سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۸۹
نگاهي به آئين نامه رانندگي
قوانين فراموش شده يك كتاب
ديگر شايد همه ما بدانيم كه نبستن كمربند، عبور از چراغ قرمز يا سرعت غيرمجاز خلاف مقررات راهنمايي و رانندگي است. اما تخلفاتي نيز وجود دارند كه حتي در كتابچه هايي هم كه براي شركت كنندگان در آزمون آئين نامه منتشر مي شود به چشم نمي خورند
015270.jpg
نادر شاكرين 
چند ماهي است كه از اجراي طرح هاي مختلف راهنمايي و رانندگي و سختگيري هاي ماموران مي گذرد و البته از انصاف به دور است اگر بگوييم اين همه تلاش و كوشش بي فايده بوده است. ديگر شايد همه ما بدانيم كه نبستن كمربند، عبور از چراغ قرمز يا سرعت غيرمجاز خلاف مقررات راهنمايي و رانندگي است. اما تخلفاتي نيز وجود دارند كه حتي در كتابچه هايي هم كه براي شركت كنندگان در آزمون آئين نامه منتشر مي شود به چشم نمي خورند. البته در بيشتر موارد ماموران راهنمايي و رانندگي نيز با اين قانون شكني ها برخورد مناسب نمي كنند. اجراي اين قوانين فراموش شده موجب افزايش امنيت در رانندگي و كاهش تصادفات و خسارات مي شود.

اين مقررات چه هستند و چه تخلفاتي را شامل مي شوند؟ عبور عابر پياده از محل هاي غيرمجاز سواره رو و حركت در طول خيابان هايي كه پياده رو دارند كه به حمدا... اصلا در تهران چنين تخلفي نداريم! گرفتن وسيله نقليه در حال حركت توسط دوچرخه سوار كه اين مورد نيز در مورد تهران خيلي صادق نيست، زيرا كو حس دوچرخه سواري؟! خب نوجوانان طرفدار رولربليد و اسكيت برد گاهي از اين ترفند براي بالا رفتن از سربالايي استفاده مي     كنند كه البته منع قانوني هم به چشم نمي خورد ولي عقل هم خوب چيزي است. آويزان شدن از وسيله نقليه در حال حركت هم مطابق مقررات تخلف است پس بهتر است براي عزيزان دوست داشتني رفتگر صندلي هايي در كنار ماشين حمل زباله نصب شود. حمل مسافر روي بار پيش از اينكه خلاف باشد توهين به شخصيت مسافر است، آخر مگر مسافر هم جزو لوازم طبقه بندي مي شود كه آنها را روي بار سوار مي كنيد. سوار كردن مسافر يا سرنشين اضافي نقض مقررات است اما معمولا اين مورد در شهرهاي شلوغ و پرجمعيت ديده مي شود نه در تهران نقلي! خودمان. حمل باري كه موجب ناراحتي مسافر شود هم مانند سوار كردن مسافر روي بار نوعي توهين است البته نه به مسافر بلكه به بار، زيرا حتما بيشتر از مسافر، بار ناراحت مي شود.
روشن نكردن چراغ در مواقع لزوم تخلف است كه البته براي برخي رانندگان به خصوص صاحبان ماشين هاي شاسي بلند موقع لزوم يعني وقتي كنار خيابان در خلاف جهت توقف كرده اند. باز كردن در خودرو در حال حركت يا توقف بدون رعايت احتياط هم در قانون در نظر گرفته شده است ولي نمي فهميم چرا بايد هنگام باز كردن در احتياط كنيم؟پس مسووليت بقيه رانندگان چيست؟! حمل بار و اشياي طويل به وسيله موتور سيكلت غيرمجاز است، البته برخي رانندگان موتور 5-4 مسافر را نيز چاشني بار طويل خود مي كنند.
رها كردن فرمان و راندن موتورسيكلت و دوچرخه  موتوردار و پايي كاري است ناهنجار، اما مسلما قهرماناني كه اين كار را مي كنند تنها نيتشان شاد كردن من و شما و ايجاد اوقات مفرح براي ما است! نداشتن تجهيزات ايمني از قبيل زنگ، ترمز، چراغ جلو، چراغ عقب دوچرخه پايي و موتوردار هم خلاف است هم خطرناك، اما خب وقتي ماشين ها به آن بزرگي چراغ درست و حسابي ندارند ديگر مسلما دوچرخه هاي كوچك معذورند. سوار كردن اطفال كمتر از 5 سال در صندلي جلو اتومبيل بدون مراقب يا وسايل حفاظتي كه پاسخ يكي از مسابقات تصويري اداره راهنمايي و رانندگي هم بود، قانون شكني تلقي مي شود. اما خب گهگاه در خيابان ها به جاي اينكه اين كودكان را در صندلي عقب ببينيم، در صندلي راننده و در حال رانندگي مي بينيم!!
عدم رعايت مقررات حمل بار طول، عرض، ارتفاع و وزن مندرج در آئين نامه تخلف است، اما برخي از رانندگان وانت بار تبحري خاص در اين موضوع دارند كه بايد در كتاب ركوردهاي گينس چاپ شود. به طور مثال يك بار در خيابان مطهري با چشمان خود وانت پيكاني را ديدم كه باري به ارتفاع 5 متري حمل مي كرد و براي مهيج تر شدن قضيه 5 كودك را نيز برفراز بارها سوار كرده بود! پارك كردن تاكسي در ايستگاه تاكسي بدون حضور راننده تخلف است. بعضي وقت ها هم به علت گرفتن نوبت، شاهد پارك شدن رانندگان درون ايستگاه تاكسي بدون حضور خودرو آنها هستيم!
خب البته هنوز 3 صفحه ديگر از ليستي كه درباره اين مقررات فراموش شده تهيه كرده ايم، باقي مانده ولي براي نوشتن آنها بايد صفحه ديگري از روزنامه را نيز به عنوان آگهي بخريم كه از وسع ما بيرون است. اميدواريم با خواندن اين قوانين كه عينا در آئين نامه راهنمايي و رانندگي وجود دارد، پس از اندكي خنديدن مقداري نيز به قانون شكني هايي كه هر روز نادانسته انجام مي دهيم فكر كنيم.

هوا
تحمل كنيد
امروز هم قصد داريم شما را به آينده اميدوارتر كنيم. البته باور كنيد اين اميدواري بي دليل نيست. ديگر چيزي به پايان شهريور باقي نمانده، فقط كافي است كه چند روز ديگر تحمل كنيد تا بعد دلتان حسابي براي گرماي تابستان تنگ شود. پس براي اينكه اين آخرين روزهاي گرم را راحت تر تحمل كنيد، بهتر است به روزهايي فكر كنيد كه دلتان حسابي براي گرما تنگ مي شود. اين روزها، دقيقا 15 روز ديگر از راه مي رسند. البته 15 روز ديگر باز هم بهانه اي براي دلخوري از زندگي داريد. مثلا بازگشايي مدارس در اول مهر و شلوغي خيابان ها. شما احتمالا در ترافيك به حدي كلافه مي شويد كه مي گوييد كاش گرماي تابستان نمي رفت و جايش را در شهر به شلوغي نمي داد. از اينكه ستون هواي امروز شبيه به ستون فال شد ما را ببخشيد، اما هرچه گفتيم چيزي جز حقيقت نيست. بگذريم و برويم سر موضوع اصلي. امروز سه شنبه است و طبق معمول تمام روزهاي تابستان، يك روز گرم. امروز دماي هوا به۳۴ درجه سانتيگراد مي رسد و وقتي هم كه ستاره ها در آسمان خودنمايي كنند، دما به 24 درجه سانتيگراد خواهد رسيد. تحمل كنيد، پاييز نزديك است.

كتابخانه
تماشاگه راز و سال هاي بي خاطره 
شايد تا حالا به اين موضوع فكر كرده ايد كه خيلي بهتر بود اگر همه آثار هنري كه در نمايشگاه ها مي بينيم در يك كتاب جمع آوري مي شد و زحمت ما را كمتر مي كرد! اسرافيل شيرچي كه يكي از خوشنويسان كشورمان است براي چهارمين بار اين كار را انجام داده و بيش از 100 اثر خود را در كتابي با عنوان تماشاگه راز چاپ كرده است. تمام آثاري كه در اين كتاب چاپ شده اند با دو خط نستعليق و شكسته نستعليق و شامل اشعاري از مولانا، حافظ، سعدي، خيام، نظامي، نيما، فروغ فرخزاد، مشيري، شاملو، شفيعي كدكني و سپهري و در حقيقت حاصل كار يك دهه شيرچي هستند. مجموعه اين كتاب همراه با هنر تذهيب هفت استاد ايراني و در 6 بخش حافظ، مولانا، عشق، مرغ بسمل، شعر نو و قدسي ها كه شامل آيات قرآن مجيد هستند، است. اين كتاب 220 صفحه اي را انتشارات خانه فرهنگ و هنرگويا در 200 نسخه منتشر كرده است و مطرب عشق، تاب شكسته و سيماي رستم كتاب هاي ديگر اين هنرمند هستند. همچنين قرار است به زودي آخرين اثر هنري عليرضا مشايخي به شكل يك كتاب و با عنوان همه آن سال هاي بي خاطره منتشر شود. در اين كتاب عليرضا مشايخي علاوه بر يادآوري دوران هاي مختلف زندگي اش به نقد مسايل فرهنگي و هنري و تاريخي دوران خودش پرداخته است.

نمايشگاه
نقاشي هاي نو و كهنه 
هميشه تفاوت ها واختلاف ها جذابيت ها را به وجود مي آورند. يكي از اين تفاوت هايي كه هميشه وجود داشته و هست، پيري و جواني و گذشته و حال است. قرار گرفتن اين تضادها در كنار هم و مقايسه آنها با هم دقيقا همان چيزي است كه براي ما جالب مي شود. اين بار مي توانيد با ديدن يك نمايشگاه نقاشي اين جذابيت ها را حس كنيد. در اين نمايشگاه نقاشي هايي از اعضاي انجمن هنرمندان نقاش ايران در نگارخانه شفق، فرهنگسراي دانشجو به نمايش گذاشته شده اند. اين نقاشي ها شامل آثاري از نقاشان پيشكسوت: احمد اسفندياري، محمدعلي ترقي جاه، رضا بانگيز، ناصرآراسته، فرح اصولي، احمد خليلي فرد، فريده شاهسواراني، مريم شيرين لو و تعدادي از نقاشان جوان است. براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانيد تا 24 شهريور ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به نشاني خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان 21، پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو، نگارخانه شفق مراجعه كنيد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره 8554016 تماس بگيريد. ضمنا اگر مي خواهيد در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه شركت كنيد مي توانيد همين امروز از ساعت 17 تا 20 به نگارخانه شفق برويد.

امروز
كوچك جيبي 
015272.jpg
سوار ماشين هستيد كه يك جمله زيبا را روي يك ديوار مي بينيد و از آن خوشتان مي آيد. تمام تلاش خود را مي كنيد كه در آن زمان كم، جمله را به خاطر بسپاريد و اين كار را هم انجام مي دهيد. اما چند ساعت بعد هرچه تلاش مي كنيد جمله را به خاطر نمي آوريد. در ايستگاه اتوبوس هستيد كه اتفاقي دوستي را كه چند وقت است او را نديده ايد مي بينيد. لحظه خداحافظي شماره او را مي گيريد تا ديگر ارتباطتان قطع نشود. براي خودتان با هر كدام از رقم ها يك رمز درست مي كنيد و به هر زحمتي كه هست شماره تلفن را از بر مي كنيد و براي اطمينان يكي دوبار هم آن را تكرار مي كنيد. اما هنوز 24 ساعت از برخوردتان نگذشته كه دوباره كليد ارتباط با دوست عزيزتان را گم مي كنيد؛ شماره را فراموش كرده ايد. در خيابان مشغول راه رفتن هستيد كه يك اطلاعيه جالب، توجه شما را جلب مي كند. يك مسابقه بزرگ كه براي شركت در آن احساس آمادگي مي كنيد. جوايز ارزنده اي كه مژده اش در اين اطلاعيه داده شده است هم حسابي مي تواند مشكلاتتان را حل كند. خيلي سريع شماره و آدرس و صندوق پستي مركز داوري آثار مسابقه را ورانداز مي كنيد و آنها را هر طور شده به زور در مغزتان مي چپانيد ولي حكايت دوباره تكرار مي شود. اينقدر بد و بيراه به خودتان نگوييد و تمام حرف هاي ركيك زندگي تان را نثار مغز بيچاره تان نفرماييد. به جاي اين كارها زحمت كشيده و يك دفتر يادداشت كوچك كه قيمت آن حدود 100 تومان است بخريد و با يك قلم از هر نوع كه دوست داريد ميهمان جيب مباركتان كنيد. يك دفترچه كه كوچك تر از يك كف دست است مگر چقدر فضا اشغال مي كند كه آن را همراه نداريد؟ در اين پايتخت بي دروپيكر حتما به دردتان مي خورد.

فرهنگ
صدا و دوربين، خانه دوست 
اگر به دنياي فيلم و سينما وكارگرداني علاقه داريد و اطرافيانتان به شما گفته اند كه در اين زمينه استعداد هم داريد !، احتمالا به دنبال شرايطي هستيد كه بتوانيد اين استعدادتان را شكوفا كنيد. بنابراين براي شروع مي توانيد در دوره هاي فشرده فيلمسازي كه فرهنگسراي پايداري برگزار كرده است شركت كنيد. در اين دوره كه به صورت كارگاهي برگزار مي شود مواردي مانند اصول و مباني كارگرداني و تدوين، آموزش داده مي شود و هنرجويان بايد در پايان دوره يك فيلم كوتاه 5 دقيقه اي هم بسازند. براي شركت در اين دوره مي توانيد به نشاني خيابان پيروزي، خيابان شكوفه، خيابان شهيد كاظمي مراجعه كنيد. همچنين قرار است مرحله دوم فستيوال خانه دوست تا پايان شهريورماه اجرا شود. اين دوره به ادبيات نوجوانان اختصاص دارد و در آن همايش هاي ادبي با حضور شاعران طنزپرداز بزرگ ايراني مانند اميني، شهرام شكيبا، زرويي نصرآباد و سيدعباس سجادي برگزار مي شود. مرحله سوم اين فستيوال با عنوان صدا، دوربين، نوجواني هم به نقد و بررسي آثار هنرمندان جوان و نوجوان مي پردازد و در پايان آن به بهترين آثاري كه مضمون نوجواني دارد تنديس فستيوال داده مي شود. ضمنا اين برنامه در خانه دوست در فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس، بعد از مخابرات، مجتمع فرهنگي فردوس برگزار مي شود.

جعبه
تكرار تا تكرار
طبيعي است كه شما اگر بيكار باشيد از سر صبح مي توانيد تلويزيون را روشن كنيد و از برنامه هاي اغلب خانوادگي لذت ببريد. اما ما احساس مي كنيم در اين ستون بايد برنامه هايي را جدي بگيريم كه پس از ساعت 12 روي آنتن مي روند. امروز ساعت 20:13 مي توانيد قسمتي ديگر از مجموعه من يك مستاجرم را تماشا كنيد. حدود يك ساعت پس از پايان اين سريال، مي توانيد شبكه گيرنده خود را تغيير دهيد و تكرار دايره ترديد را از شبكه اول تماشا كنيد. اگر فيلم سينمايي ديشب شبكه 2 را هم نديده ايد، اصلا دلخور نباشيد. ساعت 17 امروز تكرار مي شود. حالا دقيقا به زماني رسيده ايم كه برنامه هاي تلويزيون پربيننده تر مي شوند. البته بحث جذابيت درميان نيست، مردم آرام آرام به خانه برمي گردند. سريال ماموران پرونده هاي راكد، ساعت 30:20 از شبكه 3، پرستاران ساعت 10:22 از شبكه اول و... با برنامه مهتاب هم كه به اندازه كافي آشنا شده ايد. آخر شب را مي توانيد با شناسايي يكي از چهره هاي آشنا در اين برنامه سركنيد. راستي سريال تكراري كارآگاه درك هم آخرشب از شبكه اول پخش مي شود تا همه چيز از تكرار به تكرار برسد.

ذهن زيبا
هر انساني يك جلد كتاب است، به شرطي كه بداني آن را چگونه بخواني.
؟
كسي كه خوب فكر مي كند، لازم نيست زياد فكر كند.
ضرب المثل آلماني 
شادي هاي كوچك، خوشبختي هاي بزرگ را مي سازند.
راشيد
هرگز قدرت كلمات را در حل مشكلات و برطرف كردن كدورت ها از ياد نبر.
جكسون براون

پايتخت
تورنتو
كانادا كشوري پهناور آن بالاهاي نقشه جهان است. اولين چيزي كه با شنيدن نام اين كشور در ذهن تداعي مي شود سرماست و يخبندان. جالب اينجاست كه باوجود شرايط سخت آب وهوايي، مردم اين مملكت بسيار پرتحرك و سرزنده هستند و انگار نه انگار كه كسر زيادي از سال را زير صفر درجه زندگي مي كنند. شايد يكي از عوامل روحيه بخش به اين افراد، برگزاري جشن ها و مراسم گوناگون در تمام مدت سال باشد. هفته گذشته در تورنتو جشنواره موسيقي شهري برگزار شد و به افراد منتخب در زمينه هاي مختلف جوايزي اهدا شد. امسال كانادا شاهد جهشي عظيم در صنعت موسيقي شهري خود بود زيرا رفته رفته آثار موسيقي اين كشور دربين ممالك ديگر محبوبيت پيدا كرده است كه يكي از اين دلايل آن شمرده بودن زبان خوانندگان كانادايي است.
آنكارا
در چند هفته اخير در اين شهر نمايشگاه پوشاك با شركت 423 توليدكننده از 57 كشور جهان برگزار شد. تركيه توانسته است با تلاش زياد خود را در صدر بهترين هاي نساجي قرار دهد و خود را به يكي از قطب هاي توليدكننده لباس در اروپا تبديل كند. در حال حاضر 75 درصد توليد صنايع نساجي تركيه به اروپا صادر مي شود. اما برگزاري اين نمايشگاه باعث شد نيرويي تازه در رگ هاي اقتصاد تركيه و بالاخص آنكارا جاري شود. به همين خاطر گروه تجاري دانشگاه آكسفورد برگزاري اين نمايشگاه را نقطه عطفي در روند رشد صنايع اين كشور اعلام كردند.
البته به جز بازار اتحاديه اروپا همين بازار تجريش خودمان هم بخش زيادي از صادرات تركيه را به خود اختصاص داده است و به نظر مي رسد با برگزاري اين نمايشگاه در وضعيت اين بازار هم تحولاتي ديده شود!
دهلي نو
باوجود تمام تلاش هايي كه صورت گرفته است، همچنان هندوستان جزو كثيف ترين كشورهاي دنياست. اين مشكل باعث مي شود سالانه ميليون ها دلار به اقتصاد هند خسارت وارد شود و از تعداد جهانگرداني كه به اين كشور سري مي زنند كاسته شود. دهلي نو بزرگترين شهر زباله ساز هندوستان است و به همين خاطر شهرداري دهلي تعداد 2 هزار سطل آشغال آبي و سبز در شهر نصب كرد تا زباله هاي جامد از زباله هاي غيرجامد جدا شده و سطح دهلي نو پاكيزه شود. اما هنوز كه هنوز است، نه تنها مردم اين زباله ها را از هم جدا نمي كنند بلكه اصلا آنها را در سطل هم نمي ريزند. بد نيست هند با اين صنعت عظيم فيلمسازي كه سالانه هزاران اثر سينمايي توليد مي كند، چند فيلم درمورد آلودگي شهري تهيه كند تا سطح آگاهي شهروندانش را ارتقا بخشد.

ستون شما
جوابيه
با سلام 
در پاسخ به خبر مندرج در صفحه 17 روز دوشنبه مورخ 2/6/83 آن روزنامه با عنوان دردسرهاي تازه فرودگاه امام ره، احتمال نشست باند همچنان وجود دارد. به نقل از سايت خبري شريف نيوز، نكات ذيل را لازم به توضيح مي داند:
۱- فرودگاه بين المللي امام خميني ره هيچگونه قرارداد همكاري با مشاوران كانادايي نداشته و تنها گروهي از متخصصان كانادايي ضمن بازديد از فرودگاه امام ره پيشنهاد خود را جهت مرور مدارك قبلي و شناسايي قنوات احتمالي ارايه كردند كه به دلايل فني اين پيشنهاد مورد قبول واقع نشد.
۲- همانطور كه در پاسخ سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص خبر اوليه پايگاه شريف نيوز  آمده، اگرچه احتمال وجود حفره در ساير سطوح فرودگاه منتفي است ولي دست اندركاران پروژه همچنان درادامه كار از مشاوران داخلي و خارجي به ويژه موسسه ژئوفيزيك استفاده مي كنند.
۳- درمورد نشست فونداسيون هاي يكپارچه اين نكته لازم به ذكر است كه نشست حاكم بر طراحي فونداسيون ها عموما حاصل از نشست تحكيمي خاك است كه اين نشست به دليل خروج آب از داخل خاك حاصل شده و تابع زمان مي باشد. همچنين نشست تحكيمي در خاك هاي ريزدانه اتفاق مي افتد و در خاك هاي دانه درشت اصلا مطرح نيست. در صورت وجود حفره يا قنات در زير فونداسيون هاي يكپارچه، عملا مسير زهكشي كوتاه تر شده و اين امر باعث مي شود نشست احتمالي حاصل از تحكيم خاك درمدت كوتاه تري در طول ساخت اتفاق بيفتد و به اين ترتيب وجود احتمالي قنوات در زير اين نوع فونداسيون ها مشكلي را در دراز مدت ايجاد نمي كند.
۴- ابتدايي  ترين روشي كه هر فرد غير كارشناس در مواجهه با مساله وجود حفره با قنات مطرح مي كند، راديوگرافي است، درحالي كه پر كردن قنوات شناسايي شده با استفاده از راديوگرافي و بدون بررسي ميزان اثرگذاري آنها ر وي روسازي تحت بار هواپيما، كاري كاملا غير كارشناسي و غير علمي وتنها متحمل هزينه هاي هنگفت وغير ضروري است. با توجه به شرايط موجود در فرودگاه امامره، بهترين راه حل ممكن، مانيتورينگ روسازي و بستر محوطه پروازي فرودگاه با استفاده از تجهيزات غير مخرب ارزيابي روسازي HEAVY WEIGHT DETLECTOMETER HWD است كه در برخي از فرودگاه هاي پيشرفته دنيا نيز ازهمين الگو استفاده شده است.
در روش مذكور با شبيه سازي اعمال بار معادل در هنگام نشست و برخاست هواپيماي طرح در نقاط مختلف روسازي، واكنش روسازي و خاك بستر تا عمق تحت تاثير تنش و تغيير شكل مانيتور مي شود و در مرحله برداشت مي توان اطلاعات دقيق و آخرين وضعيت تغيير شكل كليه نقاط آزمايش شده را استخراج و نقاط حساس و آسيب پذير را در برابر بارگذاري شناسايي كرد.
كم لطفي
با عرض سلام و احترام
پيرو گزارش چاپ شده، در روزنامه همشهري قسمت ايرانشهر در تاريخ سه شنبه 27/5/83 در مورد خانم بهاره هنرپرور كه به بيماري P.C مبتلا هستند، متاسفانه در اين گزارش پس از ذكر بسياري از كارها و فعاليت هاي با ارزش و ذكر موفقيت هاي چشمگير اين جوان 24 ساله ايراني  كه با وجود سن كم به تحقيق در عرصه علم پرداخته و در رشته شيمي- فيزيك موفق به اخذ مدرك كارشناسي ارشد شده است، در چاپ اين گزارش كم لطفي كرده و در انتهاي گزارش نوشته ايد كه خانم بهاره هنرپرور در آينده موجب افتخار ما خواهد بود.؟؟
آيا واقعا به نظر شما اين كم لطفي در حق خانمي كه در سن 4 سالگي كلاس اول را به اتمام رسانده و با وجود مشكلات عديده اي كه در سر راه همه معلولان جهان، به خصوص معلولان ايراني وجود دارد، به اين مرحله رسيده نيست؟
آن هم موجود نازنيني مانند خانم هنرپرور كه اراده اش شايد در كمتر كسي ديده شود و هاوكينگ را الگوي خود قرار مي دهد.
من به عنوان يك ايراني و كسي كه هر روزه شاهد مشكلات عديده معلولان جامعه هستم، وظيفه خود دانستم كه اين موضوع را به شما يادآوري كنم كه بهاره و امثال بهاره ها با وجود تمامي مشكلات و شرايط سخت زندگي هميشه و حالا و آينده افتخار ما بوده و هستند.
باعرض ادب و احترام
ش. الف يك شهروند
- حق با شماست خانم ش . الف. البته ما فقط حدس زديم كه شما بايد خانم ش . الف باشيد!

نت
موسيقي شرق 
موسيقي شرقي نواي آشنايي براي همه ماست، چون ريشه هاي اغلب اين موسيقي ها به ايران برمي گردد و لهجه موسيقي شان بسيار شبيه به ماست. به همين دليل هم سامان احتشامي به همراه عده اي از نوازندگان سازهاي كوبه اي قرار است قطعاتي از موسيقي ايراني را در كنار موسيقي ديگر كشورهاي شرقي اجرا كنند. در اين برنامه آثار بزرگان موسيقي ايران مانند مقدمه ماهور اثر فرامرز پايور و خزان اثر پرويز مشكاتيان در كنار بداهه نوازي در دستگاه همايون و موسيقي هاي استانبولي، عربي و يوناني با تم شرقي اجرا مي شود. ضمنا اين كنسرت در سه بخش برگزار مي شود كه قسمت اول به تكنولوژي پيانو اختصاص دارد، قسمت دوم اجراي دونوازي پيانو و تنبك است كه در آن بداهه نوازي هايي در همايون نواخته خواهد شد. در قسمت سوم گروه نوازي هم قطعاتي از موسيقي يوناني، ايراني و آثاري از ساخته هاي احتشامي اجرا مي شود، اين برنامه در روزهاي 26، 27 و 28 شهريورماه در تالار وحدت برگزار مي شود و در آن محمد فرهمند و مسعود حبيبي با سازهاي كوبه اي، كوروش بابايي با كمانچه و سامان احتشامي با پيانو به اجراي قطعات مي پردازند.

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |