يكشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۴ - Jul 11, 2004
شهرداري در خصوص تغيير كاربري نمايشگاه تصميم مي گيرد
دولت ۲ هزار و ۶۰۳ ميليارد ريال به شهرداري بدهكار است
زياري: مي توان با راه اندازي مراكز تجاري در نقاط مختلف شهر از تجمع واحدها در يك نقطه از شهر جلوگيري به عمل آورد
واعظي آشتياني: هرگونه تخلفي در پرداخت اين بدهي  ها از سوي مردم و مجموعه دولت، باعث اخلال در روند اداره شهر خواهد شد
009954.jpg
009957.jpg

خزانه دار شوراي اسلامي  شهر تهران گفت: بر اساس آخرين محاسبات، دولت در مجموع مبلغ ۲ هزار و ۶۰۳ ميليارد ريال، به شهرداري تهران بدهكار است.
مهندس اميررضا واعظي آشتياني، خزانه دار و عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي  شهر تهران، در گفت و گو با ايلنا، خاطرنشان كرد: اين ميزان از بدهي، مربوط به بدهكاري تمامي نهادها، سازمان  ها و وزارتخانه  هاي دولتي است.
وي با تأكيد بر اين نكته كه ابرشهري مانند تهران، از طريق اخذ عوارض و ساير مسائل اداره مي  شود، تصريح كرد: آنچه مسلم است، اين كه دولت نيز بايد مانند مردم عوارض مربوطه را به شهرداري بپردازد.
به گفته مخبر كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، هرگونه تخلفي در پرداخت اين بدهي  ها از سوي مردم و مجموعه دولت، باعث اخلال در روند اداره شهر خواهد شد.
آشتياني يادآور شد: اين ميزان بدهي دولت به شهرداري تهران، به دليل انجام ساخت و سازها و يا تغيير كاربري زمين  هاي دولتي است.
وي با تأكيد بر اين نكته كه ريز بدهي تمامي سازمان  ها و وزارتخانه  هاي دولتي به شهرداري تهران، موجود است، گفت: دولت بايد نسبت به پرداخت اين بدهي  ها با توجه به تعيين  هاي مالي اقدام كند.
خزانه  دار شوراي شهر تهران در ادامه به نشست  هاي مسئولان شهرداري با نمايندگان دولت اشاره كرد و گفت: در اين نشست مقرر شده تا دولت بخشي از بدهي خود را در سال ۸۳ به شهرداري تهران پرداخت كند.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران گفت: اخذ اين بدهي در بودجه سال ۸۳، پيش  بيني شده و ما اميدواريم دولت نسبت به اين پرداخت اقدام كند.
آشتياني در پايان با اشاره به آغاز تعدادي پروژه جديد و نيز پروژه  هاي نيمه  كاره شهرداري در سال۸۳، گفت: انتظار
مي  رود دولت همكاري لازم را در رابطه با پرداخت بدهي خود به شهرداري تهران به عمل آورد تا اين پروژه  ها هرچه سريعتر به مرحله بهره  برداري برسد.
كار بري نمايشگاه
رئيس كميسيون شهرسازي، فني و معماري شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به انتقاداتي كه نسبت به تعطيلي محل فعلي نمايشگاه بين المللي مطرح مي شود، گفت: مطالعاتي بر روي بازار تهران نيز در دست انجام است تا نسبت به ساماندهي آمد و شد در اين محدوده اقدام شود.
به گزارش مهر دكتر حسن  زياري با اعلام اين مطلب در پاسخ به منتقدان تعطيلي نمايشگاه تهران كه معتقدند شوراي شهر بهتر است براي مشكل ترافيك بازار تهران چاره اي بينديشد،گفت: بحث بازار تهران با نمايشگاه تفاوت دارد و طرح اين موضوع مثل اين مي ماند كه بگوييم چرا بافت فرسوده تهران اصلاح نمي شود.
وي با عنوان اين مساله كه در حال حاضر نيز بر روي معضل ترافيك محدوده بازار مطالعاتي در حال انجام است، افزود: تاريخچه فعاليت بازار با احداث شهر تهران همخواني دارد و در اين مكان افرادي به عنوان مالك مشغول فعاليت هستند كه نمي توان به آساني آنها را راغب كرد از فعاليتشان در اين محدوده دست بردارند، اما شوراي شهر نيز معتقد است بايد طرحي اجرا شود تا نسبت به ساماندهي و بازسازي بازار تهران با توجه به موقعيت آن در كشور اقدام شود.
عضو شوراي شهر تهران گفت: مي توان با راه اندازي مراكز تجاري در نقاط مختلف شهر از تجمع واحدها در يك نقطه از شهر جلوگيري به عمل آورد.
وي در ارتباط با تعطيلي و تغيير مكان بازار در شرايط حاضر گفت: نمي شود تعطيلي يا تغييري در خصوص مكان بازار صورت داد اما شهرداري منطقه ۱۲ در حال حاضر طرح مطالعاتي را در اين خصوص در دست دارد.
رئيس كميسيون شهرسازي شوراي شهر تهران تاكيد كرد: مصوبه اي از سال ۷۶ وجود دارد كه براساس آن نمايشگاه بايستي از مكان فعلي منتقل شود.
زياري افزود:  تغيير كاربري بر عهده كميسيون ماده پنج است اما مالكين نمايشگاه مي توانند طرح هاي خود را در اين خصوص پيشنهاد بدهند.

فاز ۴ كمربندي شهرري
009948.jpg
شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به مجاورت شهرري با كارخانجات متعدد كه منجر به عبور خودروهاي سنگين و آسيب به معابر اين منطقه مي شود افزود «با اتمام فاز ۴ كمربندي شهرري تا پايان سال جاري بخشي از مشكلات ترافيكي در اين زمينه حل خواهد شد.»كرمي با اشاره به اينكه ميزان لجن برداشتي از انهار اين منطقه بيش از مناطق ديگر است گفت: ۸۰ درصد آبهاي سطحي تهران از منطقه ۲۰ عبور مي كند كه متاسفانه اين منطقه را درسالهاي گذشته در هنگام بارندگي با مشكل مواجه مي ساخت اما خوشبختانه در حال حاضر با ايجاد مخزن ۶۰۰ هزار متر مكعبي و ساماندهي بخشي از كانالها، اين مشكل تا حدود زيادي مرتفع گرديده است.

فرصت جديد براي نصب تاكسيمتر
009951.jpg
معاون انتظامي سازمان تاكسيراني تهران اعلام كرد: رانندگان براي نصب تاكسيمتر و ايجاد تغييرات لازم و جزئي در آن از روز دوشنبه هفته جاري، ۵۵ روز فرصت دارند. سرهنگ صدوقي در گفت و گو با ايسنا افزود: رانندگان مي توانند با مراجعه به سه مركز در خيابان هاي طيب، تهران نو و ميدان آزادي نبش پمپ بنزين، اقدام به نصب رايگان تاكسيمتر و تغييرات لازم در آن توسط مهندسان حاضر كنند. وي تصريح كرد: با نصب تاكسيمترها از اين پس كرايه مسافران بر حسب مسافت طي شده تا زمان توقف محاسبه و پرداخت مي شود. پس از پايان مهلت ياد شده با رانندگاني كه براي نصب يا تغيير تاكسيمتر اقدام نكنند، برخورد قانوني خواهد شد.

خانه هاي فرهنگ سيار
009945.jpg
۸ خانه فرهنگ سيار با بيش از ۹۵ برنامه مختلف و متنوع فرهنگي هنري در ۸ پارك بزرگ منطقه ۴ تشكيل مي گردد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي طبيعت (اشراق)، قصص قرآني، آموزش گلهاي آپارتماني، انجام مشاوره گروهي، اجراي تئاتر و نمايش فيلم برنامه هايي هستند كه از اين هفته در پاركهاي مجيديه (محله مجيديه)، اركيده (خيابان بني هاشم)، احدزاده (بزرگراه رسالت)، رسالت (سيدخندان)، گلبرگ (بين فلكه دوم و سوم تهرانپارس) و جعفرپناه (خيابان جعفرپناه) همه روزه از ساعت ۱۷ الي ۳۰/۲۰ برگزار خواهد شد.

رئيس مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران:
امسال تهران داراي ۱۰۰ ايستگاه لرزه نگاري مي شود
گروه شهري: وقوع زلزله از روي تصاوير ماهواره اي قابل پيش بيني نيست.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر عبدالرحيم جواهريان، رئيس موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، ضمن بيان اين مطلب افزود: هيچ مركز علمي در هيچ نقطه اي از جهان ادعاي پيش بيني زلزله را ندارد.
وي در جمع خبرنگاران تصريح كرد: در سال جاري ايستگاه هاي لرزه  نگاري كشور از ۵۳ ايستگاه به ۱۰۰ ايستگاه افزايش خواهد يافت.
جواهريان گفت: مهمترين برنامه اين موسسه در سال ۸۳، ايجاد ارتباطات ماهواره اي ميان مراكز مختلف لرزه نگاري كشور است كه در صورت تامين اعتبار آن، زمان اطلاع رساني به مراكز امداد براي كمك به آسيب ديدگان از يك ساعت به ۱۵ دقيقه كاهش مي ِيابد.
رئيس موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ضمن انتقاد از انتشار برخي شايعات مربوط به وقوع زلزله در رسانه هاي تصويري و نوشتاري، از مسئولان ذيربط خواست پيش از انتشار اخبار مربوط به زلزله، تاييد آن را از موسسه ژئوفيزيك جويا شوند.
دكتر جواهريان خاطرنشان ساخت: اين موسسه در قالب برنامه پنج ساله چهارم دولت در نظر دارد پنج مركز مطالعات پيش  نشانگرها را در كشور داير كند كه چنانچه اعتبار آن تامين شود اولين مركز با مشاركت پژوهشگران و متخصصان داخلي و كارشناسان روسي و دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري در تهران راه  اندازي مي شود.
وي در پايان از همكاري دانشكده دامپزشكي دانشگاه تهران در خصوص مطالعه رفتار حيوانات در ارتباط با وقوع زلزله خبر داد و گفت: در اين زمينه قراردادي سه ساله ميان موسسه ژئوفيزيك ودانشكده مذكور به امضا رسيده است.

ديدار سفير سوريه با شهردار تهران
در ديدار سفير جمهوري عربي سوريه با شهردار تهران طرفين بر تحكيم روابط دو كشور به ويژه شهرداري هاي تهران و دمشق تاكيد كردند.
به گزارش روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران در اين ديدار حامد حسن سفير سوريه يادآور شد كه گسترش مناسبات دو كشور به ويژه همكاري هاي متقابل تهران و دمشق به دفع توطئه دشمنان به ويژه صهيونيست ها و پيشرفت و فعاليت هاي مشترك كمك شاياني مي كند.

ديدار شهردار و مديران شهرداري با رئيس مجلس خبرگان رهبري
رئيس مجلس خبرگان رهبري در ديدار با شهردار و مديران ارشد شهرداري تهران ضمن اظهار خرسندي از نحوه عملكرد و فعاليت مديريت جديد و تحولات شهرداري تهران بر نظارت هر چه بيشتر بر عملكرد كاركنان شهرداري به ويژه در ارتباط با مردم تأكيد ورزيد. در اين ديدار آيت الله مشكيني خاطرنشان كرد: نه تنها مردم تهران كه ملت ايران نسبت به روي كارآمدن مديريت جديد شهرداري تهران خشنودند.

نقش شوراها در تدوين برنامه چهام توسعه تقويت مي شود
009960.jpg
گروه شهري: راهكارهاي تقويت نقش و حضور شوراها در تدوين آئين نامه هاي اجرايي برنامه چهارم توسعه در هشتمين اجلاس كميسيون هاي فرهنگي اجتماعي شهرها بررسي شد.
رسول خادم رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران به خبرنگار ما گفت: باتوجه به تعامل مستقيم كميسيون هاي فرهنگي اجتماعي شوراهاي اسلامي شهرها با مسايل و معضلات فرهنگي، اجتماعي، هنري، ورزشي و خدماتي، شهروندان در جامعه شهري، موارد مرتبط با مقوله هاي مذكور پس از يك ماه بررسي توسط كارشناسان در اجلاس فوق مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گرديد پس از جمع بندي نهايي ماه آينده به مجلس شوراي اسلامي جهت بررسي ارايه شود.
وي افزود: در اين اجلاس كه هيجده شهر به عنوان مركز استان هاي كشور حضور داشتند موضوعات ديگري ازجمله راهكارهاي ارتقاي فرهنگ ترافيك در شهرها با استفاده از ابزارهاي اطلاع رساني تبليغاتي، فرهنگ سازي با دو رويكرد تشويقي و تنبيهي، مستندات شرعي و قانوني حذف ربا در عمليات مالي شهرداري ها، معضلات فرهنگي اجتماعي مردم مصيبت زده بم و كمك به برنامه هاي اوقات فراغت آنان بررسي شد.
خادم همچنين ساماندهي مديريت شهري و توسعه فضاهاي ورزشي و نيز تدوين اصول كلي منشور فرهنگي اجتماعي شهرها با استناد به چشم انداز ۲۰ ساله كشور و با ۲ رويكرد تعريف مباني و برنامه ريزي استراتژيك را از ديگر موضوعات بررسي شده در اين اجلاس عنوان كرد.
نهمين اجلاس كميسيون هاي مذكور ۲۲ مردادماه در ياسوج برگزار مي شود.

تهران و سن پترزبورگ تجربه و فن آوري مبادله مي كنند
مهدي  چمران  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  روز جمعه  با والنتيناماتويينكو استاندار و واديم  تولپانف  رئيس  مجمع  قانونگذاري  سن  پترزبورگ بصورت  جداگانه  ديدار و گفت  وگو كرد. در ملاقات  چمران  با ماتويينكو راههاي  توسعه  همكاريهاي  فرهنگي  و آموزشي تهران  و شهر سن  پترزبورگ  و مبادله  تجربيات  كارشناسان  دوطرف  بررسي  شد.
وي  ظرفيتهاي  همكاري  بين  تهران  و سن  پترزبورگ  را قابل  ملاحظه  خوانده  وبراي  تنظيم  چارچوب  حقوقي  اين  همكاريها اعلام  آمادگي  كرد.
در ديدار رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  با رئيس  مجمع  قانونگذاري سن  پترزبورگ  نيز دو طرف  به  مبادله  تجربيات  در زمينه  قانونگذاري  شهري پرداختند.
چمران  ضمن  تشريح  ساختار شوراي  اسلامي شهر تهران  و برنامه هاي  در دست  اقدام اين  شورا براي  تعيين  چارچوب  حقوقي  همكاريهاي  اين  شهر و سن  پترزبورگ  باهمكاري  مجمع  قانونگذاري  آن اعلام  آمادگي  كرد.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۲۲ تهران
شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، روز پنج شنبه ضمن حضور در منطقه ۲۲ تهران، با شهروندان ساكن در اين منطقه ديدار و پاسخگوي مشكلات آنها خواهند بود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان ساكن منطقه ۲۲ تهران مي توانند براي طرح مشكلات خود و ملاقات با شهردار تهران، روزهاي يكشنبه و دوشنبه با حضور در روابط عمومي شهرداري اين منطقه نسبت به دريافت و تكميل فرم ثبت نام اقدام كنند.

طرح ساماندهي مشاغل خانگي در تهران بررسي مي شود
كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، اين هفته طرح ساماندهي مشاغل خانگي در شهر تهران را بررسي مي كند.
به گزارش ايلنا، همچنين اين هفته كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران، طرح هاي سيستم جمع آوري زباله و ساماندهي اماكن تاريخي را مورد بررسي قرار مي دهد.
ساماندهي كتابخانه هاي عمومي موجود در شهر تهران و مناسب سازي معابر شهري نيز، از ساير دستورات كاري اين كميسيون در هفته جاري است.
كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر، اين هفته همچنين، طرح ارتقاي سطح بهداشت و برنامه هاي آموزشي و اوقات فراغت را مورد بررسي قرار مي دهد.
بررسي در خصوص سيستم اتوبوسراني شهري در تهران، نيز از موضوعات كاري كميسيون فرهنگي و اجتماعي در هفته جاري است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |