان قهرماني خود يكديگر را به آغوش و فرياد بكشند. همه چيز از وقتي شروع شد كه با زمين گذاشتن دو وزنه سنگين جام قهرمانان و حذفي تمام اميدشان به انتهاي راه ليگ برتر بسته شد. وقتي اين دو وزنه سنگين به زمين گذاشته شد آنها روياي سال ۱۹۹۹ و موفقيت در هر سه جام را به فراموشي سپردند حالا تنها يك راه بود و يك نقشه. وقتي به آخر خط رسيدند خودشان را در صدر جدول ديدند. سي و سه بازي انجام شده بود بدون حتي يك شكست. مردان آرسنال هشتاد و يك گل زده را از آن خود كرده بودند. حالا بعد از گذشت سي و سه نبرد پي در پي زمان آن رسيده بود تا بالاخره بايستند و انتهاي راه را تماشا كنند. روز نبرد نهايي آنها پر از لحظه هاي انتظار بود. انتظار اين كه تيم رقيب، چلسي، در نيوكاسل آيا پيروز ميدان خواهد بود يا بازنده. زماني كه شكست تيم چلسي با دريافت دو گل ثبت شد. مردان بي رمق اما جسور آرسنال با خيالي آسوده تر مقابل ميزبانشان، تاتنهام، ايستادند. نتيجه اين نبرد نود دقيقه اي، ۲-۲ مساوي بود. مهره هاي سرخ آرسنال با چهره هايي پر از اعتماد به نفس در مقابل مهاجم تاتنهام لشكركشي كردند. چهره هاي يخي و پرنفوذ شاگردان ونگر كار خودشان را كردند و سبب شدند تمام تاكتيك هاي تاتنهام نقش بر آب شود. آنها آمده بودند تا شايد بتوانند اين طلسم قديمي را بشكنند اما نتيجه اي در اين تلاش نبود. آرسن ونگر در اين بازي نيز مثل گذشته چشم هايش خيره به مهره هاي طلايي و مرجع اش بود. ريس، پيرس و ليونبرگ همان هايي هستند كه ونگر بازيكن هاي باقي مانده را به واسطه آنها آرايش مي دهد. در مسابقه نهايي و سرنوشت ساز مقابل تاتنهام نيز دومين گل توسط پيرس به ثبت رسيد. او همان بازيكني است كه ونگر درباره او مي گويد: «من ستاره هاي درخشان فراواني دارم. اما هميشه از برخي از آنها مانند پيرس، آنري، ويدا و چندي ديگر توقع بيشتري دارم.»
پيروزي جنگجوهاي آرسنال سبب ايجاد جو آزادي براي باشگاه و همچنين بين مديران و صاحبان آن شده است. آرسن ونگر، مربي اين تيم، وقتي تيمش در ميانه هاي ليگ برتر براي رسيدن به نقطه امروزشان دست و پا مي زد مورد بازنگري هيات مديره باشگاه آرسنال قرار گرفت.
نتيجه مثبت فعاليت هاي وي سبب شد تا تصميمي مهم در تاريخ باشگاه سلطنتي انگليس گرفته شود. رابرت رافمن، عضو اصلي هيات مديره اين باشگاه كسي بود كه آخرين تاييديه را به حكم درخواست تمديد قرارداد ونگر اضافه كرد. حالا آرسن ونگر است و تصميمي كه بايد گرفته شود. «من به تيم آرسنال علاقه ويژه اي دارم. با اين تيم مي شود به انتهاي فوتبال رسيد و بسياري از وجه ها و جنبه هاي غريب اين دنيا را به نمايش گذاشت.»
حالا چندي است كه مردان ونگر مي دانند مجبور نيستند فصل آتي را با استادي جديد سپري كنند.
رابرت رافمن در همين رابطه مي گويد: «بازنگري هاي انجام شده باشگاه قطعاً به دور از هر سياست و تصميم شخصي گرفته خواهد شد. اين بازنگري ها در استوار نگه داشتن تيم نقش بسزايي خواهد داشت.»
همچنين وي اضافه مي كند: «ما اغلب حتي اگر بازنگري و ارزشيابي بازيكنانمان مطلوب و در حد دلخواه باشد در تورهاي خريد فصلي به ويژه زمستان و تابستان شركت مي كنيم. من عقيده عميقي در تازه نگه داشتن تيم دارم.» نقشه هاي پنهاني براي جذب بازيكنان دلخواه پشت درهاي بسته باشگاه انجام مي شود. تمام اينها به خاطر پيروزي ديگري است. پيروزي در ميدان رقابتي با باشگاه هاي ديگر. آنچه مسلم است اين پيروزي به عنوان پايه اي براي دستاوردهاي بعدي باشگاه محسوب مي شود. پس بهتر است همه چيز مخفي باشد تا به مرحله عمل برسد. آنچه از اين تصميمات اجازه ثبت و ورود به سايت اختصاصي باشگاه آرسنال را گرفته چنين عناويني است: «رقابت شديد ميان چلسي و آرسنال» و «شكست آرسنال در ميداني جديد» آنچه كه باعث شده است دو تيم امروز و مطرح انگليس، آرسنال و چلسي، را به چالش بكشاند حضور مردي چهارشانه به نام ديويد ترزگه است كه توانسته در اين جام استعدادهاي پنهان متفاوتي را از خود بروز دهد. نتيجه پيشنهاد هر دو تيم، تعيين تاريخ مقرري براي مذاكره با هر دو باشگاه بوده است. اين كه كدام يك از اين دو باشگاه پيروز اين ميدان رقابتي خواهند بود قطعاً بستگي به تعداد صفرهاي قرارداد پيشنهادي خواهد داشت. عنوان ديگر با نام شكست آرسنال مربوط به عدم پيروزي براي به دست آوردن لاسلو بودنار مجارستاني است.
003378.jpg
003381.jpg
اين ملي پوش مجارستاني نيز كسي است كه چشم هاي خريداران زيادي به سوي او دوخته شده است. ورگا مدير برنامه هاي اين بازيكن مي گويد: «پيشنهادهاي دريافتي ويژه او از سوي باشگاه هاي معتبر آرسنال، تاتنهام و هامبورگ است. من به وي پيشنهاد داده ام كه تيمي را انتخاب كند كه قبل از هر چيز آن را قبول داشته باشد و ديگر اين كه بتواند با حضور در آن تيم آينده اي پربار براي خود رقم زند.»
پس از شكست باشگاه سلطنتي انگليس - آرسنال - هيات  مديره تلاش دوباره اي را براي به خدمت گرفتن رابين  ون پرسي از سر گرفت. دور مذاكره قبلي با اين بازيكن به علت رد مبلغ قرارداد مقرر شده لغو شد. مبلغ پيشنهادي امروز اين بازيكن
۷۵/۳ ميليون پوند است كه هيات  مديره آرسنال در حال شور و تصميم گيري نهايي است.
003369.jpg

آنچه به عنوان ميوه و ثمره پيروزي و قهرماني تيم آرسنال مي توان نام برد، درخشش تيري آنري در شبكه ها و مطبوعات جهاني باعنوان بهترين بازيكن سال است. درخشش خيره كننده اين ستاره مجدداً باعث به تيتر كشيده شدن تيم آرسنال شد. حالا يكي از ستاره هاي قدر اين تيم است كه رقباي آهنيني خود را پس مي زند تا خود صاحب اين عنوان باشد. آنري با از آن خود كردن بيشترين تعداد راي هاي گرفته شده، توانست نام هاي مطرحي چون هم  تيمي خود پاتريك ويرا، آلن شيرر از نيوكسل،  فرانك لمپارد از چلسي، جي جي او كاچا از بولتون و استيون جراد كاپيتان تيم ليورپول را از ميان بردارد. اعضاي باشگاه آرسنال و همچنين تيم هاي رقبا آنري را شايسته اين عنوان مي دانند. اين مهاجم ۲۹ ساله كسي است كه بازگشت به كارنامه او و مروري بر آنچه در اين سي  و پنج هفته رخ داد جلوه هاي ويژه او را نمايان مي  كند. پاتريك ويرا كاپيتان تيم آرسنال مي گويد: «ما هميشه مي گوييم كه فوتبال بازي دسته جمعي است. اما آنچه او از خود در دو بازي آخر به نمايش گذاشت خلاف اين قضيه بود. در اين مدت هرزمان كه تيم كمي خسته مي شد و خستگي اش نمايان مي شد، او به عنوان يك مهره ويژه با تمام توان تلاش زيادي مي كرد.» مراسم اين بزرگداشت در هتل كروسي و نورهوس در لندن برپا شد. جايي كه تمامي اعضاي تيم آرسنال به همراه رقباي آنري همراه هم  تيمي شان بودند.
با تمام اين  جار و جنجال ها، باوجود تمام حاشيه ها و خبرها، مردان خسته آرسنال بالاخره توقف كردند. آنها ايستادند تا پيروزي شان را در نبردي به يادماندني جشن بگيرند.
منابع: www.ndtv.com
www.channelnewsasia.com

حاشيه هاي آقاي حاشيه
003471.jpg
حاشيه هاي زندگي بكام از چه زماني مطرح شدند؟ از چه زماني گزارش هاي مطبوعاتي مربوط به وي از شرح بازي ها نتايج و عملكرد وي به گوشه وكنار زندگي خصوصي اش كشيده شدند؟ چقدر طول كشيد تا باشگاه رئال از فخرفروشي داشتن او به پشيماني نزديك شود؟ ستاره پرفروغ انگليسي تبار به كدام سو كشيده شده است؟ «هر ستاره طول عمري دارد كه اگر از مدت زمان آن بگذرد با وجود همه توانايي ها در باتلاق حاشيه ها غرق خواهد شد.» اين گفته آلكس فرگوسن است. شخصي كه بكام را به باشگاه رئال فروخت. بكام براي منچستر تنها يك مهره طلايي نبود. او يك مهاجم بود، يك اعتبار و يك محل درآمدي مطمئن براي باشگاه. شايد گفته ذكر شده فرگوسن صحت داشته باشد چرا كه امروز اعضاي مديريت باشگاه رئال نيز به اين نتيجه رسيدند. آنها نيز معتقدند بكام در رئال نيروي قدر و حامي تيم است اما حاشيه هاي هرروزه زندگي خصوصي اش آسايش را از تيم ربوده و باعث بدنام شدن تيم شده است. بكام در كنار تمام اين جنجال ها، در تمرين هاي تيم حضور مي يابد و همچنين در دنياي فوتبال جزو نام هاي اول است. اقدام اساسي وي در اختيار گرفتن وكيل شخصي اش است. او با وكيل خود شايعات، افتراها و حاشيه هاي هرروز زندگي اش را بررسي و نحوه حل و گذشتن از آنها را مي آموزد. از اصلي ترين حاشيه هاي روز زندگي بكام نقل رابطه پنهاني وي با منشي اش است. اين رسوايي با عمقي باورنكردني هرروز وسعت مي گيرد و هرروز گوشه اي تازه از اين جريان نمايان مي شود. حاشيه هاي زندگي بكام تقريباً از وقتي كه وي از منچستر به رئال منتقل شد آرام آرام اوج گرفت. آنچه كه تا اوايل ورود وي باشگاه را به خود مشغول كرد بالارفتن نرخ سوددهي باشگاه با حضور وي بود. اين قسمت دقيقاً نكته اي بود كه باشگاه منچستر از خير آن گذشت. ديويد بكام علاوه بر حضور در ميدان فوتبال به تجارت نيز علاقه خاصي دارد. حضور او در اغلب تيزرهاي تلويزيوني، بيلبوردها و محصولات ورزشي رقم هاي موجودي او را هر روز بالا و بالاتر مي برد. امروز وي با دارايي ۶۵ ميليون پوندي جزو اولين ميليونرهاي
003366.jpg
انگليسي زير ۳۰ سال به شمار مي آيد. بكام نخستين تجربه هاي تجارت در چنين زمينه هايي را از سال ۱۹۹۰ آغاز كرد. امروز شركت هاي ورزشي چون نايك، آديداس، فورك و غيره و همچنين محصولات چند شركت غذايي و نوشيدني فروش محصولاتشان را مديون حضور بكام هستند. دركنار تمام شايعات موجود بكام در كنار همسر خود ـ ويكتوريا ـ همواره در مجالس عمومي حضور مي يابد و به سؤالات خبرنگاران با اعتماد به نفس پاسخ مي دهد. بكام در آخرين مصاحبه مطبوعاتي اش اعلام كرده است: «ديگر برايم وجود چنين شايعاتي اهميتي ندارد تنها مي خواهم ريشه آنها را پيدا كنم كه قطعاً با حضور وكيلم اين كار را خواهم كرد.» ويكتوريا همسر وي نيز در اين مصاحبه بكام را بي گناه دانسته و با تمامي شايعات مربوط به او مخالف است. سرنوشت بكام قطعاً جزو تاريخ فوتبال جهان قرار خواهد گرفت. اين كه ستاره قدري كه همراه با پاس هاي خوب و ضربات آزاد زيبايش شگفتي به بار آورده به كجا خواهد رسيد؟ اين كه تجارت بكام تا كي با رشد صعودي صفرهايش ادامه خواهد داشت و اين  كه اين ستاره تا كي ستاره است؟
منبع: Daily Times.com

خبر
برنامه هاي فرهنگي جام جهاني ۲۰۰۶
برنامه  فرهنگي  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ در آلمان  سه شنبه  شب  طي  يك  كنفرانس  خبري  در برلين  توسط  مقامات  آلماني  معرفي  شد.
در اين  مراسم  «اوتو شيلي» وزير كشور آلمان ، «فرانس  بكن  بائر» رئيس  كميته  سازماندهي  و «آندره  هلر» مدير هنري  و رسانه اي  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ در آلمان  حضور داشتند. طرح  موضوعات  فرهنگي  و هنري  در شكل  بي سابقه اي  در اولويت  برنامه هاي  جانبي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  قرار گرفته  و كميته  سازماندهي  جام  جهاني  از ۱۱ پروژه  متنوع  فرهنگي  و هنري  طي  اين  مسابقات  حمايت  تداركاتي  و مالي  خواهند كرد.
وزير كشور آلمان  در اين  رابطه  گفت : كليه  پروژه هاي  اين  جام  جهاني  متقابلاً يكديگر را تكميل  خواهند كرد و آلمان  همچنان  در مسابقات  و پس  از آن ، صحنه اي  براي  ارايه  فرهنگ  جذاب ، رنگارنگ  و متنوع  جهاني  خواهد بود. شيلي  افزود: جام جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  يك  جشن  جالب  خواهد بود و به  جشني  بزرگ  براي  همه  جهانيان  تبديل  خواهد شد. وزير كشور آلمان  اظهار داشت : اين  كشور به  عنوان  يك  جامعه  مدرن  و امروزينه  و گشاده  روي  در برابر جهان ، در ها و پنجره هاي  خود را بر روي  جهان  به  طور گسترده اي  باز مي كند. بكن  بائر نيز اظهار داشت : ما قصد داريم  كه  در تابستان  ۲۰۰۶ ميلادي  با دوستان  خود از سراسر جهان  يك  جشن  مطلوب  داشته  باشيم . در كنار ۶۴ بازي  كه  طي  جام  جهاني  برگزار خواهد شد، فعاليت هاي  ديگري  نيز به  ويژه  در بخش  هنري  وجود خواهد داشت . رئيس  كميته  سازماندهي  جام  جهاني  با اشاره  به  جايگاه  مهم  نمايشگاه هاي  موسيقي ، نقاشي ، عكس ، فيلم  و كتاب  كه  از سوي  كشورهاي  شركت كننده  در جام  جهاني  ۲۰۰۶ ترتيب  داده  خواهد شد افزود: پروژه هاي  فرهنگي  و هنري  اين  جام ، انعكاس  دهنده  تنوع  فرهنگي  موجود در آلمان  است . هلر نيز به  عنوان  يك  هنرمند مشهور جهان ، با اشاره  به  اين كه  شعار برنامه هاي  هنري  و فرهنگي  جام  جهاني  آلمان  «جهان  در نزد دوستان  خود مهمان  است » گفت : در اين  برنامه ، نويسندگان ، نقاشان ، فيلمسازان ، موسيقي  دانان ، فيلسوفان ، دانشمندان  و هنرمندان  رسانه اي  برنامه هاي  متنوع  خود را ارايه  خواهند كرد. مراسم  افتتاحيه  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ در برلين  پايتخت  آلمان  قرار است  روز هشتم  ژوئن  ۲۰۰۶ ميلادي  و يك  روز قبل  از آغاز رسمي  اولين  مسابقه  اين  بازي ها در شهر مونيخ  برگزار شود.

كويت در راه آتن
در چارچوب  رقابت هاي  مقدماتي  فوتبال  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  تيم  ملي  اميد كويت  با نتيجه  يك بر صفر تيم  اميد عربستان  را شكست  داد و به  صعود از گروه  سوم  اميدوار شد. اين  ديدار چهارشنبه  شب  در ورزشگاه  شهر جده  عربستان  برگزار شد و «مساعد ندا» در دقيقه  ۹۲ تنها گل  كويت  را وارد دروازه  عربستان  كرد تا بازي  با همين  نتيجه  پايان  يابد. مسابقه  دو تيم  عمان  و عراق  نيز روز چهارشنبه  با نتيجه  دو بر صفر به  سود عمان  در مسقط  پايتخت  عمان  پايان  يافت . هم  اكنون  تيم هاي  عراق  و عربستان  كه  با شش امتياز در صدر جدول  گروه  سوم  قرار داشتند به  رتبه  سوم  و چهارم  سقوط  كردند و تيم هاي  عمان  با هشت امتياز اول  و كويت  با هفت امتياز در رده  دوم  گروه  سوم  قرار گرفتند. در ديدارهاي  بعدي  كه  آخرين  مرحله  اين  دوره  است  كويت  ميزبان  عمان  است  و عراق  در امان  پايتخت  اردن  ميزبان  عربستان  خواهد بود. گفتني  است  كه  تيم  كويت  پس  از دو باخت  متوالي  در مقابل  تيم هاي  عمان  و عراق  و يك  تساوي  در برابر تيم  عربستان  اميد خود به  صعود از اين  گروه  در مراحل  اوليه  اين  دوره  را از دست  داده  بود.

شكست سنگين آلمان
تيم  ملي  فوتبال  روماني  در يك  بازي  دوستانه  شكست  خفت  باري  را بر تيم  ملي  فوتبال  آلمان  تحميل  كرد. به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از بخارست ، تيم  فوتبال  روماني  كه  در زمين  خود و در ميان  هوادارانش  بازي  مي كرد در نيمه  اول  چهار گل  و در نيمه  دوم  يك  گل  به  ثمر رساند. تنها گل  تيم  آلمان  را فيليپ  لام  يك  دقيقه  قبل  از پايان  وقت  قانوني  بازي  وارد دروازه  روماني  كرد. شكست  سنگين  تيم  آلمان  كه  نايب  قهرمان  جهان  است  اين  تيم  را در حالي  كه  حدود يك  ماه  به  زمان  برگزاري  مسابقه هاي  جام  ملت هاي  اروپا در پرتغال  باقي  مانده   با دردسر مواجه  كرده  است . تيم  آلمان  با تيم هاي  هلند، چك  و لتوني  همگروه  است .

نگراني از آتن مي آيد
ورزشكاران  كشورهاي  مختلف  درباره  احتمال  حملات  تروريستي  در طول  مسابقات  المپيك  آتن  احساس  نگراني  مي  كنند. به گزارش  شبكه  تلويزيوني  بي  بي  سي ، مسئولان  ورزشي  كشورهاي  مختلف  براي  جبران  پيامدهاي  حملات  تروريستي  يا بلاياي  طبيعي  در طول  برگزاري  مسابقات  المپيك  تابستاني  آتن  در يونان  خواستار پوشش  بيمه اي  مناسب  هستند. برخي  از ورزشكاران  و قهرمانان  آمريكايي  نيز درباره  مناسب  بودن  تدابير امنيتي  در طول  مسابقات  المپيك  يونان  ترديد دارند.

مقاله
باز هم مربي خارجي
دو و ميداني ورزش مادر و بستر ابتدايي رشد ورزش يك كشور است. اين رشته كه عملاً تبديل به علم ورزش شده است هر روز شاهد تغييرات و يافته هاي جديد علمي است. اما در كشورمان به رغم سرمايه گذاري هاي انجام شده و شعارهايي كه بعضاً از جانب مسئولان شنيده مي شد كمتر شاهد تحولي قابل ذكر در اين ورزش، برنامه هاي استعداديابي، پويا شدن مسابقات، جذب تماشاگران و نيروهاي مستعد و ... بوده ايم.
شايد سنتي نگريستن به دو و ميداني ايران، نام هاي زيادي كه در اين رشته مدعي هستند، كمبود دانش مربيان و ... دلايل اصلي در جا زدن ورزش مادر در كشورمان باشد. از همين رو ضرورت
به كارگيري مربيان آگاه خارجي براي آموزش و تربيت مربيان و ورزشكاران بيش از پيش احساس مي شود، اما به رغم اين موضوع حضور مربيان خارجي دو و ميداني طي ماههاي اخير با واكنش هاي زيادي از سوي اهالي اين رشته روبه رو بوده كه خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) را بر آن داشت تا به كنكاشي در اين رابطه بپردازد.
در حالي كه مربيان ايراني اعتقاد به بنيه علمي ضعيف اين مربيان خارجي دارند رئيس فدراسيون ضعف علمي و تزلزل جايگاه مربيان داخلي را دليل اصلي مخالفت با مربيان خارجي مي داند. در اين رابطه تيمور غياثي مدير تيم هاي ملي دووميداني و پيشكسوت اين رشته ورزشي در گفت و گو با خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا) عدم وجود آيين نامه و قانون مشخص در رابطه با به خدمت گيري مربيان خارجي را عامل اصلي عدم نتيجه گيري از حضور اين افراد عنوان مي كند و مي افزايد: طي دو سال گذشته مربيان اكرايني در ماده هاي مختلف پرش، پرتاب، دوهاي سرعتي و ... به ايران سفر كرده اند اما جز در موارد نادري چون پرتاب ديسك و چكش بازدهي لازم را براي ما نداشته اند. تمامي مربياني كه در حال حاضر در كشورمان حضور دارند، از سطح پاييني برخوردار بوده و حرف چنداني براي گفتن به ملي پوشان ندارند.
اخيراً كميته ملي المپيك در راستاي برطرف كردن مشكلات دو و ميداني اقدام به بكارگيري چند مربي از بلاروس كرده است اما اين نفرات نيز همسطح مربيان فعلي و قادر به ايجاد تحول در وضعيت اين رشته ورزشي نخواهند بود.
وي در ادامه مي گويد: نگرش خاص مسئولان ورزش كشور به مربيان خارجي باعث شده تا مربيان مجرب و تحصيلكرده داخلي ناديده گرفته شوند، بسيار ايده آل است، در شرايطي كه توان مالي كافي براي به خدمت گيري مربيان مطرح خارجي نداريم، به مربيان با انگيزه داخلي بها دهيم. نعيما خواجوي پيشكسوت دووميداني با تاييد مطالب فوق ادامه داد: فوايد استفاده از مربي خارجي برهيچ كس پوشيده نيست، اما مسلماً زماني ما از وجود آنها بهره كافي را مي بريم كه با يك كار كارشناسي دقيق و انجام تست هاي مختلف، برترين ها را انتخاب كرده باشيم.
مربياني كه در حال حاضر در كشورمان فعاليت دارند، حرف تازه اي براي گفتن به دوندگان ما نداشته و به علت دانش پايين قادر به ارايه اطلاعات روز به صورت آكادميك به دوندگان نيستند. زماني كه فدراسيوني اقدام به استفاده از مربيان خارجي مي كند، علاوه بر دقت نظر در انتخاب آنها موظف است تا در دو مرحله ديگر به طور دقيق كار آنها را ارزيابي كند. مسئولان و كارشناسان فدراسيون بايد در زمان فعاليت مربيان بر روي برنامه ها و عملكرد آنها نظارت داشته باشند و در نهايت پس از اتمام مدت زمان قرارداد آنها، بازنگري دقيقي در نحوه عملكردشان انجام دهند، كه در صورت مثبت بودن نتايج و ارزيابي آن، اقدام به استفاده از مربيان ديگر با همان سبك و سياق كنند.
لاچياني رئيس هيات دو و ميداني اصفهان در همين رابطه مي گويد: دانش اين رشته ورزشي به صورت ثانيه اي در سطح دنيا در حال تغيير است و ما نمي توانيم با استناد به اين كه يك مربي هشت سال پيش قهرمان آسيا بوده وي را به خدمت بگيريم. استفاده مربيان فعلي جز هدر دادن سرمايه ها نتيجه ديگري را عايد ما نخواهد كرد.
اين رشته ورزشي در كشورمان نياز به تحول اساسي دارد كه مربيان سطح بالاي خارجي مي توانند ما را در رسيدن به اين هدف و نزديك شدن به ركوردهاي آسيايي كمك كنند.
غلامرضا اميني مربي تيم دو و ميداني باشگاه ذوب آهن اصفهان با اشاره به اين كه مربيان خارجي تيم ملي، مربيان درجه سه و اكرايني هستند، ادامه داد: تمامي مربياني كه فدراسيون اقدام به استخدام آنها كرده، از مربيان درجه سه خارجي هستند كه اين افراد جوابگوي نياز ما نخواهند بود. ما نياز به استفاده از مربيان سطح بالاي خارجي داريم تا با اطلاعات روز آشنا شده و همگام با دنيا پيش رويم. هر چند كه فدراسيون با بودجه فعلي قادر به استفاده از مربيان مطرح خارجي نخواهد بود و ما به حمايت هاي مالي و معنوي
دست اندركاران ورزش نياز داريم كه در غير اين صورت، هيچگاه شاهد پيشرفت اين رشته در كشورمان نخواهيم بود.
احسان مهاجر شجاع عضو تيم ملي نيز در همين ارتباط مي گويد: مربيان خارجي حاضر در تمرينات، دانش بيشتر از ملي پوشان ندارند تا به آنها ارايه داده و باعث رشدشان شوند كه اين مسئله باعث بي انگيزه شدن ملي پوشان براي حضور در تمرينات تيم ملي شده است.
بيژن شادمهر مربي سابق تيم ملي كشورمان در ارتباط با همين موضوع گفت: مسلماً حضور مربي خارجي به دليل دانش روز آنها براي ملي پوشان ما مثمرثمر خواهد بود، اما نكته حائز اهميت اينست كه ما در هر زمينه اي در ورزش تك بعدي عمل كرده ايم، براي نمونه به جاي اين كه از اين مربيان و ديگر مربيان خارجي براي آموزش مربيان داخلي استفاده كنيم و سطح دانش آنها را ارتقا دهيم، به رغم هزينه اي كه مي شود، از آنها تنها براي آموزش چند ملي پوش محدود بهره مي بريم در حالي كه با خارج شدن اين ملي پوشان از ميدان، تمام اطلاعات ارايه شده را نيز از دست خواهيم داد.
متاسفانه مربياني كه تا كنون به كار گرفته شده اند هيچ فايده اي براي ما نداشته اند كه خارج شدن دو و ميداني از حالت ركود و عدم ايجاد تحول دليلي بر اين مدعاست. فدراسيون موظف است تا بر روي عملكرد مربياني كه به خدمت مي گيرد نظارت داشته باشد و تنها به نام مربي خارجي بسنده نكند. اما در اين ميان حسين جلالي رئيس فدراسيون دو و ميداني نظري كاملاً متفاوت دارد و موج ايجاد شده مقابل مربيان فعال خارجي دو و ميداني را ناشي از تلاش مربيان داخلي براي قرار گرفتن در جايگاه آنها عنوان مي كند و مي افزايد: از آن جا كه برخي از مربيان ما همسطح مربيان خارجي نيستند و جاي خود را در تيم ملي متزلزل مي بينند چنين نقدهايي را ارايه مي كنند والا مربيان خارجي دو و ميداني جملگي از افراد با دانش اين رشته ورزشي هستند.
رئيس فدراسيون دو و ميداني معتقد است: به جاي آن كه در اين مورد عجولانه نتيجه گيري كنيم، بهتر است حداقل براي مدت يك سال به اين مربيان فرصت دهيم و بعد به بررسي نتايج بپردازيم.

ورزش
ايران
هفته
جهان
چهره ها
حوادث
ماشين
هنر
|  ايران  |  هفته   |  جهان  |  چهره ها  |  حوادث   |  ماشين   |  ورزش  |  هنر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |