سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۷۵
وجه اشتراك پزشكان و جوانان كشور
هر دو بيكارند!
003282.jpg
خيلي ها فكر مي كنند پزشكان همه ثروتمند هستند و ماهانه چند ميليون درآمد دارند و حسابي پول شان از پارو بالا  مي رود. اما اين روزها اين حرف ها همه افسانه اند وحكيم باشي ها هم با مشكلا ت بزرگي مثل بيكاري دست به گريبان هستند و هيچ كاري هم جز انتظار يا معاينه دوست و آشنا از دست شان ساخته نيست! دست كم كه آمار و اعلاميه هاي سازمان نظام پزشكي نشان مي دهد اعضاي اين سازمان هم از بيكاري درامان نمانده اند.
ولي ماماها با معضلا ت بزرگ تري روبه رو هستند، خصوصا اين كه هنوز جايگاه آنها هم در كشور به خوبي شناخته نشده است. سازمان نظام پزشكي اشتغال فارغ التحصيلا ن مامايي را يكي از مشكلا ت اساسي ماماهاي كشور برشمرد: بيش از ۳۳ هزار فارغ التحصيل مامايي در كشور وجود دارد كه بالغ بر نيمي از آنها يا به كاري غير از حرفه مامايي مشغولند و يا بيكار هستند و اين به معناي به هدر رفتن سرمايه عظيمي ا ست كه براي تربيت نيروي انساني در دانشگاه ها صرف مي شود. جايگاه حرفه مامايي نيز در حوزه سلا مت كشور به خوبي شناخته نشده است.
وي اشاره كرد تعرفه هاي خدمات پزشكي اعلام شده از سوي دولت واقعي نيستند: بايستي به سرانه واقعي بهداشت و درمان كه در سال ۸۳ توسط دستگاه هاي مسؤول ۳۸۰۰ تومان براي هر نفر پيش بيني شده است، جامه عمل پوشانده شود تا تعامل مثبتي در بخشهاي مختلف بهداشت و درمان كشور برقرار شده و خدمات ارائه شده به مردم با كيفيت مطلوب ارائه شود.
ظفرقندي تأكيد كرد كه اگر تعرفه هاي خدمات پزشكي واقعي نشود به هم ريختگي اوضاع اقتصاد درمان سامان پيدا نمي كند، وهنگامي كه سازمان هاي بيمه گر ماهها بدهي خود را به جامعه پزشكي و مراكز درماني پرداخت نمي كنند، ارائه خدمات در بخشهاي خصوصي و دولت نزول پيدا مي كنند.

نوسانات بازار سكه هنوز ادامه دارد
در هنگام خريد سكه دقت كنيد كه كلا ه سرتان نرود. هم اكنون بهترين و مطمئن ترين راه براي فرار از سكه هاي تقلبي خريد سكه هاي ضرب بانكي است. هر چند قيمت سكه هاي ضرب بانكي نسبت به قيمت واقعي آن بالا  است اما مي ارزد به اين كه شما سكه تقلبي بخريد.در هفته گذشته با وجود كاهش ۱۷ درصدي قيمت طلا  در بازار جهاني، بازار طلا  و سكه در ايران به شدت رونق داشت.
كارشناسان براي آرام نگه داشتن بازار سكه پيشنهادهاي مختلفي ارائه داده اند. عده اي از آنها معتقدند كه عرضه سكه توسط اتحاديه طلا فروشان اوضاع آشفته بازار سكه را مي تواند سر و سامان بخشد اما در مقابل عده ديگري از كارشناسان معتقدند در صورت واگذاري عرضه سكه به اتحاديه طلا فروشان بازار سكه انحصاري ايجاد مي شود بنابراين اگر بانك مركزي عرضه سكه را به اتحاديه طلا فروشان واگذار كند، تعيين قيمت سكه يك طرفه شده و بازار از حالت رقابت كامل خارج و به صورت انحصاري درميآيد.
اين در حالي است كه بانك مركزي هنوز تصميم جدي را در رابطه با بازار سكه نگرفته است. در هر صورت نوسانات بازار سكه مي طلبد كه هر چه زودتر قيمت سكه مشخص شود.

صداي  مصرف كننده
مبارزه با موش ها با ...
باغچه هاي اطراف ميدان بهارستان مجتمع مسكوني موش ها شده است. به طوري كه تعداد موش هاي اين منطقه از تعداد گنجشك ها بيشتر است و لا به لا ي گلهاي باغچه فقط موش ديده مي شود.
آيا با نصب پلا كارد و پوستر مي توان با موش ها مبارزه كرد؟
آقاي جمشيدي 
حكايت هميشگي مخابرات
ماهم يك خط تلفن ثابت ثبت نام كرديم؛ اما اين بار در مركز تلفن شهيد بهشتي.حال بعد از گذشت يك سال به ما مي گويند در منطقه شما كابل نداريم. تكليف ما با اين مخابرات بي كابل چيست؟
ميان آبادي
مجرم يا بيمار
مدتي مي گفتند معتاد بيمار است و اكنون مدتي است كه مي گويند معتاد مجرم است. ما كه نمي دانيم معتاد بالاخره مجرم است يا بيمار و نمي دانيم چه برخوردي بايد با او داشته باشيم.
مسلمي
نكند دانشگاه ويران شود!
دانشگاه آزاد واحد تهران مركز واقع در پيچ شميران ساختمان متروكه است كه هيچ شباهتي به دانشگاه ندارد. چرا مسؤولا ن به اين امر رسيدگي نمي كنند، تا يك روز دانشگاه بر سر دانشجويان خراب نشود؟
ماهيان پور
آب آلوده
آب شرب فاز ۳ شهرك لويزان از چاه تأمين مي شود. اين آب به دليل وجود انواع انگل در آن بسيار آلوده است و موجب بروز بيماري هاي مختلف براي مصرف كنندگان شده. لطفاً شركت آب و فاضلا ب به اين مورد رسيدگي كند.
اميري
كي اجرا مي شود؟
مدير سازمان تأمين اجتماعي اعلا م كرده است: افرادي كه سابقه بيمه شان بيش از دو سال است مي توانند مبلغ ۵ ميليون تومان وام دريافت كنند؛ اما هنوز از نحوه واگذاري وام ها خبري نشده است.
حسن زاده
يك خيابان و اين همه دردسر!
خيابان ستارخان يكي از پررفت وآمدترين خيابان هاي تهران است ولي شهرداري و راهنمايي و رانندگي شرايط بايسته اي براي اينجا فراهم نكرده اند. عدم نظافت مناسب در كنار تعداد زيادي مغازه كه به فروش روكش صندلي و نصب دزدگير اتومبيل مشغول هستند و پارك چندين ماشين را در فضايي كوچك به همراه دارند، سبب فزوني اين ترافيك گشته. همچنين پارك اتومبيل ها در ايستگاه اتوبوس و حتي زير تابلوهاي توقف مطلقاً ممنوع نكته ديگري است كه به هر حال سازمان هاي مربوط بايد آن را حل كنند.
قرباني - ساكن محل

پاسخ مسؤولا ن
نسبت به نصب چراغ اقدام مي شود
بازگشت به مطلب مندرج در مورخ ۸/۲/۸۳ تحت عنوان «جنگل تاريك» به آگاهي مي رساند: باتوجه به اين كه مكان فوق قسمتي از جنگل كاري پشت پارك تازه تأسيس دهقان است در آينده كه طرح احداث پارك انجام مي گيرد، نسبت به نصب چراغ روشنايي اقدام مي شود.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۴

گوناگون
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه مسكن
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
بازارچه ارتباطات
بازارچه لوازم التحرير
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه مسكن  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه لوازم التحرير  |
|   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |