چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۶۹
يك نامه ، يك پاسخ
آپارتمان نشيني قواعد خاص خود را دارد
با سلا م و آرزوي توفيق به اطلا ع مي رساند در صفحه بازارچه همشهري شماره ۳۳۶۱ مورخ ۸/۲/۸۳ مقاله اي تحت عنوان (آپارتمان نشيني قواعد خاص خود را دارد) به قلم سركار خانم نسرين ميرزايي چاپ شده كه در مورد مطالب مندرج در پاراگراف (اختلا ف بين مديران و ساكنان) مراتب مشروحه زير اعلا م مي شود:
۱- مديران مجتمع هاي مسكوني تحت نظر هيأت مديره منتخب ساكنين مجتمع انجام وظيفه مي كنند. ضمن اينكه بازرسي قانوني مجتمع نيز به چگونگي صرف هزينه هاي انجام شده نظارت كامل دارد از اتهام دزدي، سوءاستفاده و به جيب زدن پول كه توسط نويسنده و بدون قائل شدن هيچگونه استثنايي با استفاده از جمله (مديران ساختمان ها) عنوان شده مشمول كل مجموعه مديريت مي شود كه قطعاً بايستي اثبات نمايند.
۲- برخلا ف ادعاي نويسنده ساكنين واحدهاي يك مجتمع با استناد به گزارشات هيأت مديره و بازرس قانوني در مجامع عمومي به خوبي در جريان نحوه عملكرد مدير مجتمع قرار گرفته و براساس مصوبات اساسنامه قادر به اخذ تصميم در مورد ابقاء و يا اتمام خدمت مدير هستند:
۳- اطلا ع داريد كه در كلا ن شهر تهران تعداد قابل ملا حظه اي مجتمع مسكوني با رعايت و توجه به قانون تملك آپارتمان ها و نهايت همكاري ساكنين و مديران منتخب با صداقت و به درستي اداره مي شود. متهم كردن كليه مديران مجتمع هاي مذكور به سوءاستفاده و دزدي در رسانه اي كه بالا ترين تيراژ را در سطح كشور دارد نهايت بي انضباطي و عدم توجه به حيثيت و حقوق ديگران است.
با تشكر و احترام 
مديرمجتمع برج كاوه: بيژن كيوانپور

يك توضيح
اين صفحات و مطالب آنها در توصيف دشواري خانوارهاي ايراني، تحليل الگوهاي شهرنشيني و مصرف و دستيابي چارچوبهاي مناسبتري در زمينه اقتصاد خانواده ارائه مي شوند.
مقاله «آپارتمان نشيني قواعد خاص خود را دارد» گوشه اي از معضل آپارتمان نشيني در تهران غولآسا و دشواري هاي اين عرصه بود مگرنه گفتني ها بسيار بيش از اينها است.
بديهي است مقاله مربوط نه تنها هيچ مجتمع مسكوني خاصي را مد نظر قرار نداده و مديران محترم آنها مخاطب آن نبوده اند، بلكه در پي ترسيم سايه روشن هاي فرهنگ آپارتمان نشيني از منظر مالي بوده است. چنانكه اشاره به گرانفروشي مغازه دارها همه مغازه دارها را نشانه نمي رود و انتقاد از وضعيت درمان همه پزشكان را گناهكار قلمداد نمي كند.
نويسنده محترم نامه به اين نكته عنايت كنند با منطق ايشان نمي توان به هيچ يك از دردهاي مردم و مسائل شهرنشيني خصوصاً در رابطه با مسائل اقتصادي اشاره كرد، چرا كه فرهنگ «تعميم» از راه رسيده و جلوي طرح هر نكته اي را مي گيرد.
اميدواريم ايشان و ساير همكارانشان با توجه به تجربيات خويش در زمينه مديريت مجتمع هاي بزرگ راه حل هايي براي ارتقاي فرهنگ آپارتمان نشيني كه سخت بدان نياز داريم ارائه دهند.

بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه ارتباطات
گوناگون
|  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه ارتباطات  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |