سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۹۶
نگراني والدين از وضعيت روحي كودكان
بچه ها مي لرزند، مثل زلزله
در لحظاتي مثل زمان زلزله آمدن، بچه ها بيشترين آمادگي را براي تاثيرپذيري دارند. هر گونه رفتار پدر و مادر مي تواند تاثير عميق و ماندگاري بر روح بچه ها بگذارد. تاثيري كه شايد به اين زودي ها از بين نرود و مشكلات زيادي را براي بچه ها به وجود آورد
008964.jpg
بچه كه بوديم برنامه اي داشتيم به نام بچه ها مواظب باشيد. ما كه بزرگ شديم، براي بچه ها برنامه آموزشي ديگري هم در نظر گرفتند، اما زلزله اخير تهران ثابت كرد كه بايد باز هم بيشتر به فكر بچه ها باشيم.
محمد جباري 
اين روزها همه چيز بوي زلزله مي دهد. تنها يك تكان در تهران كافي بود تا همه چيز را به هم بريزد. اين تكان در چشم بچه ها جور ديگري است. ترس و اضطراب در برابر چيزي كه نمي دانند چيست. در همين چند روزه موارد زيادي را ديده ايم كه بچه ها چنان از اين حوادث ترسيده اند كه افزايش ضربان قلب، نشانه كوچكي از آن بوده است. از آن بدتر وضعيت پدر و مادرهاست كه نمي دانند چگونه با بچه ها برخورد كنند.
دقايعي مثل زلزله، توفان، گردباد، سيل و ديگر بلاياي طبيعي بچه ها را مي ترساند، همانطور كه بزرگ ترها را مي ترساند. نكته مهم در برخورد با بچه ها اين است كه بدانيم آنها واقعا از چه چيزهايي مي ترسند.اشتباه ما اين است كه سعي مي كنيم خطر حوادثي مثل زلزله را براي بچه ها، كم نشان دهيم. اين كار معمولا در كاهش نگراني بچه ها تاثيري ندارد. چند عامل بر واكنش بچه ها نسبت به اين بلايا تاثير دارند.
واكنش پدرومادرها خيلي مهم است. بچه ها بيشتر اوقات از نگراني هاي پدر و مادر خود خبر دارند به خصوص در بحران ها آنها بيشتر حساس هستند. پنهان كردن نگراني هيچ فايده اي ندارد. پدرومادرها بايد اضطراب و نگراني هايشان را به بچه ها بگويند، ولي در عين حال حداكثر توانايي هايشان را براي تسلط بر اوضاع به كار بندند تا بچه ها را آرام كنند.
يكي ديگر از عوامل موثر روي واكنش بچه ها اين است كه آنها چه مقدار خرابي يا مرگ و مير در طول اين حادثه ديده اند. اگر يك عضو خانواده يا يك دوست كشته شده باشد و يا بدجور زخمي شود يا ساختمان خانه و مدرسه به شدت آسيب ديده، بچه ها مشكلات و سختي هاي بيشتري را تجربه مي كنند.
سن بچه ها هم روي واكنش آنها تاثير دارد. مثلا يك بچه شش ساله ممكن است نگراني هايش را اينطوري نشان بدهد كه به مدرسه نرود، در حالي كه بچه هاي بزرگ تر مثلا دوست دارند بيشتر با پدر و مادرشان در اين مورد حرف بزنند تا نگراني هايشان كاهش پيدا كند. نكته مهم در اينجا، توضيح دادن حادثه به زباني است كه بچه ها خوب بفهمند نه اينكه بدتر نگراني  آنها را بيشتر كنيم.
يكي از پيامدهاي اين جور حوادث، آسيب هاي رواني است كه نتيجه تجربه كردن يا شاهد بودن چنين حوادثي است. اين آسيب هاي رواني كه ناشي از شوك هاي اين حادثه هاست، در بچه ها خطرناك تر است. بچه ها معمولا اين شوك ها و حادثه ها را در بازي ها و فكر و خيال هاي خودشان دوباره تجربه مي كنند، روندي كه در بچه ها باعث مي شود آنها كابوس ببينند و از لحاظ رواني آسيب زيادي ببينند. بيماري كه خودش را به زودي نشان نمي دهد و گاهي اوقات ممكن است تا سال ها بعد مخفي بماند. البته نشانه هايي از آن را در رفتار بچه ها مي توان ديد. پدر و مادرها بايد حواسشان به اين تغييرات رفتاري بچه ها باشد:
-رد كردن رفتن به مدرسه و رفتارهاي دلبستگي شديد مثل دنبال پدر و مادر افتادن در خانه.
-ترس هاي ادامه داري مثل ترس تنها ماندن در اتاق وقتي پدر و مادر در اتاق نيستند يا ترس از تنها در شب خوابيدن.
-بي نظمي در خواب مثل كابوس ديدن، جيغ زدن در طول خواب و جاي خود را خيس كردن آن هم بعد از گذشت روزها از وقوع حادثه.
-از دست دادن تمركز.
-دچار هول و تشويش ناگهاني شدن.
-مشكلات رفتاري مثل انجام رفتارهايي در مدرسه يا خانه براي يك بچه در آن سن و سال معمولي نيست.
-دردهاي جسمي مثل دل درد، سردرد و سرگيجه در حالي كه هيچ دليل خاصي براي آن وجود ندارد.
-كناره گيري از خانواده، فاميل و دوستان، ناراحتي، كاهش فعاليت و مدام به حوادثي مثل زلزله فكر كردن.
اگر هر كدام از اين نشانه ها را در بچه هاي خود ديديد، احتمال دارد او دچار شوك و آسيب رواني شده باشد. بهترين كار هم مراجعه به دكترهاي متخصص و روانشناس است تا زودتر درمان شده و جلوي پيشرفت بيماري گرفته شود.
در لحظاتي مثل زمان زلزله آمدن، بچه ها بيشترين آمادگي را براي تاثيرپذيري دارند. هر گونه رفتار پدر و مادر مي تواند تاثير عميق و ماندگاري بر روح بچه ها بگذارد. تاثيري كه شايد به اين زودي ها از بين نرود و مشكلات زيادي را براي بچه ها به وجود آورد.
از همين حالا بهتر است با بچه ها درباره اين حادثه ها حرف بزنيم تا با وقوع اين حادثه ها، چنين شوك هايي به آنها وارد نشود. اگر به سايت هاي خارجي سر بزنيد كلي تفريح و سرگرمي و داستان ها و افسانه ها در مورد زلزله براي بچه ها ساخته شده تا اين پديده را كمي براي بچه ها عادي كنند و آنها را در يك محيط شاد و مفرح براي روبه رو شدن با زلزله آماده كنند. مخفي كردن و حرف نزدن درباره اين موضوع ها، تنها اين حوادث را بزرگ مي كند و تحمل آن را براي بچه ها سخت. زلزله تهران با كسي شوخي ندارد. بيشتر از آنكه به فكر نجات جسم بچه ها از زلزله و آوار باشيد، به فكر آسيب نديدن روح آنها باشيد.

هوا
عينك آفتابي
عينك آفتابي، يك بطري آب معدني و درك مفهوم خرداد؛ امروز هوا آفتابي است. اگرنور خورشيد اجازه بدهد، وقتي كه دستانتان را بالاي چشم بگذاريد و به آسمان نگاه كنيد، حتي يك تكه ابر سياه يا چه فرق مي كند، سفيد هم نمي بينيد.
اصولا از آنجايي كه ما آدم ها به چيزهايي كه داريم راضي نيستيم، براي ابرهاي آسمان دلتنگي مي كنيم اما چاره اي نيست؛ بهار به پايان نزديك مي شود و تابستان از راه مي رسد. بگذريم از اين دلسوزي براي ابرها، ما بايد طبق معمول واقع بين باشيم و فكري به حال امروز خودمان بكنيم. راستش يك روز آفتابي و داغ، تنها براي كساني زيبا است كه پشت پنجره خانه زير باد كولر نشسته اند و از نگاه كردن به آسمان آبي لذت مي برند. امروز دماي هواي تهران در بهترين شرايط از ۱۹ درجه سانتي گراد پايين تر نمي آيد و در بالاترين دما هم به ۳۱ درجه سانتي گراد مي رسد. گريزي از گرماي هوا نيست. لااقل به عينك آفتابي و خوش تيپي اش دلخوش باشيد.

جعبه
طرز پخت نان
جاي خالي مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي اروپا امروز و فردا كاملا محسوس خواهد بود، ولي اصلا نگران نباشيد تا ده، پانزده روز ديگر آنقدر فوتبال مي بينيد كه خسته شويد. سريال كلبه جنگلي را اگر ديشب فرصت نكرديد ببينيد امروز ساعت ۱۴ از شبكه دو پخش مي شود. طرز پخت نان زنجبيل تبريز براي علاقه مندان به آشپزي در برنامه به خانه بر مي گرديم آموزش داده مي شود. حوالي ساعت ۳۰:۲۰ شايد كمي هم ديرتر مجموعه تلويزيوني اين راهش نيست كه يكي دو قسمتي هست از حالت راكد خودش خارج شده پيشنهاد ديگري است كه مي توانيم به شما بدهيم. فيلم سينمايي هم مطابق معمول سه شنبه شب ها از شبكه ۲ ساعت ۲۱ پخش مي شود. اما اگر علاقه اي به ديدن فيلم سينمايي نداشتيد مجموعه استراليايي پرستاران را مي توانيد ساعت ۱۰:۲۲ از شبكه اول مشاهده كنيد.
نقطه چين طبق معمول هر روز پخش مي شود.
و آخرين پيشنهاد روز سه شنبه تماشاي سريال جست وجو در شهر است كه بعد از ساعت ۲۳ از شبكه تهران پخش خواهد شد.

فرهنگ
براي گل ها
اكيپ امداد سبز فرهنگسراي اشراق ايده تازه اي است كه اين فرهنگسرا براي بالا بردن سرانه گل و گياه در تهران به اجرا در آورده. موضوع از اين قرار است كه شما توي خانه تان ممكن است گل و گياه داشته باشيد بدون اين كه درباره مشخصات اين گياه ها، شيوه هاي درست نگهداري شان و خلاصه لذت بردن و مراقبت از آنها هيچ سررشته اي نداشته باشيد. چاره كار اين است كه تلفن را برداريد و با اكيپ امداد سبز فرهنگسراي اشراق تماس بگيريد و تقاضاي كمك كنيد. اين افراد دلسوز و طرفدار گل و گياه تلفني يا اگر لازم باشد با حضور در محل، همه جور اطلاعات در اختيارتان قرار مي دهند. شناسايي و نگهداري گل ها و گياهان آپارتماني سازگار با آب و هوا، توسعه فضاي سبز عمودي منازل، توسعه سبزه آرايي نوروزي و سبزي كاري در حجم كم از جمله اهداف اين اكيپ ويژه است. روزهاي يكشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ كارشناسان اين طرح آماده پاسخگويي به سوال هاي شما هستند. تلفن تماس هست۷۳۲۹۶۴۳ .

امروز
يك ليوان آب طالبي
008967.jpg
چشم هايتان را كه از اين مطلب بكنيد و به ستون هواشناسي صفحه بدوزيد، متوجه مي شويد امروز هواي تهران داغ و آفتابي است. از اين گذشته ما هنوز فراموش نكرده ايم كه همين چند روز پيش زمين تهران لرزيد و راستش هنوز به امروز و روزهاي ديگر هم اعتمادي نداريم. با اين حساب چه پيشنهادي براي لذت بردن از امروز مي توانيم ارايه بدهيم؟ شايد بهترين پيشنهاد اين باشد كه گرما و وحشت امروز را با يك ليوان آب طالبي فرو دهيم.
ما گفتيم آب طالبي و دليل اش هم اين بود كه طالبي، تازه به شهر ما آمده و اصولا اغلب مردم آب طالبي را دوست دارند.
با اين حال اگر شما علاقه اي نداريد، مي توانيد از نوشيدن شير موز، آب پرتقال، آب انبه، آناناس و... لذت ببريد. نكته جالب اينكه در پاركينگ ايستگاه مترو هم يك غرفه آب ميوه فروشي افتتاح شده. آخرين پيشنهاد براي امروز اينكه اگر پيشنهاد ما را قبول نداريد، به جاي خوردن آب ميوه، به زلزله فكر كنيد و غصه بخوريد!

پايتخت
برن 
اين هفته با رسيدن تعطيلات«Memorial Day« سفرهاي تابستاني اروپايي ها شروع مي شود. به همين دليل هم ماموران پليس به حالت آماده باش درآمده اند تا جاده هاي منتهي به شهر را پوشش دهند. همه سرنشين ها بايد مستقل از سن شان كمربند ببندند. جريمه بزرگسالاني كه اين قانون را رعايت نمي كنند ۷۵ دلار و جريمه براي بچه ها ۱۲۵ دلار است، به علاوه ضبط گواهينامه و مدارك خودرو و راننده.
دارل جرنيگان سرپرست برنامه امنيت بزرگراه ها مي گويد تا به حال بيشترين ميزان رعايت قانون بستن كمربند ايمني ۱/۸۶ درصد بوده و اميدوار است امسال با برنامه هاي ويژه پليس و بالا رفتن مقدار جريمه ها اين آمار بهتر شود. سال گذشته آمار كشته هاي جاده كاروليناي شمالي ۱۶ نفر بوده و پيش بيني مي شود امسال حدود ۸۰۰ هزار وسيله نقليه از اين جاده عبور كنند.
دهلي 
شهر دهلي از حالا  دارد براي ميزباني بازي هاي آسيايي ۲۰۱۰ آماده مي شود. ديوان عالي دهلي از دولت و شهرداري خواسته سياست هاي واحدي براي سامان دادن وضعيت شهر به خصوص وضع حمل و نقل عمومي اتخاذ كنند. اين مقامات براي بهبود اوضاع اولتيماتومي چهارماهه به شهرداري داده اند تا با تدبيرهايي حجم ترافيك را در خيابان ها و بزرگراه هاي اصلي شهر پايين بياورند و تعداد پاركينگ هاي چند طبقه را افزايش دهند.
سيستم هاي تقاطع غير هم سطح، ساختن ميدان در تقاطع ها و پيش بيني مسيرهاي ويژه براي عابران پياده و ماشين هاي سنگين از جمله خواسته هاي ديوان عالي دهلي از مقامات شهري است. به همين دليل هم شهرداري مسابقه اي براي انتخاب بهترين طرح ترافيكي برگزار كرده است. ديوان عالي ضمنا تاكيد كرده، تمام اتوبوس هاي شهري كه به سيستم سوخت گازي مجهز نيستند بايد از ناوگان حمل و نقل عمومي شهر كنار گذاشته شوند و ترمينال هايي در چند نقطه دهلي با امكانات ويژه براي مسافران تدارك ديده شود.
مكزيكوسيتي 
بعد از ماه ها كشمكش بين مردم و دولت مكزيك بر سر ماندن يا بر كنار شدن آندرس مانوئل لوپز ابراد شهردار مكزيكوسيتي به علت ناديده گرفتن قوانين دولت براي متوقف كردن ساخت و سازهاي شخصي، او گفت به نظر مردم احترام مي گذارد و اينكه بعد از برگزاري انتخابات ديگري در امسال (!) مردم با راي خودشان مشخص مي كنند كه او بايد بماند يا نه. گويا لوپز سعي دارد با انجام طرح هاي مردمي، تمام پتانسيل هايش را براي كسب راي هاي موافق در اين انتخابات شتاب زده به كار ببرد. اين در حالي است كه در صورت ممكن است با بركناري و متهم به سوءاستفاده از قدرت نيز شود.

ورود
باز هم زلزله
صادقانه بگوييم: «امروز بايد مواظب خودتان باشيد.» اول به دليل اينكه امروز، دوازدهم خرداد، مصادف با اول ژوئن است و اول ژوئن روزي است كه در آن زلزله تاريخي توكيو حدود ۱۵ هزار نفر كشته بر جاي گذاشت و شهر را نابود كرد. نكته ديگر اينكه «كريستوفرمارلو» هم در همين روز به ضرب چاقو كشته شد و بالاخره «آدولف آيشمن»، سردار سرشناس نازي كه در اردوگاه «اشويتز» خيلي ها را داخل كوره پرت كرده بود، به دار آويخته شد. شما مي توانيد ماجراي «كريستوفرمارلووآيشمن» را فراموش كنيد، اما به نكته اول حتما فكر كنيد: زلزله توكيو!

ستون شما
فيش تلفن همراه 
متقاضيان تلفن همراه گويا هنوز سر در گم هستند و به گفته اين عزيزان ناگفته هايي در پس گرفتن فيش هاي تلفن همراه وجود دارد كه گويا صلاح نمي دانند مطرح كنند. به طور مثال:
اگر اولويت هاي مربوط به يك متقاضي به طور پراكنده در مهرماه و ماه هاي ديگر باشد، متقاضي پس از دريافت سهميه مجاز خوددر مهرماه ديگر امكان پس دادن بقيه فيش ها را به مخابرات ندارد.
در جواب به اين دوست عزيز بايد بگوييم كه در برنامه تهران ۲۰، روز قرعه كشي اولويت، مسوول بخش تلفن همراه تمام اين مطالب را به متقاضيان اعلام كرده بود.
اين جهان آراء نيست!
يكي از همرزمان شهيد جهان آراء با دفتر همشهري تماس گرفتند و تذكر دادند كه عكسي كه سه شنبه ۵خرداد در ايرانشهر به چاپ رسيده بود مربوط به جهان آراء نيست. آقاي كورش نيا اهل خرمشهر است و مي گويد كه شهيد جهان آراء دوست دوران كودكي، همكلاسي و در نهايت هم رزم او است و مطمئن است كه اين عكس مربوط به شهيد جهان آراء نيست.
سرنگ، مونتا ژ است 
آقايي با روزنامه تماس گرفتند و در خصوص عكس چاپ شده در صفحه اول ايرانشهر روز شنبه اظهار كردند كه اين عكس صحت ندارد و سرنگ روي پنجره به صورت مونتاژ بوده. اين آقا در همين محل سكونت دارد.
به اين دوست عزيز مي گوييم كه عكاس محترم روزنامه در محل حاضر بودند و اين عكس را خودشان با دست خودشان گرفته اند و احتمالا سرنگي هم در جيب نداشتند كه براي زيبايي عكس از آن استفاده كرده باشند.
نارضايتي ادامه دارد
اهالي آبادي چشمه هاي پايين باز هم از اداره برق منطقه رودهن ناراضي هستند. اين مطلب را ما قبلا نيز متذكر شده ايم، ديگر بر عهده خود مسوولان اداره برق است كه پاسخگو باشند. قابل توجه ارسال كننده فكس، اينكه اين موضوع قبلا نيز در همين ستون كار شده است.
اين فرهنگسراها كجاست 
يكي از همشهريان هم تماس گرفته بودند و تذكر داده بودند كه بعضي از اين فرهنگسراها كه نام مي بريد تا به حال اسمش را هم نشنيده ايم، بهتر است آدرس آنها را نيز در زير آنها قيد فرماييد تا علاقه مندان بتوانند استفاده كنند. از اين خانم محترم به خاطر يادآوري شان تشكر مي كنيم.
مسوول اين قسمت قول داده كه از اين پس آدرس اينگونه فرهنگسراهاي ناآشنا را در زير آنها قيد كند.
فروش عكس 
تعداد زيادي از علاقه مندان به رشته هنر عكاسي طي چند روز پس از زلزله با روزنامه تماس گرفته اند و پيشنهاد فروش عكس ها را به روزنامه داده اند. اين عزيزان به هنگام عبور از جاده شاهد زلزله بوده اند و مانند يك عكاس حرفه اي ترس را از وجود خود دور كردند و عكس گرفته اند. پيشنهاد ما اين است كه يك نمايشگاه براي عكاساني كه در اين زمينه بسيار زحمت كشيده اند برپا شود تا هم قدرداني از آنها شده باشد و هم خستگي از تنشان خارج شود.
بمب خبري
تا به حال حتما نام هفته نامه «طاق بستان» را نشنيده ايد. بله درست است نشنيده ايد. زياد نگران نباشيد ما هم نشنيده بوديم تا اينكه در پيشخوان روزنامه فروشي ديديم كه اين هفته نامه وزين مطلب روزنامه همشهري و ايرانشهر را به عنوان بمب خبري به چاپ رسانده است. لازم است خدمت شما عرض كنم كه اين مطلب و عكس مربوط است به خبرنگار و عكاس روزنامه همشهري كه هر دوي آنها سابقه طولاني در اين كار دارند و با زحمات بسياري اين گزارش را تهيه كرده اند و آقايان بدون ذكر هيچ نام و نشاني به راحتي مطلب را در صفحه اول و آخر خود به چاپ رسانده اند.
معني ژورناليست بودن و منتشر كردن هفته نامه را نيز متوجه شديم.

ذهن زيبا
من تنها براي شادماني به دنيا نيامده ام؛ آمده ام كارهاي بزرگ انجام دهم.
لودويك فان بتهوون 
چاپلوسي شبيه پول تقلبي است؛ سرانجام شما را گير مي اندازد.
پرمودا بترا
به ياد داشته باش كه يك ازدواج موفق به دو عامل بستگي دارد: اول يافتن يك انسان خوب و دوم انسان خوب بودن.
جكسون براون 
اگر ما تمام جهان را در پي شادكامي و موفقيت در نورديم، جز در درون خودمان نمي توانيم آن را به دست بياوريم.
رالف والدوامرسون

پرده
به افتخار فلسفه
نشر مركز يكي از آن كتاب هاي قديمي خوبش را تجديد چاپ كرده است. اين كتاب البته بيشتر به درد آنهايي مي خورد كه به فلسفه علاقه دارند. «شش متفكر اگزيستانسياليست» را هارولد جانبلاكهام نوشته و محسن كريمي آن را ترجمه كرده است. اين چاپ سوم كتاب است و در آن درباره انديشه هاي فيلسوفاني مثل مارتين هايدگر، گابريل مارسل، سورن كيدكگور و ژان پل سارتر مي شود مطالب جمع و جور و به درد بخوري خواند. در مقدمه كتاب اين توضيح آمده: «كتاب گزارشي فشرده اما اساسي از انديشه هاي شش انديشمند عمده اگزيستانسياليست است. شرح، متكي بر اثر فلسفي اصلي هر انديشمند است و بخش نتيجه گيري به جمع بندي افكار هر شش نفر پرداخته. نويسنده، اگزيستانسياليسم را يك دوره ضروري تجربه انساني شمرده چرا كه اين فيلسوفان كوشيده اند انديشه ورز نباشند بلكه به گونه اي شخصي با موقعيت انسان كه در موقعيت زمانه آنها نهفته است زندگي كنند.
قيمت كتاب ۲۴۵۰ تومان است.

سايت
كتاب خوان حرفه اي
موسسه كتاب ابن سينا يكي از موسسه  هاي قديمي ارايه خدمات به شهروندان تهراني و حتي شهرستان هاست. اين موسسه يك سايت مفيد هم دارد كه آدرسش هستwww.awicennabooks.com يا www.iran-bookss.com به هر كدام از اين دو آدرس كه برويد مي  توانيد از امكانات سايت استفاده كنيد، در جريان تازه هاي نشر قرار بگيريد و كتاب هاي مورد علاقه تان را سفارش دهيد تا به قول خودشان «در اسرع وقت» به دستتان برسد. در اين سايت با اين بخش ها روبه رو خواهيد شد. بخش كتاب كه فهرست و مشخصات كتاب هاي روز را در اختيار شما مي گذارد. بخش كارت پستال كه شامل انواع و اقسام كارت هاي تبريك با اندازه هاي مختلف است. كارت تبريك ، كارت پستال فانتزي، كارت پستال مذهبي و كارت پستال تاريخي چهار بخش اصلي قسمت كارت پستال اين سايت است. در قسمتCD مي توانيد باCD هاي توليد شده در بازار ايران آشنا شويد كه در مجموعه هاي مختلف مثل مذهبي، آموزشي، تاريخي و فرهنگي دسته بندي شده اند. بخش هاي ديگري مثل مصاحبه، عكس و كشكول هم در سايت موجود است كه محيط آن را برايتان جذاب تر مي كند، اما يكي از مهمترين ويژگي هاي اين سايت بخش معرفي انتشارات است.

اثر
هنرهاي مفهومي
سومين نمايشگاه هنر جديد با عجيب ترين و تازه ترين آثار هنري كه از هشتم ارديبهشت ماه افتتاح شده بود همچنان تا آخر خرداد ادامه دارد. در اين نمايشگاه كه محل اش باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران است ۳۸ اثر از جمله چيدمان ، ويدئوآرت، فتوآرت و كلي آرت ديگر به نمايش گذاشته شده كه ظاهرا آخرين دستاوردها و تجربيات هنرمندان در اين زمينه هاست كه با رويكردي مفهوم شناسانه و در فضايي پرسش گر كنار هم قرار گرفته اند. متوسط سن شركت كنندگان در اين نمايشگاه بين ۱۸ تا۳۰ سال است و اين ۳۸ طرح از بين ۶۰۰پيش طرح كه هنرمندان مختلف به دبيرخانه نمايشگاه فرستاده اند، انتخاب شده است. ويژگي  مهم اين نمايشگاه رويكرد اجتماعي و نزديك بودن اين هنر به زندگي مردم بدون قيد و بندهاي ديوارهاي موزه و گالري است. اگر شما هم جزو آن دسته از آدم ها هستيد كه از ديدن چيزهايي كه درك كردنشان معمولا كار دشواري است لذت مي بريد، مي توانيد هر روز از ساعت ۱۰ تا۱۹ به خيابان ۱۶آذر، رو به روي ضلع غربي دانشگاه تهران برويد و از نمايشگاه ديدن كنيد.

تهرانشهر
ايرانشهر
محيط زيست
حوادث
در شهر
زيبـاشـهر
طهرانشهر
عكاس خانه
|  ايرانشهر  |  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  طهرانشهر  |  عكاس خانه  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |