درآمد مترو خوب است
... اما خدمت رساني آن بهتر است
تعيين قيمت بليت در حمل ونقل عمومي به عهده شوراي شهر است و به همين دليل شركت مترو هر سال هزينه ها، منابع مالي مورد نياز و كسري بودجه را محاسبه و اعلا م مي كند تا باتوجه به اين مسائل شوراي شهر در خصوص افزايش قيمت بليت تصميم گيري كنند.
|
|
گزارش
با فرا رسيدن سال نو و گران شدن بنزين، ترس از گران شدن بهاي بليت مترو - كه خيلي ها به آن وابسته شده اند - شيوع پيدا كرد كه با رد اين خبر از طرف مسؤولان فعلا ً خيالها آسوده شد.
معاون پشتيباني شركت راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) اعلا م كرد: درآمد شركت مترو از فروش بليت سالا نه ۱۰ ميليارد تومان است كه پيش بيني مي شود اين مبلغ در سال جاري به ۱۳ ميليارد تومان افزايش يابد.
مهندس جعفر ربيعي گفت: تنها حدود ۲۵ درصد از هزينه هاي جاري مترو از طريق فروش بليت تأمين مي شود كه اين مبلغ نيز در مقايسه با هزينه هاي جاري مترو چندان چشمگير نيست.
وي با اشاره به روند تعيين قيمت بليت مترو اظهار داشت: تعيين قيمت بليت در حمل ونقل عمومي به عهده شوراي شهر است و به همين دليل شركت مترو هر سال هزينه ها، منابع مالي مورد نياز و كسري بودجه را محاسبه و اعلا م مي كند تا باتوجه به اين مسائل شوراي شهر در خصوص افزايش قيمت بليت تصميم گيري كنند.
مهندس ربيعي افزود: در واقع شركت مترو هيچ پيشنهادي در خصوص افزايش قيمت بليت نمي دهد؛ بلكه تنها هزينه برق، پرسنل و تعمير و نگهداري واگن ها و تهيه تجهيزات كه همگي جزو هزينه هاي جاري مترو هستند، اعلا م مي شود و اين شوراست كه بايد در مورد محل تأمين اين هزينه ها تصميم گيري كند كه اين منابع مي توانند از طريق فروش بليت، فاينانس خارجي و يا منابع مالي دريافتي از طريق دولت و شهرداري باشد.
وي در ادامه تصريح كرد: فعلا ً تصميمي براي افزايش قيمت بليت گرفته نشده است.
اميدواريم كه حداقل بهاي بليت مترو از قانون تورم تبعيت نكند و مديران اين وسيله حمل ونقل عمومي به ياري مردم بشتابند.
|