سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۳ - Jul 20, 2004
ضمن تأكيد بر تعطيلي نمايشگاه بين المللي تهران، اعلام شد:
آمادگي شهرداري تهران براي واگذاري مكان هاي جديد به منظور برگزاري نمايشگاه
گروه شهري: شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي خطاب به تمامي اصناف و اتحاديه ها، ضمن تأكيد دوباره بر تعطيلي نمايشگاه بين المللي تهران، براي ارائه مكان هاي جديد به منظور برگزاري نمايشگاه و همكاري با وزارت بازرگاني در اين زمينه، اعلام آمادگي كرد. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، متن اطلاعيه به شرح زير است:
پيرو اطلاعيه مورخه ۷/۷/۸۲ منتشره در شماره ۳۱۸۰ روزنامه همشهري به اطلاع كليه صنوف، اتحاديه ها و صاحبان مشاغل، صنايع، خدمات و شهروندان عزيز تهراني مي رساند نظر به اينكه برگزاري نمايشگاههاي متعدد در طول سال در محل نمايشگاههاي بين المللي تهران ضمن تبعات زيست محيطي و آلودگي صوتي و اختلال در نظم آمد و شد و ترافيك، مشكلات و معضلات فراواني را براي شهروندان و ساكنين محل و اطراف نمايشگاه فراهم نموده است بنابراين شهرداري بنا به رسالت خويش و در راستاي خدمت به شهروندان در نظر دارد با توجه به اخطارهاي قبلي به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداري و تبصره ذيل آن از برگزاري هرگونه نمايشگاه در محل موصوف جلوگيري نمايد. ضمنا به منظور تسهيل در برگزاري نمايشگاهها شهرداري تهران آمادگي دارد تا از محلها و اماكن متعلق به خود كه قابليت برگزاري نمايشگاه را دارند مساعدت و همكاري لازم با وزارت بازرگاني بعمل آورد.

۸۷ درصد تهراني ها با انتقال نمايشگاه بين المللي موافقند
نتايج يك نظرسنجي انجام شده نشان مي دهد كه ۸۷ درصد مردم تهران از تصميم شوراي اسلامي شهر تهران براي انتقال نمايشگاه بين المللي از مكان فعلي آن به يك نقطه ديگر حمايت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر اين نظرسنجي را يك گروه از دانشجويان داوطلب دانشگاه آزاد از ميان يك جامعه آماري ۸۵۰ نفره از شهروندان تهراني مناطق مركزي تهران و از طريق پرسشنامه انجام داده اند.
اين نظرسنجي حاكي از آن است كه ۸۳ درصد پرسش شوندگان ، ايجاد يك نمايشگاه جامع تر و بزرگتر براي برگزاري نمايشگاههاي داخلي و خارجي را گره گشاي مشكلات موجود در ادامه فعاليت اين مجموعه دانسته اند. همچنين تنها ۷ درصد پرسش شوندگان با انتقال نمايشگاه به يك مكان جديد موافق نيستند، اين در حالي است كه ۶ درصد نيز در اين خصوص اظهار نظر نكرده و ۴ درصد نيز گزينه «نمي دانم» را اظهار داشته اند.
از سوي ديگر۹۲ درصد شركت كنندگان در اين نظر سنجي بروز مشكلات ترافيكي و تلف شدن وقت مردم در نتيجه برگزاري نمايشگاههاي پر ازدحام در محل فعلي نمايشگاه هاي بين المللي را مورد تاييد قرار داده و از آن اظهار نارضايتي كرده اند.
همچنين در پاسخ به يكي از پرسشهاي اين نظر سنجي ، ۶۸ درصد از
پرسش شوندگان، تصميم شوراي اسلامي شهر تهران در اين خصوص را يك امر بديهي و در چارچوب دفاع از حقوق مردم توصيف كرده و ۲۵ درصد نيز نظرات متفاوتي را درباره انگيزه هاي اعضاي شوراي شهر از اين تصميم عنوان كرده اند. همچنين ۷ درصد از اين افراد از اظهار نظر در اين خصوص خودداري ورزيده اند.
نتايج تحليلي اين نظرسنجي بيانگر آن است كه ۳۶۸ نفر از جامعه آماري ۸۵۰ نفري مورد پرسش، داراي خودرو شخصي هستند و ۹۶ درصد آنها حداقل دو بار ناگزير از تحمل ترافيك سنگين ناشي از برگزاري نمايشگاههاي مختلف در محل نمايشگاههاي بين المللي بوده اند.
همچنين از ۴۸۲ نفر ديگري كه فاقد خودرو شخصي بوده اند، ۳۸۹ نفر يعني ۸۰ درصد آنان حداقل يك بار با ترافيك سنگين ناشي از برگزاري نمايشگاه مواجه شده اند.

شهردار تهران:
هر سال ۸ ميليون متر مربع فضا براي پارك خودروهاي جديد تهران نياز داريم
شهردار تهران، معتقد است: ساختار مديريتي كشور با رويكرد دويدن پشت تحولات به مسايل توجه مي  كند.
به گزارش ايلنا، دكتر محمود احمدي نژاد، شهردار تهران در مراسم بازديد اعضاي كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي، از مركز كنترل ترافيك شهر تهران گفت: هر رويكرد در خصوص مسايل مختلف پيش روي ماست كه با توجه به اينكه هميشه در برخي از بخش  ها ۳۰ سال از تحولات عقب تر هستيم، رويكرد اول دويدن پشت تحولات و رويكرد دوم جلو زدن از تحولات و برنامه ريزي براي ۲۰ سال آينده است.
وي با اشاره به اينكه با استفاده از تسهيلات صندوق ذخيره ارزي ۵/۱ تا ۲ درصد سود مي  بريم، گفت: اين در حالي است كه براي كسري بودجه موجود در كشور قرض گرفته و ۵/۷ درصد بابت اين قرض سود مي  دهيم.
وي تأكيد كرد: من اين قضيه را به لحاظ اقتصادي متوجه نمي  شوم.
به اعتقاد شهردار تهران، چنانچه در يك مقطع زماني ۸ ساله سرمايه  گذاري جدي را در حمل و نقل داشته باشيم تا ۱۰۰ سال از قبل اين سرمايه  گذاري سود مي  بريم.
احمدي نژاد گفت: در شهرها ايجاد بزرگراه بيش از ۳۰۰ ميليارد ريال هزينه مي  برد؛ چرا كه بايد فضاي لازم براي احداث بزرگ  راه  ها آزاد شود.
وي با اشاره به اينكه مديريت شهري براي توقف خودروها هزينه سنگيني مي  دهد، گفت: ايجاد فضاي ۱ متري در معابر ۱۰ ميليون ريال هزينه مي  برد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: در حالي كه سال گذشته پروانه ساخت و ساز به مساحت ۵ ميليون متر در تهران صادر كرده  ايم، بايد براي پارك ۴۰۰ هزار خودرويي كه سالانه وارد تهران مي  شود، ۸ ميليون متر مربع فضا ايجاد كنيم.
وي يادآور شد: براي حل مشكلات ترافيكي بايد مديريت تقاضا را در تهران مناسب كرده و نيز به بهسازي و اصلاح شبكه موجود بپردازيم.
شهردار تهران با تأكيد بر اين كه ۲۷ درصد جابه جايي  ها در سطح شهر با اتوبوس و مترو صورت مي  گيرد،   گفت: شهرهايي مانند تهران با مديريت و شبكه موجود قابل اداره كردن نيستند.
به اعتقاد احمدي نژاد با سيستم مديريت كنوني حجم اتلاف منابع بسيار بالا است.
وي با اشاره به پيشنهاد شهرداري تهران به دولت گفت: بر اساس اين پيشنهاد كه مورد قبول قرار نگرفت، ما مبلغي را از دولت قرض گرفته و از محل صرفه جويي در سوخت، بدهي خود را باز مي گردانديم.
احمدي نژاد گفت: پس از رد اين پيشنهاد، به دولت پيشنهاد كرده  ايم تا مديريت واحد شهري را اعمال كند.
وي با اشاره به كمك يك ميليارد دلاري سالانه مترو تهران، گفت: شهرداري تهران بدون ضوابط مشخص مسئول ترافيك در تهران شده و به اين دليل همه مسايل با يكديگر گره خورده است.

متروي تهران آميزه اي از تكنيك و ويژگي هاي بومي
010569.jpg
وزير كشور تاجيكستان گفت: متروي تهران، از مجهز ترين متروهاي دنيا است. «حامد  الدين شريف اف» روز دوشنبه  در بازديد از متروي تهران افزود: متروي تهران آميزه اي از تكنولوژي پيشرفته مترو و ويژگي هاي بومي و كهن ايران است. وي اظهار داشت: كنترل ترافيك در شهر پرجمعيتي همچون تهران نيازمند خطوط مترو است. وزير كشور تاجيكستان تأكيد كرد: از تكنولوژي متروي تهران براي استفاده در تاجيكستان استفاده خواهد شد. وي افزود: حضور ما در ايران نه به عنوان يك مهمان بلكه به عنوان سرزمين اجداديمان است و ما خود را جداي از ايران نمي دانيم.

افزايش ظرفيت حمل و نقل تهران
010560.jpg
فرمانده  نيروي  انتظامي  جمهوري  اسلامي ايران  با اشاره  به  اين كه  يكي  از اولويتهاي  اين  نيرو، ساماندهي  ترافيك  شهري  است  افزود: ظرفيت  حمل  و نقل شهر تهران  ۳۵ درصد افزايش  يافته  است . سردار قاليباف  عملكرد در حوزه  خط هاي  ويژه را مثبت  ارزيابي  و خاطرنشان  كرد: وضعيت كنوني ترافيك  در كشور ما در شأن  مردم  نيست . وي  اتلاف  وقت  و متحمل  شدن  خسارات  مادي  را از ديگر عوارض  ترافيك  نابسامان برشمرد و تصريح  كرد: با تمهيدات  نيروي  انتظامي  آسايش  رانندگان  و مردم  فراهم خواهد شد. سردار قاليباف  با اشاره به كاهش  رشد تصادفات  در مقايسه  با پارسال  گفت : صدور قبض  جريمه  نيز كاهش  چشمگيري  داشته  است .

توقف ديواركشي در پارك لويزان
010566.jpg
شهردار تهران گفت: ديواركشي توسط وزارت اطلاعات در پارك لويزان متوقف شده است.
«محمود احمدي نژاد» در گفت و گو با ايرنا اعلام كرد: ۳۰هكتار اراضي بين «شهرك پارس» و «شهرك اميد» متعلق به شهرداري تهران است.
رييس سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران نيز در مورد حضور بلدوزرها در ۳۰ هكتار اراضي بين اين دو شهرك گفت: اين اراضي مختص مديريت بحران شهرداري است و وسايل موجود در اين زمين براي تسطيح زمين است.
وي افزود: ديورا بتني اتوبان شهيد بابايي به دليل ترددي كه در داخل جنگل مي شود و حفظ حريم مسير احداث شده است.

بهره برداري از پايانه حمل  ونقل ميدان امام حسين
010563.jpg
گروه شهري: بهره برداري از پايانه حمل و نقل همگاني ويژه تاكسي هاي خطي و مسافربري در محدوده ميدان امام حسين (ع) آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما اين پايانه در قطعه زميني به مساحت چهارهزار و سيصد متر مربع و با صرف هزينه اي بالغ بر ۱۶ ميليارد ريال در محدوده ميدان امام حسين ابتداي خيابان دماوند (منطقه ۱۳) احداث شده است.
مهندس عباس قديري شهردار منطقه ۱۳ در مورد ضرورت احداث اين پايانه به خبرنگار ما گفت: در ميدان امام حسين  (ع) به دليل وجود كاربري هاي گوناگون تجاري و فرهنگي از قبيل فروشگاه قدس، ميدان تره بار شهرستاني، پاساژ هاي متعدد، بيمارستان بوعلي، دانشگاه آزاد اسلامي و دو سينما و نبود پايانه حمل و نقل عمومي، شاهد بروز مشكلات عديده ترافيكي براي شهروندان ساكن در اين محدوده بوديم.
وي افزود: در مرحله اول شهرداري منطقه ۱۳ اقدام به احداث پايانه مذكور كرده است كه با انتقال ايستگاه هاي تاكسي خطي و مسافربري از سطوح سواره روي خيابان هاي دماوند، ۱۷ شهريور، مازندران و ثارالله سبب كاهش گره ترافيكي در مسيرهاي اطراف ميدان امام حسين خواهد شد.
قديري از تملك وتعريض خيابان هاي پيروزي، دماوند و خاقاني به عنوان اولويت اول كاري منطقه ۱۳ نام برد و گفت: اين عمليات جمعا به طول ۱۱ كيلومتر (خيابان  دماوند از ميدان امام حسين تا سه راه تهرانپارس به طول ۷ كيلومتر و خيابان پيروزي از ميدان شهدا تا كلاهدوز به طول ۴ كيلومتر) به دليل وسعت زياد وجلب موافقت معارضين در طرح در اولويت برنامه هاي شهرداري قرار دارد.
اين در حالي است كه به گفته وي ۹۵ درصد مسير پروژه بزرگراهي امام علي(ع) حد فاصل خيابان دماوند تا پيروزي به طول دو كيلومتر به اتمام رسيده و عمليات اجرايي آن در آينده نزديك شروع خواهد شد.
وي همچنين از اجراي  بزرگراه ۷۶ متري سرخه حصار به طول ۸ كيلومتر حدفاصل سه راه آزمايش در جاده دماوند تا ميدان شهيد كلاهدوز خبر داد كه اتمام عمليات مذكور سبب روان سازي ترافيك در شرق تهران خواهد شد.

رانندگان تاكسي در تهران بيمه مي شوند
بخشي از مشكلات ترافيك تهران با افزايش ايستگاه هاي تاكسي برطرف مي شود
010557.jpg
در نخستين روز آغاز به كار رانندگان تاكسي ملبس به لباس رسمي «يونيفورم»،سردار طلايي فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، گفت: پوشيدن لباس رسمي گامي در جهت ايجاد نظم است. وي خاطرنشان ساخت كه حل ريشه اي مشكل ترافيك تهران ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا در حوزه حمل و نقل عمومي است و با ساماندهي و افزايش ايستگاه هاي تاكسي بخش مهمي از اين مشكلات برطرف مي شود.
هاشمي عرب مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران نيز از طرح بيمه رانندگان تاكسي خبر داد. وي يادآور شد كه اجراي چنين طرحي نيازمند ۴۸۰ ميليارد تومان اعتبار مي باشد، كه از اين مبلغ تنها ۱۴ ميليارد تومان تأمين شده است و براي تأمين باقي مانده، به دولت پيشنهاد كرده ايم بخشي از سود كارت گاز اختصاص  يابد.
سرهنگ صدوقي، معاون انتظامي سازمان تاكسيراني تهران نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه ملبس شدن رانندگان به لباس فرم براي كليه رانندگان تاكسي خطي اجباري مي شود، گفت: از روز شنبه آينده گشتهايي به صورت نامحسوس وضعيت تاكسيها را مورد بازرسي قرار مي دهند.
به گفته وي، علاوه بر گشتيهاي نامحسوس بازرسي به صورت آشكار نيز از تاكسيها انجام خواهد شد كه در صورت عدم نصب كارت شناسايي و دريافت اضافه بها نسبت به نرخ مصوب به شدت با متخلفان برخورد مي شود.

شوراي شهر تهران، علل افزايش قيمت ها را بررسي مي كند
يك عضو شوراي اسلامي شهر تهران از تصويب طرح دوفوريتي بررسي نابساماني و نامتعادل بودن وضعيت قيمت كالاها خبر داد.
خادم در مصاحبه با راديو تهران گفت: شورا در جلسه اخير خود كميسيون فرهنگي و اجتماعي را ملزم به پيگيري اين كار كرده است.
وي افزود: به سبب تغيير قانون نظارت بر قيمت ها در تهران و اجرا نشدن مصوبه جديد مجلس شوراي اسلامي از ابتداي امسال در وضعيت قيمت كالاهاي مورد نياز مردم، بي تعادلي و نابساماني ايجاد شده است.
اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه براي بررسي علل اين نابساماني اعضاي شورا نخستين جلسات كارشناسانه خود را با مسئولان وزارت بازرگاني برگزار كرده اند، اظهار داشت:  رفع اين معضل نيازمند همكاري ديگر ارگانها و نهادهاست.

مدير كل حقوقي شهرداري تهران:
از برگزاري نمايشگاه در مكان فعلي جلوگيري خواهيم كرد
مديركل حقوقي شهرداري تهران گفت: شهرداري با توجه به داشتن حكم قانوني، نسبت به برگزاري هر گونه نمايشگاهي از اول مردادماه سال جاري در مكان فعلي نمايشگاه بين المللي تهران جلوگيري خواهد كرد. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مجيد جعفرزاده با اشاره به برگزاري نمايشگاه هايي كه در تقويم نمايشگاه بين المللي تهران گنجانده شده است، افزود: شهرداري تهران به حكم مستندات قانوني كه در اختيار دارد، اجازه برگزاري اين نمايشگاه ها را نخواهد داد.
وي در خصوص مستندات قانوني شهرداري تهران گفت: با توجه به حكم دادستاني كه در تاريخ ۷/۷/۸۲ شهرداري را ملزم كرده كه از برگزاري هر گونه نمايشگاهي در مكان فعلي جلوگيري كند و همچنين بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداري در ارتباط با مشاغل مزاحم، اجازه داريم از اول مردادماه نسبت به تعطيلي نمايشگاه اقدام كنيم.
مديركل حقوقي شهرداري تهران در عين حال تصريح كرد: علاوه بر مستندات قانوني شهرداري، مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران نيز بر تعطيلي نمايشگاه از اول مردادماه تأكيد دارد و مي بايست اجرا شود.
جعفرزاده افزود: شهرداري تهران اصرار دارد كه اين حكم اجرا شود و بر همين اساس اجازه هيچ گونه خللي در انجام كار قانوني اخير را نخواهد داد.

زمانبندي بهره برداري از پروژه هاي بزرگ شهري
از شهريورماه، هر هفته يك طرح به بهره برداري مي رسد
گروه شهري: از اول شهريورماه تا پايان سال جاري، هر هفته يك پروژه عمران شهري توسط معاونت فني عمراني شهرداري تهران مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
خبرنگار ما مي نويسد: ادامه بزرگراه صياد شيرازي از رسالت تا سبلان و ميدان حشمتيه به طول يك كيلومتر كه با هدف روان سازي آمد و شد شهروندان از رسالت به سمت سبلان  و خيابان شهيد مدني احداث شده، نخستين پروژه آماده بهره برداري مي باشد.
همچنين در هفته دوم و سوم شهريور ماه قطعه دوم كمربندي شهرري و ادامه شاخه غربي بزرگراه نواب به بلوار جوانه كه در انتهاء به بزرگراه نور و ميدان جهاد متصل مي شود، به طول ۲۴۰۰ متر آماده بهره برداري خواهد بود.
در حال حاضر باند جنوبي (مسير جنوب به شمال) حدفاصل بلوار جوانه تا پل نواب بر روي راه آهن تكميل شده و رفت و آمد در آن جريان دارد و باند شمال به جنوب آن نيز از پلهاي نواب به سمت بلوار جوانه در دست اجراست.
با افتتاح اين باند تمام ترافيك نواب به سمت جاده ساوه و ميدان جهاد هدايت شده و دسترسي به فرودگاه امام خميني (ره) از طريق بزرگراه نور ميسر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، پل بزرگراه رسالت به كردستان چنانچه درگير معارضيني كه در رمب و لوپهاي اين طرح واقع شده اند نبود با توجه به وجود امكانات و توان بالاي پيمانكاران حداكثر ظرف سه ماه آينده قابل بهره برداري بود اما ساكنين بر سر راه اين طرح تاكنون بر سر فروش املاك خود به قيمت كارشناسي با شهرداري به توافق نرسيده اند و علي رغم وجود دستور قضايي مبني بر تخليه اين املاك شهرداري همچنان با مقاومت اهالي آن مواجه است.
در هر حال به نظر مي رسد علي رغم مشكلات پيش آمده؛ حداكثر در ايام دهه فجر پل بزرگراه رسالت به كردستان آماده بهره برداري باشد و تمام شهرونداني كه از بخش غربي رسالت وارد كردستان مي شوند امكان دسترسي به جنوب - شمال و ميدان ونك را خواهند داشت.
اين طرح زماني تاثير واقعي خود را بر روي ترافيك منطقه نشان خواهد داد كه تونل رسالت نيز گشايش يافته باشد، كه براساس پيش بيني هاي اعلام شده عبور از اين تونل نيز ظرف ۱۲ ماه آينده ميسر خواهد بود.
بنابر گزارشهاي دريافتي براي اتصال بزرگراه رسالت به ميدان نور هم اكنون سه پل غير هم سطح در حال احداث است كه به دنبال آن محور رسالت از روي محور شهيد ستاري عبور خواهد كرد.همچنين در تقاطع محور رسالت با خيابان امام علي(ع) يك پل غير هم سطح طراحي شده است كه تا ۲ ماه آينده به اجرا درمي آيد.

در صورت عبور خط مترو از محوطه بناهاي تاريخي چهار باغ اصفهان
ميراث فرهنگي مساله چهارباغ را به مراجع قضايي مي برد
معاون  امور بين الملل  وحقوقي  سازمان  ميراث  فرهنگي  و گردشگري  گفت  كه  درصورت  عبور تونل  قطار شهري  اصفهان  از خيابان  چهارباغ ، اين  سازمان  عليه شهرداري  اصفهان  به  مراجع  قضائي  شكايت  مي كند.
سخنان  طه  هاشمي در واكنش  به  اظهارات  اخير غلامحسين  سيف اللهي ، مدير عامل  متروي  اصفهان  است  كه  اعلام  كرده  بود كه  مسئولان  شهري  اعم  از مقام هاي  مترو، شهرداري  و شوراي  شهر اصفهان  به  تنهايي  تعيين كننده  اجراي  اين  طرح  نبوده اند و مصوبه  سال  ۱۳۷۹ تصويب  شوراي  عالي  ترافيك  كشور مبني  بر عبور مترو از خيابان  چهارباغ  تعيين كننده  است .
حجت الاسلام  طه  هاشمي  در گفتگو با ايرنا در عين  حال  ابراز اميدواري  كرد تا مسئله  قطار شهري  و خيابان  تاريخي  چهارباغ  اصفهان  با رايزني  و رعايت  موازين  قانوني  برطرف  شود. وي  اظهار داشت : عبور قطار شهري  اصفهان  از منطقه  چهارباغ  اين  شهر در طول سال هاي  گذشته  از ديرباز موجب  اختلاف  ميان  مسئولان  حوزه  ميراث  فرهنگي  و دست اندركاران  امور شهري  اصفهان  بوده  است .
هاشمي تصريح  كرد: پرونده  طرح  عبور قطار شهري  از زير خيابان  چهار باغ اصفهان  پيشتر توسط كارشناسان  و صاحب  نظران  حوزه ميراث  فرهنگي  و زمين  شناسي كشور به  دليل  آسيب هاي  وارده  به  اين  منطقه  تاريخي  بسته  شده  بود.

هيأت مديره سازمان تاكسيراني تهران بزودي معرفي مي شود
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين خبر كه اعضاي هيأت مديره سازمان تاكسيراني به زودي معرفي خواهند شد، تأكيد كرد كه هاشمي عرب همچنان به عنوان مديرعامل اين سازمان به كار خود ادامه مي دهد.
به گزارش «ايلنا»، مهندس حسن بيادي با اين توضيح كه مديرعامل سازمان تاكسيراني مسئوليت هاي هيأت مديره را نيز برعهده داشته است، خاطرنشان كرد كه تعيين هيأت مديره، به فراموشي سپرده شده بود، در حالي كه وجود چنين هيأتي براي سازمان ضروري است.

۱۰۰ ميدان در شرق تهران به بوستان محلي تبديل مي شوند
رئيس فضاي سبز شهرداري منطقه هشت تهران ديروز اعلام كرد به منظور جلب و جذب مشاركت هاي مردمي در امور شهري و حفظ و ارتقاء  فضاي سبز عمومي، نخستين تشكل همگامان فضاي سبز در شرق تهران تشكيل مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه هشت تهران، مهندس محمدجواد پور زرگر گفت: به منظور ارتقاء سطح فرهنگ فضاي سبز، مديريت فضاي سبز عمومي موجود در سطح منطقه به شهروندان مشاركت جو و علاقمند به فضاي سبز واگذار مي شود و در اين راستا طرح چند منظوره  كردن ميادين در بافت هاي مسكوني به مورد اجرا درآورده است.
وي تصريح كرد:  در حال حاضر حدود ۱۰۰ ميدان با كاركرد ترافيكي در سطح منطقه وجود دارد كه بسياري از آنها مي توانند كاركرد بوستان محلي داشته باشند و براساس همين تلقي و نظر كارشناسي، شماري از آنها از جمله ميادين ۷ ، ۱۷ ، ۱۸ و ۶۲ به بوستان محلي تبديل شده اند و اين مهم به تدريج در ساير ميادين اجرا مي شود.
وي در ادامه گفت: به منظور افزايش سرانه فضاي سبز و زيباسازي سيماي شهري، طرح ايجاد فضاي سبز در اماكن عمومي و مذهبي نظير مدارس و مساجد آغاز شده است.
وي افزود: به زودي طرح ايجاد فضاي سبز در ۵۳ مسجد با مشاركت اعضاي هيات امناء مساجد آغاز مي شود و همچنين با هماهنگي مسئولين اداره آموزش و پرورش در شماري از مدارس فضاي سبز ايجاد و گسترش مي يابد. به گفته وي در حال حاضر ۵۵ بوستان در منطقه هشت تهران وجود دارد كه مورد بهره برداري شهروندان قرار مي گيرد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |