يكشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۱۴
محله اي به نام منيريه
بورس ارزان كالاي ورزشي 
017856.jpg
ايمان مهدي زاده 
اهل ورزش هستيد؟دست كم پياده روي چطور؟ با تحرك بيشتر، گردش خون بهتر مي شود. محله اي نيز وجود دارد كه مي تواند گردش پول ورزش را تندتر كند.
البته منظور از گردش پول چيزي در همين حد هزينه هاي سبد خانوار است. وقتي فرهنگ سازي شود و يك سري هزينه ها به مخارج بيفزائيم، به طور حتم بايد منتظر بازگشت و سوددهي آن بمانيم. ورزش هم از اين قبيل بسترهاي سرمايه گذاري است.
ورزش كه در هر خانه اي همگاني شود و اعضاي آن را در برگيرد، آينه زيبايي خواهد شد براي خانواده و شهر.
محله يا خيابان منيريه 
از چهارراه لشكر- همان ساختمان قديمي شبيه كندوي زنبور- تا ميدان منيريه را خيابان منيريه نامگذاري كرده  اند.
سال هاست اين نام بر پيشاني تابلوي اين راسته خيابان، چسبيده است. در جامعه ورزش هر گاه صحبت از كالاي ورزشي پيش كشيده شود، بي  ترديد نام منيريه را در جملات بعدي خواهيد شنيد. محله اي را كه مي توان كالاهاي ورزشي مورد نياز را در آن يافت، در بخشي از خيابان ولي عصرعج ايستاده است. از چهارراه امام خميني ره- ولي عصر به سوي پايين، بورس لوازم ورزشي است. اين خيابان حال و هواي خودش را دارد.
بسياري از ملي پوشان و مردان بزرگ ورزش ايران بارها به اين محله آمده و لوازم مورد نيازشان را تهيه كرده اند.
خيابان منيريه، پايين دست محله ورزشي فروشان است. ابزار هر گونه ورزش را مي  توان با مناسب ترين قيمت پيدا كرد. براي نمونه، كفش كوه كه در برخي مراكز خريد نقاط شمالي تر شهر، حول و حوش 30 تا 40 هزار تومان هزينه دربردارد، در منيريه با قيمتي حدود 15 تا 25 هزار تومان پشت ويترين ها به چشمتان مي  خورد.
خريد از توليدات داخلي 
دو بند كشتي، كفش كشتي، دستكش بوكس، كيسه بوكس، لباس ورزش هاي رزمي همراه با ابزار جانبي- گلابي، ميت و شمشير- وزنه هاي بدنسازي، دستگاه هاي پرورش اندام، طناب صخره نوردي، قرص الكل جامد براي سوخت و خلاصه اينكه اگر قصد داريد به جرگه ورزشكاران بپيونديد، محله منيريه را براي خريد به شما پيشنهاد مي  كنيم.
ويترين هاي اينجا وسوسه انگيز است. آدم را ترغيب مي  كند به داخل مغازه رفتن و ديدن لوازم ورزشي بيشتر و خريدن. در منيريه چند امتياز وجود دارد كه رضايت شما را فراهم مي  كند. بسياري از محصولات مغازه هاي اين راسته، توليد داخلي ايران به شمار مي  روند، توليدكنندگاني كه توانسته اند با اقتدار جلوي كالاهاي چيني بايستند و با افت فروش مواجه نشوند. آنان كيفيت را ملاك توليد خود مي  دانند. از سويي نيز به روز بودن محصولات به لحاظ فرم ظاهري و كيفيت تثبيت شده براي مشتري ها، در بقاي اين توليد كنندگان نقش داشته است.
چند فروشگاه، نمايندگي رسمي كارخانه هاي توليدي است. همين عامل در رضايتمندي شما سهم دارد. آنان سال هاست مرغوبيت كالاهايشان را ثابت كرده  اند.
شما مي  توانيد از خريدتان اطمينان داشته باشيد. البته وارسي كالا و قياس با ديگر قيمت ها از پيش نيازهاي خريد كردن است.

بازار۲
سوء استفاده احتمالي ازكالابرگ ها
017859.jpg
براي جلوگيري از تخلفات افراد سودجو و فرصت طلب، عاملان فروش موظفند كالاهاي كالابرگي را پس از ديدن سركوپن و مطابقت شماره سريال كالابرگ با شماره سريال ته سوش سركوپن خانوار كالا را در اختيار آنها بگذارند. شهروندان استان تهران نيز بايد زمان مراجعه با عاملان براي دريافت كالاهاي كالابرگي، ته سوشسركوپن خانوار را به همراه داشته باشند. براي جلوگيري از سرقت و مفقود شدن كالابرگ ها از حمل همه آنها به همراه خود براي دريافت كالا جدا خودداري كند. ضمن آنكه خانوارهاي محترم بايد به هر دليل از دادن تمامي كالابرگ هاي خود به دست افراد ناشناس خودداري كنند. شركت هاي مباشر و نمايندگان بخش كالابرگي، به ويژه كالاهاي روغن نباتي و پنير مكلفند سهميه  كالابرگي را در حجم هاي مختلف در اختيار عاملان توزيع قرار دهند. كالاهاي كالابرگي تنها از طريق عاملان مجاز صاحبان فروشگاه ثابت توزيع مي شود. بنابراين افرادي كه تحت عنوان عامل سيار به در منازل مراجعه و اقدام به توزيع كالاهاي كالابرگي مي كنند، فاقد مجوز بوده و به قصد كلاهبرداري مبادرت به اين كار مي كنند.

بازار۳
كنترل ويژه قيمت ها در ماه رمضان 
017847.jpg
معاون وزير بازرگاني درباره كنترل قيمت مواد غذايي ويژه ماه مبارك رمضان گفت: كالاها و خدماتي كه در ماه رمضان مورد نياز مردم است،  نارسايي ها را به حداقل كاهش داده و به شكايت هاي مردم و رسيدگي به تخلفات عرضه كنندگان با سرعت بيشتري رسيدگي مي كنيم. به گزارش ايسنا،بهرامي اجراي طرح ويژه كنترل قيمت خدمات در ماه مبارك رمضان را در راستاي طرح ناظر 3 عنوان كرد و افزود: در ايام ماه مبارك رمضان با توجه به هماهنگي با اتحاديه هاي صنفي و كميسيون هاي نظارت شهرستانها قيمت خدمات صنفي كنترل و در مورد خرما نيز حدود 20 درصد پايين تر از قيمت به بازار عرضه مي شود. در تهران علاوه بر 60 غرفه موجود 25 غرفه اضافه نيز براي عرضه مستقيم خرما پيش بيني شده است.  چنانچه قيمت مرغ در ماه مبارك رمضان افزايش يابد اين ماده از محل ذخاير موجود در تعاوني و شبكه هاي ويژه، توزيع خواهد شد. بهرامي همچنين از افزايش سهميه شير خانوار از يك ميليون و 200 هزار تن به يك ميليون و 300 هزار تن در ماه رمضان خبر داد.

بازار خارجي۱
افزايش نرخ تورم در فرانسه
017865.jpg
انستيتو ملي مطالعه و تحقيقات آماري فرانسه درآخرين بررسي خود اعلام كرد كه نرخ تورم در اين كشور، ماه گذشته افزايش يافته است.
نرخ تورم درماه اوت يك افزايش 3/0 درصدي داشته است. انستيتو ملي مطالعه وتحقيقات آماري فرانسه براي سال جاري يك نرخ تورم 4/2 درصدي را در فرانسه پيش بيني كرده است.
اين موسسه در خصوص دلايل افزايش نرخ تورم در فرانسه مي نويسد: افزايش شاخص قيمت كالاهاي مصرفي به دليل بالا رفتن قيمت نفت يكي از دلايل افزايش نرخ تورم در فرانسه است.
رشد ا فزايش قيمت مواد غذايي غير تازه، افزايش قيمت اجاره منزل و قيمت آب آشاميدني از ديگر دلايل ترقي نرخ تورم در فرانسه ذكر شده است.

بازار۱
صف هاي رمضان 
چندروز بيشتر نمانده. هميشه قبل از رسيدنش حال و هوايش بر در و ديوار شهر مي  نشيند. ماه رمضان مي  آيد و بازار ويژه خودش را بپا مي  كند. برخي مشاغل در اين ماه رونق بيشتري پيدا مي  كند. برخي از رونق مي  افتد. ولي صاحبان اين مشاغل نيز، خرسند از رسيدن اين ايام مي  گويند: اگر كاسبي كمتر است ولي بركت مالمان بيشتر شده. زولبيا و باميه شيريني هاي رمضانند. به خاطر شيريني بي  حد و سوختن سريع و تبديل به قند خون بهترين گزينه وعده افطار به حساب مي  آيد. شير، شله زرد، فرني، شيربرنج و انواع حلوا و خرما، مواد مغذي مورد استفاده اين ماه محسوب مي  شوند. اشكال اين بازار در كمبود عرضه نسبت به تقاضاي آن است. چقدر خوب مي  شود، امسال كودكان و سالمندان نيم روز خود را در صفوف نانوايي انتظار چند قرص نان داغ را نكشند. ماه رمضان باعث كاهش يك وعده غذايي مي  شود. با اين حال تقاضا افزايش مي  يابد و صفوف مواد غذايي از هر ماه و هر روز سال طولاني تر مي  شود. خوب است مسوولان شهري و صنفي براي بازار ماه رمضان امسال تدبيري بينديشند.

بازتاب
داروها موجود نيست 
با سلام 
احتراما بازگشت به چاپ مطلب با عنوان داروي فمارا در ستون به ما زنگ بزنيد آن نشريه محترم، خواهشمند است جوابيه ذيل به چاپ برسد:
به دنبال اعمال سياست خصوصي سازي در زمينه واردات اقلام دارويي توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و قطع واردات اقلام دارويي توسط هلال احمر و شركت سهامي دارويي كشور و ادامه واردات آنها توسط نمايندگان كارخانه هاي داروسازي در ايران، از چندين ماه قبل پروفورم هاي ثبت سفارش ارسالي از سوي هلال احمر در مورد بسياري از داروها از جمله داروي Femara از سوي وزارت بهداشت عودت داده شده و مسووليت واردات اين قبيل داروها از جمله Femara از هلال احمر سلب و به عهده نمايندگي هاي كارخانه هاي داروسازي گذاشته شد.
در اين مدت موجودي سازمان براي داروي Femara به پايان رسيد و به همين دليل اين دارو در هلال احمر موجود نيست. در اين ميان، مراكز تهيه داروهاي تك نسخه اي اين دارو را با ارز غيرحمايتي وارد كرده اند و به همين علت در اين مراكز با قيمت گران قابل تهيه مي  باشد.
روابط عمومي سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر

درد دل
به ما زنگ بزنيد
2052627تماس شنبه تا چهارشنبه 10الي 12وضعيت اسف انگيز زير پل سيد خندان
احتراما باستحضار مي رساند كه ضلع غربي پل سيد خندان به علت تجمع افراد معتاد و ولگرد به آبريزگاه و مكاني ناامن و بسيار آلوده تبديل و چهره زشتي به خود گرفته است و اين گونه افراد با اعمال ناشايست و عدم توجه به بهداشت عمومي ضمن كمرنگ كردن زحمت خدمتگذاران منطقه سلامت افراد جامعه را به خطر مي اندازند. عليهذا به عنوان عضوي از جامعه انتظار دارد ضمن اتخاذ تدابير لازم دستور داده شود زير پل سيد خندان كناره ديواره هاي پل با ماشين آتش نشاني شست وشو گردد زيرا تعفن محل ياد شده شامه هر رهگذري را مي آزارد وقطعا موجب اشاعه انواع بيماري ها خواهد بود.
حبيب شكوري 
افزايش وام مسكن
وزير مسكن و شهرسازي : وام مسكن واحدهاي مسكوني در تهران بايد تا 30 الي 40 ميليون تومان افزايش يابد و بازپرداخت آن نيز 30 ساله باشد.
با شنيدن خبر فوق چند علامت سوال در ذهن همشهريان عزيز روشن شده كه براي جواب دادن به آنها بايد دست به دامن كارشناسان اين امر شد.
۱- آيا جناب وزير محترم مسكن - آخرين راه حل كارشناسي براي دفع مشكل مسكن و قيمت بالاي آن را افزايش وام مسكن تاسقف 30 الي 40 ميليون تومان مي داند؟
۲- آيا قبلا نتيجه اين راه حل آزمايش نشده و تجربه نشده كه با افزايش وام مسكن قيمت مسكن باز به صورت تصاعدي بالا رفته و سود سرشاري را نصيب بساز بفروش ها مي كند؟
۳- آيا جناب وزير براي كنترل قيمت و رفع مشكل مسكن به نااميدي رسيده اند و تنها به تجويز مسكن كه تاثير كوتاه مدتي دارد بسنده كرده اند؟
۴- آيا اگر پس از افزايش وام مسكن باز هم قيمت مسكن بالا رفت كه تجربه نشان داده باز هم ما به افزايش وام مسكن ادامه مي دهيم احتمالا تا سقف 50 الي 60 ميليون تومان و بازپرداخت آن را به 50 الي 60 سال مي رسانيم كه نسل هاي آينده هم بي بهره نمانند.
براي جواب دادن به اين سوالات زياد احتياج به فكر كردن نداريم تجربه پاسخ آن را نشان داده.
همشهري مستاجر
ماليات
مغازه اي خريدم 4 ميليون و 100 هزار تومان. الان براي عمل جراحي قلب خانمم مي خواهم آنرا بفروشم به قيمت 12 ميليون تومان، ولي دارايي مي گويد بايد 4 ميليون تومان ماليات بدهيد.
غلام ايفاذي
گازكشي
چرا در كرج، محمد شهر، گازكشي نمي كنند. مسوولان شركت گاز رسيدگي كنند
ميني بوس بگذاريد
تاكسي هاي شخصي از ميدان گرگان تا سيد خندان 200 تومان مي گيرند. لطفا ميني بوس يا تاكسي خطي بگذاريد.
شهرداري
به جاي دادن هديه به ورزشكاران و مداحان و هيات هاي مذهبي به كار اصلي خود بپردازيد. به پارك ها رسيدگي كنيد مثلا فواره پارك ملت.
آسفالت نمي كنند
چرا شهرداري منطقه 2 حد فاصل خيابان ايثار و شهرك تامين اجتماعي را كه حدود 500 متر است بعد از 6، 7 سال هنوز جدول بندي و آسفالت نكرده است؟ سرعت گير
در خيابان گوي آبادي، بالاتر از ظفر، ماشين ها با سرعت رد مي شوند. تصادف زياد شده و احتمال كشته شدن افراد هم زياد است. لطفا چند سرعت گير بگذاريد در حد فاصل ظفر تا خيابان كدويي.

اخراج بي سابقه در اروپا
اخراج كردن كاركنان و كارمندان در كشورهاي اروپايي رواج گسترده اي پيدا كرده. به طوريكه بسياري از شهروندان اروپايي از اين بابت نگران هستند و با توجه به اقتصاد نسبتا ساكن حال حاضر اروپا، بيم آن مي رود كه اين عده پس از اخراج نتوانند كار مناسبي پيدا كرده و بستر فعاليت هاي غيرقانوني را بوجود آورند.
بزرگترين فروشگاه زنجيره اي اروپا 8500 نفر را اخراج مي كند. اين شركت در نظر دارد 8500 فرصت شغلي خود را حذف كرده تا به نوعي بتواند به اقتصاد خود سر و ساماني بدهد. شبكه 5 تلويزيون فرانسه به نقل از مطبوعات آلمان در اين باره  گفت: همچنين ممكن است بسياري از فروشگاه هاي ديگر اين شركت نيز تعطيل شود. اين شركت ها اكنون حدود 100 هزار نيرو در سراسر جهان دارند.
حذف كردن فرصت هاي شغلي تنها در يك صورت منطقي است و آن هم اينكه به جاي آن فرصت شغلي بهتري در سطحي ايده آل تر ايجاد شود. اخراج كاركنان تنها در اين فروشگاه ها ديده نشده. چندي پيش يك شركت هواپيمايي بزرگ آمريكايي نيز 4500 نفر نيروهاي خود را مازاد اعلام كرد و به آنها فرصت جدا شدن از بدنه آن شركت را داد. مسوولان اين شركت بزرگ اعلام كردند چاره اي جز اخراج نيروهاي خود ندارند، چون امكان دارد در صورت ادامه اين روند خسارت هاي بيشتري وارد آيد.كسي هم پيدا نشد از آنها بپرسد بيمه آن بنده خداها چه مي شود.

جريمه براي سيگاري ها!
017850.jpg
اگر هنوز پشت لبتان به قول معروف سبز نشده است و افراد سيگاري را الگوي خود قرار داده ايد، بايد بدانيد كه اين كار - سيگار كشيدن - علاوه بر ضرر هاي جسمي، جريمه را هم براي شما به ارمغان مي آورد. طبق قانون جديدي كه در مالزي به تصويب رسيده است، هر شخصي كه زير 18 سال باشد و در حال سيگار كشيدن ديده شود، 263 دلار جريمه خواهد شد.
همچنين كساني كه اقدام به فروش سيگار به افراد زير 18 سال كنند، 2630 دلار جريمه خواهند شد يا به دو سال حبس محكوم مي شوند. در مالزي 6/3 ميليون سيگاري وجود دارد و دولت قصد دارد تا در مالزي اين تعداد افزايش پيدا نكند.
با كشيدن سيگار در كتابخانه ها، مكان هاي مذهبي، اتوبوس  مدارس و همچنين دستشويي هاي عمومي به شدت برخورد مي شود و كسي هم صدايش در نمي آيد كه سيگاري ها هم آدم اند و به حق آدم بودن حق دارند.

كفش مرغوب از پوست ماهي
017853.jpg
يك شركت توليدي كفش آرژانتيني در نظر دارد تا كفش هاي ورزشي خود را از پوست ماهي توليد كند. سخنگوي اين شركت مي گويد: اين كفش ها كه براي شركت پوما توليد مي شود بسيار بادوام تر از كفش هايي است كه از چرم گاو توليد مي شوند و همچنين خيلي انعطاف پذيرتر هستند.
تاكنون 500 جفت از اين كفش ها توليد شده است.
سخنگوي شركت يوني سل توليد كننده اين كفش ها در اين باره مي گويد: اين كفش ها سال آينده به بازار مي آيند و ما مطمئن هستيم كه استقبال خوبي از اين كفش ها خواهد شد.  ما نيز اميدواريم كه پاهاي شما احيانا بوي ماهي نگيرد!

بازار خارجي۲
لباس هاي چيني عليه لباس هاي آمريكايي!
017868.jpg
يك مقام بلندپايه امور تجاري چين از رفع محدوديت هاي اين كشور در زمينه صنعت منسوجات توسط سازمان تجارت جهاني ازاول سال 2005 ميلادي استقبال كرد.”سون جن يو” نماينده دايمي چين در سازمان تجارت جهاني گفت كه پكن از اين پس با هر تلاش اعضاي اين سازمان براي ايجاد مانع روي منسوجات اين كشور قاطعانه مخالفت خواهد كرد. وي گفت كه سهميه صادراتي منسوجات چين اخيرا بسيار محدود شده و بعضي از كشورها نيز تعرفه هايي را روي منسوجات چين اعمال ميكردند.
به گفته اين مقام چيني ، اين محدوديت ها غالبا از طريق كشورهاي آمريكا واتحاديه اروپا و ديگر كشورهاي در حال توسعه بر چين و كشورهاي درحال رشد اعمال ميشود و آثار منفي بر همكاري در قالب سازمان تجارت جهاني و حفاظت از تجارت آزاد خواهد گذاشت . سازمان تجارت جهاني به تازگي موانع تعرفه ومحدوديت ها براي صادرات منسوجات چين را لغو كرد. فروش صنايع منسوجات چين در سال گذشته ميلادي به 147 ميليارد دلار رسيد كه نسبت به سال۲۰۰۲ يك رشد 24 درصدي داشت . بيشتر توليدات صنايع منسوجات چين به خارج صادر مي شود و اين توليدات بخش قابل توجه اي از صادرات اين كشور را به خارج تشكيل مي دهد .
چين در تلاش است كه با افزايش حجم توليدات 
منسوجات ، جايگاه اول توليد اين صنعت را در بازارهاي جهاني براي خود حفظ كند. چين از دهه 90 همواره در جايگاه نخست توليد و صادرات منسوجات در جهان قرارداشته و بازارهاي جهاني را در زمينه اين كالا اشغال كرده است ، به طوريكه 14 درصد از كل صادرات منسوجات در جهان متعلق به اين كشور بوده است . آمريكا از اواسط سال 2003 ميلادي براي حفظ منافع شركت هاي توليدي منسوجات و البسه داخلي خود تعرفه هاي ورود منسوجات چيني به آمريكا را افزايش داد ونيز مقررات جديد نظارتي را براي اين كالاي چيني وضع كرد. منسوجات چين نه تنهابازارهاي آمريكا را با قيمت ارزان خود تسخير كرده بلكه باعث شده است كه آمريكا به لحاظ قيمت نيزنتواند با چين در زمينه اين كالا در بازارهاي داخلي و نيز جهاني رقابت كند، بطوريكه حجم صادرات منسوجات چين در بازارهاي جهاني دو برابر صادرات آمريكا است.

انرژي
لذت چاي 
017862.jpg
كاوه كوهك-نوشيدن آب راحت ترين كار است. آنچنان آسان كه زبانزد عام شده و به عنوان ضرب المثل به كار مي رود.
ظاهرا نوشيدن چاي نيز آسان است و لذتبخش.
مواظب باشيد، نوشيدن يك ليوان چاي اينقدرها آسان نيست. اين لذت،مستلزم مصرف چند كالري انرژي است.
نگاهتان را عوض كنيد. شما بايد انرژي صرف كنيد. وارد آشپزخانه شويد،
كتري يا سماور را براي جوش آوردن آب مهيا كرده و برگرديد. دوباره به آشپزخانه برويد، چاي دم كنيد و دوباره مسير را تكرار كنيد.
بار سوم به آشپزخانه برويد، چاي بريزيد و بياوريد براي نوشيدن. بياييد و به پيشنهاد ما عمل كنيد. انجمن مصرف كنندگان بي مصرف، طي اطلاعيه اي از تمام اعضاي اين انجمن درخواست كرده براي صرفه جويي هرچه تمامتر در انرژي به اقدامات زير توجه كنند:
۱- به كارتان مشغول بمانيد و آشپزخانه را از نظر دور نكنيد، نخستين نفري كه وارد آشپزخانه شود، فرشته نجات شماست. كافي است رگ خواب شخص را بشناسيد و نوع درخواستتان با رعايت حال شخص متعادل باشد.
نكته: در اينگونه موارد استفاده از كلمه لطفا بسيار تاثيرگذار است. از اولين فرشته بخواهيد سماور را روشن كند. اگر كسي را نيافتيد، خودتان اين كار را بكنيد. بدون آب ريختن در سماور
۲- پس از گذشت مدت كوتاهي كتري جوش مي آيد و صداي ناله آن در خانه مي پيچد. خونسرد باشيد. به ويژه اگر شخص عجولي در منزلتان حضور داشته باشد. به طور حتم، با كمي غرولند چاي شما را دم خواهد كرد.
نكته: در اينگونه موارد اگر شما به عنوان عامل جرم شناخته شديد، پوزش بخواهيد و در صورت شناخته نشدن روشن كننده كتري يا سماور بي آب، سكوت اختيار كنيد تا انرژي هدر نرود.
۳-اين حساس ترين مرحله است. درصد موفقيت در اين مرحله به هوش و ذكاوت شما بستگي دارد. اگر شما بتوانيد بدون تكان خوردن از جايتان چاي بنوشيد، مطمئن باشيد عضوي از انجمن مصرف كنندگان بي مصرف خواهيد شد. در صورت عدم موفقيت براي عضويت در اين انجمن كمي با مشكل روبه رو مي شويد.
در مورد تصميمتان آگاهانه بينديشيد. شخصي كه قرار است سومين فرشته نجات شما باشد و چاي برايتان بياورد، داراي احساسات خاصي است. عواملي مثل بي احترامي در نظر شخص مي تواند شما را از اين موفقيت دور كند.
نكته: در اينگونه موارد شخصي كه براي خود چاي مي ريزد، بهترين گزينه براي رساندن چاي به شماست.
خوشبختانه، امروزه با وجود آشپزخانه هايي با ديوار اوپن يا نيمه باز، شما مي توانيد به راحتي شخص را زيرنظر بگيريد.
توجه: اين درست كه آماده كردن چاي جان كسي را نگرفته است. ولي عوارض مصرف بي دليل انرژي را نبايد فراموش كنيد. در ضمن نسبت به انتخاب فرشته هاي نجات، آگاهانه تصميم بگيريد چرا كه يكي از اعضاي اين انجمن براي استفاده از قسمت هاي مختلف، يك فرشته نجات را انتخاب كرد كه همسرش بود. ولي پيش از نوشيدن چاي به علت سوختگي شديد با آب جوش به بيمارستان انتقال داده شد.

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |