دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۷ - Jun 14, 2004
در جلسه ديروز شوراي شهر
تغيير كاربري اراضي عباس آباد به فضاي فرهنگي و سبز تصويب شد
008010.jpg
گروه شهري- غلامرضا رفيع: شوراي اسلامي شهر تهران در يك طرح ۲ فوريتي ممنوعيت صدور مجوز ساخت و ساز در اراضي عباس آباد و استفاده آن به عنوان فضاي سبز و كاربري فضاهاي فرهنگي را تصويب كرد.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در حاشيه هفتاد و سومين جلسه علني و بدون حضور مستمع شوراي شهر گفت: براساس ماده واحده اين طرح، شهرداري تهران موظف است حداكثر ظرف ۳ ماه نسبت به اصلاح طرح اراضي عباس آباد به نحوي كه كاربري اراضي آن صرفا فضاي سبز و بر حسب نياز كاربري هاي فرهنگي در مقياس  ملي و منطقه اي باشد اقدام كرده و نتيجه را به شوراي شهر ارائه كند.
مهندس مهدي چمران افزود: براساس تبصره اين طرح شهرداري موظف است تا زمان اصلاح طرح از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز در منطقه خودداري و از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در اين اراضي جلوگيري كند.
وي مصوبه شوراي شهر را گامي بزرگ و مهم در زمينه شهرسازي و تامين سرانه هاي خدماتي مورد نياز شهروندان دانست و گفت: هر چند ممنوعيت ساخت و ساز در اراضي عباس آباد ميلياردها تومان از درآمد شهرداري را كاهش خواهد داد ولي هرگز حاضر نمي شويم مصالح و منافع ملي را به خاطر كسب درآمد به خطر بيندازيم.
چمران افزود: اراضي عباس آباد در طرح جامع تهران مي بايست در صورت فضاي سبز و كاربري هاي فرهنگي با اولويت ملي و منطقه اي باقي مي ماند ولي در سالهاي اخير اين اراضي عموما به وزارتخانه ها، سازمانها و شركتهاي دولتي براي كاربري اداري واگذار گرديد كه اين مساله علاوه بر تعارض با ضوابط موجود، درآينده نزديك مشكلات ترافيكي و زيست محيطي براي تهران ايجاد خواهد كرد.
وي درخصوص ساختمان هاي ساخته شده و يا در حال ساخت در اين منطقه نيز گفت: اين ساختمان ها درطرح باقي خواهند ماند و طرح هاي نيمه تمام نيز به پايان خواهد رسيد ولي با سازمانها و دستگاه هايي كه براي ساخت و ساز به شهرداري مبلغي را پرداخت كرده اند تسويه حساب خواهد شد.
چمران با تاكيد بر لزوم اعمال كاربري هاي فرهنگي در اين منطقه گفت: در اين اراضي كتابخانه ملي و فرهنگستان زبان فارسي احداث شده كه اين كاربري ها مطابق با طرح جامع تهران است.
رئيس شوراي شهر همچنين گفت: در جلسه شورا مقرر شد بررسي دقيق و كارشناسي در خصوص طرح افزايش خطوط ويژه اتوبوسراني و ضرورت آن در صورت افزايش تعداد اتوبوس ها انجام شود.
چمران همچنين گفت: در جلسه ديروز كميسيون فرهنگي اجتماعي كشور گزارشي از نشست مشترك خود با كميسيون هاي فرهنگي اجتماعي كلان شهرها در خصوص نحوه كمك رساني فرهنگي و اجتماعي به شهر زلزله زده بم ارائه داد.

شهردار تهران در مراسم ورزش صبحگاهي پارك شهر:
نگاه شهرداري تهران معطوف به ورزش هاي همگاني است
گروه شهري: دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران به همراه جمعي از مديران حوزه شهري و تربيت بدني ديروز صبح با حضور در پارك شهر تهران در مراسم ورزش صبحگاهي گروههاي ورزشي مختلف از جمله باستاني كاران، رزمي كاران، اعضاي تيم قويترين مردان ايران و قشرهاي مختلف مردم شركت كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مراسم حركات نرمشي و نمايش مختلفي از سوي ورزشكاران در رشته هاي مختلف ارايه شد.
شهردار تهران بر لزوم آگاهي مردم از مزاياي ورزش در حفظ سلامتي روح و جسم تأكيد كرد و بوستانهاي تهران را مكان مناسبي براي حضور قشرهاي مختلف جامعه به ويژه جوانان و پرداختن به ورزش اعلام كرد.
وي حضور پررنگ ورزشكاران باستاني كار در محيط هاي عمومي از جمله بوستانها را نويد بخش توسعه ورزش همگاني و صبحگاهي دانست و گفت: شهرداري تهران برنامه هاي گسترده اي براي گسترش ورزش تدوين كرده و در اين راستا به تأسيس شوراي ورزش و كميته هاي تخصصي در جهت گسترش ورزشگاه ها، فضاي ورزشي، برگزاري مسابقات گسترده سلامت در رشته هاي مختلف در سطح مناطق و محلات نيز اقدام كرده است.
احمدي نژاد، نگاه مديريت شهري را عمدتا معطوف به ورزش همگاني دانست و افزود: البته شهرداري نگاه محدودي هم به ورزش قهرماني به عنوان عاملي مؤثر در تشويق مردم به سوي اين عرصه دارد.

جاده چالوس ايمن نيست
008001.jpg
دبير يكي از انجمن هاي زيست محيطي كشور خواستار پاسخگويي دولت در قبال عدم توجه به ايمن سازي جاده چالوس در سال هاي اخير شد.نسرين دخت خطيبي، دبير كانون ديده بانان زمين در گفت و گو با قلم سبز ايران گفت: «اگر بودجه سنگين طرح آزادراه تهران شمال كه بخشي از آن از فروش بهترين زمين هاي شمال تأمين شده و خواهد شد صرف ايمن سازي جاده چالوس مي شد ديگر شاهد تلفات سنگين در زلزله ۸ خرداد در جاده چالوس نبوديم.»

سود توقف توليد پيكان
008004.jpg
توقف توليد پيكان بيش از ۶ ميليارد دلار صرفه جويي طي يك دوره ۱۲ ساله به همراه دارد.
محاسبات صورت گرفته نشان مي دهد درصورتي كه توقف توليد پيكان، پرمصرف ترين خودروي داخلي موجب كاهش مصرف روزانه هر خودروي جايگزين شده به مقدار ۴ ليتر شود در طول يك دوره ۱۲ ساله بيش از ۶ ميليارد و سيصد ميليون دلار صرفه جويي در كشور ايجاد خواهد شد.
مقرر است توليد پيكان در سال جاري متوقف شود. پيكان با تكنولوژي قديمي و مصرف بالاي سوخت مشكلات عديده اي را براي صنعت كشور ايجاد كرده است.اين خودرو از سال ۱۳۴۷ تاكنون بدون وقفه در ايران توليد شده است.

ادامه مترو تا فرودگاه امام خميني
008025.jpg
با ادامه خط يك مترو تهران تا فرودگاه امام خميني(ره)، ساكنان شهرهاي اقماري واوان، شهرآفتاب، اسلامشهر و رباط كريم از امكانات راه آهن شهري برخوردار مي شوند.به گفته مهندس رئوفي دبير شوراي عالي ترافيك طرح ادامه خط يك مترو تا فرودگاه امام خميني(ره) كه حدود ۳۲ كيلومتر طول دارد، از سوي وزارت راه و ترابري پيشنهاد شده و به تصويب شوراي عالي ترافيك رسيده است.وي در گفت وگو با ايسنا هزينه هر كيلومتر ساخت و تجهيز اين مسير را حدود ۸ ميليارد تومان برآورد كرد و گفت: در مسير خط متروي تهران - فرودگاه امام(ره) حدود ۷ ايستگاه احداث مي شود كه براي اجراي آنها ۲۴۰ ميليارد تومان بودجه لازم است.

نگاه
داوود كاظمي
008007.jpg

شهرك آزاد شهر مطابق با معيارهاي نوين شهرسازي ساماندهي مي شود
شهرداري  منطقه  ۲۲ با اعتباري  بيش  از سه  ميليارد و ۷۰۰ ميليون  ريال  در حال  اجراي  طرح هاي  عمراني  شهرك  آزاد شهر است .
محمد كريم  شفيعي  معاون  فني  و عمراني  شهرداري  اين  منطقه به  بافت  سنتي  و پراكنده  و رعايت  نشدن  موازين  شهرسازي  در اين  شهرك  اشاره  كرد و گفت : شهرك  آزاد شهر قبل  از تشكيل  شهرداري  منطقه  ۲۲ جزو محله هاي  فرسوده  بود و هم اكنون  شهرداري  اين  منطقه  اقدام  به  طرح  اجرايي  تمام  معابر براساس  قطعات  ثبتي  و طرح  تفصيلي  مصوب  در اين  شهرك كرده  است .
شفيعي  افزود: براي  دسترسي  شهرك  آزاد شهر به  مناطق  همجوار طرح  احداث  خيابان  ۴۵ متري  شرق  آزادشهر با۳۰ ميليارد ريال  اعتبار آغاز شده  ضمن  اينكه  طرحهاي  مصوب  در زمينه  ترافيكي  و بهبود وضع  عبور و مرور در همه  معابر آزادشهر آغاز شده  است .
وي ساخت  جديد شهرك  آزاد شهر را براساس  اصول  شهرسازي ، رعايت  نماي  شهري ، مقاوم  در برابر زلزله  ورعايت  سقف  شيبدار اعلام  كرد و گفت: براي  زيرسازي ، آسفالت  و جداول  معابر شهرك  آزاد شهر شش  ميليارد ريال  اعتبار پيش  بيني  شده  است .وي  درباره  توسعه  فضاي  سبز و تأمين  بوستانهاي  مورد نياز اين  شهرك  گفت : احداث  بوستان  سرو به  مساحت  ۱۱ هزار متر مربع  دراين  شهرك  آغاز شده  است ، ضمن  اينكه  شهرداري  منطقه  براي  غني  سازي  اوقات  فراغت  جوانان ، زمينهاي  ورزشي  را فنس كشي ، زيرسازي  و آسفالت  كرده  است .

سازمان محيط زيست پالايشگاه تهران را مقصر مي داند
آلودگي نفتي سفره هاي آب زيرزميني شهرري را فرا گرفت
با گذشت بيش از ۴ ماه از آلودگي كامل سفره هاي آب زيرزميني روستاي اسماعيل آباد شهرري در اثر نشت مواد نفتي مسئولان پالايشگاه تهران همچنان منكر هر گونه آلودگي از سوي اين پالايشگاه هستند.
محمدحسن پيراسته، مديركل محيط زيست استان تهران در گفتگو با قلم سبز ايران، با اشاره به تاثيرات مخرب اين آلودگي گفت مسئولان پالايشگاه تهران همچنان موضوع را انكار مي كنند و مدعي هستند چون شركتهاي ديگر نفتي و گاز در منطقه فعال هستند، آلودگي از ناحيه آنها صورت گرفته است.
وي افزود: «در حال حاضر يك گروه كاري از طرف محيط زيست مشغول بررسي مساله است تا در صورت اعلام نتيجه، مجرمان به دادگاه معرفي شوند.»
به گزارش قلم سبز ايران، اعضاي «كانون ديده بانان زمين» با حضور در پنجمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست با پخش فيلم و عكس و به نمايش گذاشتن دو بطري محتوي آب مصرفي ساكنان روستاي شهرري، تبليغات گسترده اي را عليه پالايشگاه تهران به راه انداختند.
نسرين خطيبي، دبير كانون ديده بانان زمين در اين باره به قلم سبز ايران گفت: «آلودگي آب اين روستا به مواد نفتي به قدري بالا است كه حتي با زدن كبريت آب آتش مي گيرد. مردم بيش از ۳ ماه است كه آب شرب بهداشتي ندارند و با اين كه مسئولان پالايشگاه اقدام به انتقال آب از محلي ديگر به لوله هاي منازل كرده اند باز هم آب از كيفيت مطلوبي برخوردار نيست.»

شهردار تهران:
فروشگاه هاي شهروند بايد به اقشار كم درآمد تسهيلات ويژه ارائه دهند
گروه شهري: شهردار تهران هدف از ايجاد فروشگاه هاي شهروند را خدمت رساني به مردم دانست و گفت: در اين فروشگاه ها بايد تسهيلات ويژه اي براي خدمات دهي به اقشار كم درآمد جامعه در نظر گرفته شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد با حضور در جمع اعضاي هيأت مديره و مديران فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند با تأكيد بر اينكه نگاه شهرداري به شهروند نگاه درآمدزايي و اقتصادي نيست، افزود: در فروشگاه هاي شهروند به دنبال افزايش درآمد و سود نيستيم، بلكه در پي الگوسازي، تعادل در قيمت ها و ارتقاي كيفي خدمات رساني و به كارگيري روش هاي نو جهت كاهش مسافرت هاي درون شهري براي تهيه مايحتاج روزانه شهروندان هستيم.شهردار تهران همچنين افزود: فرهنگ سازي در زمينه نوع برخورد با مردم و ارائه خدمات از ديگر اهداف ايجاد و گسترش فروشگاه هاي شهروند در سطح شهر است.وي وجود هماهنگي بين سازمان ميادين و تره بار و فروشگاه هاي شهروند را موجب جلوگيري از نوسانات شديد قيمت در كالاهاي ضروري مورد نياز مردم برشمرد و تصريح كرد: بايد از ظرفيت اين دو مجموعه در جهت خدمت رساني مطلوب تر به شهروندان استفاده كرد.وي با تأكيد بر ارائه تسهيلات ويژه به قشر كم درآمد جامعه در فروشگاه هاي شهروند اظهار داشت: بايد با انجام مطالعاتي بر روي سطح مالي و وضعيت اقتصادي مراجعين به شهروند تلاش كرد كه اقشار متوسط به پايين جامعه تحت پوشش اين فروشگاه ها قرار گيرند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |