پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۴۴
در تابستان بيش از ۶۰۰ برنامه فرهنگي در شرق تهران اجرا مي شود
در راستاي نهضت فرهنگي تابستان بيش از ۶۰۰ برنامه در هشت محور فرهنگي هنري، مذهبي، تربيتي،  علمي، ورزشي، مهارتي، تفريحي و گردشگري در منطقه شرق تهران اجرا مي شود.به گزارش روابط عمومي منطقه شرق سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اشرف السادات حسيني ميرصفي مسؤول ستاد نهضت تابستاني گفت: با هدف غني سازي اوقات فراغت كودكان، نوجوانان، جوانان، بانوان و سالمندان و باتوجه به حساسيت و نگراني ها و دغدغه هايي كه خانواده ها در ايام تابستان در خصوص بهينه سازي اوقات فراغت دارند، سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با برنامه ريزي اصولي و بسترسازي مناسب فرهنگي بيش از ۶۰۰ برنامه متنوع فرهنگي را با رويكرد هنري و تفريحي تدارك ديده است.مسؤِول نهضت تابستاني شرق تهران افزود: اغلب اين برنامه ها رايگان است و در سطح پنج فرهنگسرا، هفده خانه فرهنگ چندين كتابخانه، نگارخانه و همچنين در سطح محلات، بوستان ها و فضاهاي عمومي برگزار مي شود.وي تصريح كرد: بازديد از موزها، اردوهاي زيارتي تفريحي، كارگاه هاي تكنولوژي اطلا عات، مشاوره هاي حقوقي و روانشناختي، مسابقات متنوع كتابخواني، روزنامه ديواري، جلسات نقد كتاب، طرح اهداي كتاب با حضور نويسندگان، كارگاه هاي داستان نويسي، شعر و برگزاري جلسات كانون ادبي، مسابقات ورزشي تنيس روي ميز، دوچرخه سواري، كوه گشت و همچنين ايستگاه هاي متنوع هنري از جمله ايستگاه كاردستي و سفال، نمايش ميداني، نمايش و نقد فيلم، برگزاري مراسم و مناسبت هايي از جمله مراسم ايام فاطميه مراسم ولادت حضرت علي(ع)، ولا دت امام محمدباقر(ع)، مراسم جشن مبعث رسول اكرم(ص) و ... برگزاري جلسه مباحث انسان شناسي، محفل انس با قرآن، پرسش و پاسخ مذهبي، مراسم ادعيه، زيارت عاشورا و كميل، برگزاري يادواره شهدا، برگزاري شبهاي خاطره دوران دفاع مقدس، سلسله نشست هاي گفت وگوهاي آزاد، تجليل از پيشكسوتان فرهنگي، ورزشي منطقه و ... دهها برنامه ديگر تنها بخش كوچكي از برنامه هاي گسترده فصل تابستان است.
مسؤول ستاد نهضت تابستاني منطقه شرق و رئيس فرهنگسراي خانواده در ادامه خاطرنشان كرد: عملياتي كردن طرح مبارزه با تهاجم فرهنگي نيازمند برنامه ريزي جدي در حوزه فرهنگ و گسترش مؤلفه هاي ديني بين نوجوانان و جوانان است.
وي همچنين افزود: تقويت مباني ديني و بسترسازي مناسب و بازگشت به ارزشهاي فراموش شده مي تواند استفاده مفيد و مناسبي را به ارمغان بياورد. وي در ادامه بر تقويت نشاط و شادابي و پرورش استعدادهاي بالقوه افراد تأكيد كرد.
حسيني در پايان افزود: ضمن آرزوي تابستاني توا‡م با نشاط، شادابي و سرشار از معنويت و به اميد تربيت نسلي منتظر در عصر انتظار از عموم هموطنان و خانواده ها خواست جهت بهره مندي از برنامه ها و فعاليت هاي فرهنگي به فرهنگسراها، خانه هاي فرهنگ، كتابخانه ها، نگارخانه ها، بوستان ها و محلا ت منطقه شرق مراجعه كنند و يا جهت كسب اطلا عات بيشتر با تلفن ۳۰۱۵۴۲۰ دبيرخانه ستاد نهضت تابستانه منطقه شرق مستقر در فرهنگسراي جوان تماس بگيرند.

مسابقات شطرنج در فرهنگسراي انقلاب
فرهنگسراي انقلاب به منظور استفاده جوانان از اوقات فراغتشان به طور صحيح اقدام به برگزاري مسابقه شطرنج در تمامي رده هاي سني كرده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي انقلا ب، همزمان با تعطيلي مدارس و مؤسسات دولتي و به منظور غني سازي اوقات فراغت اهالي منطقه فرهنگسراي انقلا ب علا وه بر بعد جسمي و فيزيكي به بعد روحي نيز توجه كرده و براي پرورش روح و جسم اهالي بخصوص جوانان و نوجوانان اقدام به برگزاري مسابقات مختلف ورزشي از جمله شطرنج كرده است.
بر همين اساس اين مسابقات هر هفته روزهاي شنبه و چهارشنبه براي آقايان و روزهاي يكشنبه و پنجشنبه براي خانم ها در دو نوبت صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ برگزار مي شود.اين مسابقات در محوطه فرهنگسراي انقلاب برگزار و به نفرات برتر هر دوره جوايزي اهدا خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند به نشاني بزرگراه نواب، تقاطع خيابان كميل شرقي مراجعه و يا با شماره تلفن هاي ۹-۵۴۱۹۰۵۷ تماس حاصل كنند.

برپايي جشن در پارك قيطريه
كودكان محله قيطريه كه علاقه مند به نقاشي گريم و سفال و كاردستي هستند مي توانند روزهاي يكشنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۲۰-۱۷ پارك قيطريه مراجعه كرده و در ايستگاه هاي هنري شركت كنند .از همه مهم تر در پايان هر روز جوايزي به رسم يادگاري به شركت كنندگان اهدا مي شود و علاوه بر آن در پايان هر ۴ برنامه يك جشن براي كودكان برپا مي شود.
همچنين فرهنگسراي ملل با همكاري نيروي انتظامي در نظر دارد براي بهينه سازي اوقات فراغت شهروندان قيطريه به خصوص خانواده ها روزهاي پنج شنبه، مسابقات تنيس روي ميز و روزهاي جمعه دوچرخه سواري، ورزش صبحگاهي (آقايان و بانوان) دوهمگاني و برنامه هاي متنوع ورزشي ديگر را در دستور كار خود دارد.علاقه مندان جهت كسب اطلا عات بيشتر مي توانند با شماره تلفن ۲۲۱۲۳۹۲ تماس حاصل كنند.

پارك شادي در فرهنگسراي انديشه
جوانان ساكن در محدوده فرهنگسراي انديشه، اين فرهنگسرا در سه ماهه تابستان هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب برنامه هايي متنوع با عنوان پارك شادي برگزار مي كند.برخي از اين برنامه ها كه در ساعات ويژه اي طبق جدول برنامه در فرهنگسراي انديشه اجرا مي شوند، عبارتند از: ورزش صبحگاهي، مسابقه صندلي، روزنامه خواني، پرتاب توپ به سبد، طناب كشي، شطرنج، قصه هاي مصور، منچ و مارپله، مسابقات ايستگاهي جوانان، پينگ پنگ، فوتبال گل كوچك، گل بازي، مسابقه تيراندازي با دارت، پرتاب حلقه، پرش طول، حمل آب، گريم كودكان، مسابقه زو، سيب خوري، روپايي، خميربازي، طناب زني، بدمينتون، زيباترين خط، بلندترين خنده، ساخت بادبادك و برگزاري شبهاي نجومي.همچنين برنامه هاي زيارت عاشورا، مسابقه صحت نماز، دعاي فرج و قرآن بخوانيد و هديه بگيريد هم از برنامه هاي اين پارك شادي هستند.از ويژگي اصلي اين برنامه ها اين است كه همگي در فضاي باز پارك هلال احمر برگزار مي شوند.
فرهنگسراي انديشه اميدوار است اوقات فراغت پربار و نشاط انگيزي را براي كودكان، نوجوانان و جوانان داشته باشد. برنامه ها رايگان بوده و كليه علاقه مندان مي توانند همه روزه حتي جمعه ها جهت گرفتن جدول برنامه هاي هفتگي و شركت در آنها به ستاد برنامه هاي تابستانه فرهنگسرا به خيابان شريعتي نرسيده به پل سيدخندان، پارك هلال احمر مراجعه كنند و يا با تلفن 
۱۵-۸۵۰۵۵۱۲ تماس حاصل كنند.

۱۲۵ برنامه درفرهنگسراي بهمن
فرهنگسراي بهمن به منظور ساماندهي اوقات فراغت شهروندان تهراني قريب به ۱۲۵ برنامه در قالب نهضت فرهنگي تابستان اجرا مي كند.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي بهمن، در ايام تابستان ۱۹ برنامه ورزشي، ۸ برنامه مذهبي، ۳۳ برنامه علمي، ۷ برنامه هنري و تجسمي، ۲ برنامه موسيقي، ۷ برنامه نمايشي، ۱۴ برنامه ادبي، ۲۰ برنامه اجتماعي، ۱۴ برنامه امور بانوان، ۳ برنامه كتابخانه اي و روابط عمومي با اجراي ۳ برنامه به صورت رايگان در خدمت شهروندان تهراني هستند.
علاقه مندان جهت ثبت نام مي توانند با شماره تلفن ۵۳۱۲۱۸۰ تماس  حاصل كنند.

كلاس هاي آموزشي ويژه تابستان ۸۳
004413.jpg
توضيح :قيمت گل اين هفته نيز تغيير محسوسي نداشته است؛ اما پيش بيني مي شود در هفته آينده قيمت گل تغييراتي داشته باشد. با آغاز مردادماه فصل گلهاي ميخك، ميخك مينياتوري، صدتوماني، ميمون به پايان رسيد و گل تابستاني به نام آهاري از اين هفته وارد بازار گل مي شود. اما هفته گذشته به دليل كاهش نابهنگام دما و بارش باران برخي گلها مانند لي لي يوم كه در دماوند و كرج پرورش داده مي شود از بين رفتند و در حال حاضر كمبود اين گل در بازار سبب افزايش قيمت آن شده است.
004416.jpg

بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |