سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۹ - May 25, 2004
دكتر احمدي نژاد شهردار تهران:
اعتماد مردم بهترين سرمايه شهرداري است
شهردارتهران  اعتمادمردم  رابهترين  سرمايه  شهرداري  دانست  وگفت :مجموعه  شهرداري  تهران  خود راخادم  ملت  مي داند.
دكتر محمود احمدي  نژاد در مصاحبه  با شبكه  دوم سيما افزود: تهران  در تعامل  مستقيم  و موثرباكل  كشوراست  و نمي توان مسائل  تهران  را ازآن  جدا كرد.
وي  با تأكيد بر تغيير نگرش  مردم  و مسئولان  دراداره  شهرها گفت :توسعه  ، فناوري  و ديگر امكانات  شهري  مفيداست  اما كاركرد اصلي  شهرفراهم  كردن  زندگي  آرام  و لذت  بخش  براي  شهروندان  است  و شهر خوب  شهري است  كه  مردم  احساس  شادابي  كنند و خود رادراداره  شهر شريك  بدانند.
احمدي  نژاد اداره  شهر تهران  را فقط با هزينه  مردم  غيرممكن  و شهرسازي را نيازمند منابع  دانست  و گفت  :مديريت  شهرها در ۴۰ سال  اخير ازتحولات  و نيازهاي  زمان  عقب  ماند و مقداري  از نيازها انباشته  شدوشهرها متناسب  با زمان  توسعه  نيافته اند.شهردار تهران  ترافيك  را يكي  از معضلات  تهران  دانست  و گفت : در سال گذشته  ۴۰۰ هزار خودرو وارد تهران  شد، اين  ميزان  خودرو براي   جاي توقف  نيازمند ۸ ميليون  مترمربع  پاركينگ  است. درحالي  كه  كل  ساخت  وسازهاي  تهران  كمتر از نصف  آن است .احمدي  نژاد با تأكيد بر توسعه  ناوگان  عمومي  تصريح  كرد :بعلت  نبود ناوگان  عمومي مناسب  مردم  مجبورند براي  تمام  سفرهاي  داخل  شهري  ازخودرو شخصي  استفاده  كنند.
شهردار تهران  بابيان  اينكه  منابع  كشور كم  نيست  ومشكل  اصلي  مديريت منابع  است  تصريح  كرد: اگر قيمت  اتوبوسراني  را به  صفرهم  برسانيم ، ازمحل  صرفه  جويي  انرژي  مي توان  ناوگان  عمومي را توسعه  داد و قطار شهري را كه  از برنامه هاي  شورا است  راه  اندازي  كرد.وي  با بيان  اينكه  باتخلفاتي  كه  به  مباني  شهر سازي  لطمه  مي زند وبرخلاف  مقررات  شهرسازي  است  بشدت  برخورد مي شود گفت : افزايش  بي  رويه قيمت  مسكن  در تهران  لطمات  زيادي  بر شهر وارد كرد  و عمران  شهري  را بامشكل  مواجه  ساخت اما با تلاش  شوراي  شهر و شهرداري  اين  مشكلات  تقريبابه  صفر رسيده  است  و مجموع  شكايات  مردم  از مديريت  شهري  درسال  گذشته ۳۶ عدد بود.

نگاه ‎/ داوود كاظمي
آلودگي هوا به ژن وDNA انسانها صدمه مي رساند
007017.jpg

پاركبان ها حق جريمه كردن رانندگان را ندارند
در حالي كه برخي شهروندان طي روزهاي اخير شاهد جريمه كردن رانندگان از سوي پاركبان ها هستند، معاون راهنمايي و رانندگي ناجا تصريح كرد: پاركبان ها موظف به جلوگيري از پارك غيرمجاز خودروها در سطح سواره روي خيابان بوده و در صورت بروز هرگونه اشكال يا توقف غيرمجاز تنها بايد افسر پليس را براي اعمال قانون مطلع كرده و حق جريمه كردن و يا برداشتن شماره خودرويي را ندارند، شهروندان نيز مي توانند در صورت بروز مشكلي در اين زمينه با شماره ۱۹۷ تماس بگيرند.
سردار محسن انصاري با بيان اين مطلب گفت:  طرح پاركبان مدتهاست كه در كشورهاي مختلف دنيا اجرا شده و در تهران نيز اين طرح مشتركا زير نظر نيروي انتظامي و شهرداري تهران در برخي از محدوده هاي شهر به اجرا درآمده است. پاركبانها همكار ترافيكي پليس هستند. از زمان استقرار آنها در محدوده خيابانهاي جمهوري و وليعصر، ترافيك اين مسير به دليل جلوگيري از توقف هاي بي رويه خودروها در سطح سواره رو تا حد قابل ملاحظه اي روان شده است.

بهانه اي براي عدم نظارت تاكسيراني بر كرايه هاي جديد قابل قبول نيست
مردم بايد بر نرخ كرايه تاكسي ها نظارت كنند
007014.jpg
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تصويب نرخ هاي جديد براي كرايه تاكسي هاي شهر تهران گفت: شهروندان بهترين ناظر براي نظارت و كنترل كرايه تاكسي ها هستند.
مهندس مهدي چمران با اعلام اين مطلب درگفتگو با خبرنگار «مهر»، افزود: به دنبال تعيين نرخهاي جديد كرايه تاكسي هاي شهر تهران، سازمان نظارت بر تاكسيراني شهر تهران وظيفه دارد بر نحوه دريافت كرايه هاي جديد مصوب شوراي شهر از سوي رانندگان تاكسي ها نظارت كند.
وي تصريح كرد: شهروندان بايد به محض مشاهده هرگونه تخلفي از سوي رانندگان تاكسي، موضوع را به سازمان مربوطه اطلاع دهند تا نسبت به رعايت نرخهاي جديد تاكسيراني نظارت جدي صورت گيرد.
رئيس شوراي شهر تهران در خصوص اطلاع شهروندان از نرخ هاي جديد كرايه تاكسي هاي شهر تهران گفت: سازمان تاكسيراني موظف است تا نسبت به چسباندن نرخ ها در مبدأ تاكسي هاي خطي اقدام كند و براي تاكسي هاي گردشي نيز بايد اطلاع رساني نمايد تا شهروندان نسبت به ميزان نرخ هاي جديد كرايه تاكسي ها آگاه باشند.
همچنين رييس كميته معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: سازمان تاكسيراني وظيفه دارد به طور دقيق بر عملكرد رانندگان تاكسي ها نظارت كند و در اين راه هيچ عذر و بهانه اي قابل قبول نيست.
مهندس مسعود زريبافان با اشاره به گفته مديرعامل سازمان تاكسيراني مبني بر عدم توانايي براي نظارت دقيق بر عملكرد تاكسيرانان گفت: در صورت كوتاهي سازمان تاكسيراني از انجام وظايف محوله، شوراي شهر به عنوان يك دستگاه نظارتي اين سازمان را مورد بازخواست قرار خواهد داد.
عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: با توجه به اختصاص يارانه ۱۴ ميليارد توماني براي سازمان تاكسيراني در بودجه سال ۸۳ شهرداري ، ديگر هيچ بهانه اي براي مديران اين سازمان مبني بر عدم حمايت از تاكسيرانان باقي نمي ماند.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز چهارشنبه در مناطق ۲ ، ۹ ، ۱۱ ۱۳،و ۱۹ با شهروندان ديدار خواهند داشت. حمزه شكيب در منطقه، ۲ خسرو دانشجو به همراه نسرين سلطان خواه و منظر خير حبيب اللهي در منطقه ۹ با شهروندان ديدار خواهند داشت. حسن بيادي با شهروندان منطقه ۱۹ و حبيب كاشاني در منطقه ۱۱ به مشكلات شهروندان رسيدگي مي كنند. حسن زياري و مهنوش معتمدي آذري در منطقه ۱۳ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.شهروندان اين مناطق مي توانند جهت ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، به روابط عمومي شهرداري هاي مناطق مذكور مراجعه كنند.

ملاقات شهردار با شهروندان منطقه ۱۲
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران روز پنجشنبه ۷ خردادماه ضمن بازديد از شهرداري منطقه ۱۲ مسايل و مشكلات شهروندان ساكن در اين منطقه را حضوري بررسي مي كنند.شهروندان مي توانند جهت دريافت و تكميل فرم ثبت نام ملاقات روز سه شنبه به محل روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۲ واقع در خيابان حسن آباد نبش خيابان شهيد فياض بخش مراجعه كنند.

بزرگترين مركز جمع آوري زباله در شمال تهران به مركز توليدات گياهي تبديل مي شود
شهردار منطقه ۳ تهران اعلام كرد: بزرگترين مركز جمع آوري زباله در شمال تهران به مركز توليدات گياهي تبديل مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، دكتر علي اصغر تهراني گفت: با توجه به اين كه مركز جمع آوري زباله در ايستگاه حقاني در بافت مسكوني واقع شده بود و اين مسئله مي توانست مشكلات زيست محيطي ايجاد كند، تغيير كاربري داده شد و بنابراين است كه در اراضي اين مركز، يك مركز توليدات گياهي ساخته شود.
وي مساحت ارضي مركز ياد شده را چهار هزار متر مربع اعلام كرد و افزود: روزانه ۱۲۰ تن و هر ماه حدود ۳۶۰۰ تن زباله در اين ايستگاه جمع آوري و سپس به كهريزك منتقل مي شد و از اين پس زباله هاي جمع آوري شده از سطح منطقه در ساير ايستگاه ها جمع آوري مي شود.
شهردار منطقه ۳ تهران تغيير كاربري مركز جمع آوري زباله حقاني به مركز توليدات گياهي را در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز و همچنين ساماندهي شبكه جمع آوري و حمل زباله خواند و افزود: در حال حاضر درصد قابل توجهي از زباله ها به صورت مكانيزه جمع آوري مي شود و اين مهم مي تواند در ارتقاي كمي و كيفي خدمات شهرداري تأثير مثبت بگذارد.
شهردار منطقه ۳ در ادامه از اجراي طرح نمايان سازي شماره خودروهاي خدماتي شهرداري خبر داد و افزود: براي نخستين بار در ميان مناطق بيست و يك گانه شهرداري تهران، پلاك خودروهاي خدماتي و حمل زباله، نمايان سازي شده و با بزرگ نمايي و نصب آن در مكان قابل رويت، اين امكان را براي شهروندان علاقمند به مسايل زيست محيطي فراهم مي سازد كه با مشاهده تخلفات احتمالي، مراتب را به مديريت شهري اطلاع دهد.وي گفت: پيمانكاران خدماتي طرف قرارداد شهرداري موظفند سطح كمي و كيفي خدمات خود را ارتقاء بخشند و به باور ما شهروندان بهترين ناظر و داور در تعيين نوع فعاليت آن ها مي باشند.

بهسامان سازي معابر عمومي شرق تهران آ غاز شد
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۸ ديروز اعلام كرد: عمليات اجرايي طرح بهسامان سازي معابر عمومي شرق تهران آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مهندس تابش فر گفت: درپي توصيه شهردار تهران مبني بر ساماندهي معابر عمومي، فاز نخست بهسامان سازي معابر اصلي منطقه ۸ در خيابان گلبرگ حدفاصل ميادين نبوت و هلال احمر آغاز شده است.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح كه با مشاركت شهروندان و صاحبان صنوف انجام مي شود افزون بر زيباسازي فضا و محيط شهري، معلولين و ناتوانان حركتي خواهند توانست به سهولت در سطح معابر تردد كنند.
تابش فر خاطرنشان كرد: به دليل عدم استاندارد سازي معابر عمومي، متاسفانه شهروندان معلول و ناتوانان حركتي امكان تردد راحت و ساده را در سطح شهر ندارند و اين موضوع منجر به بروز مشكلات ناخواسته براي آنها مي شود و به منزوي شدن و عدم حضور پررنگ گروهي از آنان در عرصه ها و فعاليت هاي اجتماعي و حتي مسائل كوچك فردي منجر مي شود و بدين ترتيب درصدي از شهروندان حقوق خود را از دست مي دهند.
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۸ تهران گفت: در راستاي اجراي طرح بهسامان سازي معابر، مبلمان شهري ازجمله فضاي سبز و شبكه روشنايي معابر كامل مي شود و براساس توافقات به عمل آمده صاحبان صنوف نيز افزون بر زيباسازي نماي واحدها، تلاش خواهند كرد كالاها و خدمات خود را با هدف رعايت حقوق مصرف كنندگان و تخصيص تخفيف ارايه كنند.
وي افزود: همچنين علاوه بر بهسازي المان هاي ميادين شهري نظير ميدان نبوت، هلال احمر، گونه هاي گياهي فصلي كه بار مالي بسياري بر دوش شهروندان و شهرداري تحميل مي كند، حذف و از گونه هاي گياهي دائمي و درعين حال متنوع استفاده مي شود كه انجام اين مهم به زيبايي بيشتر افق و منظر شهري منتج مي گردد.

هشدار شهرداري به خريداران اراضي خارج از محدوده
شهرداري منطقه ۴ طي اطلاعيه اي به خريداران اراضي واقع در طرح خارج  از محدوده خدماتي هشدار داد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ برخي افراد فرصت طلب و سودجو اقدام به خريد و فروش اراضي واقع در طرح خارج از محدوده خدماتي و حريم استحفاظي منطقه ۴ نموده اند كه برخلاف ضوابط و مقررات شهرسازي مي باشد.اين گزارش مي افزايد: از آنجايي كه صدور مجوز ساخت بر روي اينگونه اراضي مغاير با ضوابط شهرسازي بوده و امكان پذير نمي باشد، لذا به منظور حفظ حقوق شهروندان و قبل از اقدام به خريد زمين در اين منطقه، تقاضا مي شود از شهرداري منطقه ۴ استعلام لازم را به عمل آورند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |