سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۳ - Jul 20, 2004
در حاشيه جام ملت هاي آسيا
دايي: تلاش مي كنيم كه شرمنده مردم نشويم
گروه ورزشي:كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  كشورمان ، ديدار دو تيم  ايران  و تايلند را ديداري  حساس  عنوان  كرد اما يادآور شد كه  او و تمامي  ملي  پوشان ، تلاش  خود را بكار خواهند بست  تا با پيروزي  در برابر حريف ، شرمنده  مردم  ايران  نشوند.
علي  دايي  گفت : از نظر شرايط جسماني  در شرايط خوبي  قراردارم  و تمامي  سعي  و تلاش  خود را خواهم  كرد تا شرمنده  مردم  عزيز ايران  كه همواره  مشوق  من  و بازيكنان  تيم  ملي  بوده اند، نشوم .
وي  افزود: در ديدار فردا نه  تنها من  بلكه  همه  بازيكنان  از تمامي  وجود خود مايه  خواهـيم  گذاشت  تا امتياز اين  ديدار حــساس  را از آن تيم  ايران  سازيم .
كاپيــتان  تيم  ملي  تصريح  كرد: به  خوبي  از مسئوليت  سنگيني  كه  در ايــن  مسابقات  برعهده  من  گذاشته  شده  واقفم  و همين  مساله  سبب  شده  تا من  و ساير بازيكنان  در طول  مدت  حضور در چونگ  چينگ  با جديت  به  تمرين  بپردازيم .
010590.jpg

«پيتر ولاپان» رسما از مردم پكن عذرخواهي كرد
«پيتر ولاپان » دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا روز دوشنبه  با انتشاراطلاعيه اي  رسما از شهروندان  پكن  و مردم  چين  بابت  انتقادات  خود از آنان عذرخواهي  كرد. در اين  اطلاعيه  كه  روي  سايت  اينترنتي  اي .اف .سي  قرارگرفته  آمده  است : گروهي  از علاقمندان  فوتبال  در شهر پكن  روز ۱۸ ژوئيه  براي  ملاقات  با من  به محل  اقامتم  در هتل  مراجعه  كرده  و نارضايتي  خود را در مورد سخنان  اخير من اعلام  كردند.ولاپان  سپس  به  مرور دوباره  سخنان  و انتقادات  خود بعد از مراسم  افتتاحيه  مسابقات  جام  ملت هاي  آسيا در ورزشگاه  كارگران  پكن  پرداخته  و مـــي افزايد: عــده اي  از افراد برداشت  غلطي  از سخنان  من  داشته  و به  هميــن  دليل  متاثرشده اند كه  از اين  بابت  عذرخواهي  مي كنم .
010584.jpg

گلزن عربستان و دروازه بان اندونزي بهترين هاي روز دوم
ياسر قحطاني و كارتيكو به عنوان بهترين بازيكنان رقابت هاي روز گذشته در جام ملت هاي آسيا انتخاب شدند.ياسر قحطاني كه موفق شده بود هر دو گل عربستان را برابر تركمنستان به ثمر برساند، به عنوان بهترين بازيكن آن بازي انتخاب شد.
اين بازيكن ۲۱ ساله، گل اول را از روي نقطه  پنالتي و گل دوم را با ضربه  سر به ثمر رساند. همچنين «هندرو كارتيكو»، دروازه بان اندونزي، به عنوان بهترين بازيكن پيكار تيم  ملي كشورش با قطر، انتخاب شد كه نقش مهمي در پيروزي ۲ بر يك اندونزي داشت.
010587.jpg

زيكو: از مشكلات گل زدن به عمان آگاهيم
زيكو، سرمربي تيم ملي ژاپن معتقد است گروهش در نخستين ديدار خود برابر عمان قدرتش را به اثبات خواهد رساند.
زيكو درباره  ديدار قهرماني پيشين جام ملت هاي آسيا برابر عمان گفت: ما مي دانيم كه گل زدن به عمان چقدر دشوار است. اما بازيكنان ما راغب و مطمئن هستند كه مي توانند بهتر از حريف بازي كنند. عمان در بازي هاي مقدماتي جام جهاني حتي يك شوت هم به دروازه  ژاپن نزد و مطمئنم آنها دوباره تلاش خواهند كرد تا فضا را از ما بگيرند اما اين بار درست عمل خواهيم كرد.
خبرگزاري رويترز در ادامه  اظهارات زيكو به مصدوميت هيده توشي ناكاتا و ايناموتو اشاره مي كند و غيبت شينجي اونو در تيم ملي ژاپن كه بايد در بازي هاي المپيك به ميدان رود را ديگر مشكلات زيكو مي داند.

ميلان ماچالا: ترسي از ژاپني  ها نداريم
اظهارات سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بازتاب خوبي در روزنامه هاي چين داشت.
  پس از مصاحبه مطبوعاتي شب گذشته  برانكو ايوانكوويچ، روزنامه  «مورنينگ» از قول وي تيتر زده است كه ژاپني ها عالي بازي مي كنند. اين روزنامه همچنين تصاويري از علي كريمي و يحيي گل محمدي را به چاپ رسانده است.
همچنين يك روزنامه  چيني ديگر با چاپ عكسي از علي دايي عنوان كرده است: « عليرغم اين كه تايلند ضعيف ترين تيم گروه D است، ايران بايد مراقب اين تيم باشد.»همچنين روزنامه  «اكونوميك» چين با اشاره به بازي  ژاپن ـ عمان، عنوان كرده است كه اين دو تيم مسابقه  آساني در پيش نخواهند داشت و پيروزي در اين پيكار براي هر دو تيم اهميت بسياري دارد.

نتايج بازيهاي روز سوم جام ملت هاي آسيا
*كره جنوبي صفر - اردن صفر
*كويت ۳- امارات يك
گل ها: بشارعبدالله عزيز (۲۵) بدرالموتا (۳۹) و بشير سعيد الحمادي مدافع امارات (۴۴) براي كويت و محمد راشد نابي (۴۷) براي امارات.

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |