چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۱۷
بازار خيريه دانشجويان
طعم شيرين انسان دوستي 
اكثر اعضاي اين گروه دانشجو يا شاغل هستند. براي آشنايي بيشتر با اين موسسه خيريه نياز نيست زياد انتظار بكشيد. در روزهاي 16 و 17 مهرماه در كانون مفتح جنب حسينيه ارشاد، بازارچه خيريه اي براي كمك به همنوعان توسط اين گروه برگزار مي شود
018273.jpg
تلاش براي برگزاري مراسم كمك رساني و راه اندازي بازارچه خيريه از چند روز پيش آغاز شد.
ليلا موسوي زاده
كمي دورتر از آنجا كه مي بينيد و نزديك تر از آنجا كه نمي بينيد، مردماني هستند كه در دوردست ترين روياهايشان هم كورسويي از روشنايي يافت نمي شود. دلجويي و دستگيري از اين مردم غنيمتي است براي آنها و مهمتر از همه براي خودمان كه مي توانيم در جريان هميشه جاري نوعدوستي قرار بگيريم.
همه اين حرف ها را نوشتيم تا به اينجا برسيم كه در اين روزها كه نزديك به ماه رمضان است و كمك به همنوع رنگ بيشتري به خود مي گيرد يك موسسه خيريه كه تمام اعضاي آن جوانان هستند از سال 76 فعاليت خود را تحت عنوان انجمن كمك و همدردي شبكه اطلاع رساني پيام و با هدف كمك رساني به محرومان و نيازمندان شروع كرده است. اين موسسه از سال 81 و در پي تعطيلي شبكه هيات امناي خيريه در سازمان ملي جوانان به ثبت رسيده است. البته شما احتمالا با موسسه هاي خيريه فراواني آشنا هستيد اما در اين خيريه نكات جالبي وجود دارد. طي 6 سال فعاليت اين موسسه 100 نفر عضو شده ولي اعضاي اصلي شوراي مركزي بين 10 تا 15 نفر هستند. ميانگين سني بيشتر اعضا از 16 تا 24 سال است. اكثر اعضاي اين گروه دانشجو يا شاغل هستند. براي آشنايي بيشتر با اين موسسه خيريه نياز نيست زياد انتظار بكشيد.
در روزهاي 16 و 17 مهرماه در كانون مفتح جنب حسينيه ارشاد، خيريه اي براي كمك به همنوعان توسط اين گروه برگزار مي شود. برگزاري 3 شب شعر، 2 بازارچه خيريه، جمع آوري كمك هاي مردمي جهت ياري به زلزله زدگان بم، حضور بيش از يكهزار ساعت اعضا در موسسات بهزيستي جهت كمك هاي معنوي، برگزاري جلسات آموزشي در موسسات بهزيستي جهت آموزش كودكان، همكاري با بيش از 10 مركز بهزيستي جهت تامين نيازهاي مادي اين مراكز، تهيه لوازم التحرير و پوشاك دانش آموزان نيازمند مناطق محروم، گسترش فرهنگ كمك به همنوع درجامعه با چاپ مقالات، جزوات و بروشور، كمك رساني به زنان بي سرپرست يا بدسرپرست جامعه از ديگر فعاليت هاي اين گروه است.
تلاش براي برگزاري مراسم كمك رساني و راه اندازي بازارچه خيريه از چند روز پيش آغاز شد.
بعضي ها هماهنگ مي كردند كه براي خريد اجناس و فروش در بازارچه به بازار بزرگ تهران بروند. عده اي قرار بود براي خريد مواد غذايي كه براي خانواده هاي تحت سرپرست اين گروه است براي خريد بروند و بعضي ها اجناس را بسته بندي كنند و روز جمعه به خانه افراد نيازمند ببرند. خلاصه هر كس مسووليتي داشت و تلاش اعضا بر اين بود كه بهترين نتيجه را ببينند. تلاش براي برگزاري بازارچه خريد در مورد تبليغات، بروشور نحوه فعاليت اعضا و غرفه داران نيز از بحث هاي اصلي جلسه آن روز بود. در حال حاضر 14 خانواده بي سرپرست يا بدسرپرست از طريق اين موسسه خيريه مورد حمايت قرار گرفته اند كه هر دو ماه يكبار كليه اجناس مورد نياز بر حسب ضرورت و نياز از قبيل لباس، دارو، انواع مواد غذايي و ... توسط يكي از اعضاي گروه به اين خانواده ها تحويل داده مي شود. البته در بعضي موارد خاص قسمتي از اجاره مسكن هم بر عهده اين گروه است كه بر حسب نياز افراد اين كار صورت مي  گيرد.
تا به حال سه عمل جراحي توسط همكاري اين گروه خيريه و براي  بيماران نيازمند انجام شده است. در همان روز خبر از جراحي قلب يك خانم در بيمارستان دي بود كه دكتر بدون هزينه، جراحي را انجام داده بود. به هر حال رابطه و پيدا كردن افراد خير براي كمك به نيازمندان از ديگر كارهاي اين گروه است.
يكي از اعضاي اين گروه مي گويد: هر كدام از اين خانواده ها كلي مشكلات و گرفتاري دارند. يكي از موراد ما خانمي است كه شوهرش معتاد است و بيماري كليوي دارد و هر هفته سه بار دياليز مي شود.
او سه فرزند هم دارد، با اين شرايط شوهرش داروهايش را مي فروشد و مواد مي خرد. او به دليل مصرف نكردن دارو مشكلات بيشتري پيدا كرده است. هيچ درآمدي ندارد، ما به دنبال خانه براي اين خانم هستيم تا بتواند مستقل زندگي كند. به هر حال هر كدام از اين افراد يك داستاني دارند. يكي ديگر از موارد خانمي است كه شوهرش را از دست داده، پنج دختر و يك پسر كوچك دارد. پسر اين خانم دچار بيماري صرع است. براي يكي از دخترها سال گذشته جهيزيه فراهم كرديم و امسال هم يك دختر ديگر قرار است ازدواج كند، هيچ يك از افراد اين خانواه شاغل نيستند.
وقتي آدم به دور و برش با اين همه جرم و جنايت و كلاهبرداري نگاه مي كند حركت هاي خيرخواهانه كه توسط تعدادي جوان صورت مي گيرد بسيار لذتبخش است؛ افرادي كه از نيرو و انرژي جواني به نوع مثبتي استفاده مي كنند، به جاي خيلي از تفريحات براي كمك به كودكان بهزيستي وقت مي گذارند و تعداد زيادي از آنها را از افت تحصيلي نجات مي دهند. اعضاي گروه با آنها فوتبال بازي مي كنند و جاي خالي خانواده ها را از نظر رواني پر مي كنند. براي سالمندان و معلولان جشن و برنامه هاي تفريحي برگزار مي كنند تا براي ساعاتي غم تنهايي را فراموش كنند. شب عيد را دركنار بچه هاي زلزله زده بم مي گذرانند. در ماه مهر براي چند مدرسه در جنوب تهران لباس، كفش و لوازم تحرير تهيه و به اندازه توانايي كه دارند براي آنها اجناس مورد نيازشان را تهيه مي كنند.
اين گروه در بازارچه خيريه اي كه دارند 35 غرفه را براي فروش مواد غذايي، پوشاك، كتاب، پوستر، نوار، گريم كودكان، بازي رايانه اي، صنايع دستي و ... در نظر گرفته اند تا بتوانند از سود حاصل از فروش اين اجناس به تعداد بسياري از نيازمندان كمك كنند. تمام سود حاصل از فروش اجناس اين بازارچه صرف كارهاي خير خواهد شد. همچنين مسابقات و برنامه هاي سرگرمي توسط اعضا براي بازديدكنندگان در نظر گرفته شده است.
پنج شنبه و جمعه اين هفته را فراموش نكنيد. بازار خيريه برپا است.

ستون شما
آب اصفهان سالم است 
احتراما در شماره 3510 روزنامه مورخ 8/7/83 مطلبي با عنوان وضعيت نامناسب فاضلاب اصفهان به چاپ رسيده است كه توضيحاتي در اين زمينه، ضروري به نظر مي  رسد.
در شماره 3510 آن روزنامه مورخ 8/7/83 مطلبي با عنوان وضع نامناسب فاضلاب اصفهان به چاپ رسيده و در آن عنوان شده بودبي  توجهي مسوولان و نمايندگان استان اصفهان موجب شده تا فاضلاب شهر در وضعيت وخيمي قرار گيرد تا آنجا كه چندين نفر را تا پاي مرگ كشانده است.
روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن تشكر از مسوولان آن جريده وزين براي حساسيت نشان دادن به معضلات كلانشهر اصفهان به استحضار مي  رساند اگر منظور مسوولان آن روزنامه از به پاي مرگ كشانده شدن چند نفر به هنگام حوادثي است كه بر اثر فرو نشستن زمين در حين اجراي خط فاضلاب خيابان نظر غربي شهر اصفهان براي كاركنان اين شركت به وجود آمد، اين مطلب كاملا صحيح است اما اگر منظور، آلوده شدن آب بر اثر نشت  فاضلاب است آنگونه كه متاسفانه برخي اربابان جرايد شايعه كردند اين مطلب كاملا اشتباه و غيرصحيح است، زيرا بنابر اظهارات مسوولان بهداشتي استان از جمله مصاحبه آقاي دكتر صدري معاون محترم بهداشت استان اصفهان با روزنامه جام جم مورخ 2/7/83، آزمايشات صورت گرفته روي آب اصفهان بيانگر سالم و بهداشتي بودن آب موجود در شبكه آبرساني اصفهان بزرگ مي  باشد و تاكنون حتي يك مورد بيماري نيز مشاهده نشده است.
روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان اصفهان 
مشكل اعلام شده 
در پي انتشار مطلب نمايشگرهاي غلط انداز، تابلوهاي جديد در صفحه 17، ضميمه ايرانشهر راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ جوابيه اي را ارسال كرده اند كه با هم مي  خوانيم.
سيستم چراغ هاي هوشمند و نمايشگرهاي نصب شده روي چراغ هاي راهنمايي و رانندگي كه در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار مي  گيرد در اختيار شركت كنترل ترافيك و سازمان ترافيك شهرداري تهران مي  باشد. تاكنون مشكل نمايشگرها به سازمان مذكور منعكس گرديده و نيز مجددا اعلام و پيگيري خواهد شد.
پليس راهنمايي ورانندگي تهران بزرگ
مركز اطلاع رساني تهران بزرگ 
درخواست از نيروي انتظامي
در هفته اي كه با نام نيروي انتظامي نامگذاري شده است تماسي داشتيم از طرف يك شهروند تهراني و ايشان اين  چنين گفتند: آقا از نيروي انتظامي بخواهيد تا از ورود اين افراد اوباش به كوه هاي اطراف تهران جلوگيري كنند، زن و بچه مردم امنيت ندارند.
-حتما نيروهاي انتظامي اين مطلب را مي خوانند و اقدامات لازم را انجام مي دهند.
نگوييد گران شده!
يكي از خوانندگان ايرانشهر در حاليكه بسيار عصباني بود با ما تماس گرفته و گفت:  آقا اينقدر ننويسيد كه بهاي اجاره اينقدر بالا رفته، بهاي فلان چيز اينهمه بالا رفته. از همان فرداي آنروز هر جا مي روي مي گويند روزنامه هشمهري نوشته بود كه مثلا اجاره خانه ها 20 درصد افزايش داشته و صاحبخانه  مي گويد، من هم 20 درصد افزايش مي دهم.
- عجب داستاني شده. ما كه نمي دانيم چه بگوييم. به نظر شما حق با اين آقا نيست؟
قطعا همين طور است، چه كنيم، نمي دانيم.

هوا
پائيز كجاست؟
اول از همه بگوييم حداكثر دما امروز 28 درجه و حداقل آن 15 درجه سانتيگراد است.
اين را اولش گفتيم كه بگوييم ستون هوا در عين اطلاع رساني اوضاع جوي روز، هدفي فراتر دارد. تفاوتي كه سرچشمه اش احساس است و نهايتش خلق و آفريدن. پس به سراغ حرف هاي متفاوت ! امروز مي رويم.
همه شما مثل ما منتظر پاييز بوديد و حالا اين انتظار رنگ نامنتظره اي به خود گرفته. از خرداد نوشتيم پاييز مي آيد، تحمل كنيد، گرما خواهد رفت و ... ولي حالا كه حتي پاييز به نيمه خود رسيده خبري از باد و باران پاييزي نيست. رقص برگ ها در باد، ريزش باران از آسمان و همه وجوه اين فصل رنگين كماني حكايت از ناز و تنعمي دارد كه بايد براي آمدنش پذيرفت. راستي اگر اين توالي و انتظار نبود هيچ نكته اي زندگي را مملو از انگيزه براي زيستن نمي كرد. شب و روز، خوبي و بدي، گريه و خنده و همين تفاوت ها و تضادها است كه انگيزه براي احساس مي آفريند تا رو به جلو ثانيه ها را شكوفا كند. يادتان نرود پاييزي ها! پاييز ناز دارد، بايد خريد.

جعبه
خانه اي در تاريكي 
امروز هم از فوتبال خبري نيست. پس اگر دنبال آن مي  گرديد همين اول عرض كنيم كه بي  جهت وقت تان را تلف نكنيد.
برنامه هاي امروز را هم مانند ديروز سريال هاي تلويزيوني تشكيل مي  دهند. ابتدا مي  توانيد در ساعت 40:13 تكرار سريال ماموران پرونده هاي راكد را تماشا كنيد. تكرار پرستاران هم ساعت 15 از شبكه اول پخش مي  شود. البته زمان پخش مجموعه طنز باجناق ها هم دقيقا همين ساعت است از شبكه تهران. مجموعه تلويزيوني پليس دريايي ساعت 19 از شبكه تهران پخش خواهد شد. خانه اي در تاريكي را هم مي  توانيد ساعت 15:20 از شبكه سوم دنبال بفرماييد.
در اين قسمت تلاش خانم ها براي نجات شيرين بي  نتيجه مي  ماند، بهادر ميرزا، ماه تابان را در زيرزمين حبس مي  كند و در آن زمان راز سر به مهر ساليان دراز آشكار مي  شود و...
رسم شيدايي را مي  توانيد ساعت 21 از شبكه دوم تماشا كنيد. كمربندها را ببنديد ساعت 15:22 پخش مي  شود. اگر روز جمعه سريال طلسم شدگان را نديده ايد، مي  توانيد ساعت 23 امشب از شبكه تهران تماشا كنيد.

پرده
فيلم هاي جديد در عيد فطر
حتما دوست داريد بدانيد كه در هفته هاي آينده در برنامه سينماهاي تهران چه فيلم هايي قرار است اكران شود، مخصوصا بعد از ماه مبارك رمضان كه گرسنگي و تشنگي كمتر به شما فرصت رفتن به سينما را مي دهد. با تمام شدن ماه رمضان و رسيدن عيد فطر فيلم سينمايي خوابگاه دختران هم به كارگرداني محمدحسين لطيفي كارگردان فيلم هاي عينك دودي و دختر ايروني به نمايش درخواهد آمد. گويا اين فيلم نسبت به فيلم هاي قبلي لطيفي متفاوت است، يعني علاوه بر طنز، در ژانر وحشت و خانواده هم محسوب مي شود. در اين فيلم باران كوثري، مجيد صالحي، صادق صفايي، نگار جواهريان و خسرو احمدي بازي مي كنند. داستان اين فيلم كه ايرج طهماست آن را نوشته درباره دختري به نام رويا است كه در كنكور دانشگاه قبول مي شود. او براي تحصيل بايد به شهرستان دوري برود، خانواده با تحصيل او در اين مكان مخالف هستند، اما بالاخره رويا به آن شهرستان مي رود و ... علاوه بر خوابگاه دختران، فيلم هاي دوئل به كارگرداني احمدرضا درويش و بله برون به كارگرداني داوود موثقي هم به نمايش درمي آيند.

پايتخت
كابل 
خبري جالب از اقدامات انجام شده پيش از انتخابات عمومي در افغانستان بخوانيد. حضور خبرنگاران مرد در مراكز اخذ راي ويژه زنان در انتخابات رياست جمهوري افغانستان، ممنوع اعلام شد. از كابل خبر مي رسد كه كميسيون مشترك تنظيم انتخابات افغانستان امروز با صدور بيانيه اي اعلام كرد، مراكز اخذ راي زنان و مردان در افغانستان جداست و مردها حق ندارند به مراكز راي گيري زنان وارد شوند و فقط خبرنگاران و عكاسان زن حق ورود و تهيه گزارش از راي گيري را دارند. در اين بيانيه نيز ازخبرنگاران خواسته شده تا شرايط را مدنظر قرار دهند. تاكنون بيش از 300 خبرنگار از كشورهاي مختلف دنيا وارد كابل شده اند.
لندن 
موسسه آكسفام انگليس كه يكي از سازمان هاي خيريه مهم بين المللي است امروز از مردم اين كشور درخواست كرد به جاي عطر، شكلات و اقلامي ازاين قبيل در ايام سال نو ميلادي، به مردم آفريقا بز و مرغ و خروس هديه دهند.يكي از گردانندگان موسسه آكسفام گفت: با هديه دادن بز، مرغ و خروس به ساكنان روستاهاي آفريقا، زندگي مردمان فقير اين روستاها متحول خواهد شد. وي گفت: مردم مي توانند با واريز كردن پول هدايايي همچون شكلات و عطر به حساب هاي موسسه، اين موسسه را در تامين مايحتاج اوليه مردم كمك كنند. برآوردها نشان مي دهد ميزان هداياي مردم انگليس به افراد فقير به مناسبت سال نو ميلادي در مقايسه با 10 سال گذشته كاهش يافته است.
برلين 
خبر آخر ما هم مربوط به پايتخت آلمان است و آن اينكه ده ها هزار آلماني شنبه در اعتراض به سياست هاي اقتصادي و اجتماعي دولت گرهارد شرودر، صدر اعظم آلمان و اصلاح قانون بيكاري در اين كشور در برلين تظاهرات كردند.از برلين خبر مي رسد حدود 45 هزار نفر از مردم آلمان ديروز در اعتراض به كاهش كمك هاي دولتي به بيكاران در خيابان هاي برلين به تظاهرات پرداختند.تظاهركنندگان در امتداد بلوار اصلي شهر برلين راهپيمايي كردند و با تجمع در ميدان السكاندر در مركز شهر از دولت خواستند قانون اصلاحات اجتماعي و اقتصادي كشور موسوم به هارتز چهار را فسخ كند.بر اساس قانون هارتز چهار نظام كنوني كمك به بيكاران با تغييرات كلي روبه رو خواهد شد.
براي مثال بر اساس اين قانون اگر كارگر بيكاري شغلي را كه اداره كار به او پيشنهاد مي كند، نپذيرد با كاهش ناگهاني كمك هاي اجتماعي روبه رو خواهد شد.دولت تاكيد دارد اين كار براي كم كردن بار مالي دولت و بهبود شرايط كار ضروري است درحاليكه اتحاديه ها معتقدند اصلاحات به زيان كارگران سالمند به ويژه كارگراني خواهد بود كه در ايالات شرقي و كم درآمدتر آلمان زندگي مي كنند.

امروز
دوباره درخواست كنيد
018276.jpg
كاغذ خط خطي شد و خطي روي كاغذ ننشست. شايد لعنت بر من كه برايش اين همه وقت گذاشتم اما نه، اين جمله هم شروع خوبي براي آغاز مطلب نيست. يعني مشكلش اين است كه مقابل وسعت تمام سرخوردگي هاي انسان ، احساس حقارت مي كند. پس براي ورود به مطلب بايد دنبال بهانه اي تازه گشت. شايد هم لازم باشد آدم بعضي وقت ها بي بهانه وارد جريان شود. اين ايده خوبيست. حداقل حالا كه چلاندن مغز، خالي كردن جوهر خودنويس و خيانت به حرمت پوست كنده شده درختان، هيچ نتيجه اي ندارد. پس دوباره بگو. اين پيشنهاد امروز ماست كه براي گفتنش چند ساعت زجر كشيديم. اتفاقا شايد براي شما هم تكرار حرف هاي گفته شده زجرآور باشد اما بايد باورهايتان را تغيير دهيد و اين زجر را ببينيد، شايد بعد از زجر، نوبت لذت باشد!
قبول كه ماجرا كمي پيچيده شد اما اگر چند خط ديگر تحمل كنيد، اين پيچ را هم برايتان باز مي كنيم. اصل مطلب اين است كه خيلي ها درخواستي از يك نفر داشته اند كه عملي نشده و حالا بابت اين بي توجهي، احساس سرخوردگي مي كنند. جاي درخواست را در جمله قبلي، مي توانيد با هر درخواستي كه دوست داريد پر كنيد. حداقل در ستون امروز درخواست كردن آزاد است، حتي از ديگران!
بگذريم. پيشنهاد امرزو ما مقابله با سرخوردگي پس از بي توجهي است. قبل از اينكه برخودتان بابت در خواستي كه از يك نفر كرده ايد نفرين بفرستيد، در ذهنتان فرصتي ديگر به آن يك نفر بدهيد. مثلا مي توانيد تصور كنيد كه آن يك نفر متوجه درخواست شما نشده. مي دانيم كه بعضي وقت ها تكرار درخواست خيلي سخت است اما به امتحانش مي ارزد. حداقل اينكه مي فهميد آن يك نفر دوست ندارد به درخواست شما توجه كند. اين نكته كوچكي نيست!

كتابخانه
اولين بازار معاوضه كتاب
يك فرصت خوب براي كودكان ونوجواناني كه اهل كتاب و كتابخواني هستند، به وجود آمده است. اگرجزو اين دسته هستيد و نگران كهنه و فرسوده شدن كتاب هايتان شده ايد، بهتر است به مركز آفرينش هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان در خيابان حجاب برويد.
چون در اين مكان براي اولين بار و به مناسبت روز جهاني كودك بازار معاوضه كتاب بر پا شده است و شما مي توانيد بدون رد و بدل كردن پول در اين بازار كتاب هايتان را مبادله كنيد. اين بازار براي ايجاد روح تعامل بين كودكان راه اندازي شده و علاوه بر همكاري و ارتباط كودكان، امكان استفاده از كتاب هاي مختلف وانتقال دانسته هاي مكتوب كودكان به يكديگر را هم به شما مي دهد. ضمنا در اين بازار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به كودكاني كه علاقه دارند كتاب هايشان را با كتاب هاي كانون مبادله كنند، كتاب هم اهدا مي كند. اين بازار تا آخر اين هفته ادامه دارد و در كنار آن برنامه هاي متنوعي هم مانند نمايش فيلم، تئاتر، كارگاه هاي نقاشي، سفالگري و كاردستي هم برگزار مي شود.

نمايشگاه
فرشته هاي مهر
با رسيدن روز جهاني كودك فرهنگسراي خانواده نمايشگاهي از آثار گروهي كودكان را در زمينه نقاشي و كلاژبرگزار كرده است. در اين نمايشگاه كه با عنوان فرشته هاي مهر  برپا مي شود، آداب كودك در خانواده به تصوير كشيده شده است. در كنار اين نمايشگاه كارگاه هاي آموزش كلاژ و نقاشي هم به صورت رايگان براي كودكان برگزار مي شود. براي بازديد از اين نمايشگاه تا جمعه 17 مهرماه فرصت داريد تا از ساعت 9 تا 20 به نشاني: نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنيد يا با شماره 7819468 تماس بگيريد. همچنين نمايشگاه بزرگ فروش آثار هنري تا 21 مهرماه در تالار وحدت برپا شده است. در اين نمايشگاه 3 هزار اثر هنري از 750 هنرمند در رشته هاي نقاشي، عكس، خط، مينياتور و آثار حجمي در معرض بازديد و خريد علاقه مندان قرار گرفته است. اين آثار را مديران 70 گالري فعال از سرتاسر كشور انتخاب كرده اند و يكي از اهداف اين نمايشگاه ايجاد امكان خريد آثار هنري براي نمايندگان وزارتخانه ها و نهادهاي دولتي است كه براي تشويق وزارتخانه ها ودستگاه هاي اجرايي به تهيه آثار هنري، نصب آن در اماكن عمومي و در واقع ايجاد فضاي فرهنگي برگزار شده است.

نت
تارنوازي ميرزاحسينقلي خان 
اگر به موسيقي كلاسيك علاقه داريد، به شما خبر مي دهيم كه قرار است گروه زهي پارسيان به سرپرستي مازيار ظهرالديني يك كنسرت موسيقي كلاسيك در فرهنگسراي هنر اجرا كند. در اين برنامه كه مديريت اجرايي آن برعهده مسعود اقبالي است، آثاري از هندل، چايكوفسكي، تورينا، ون ويليامز و مندلسون به همراه سوييت زهي اثر فريده عمران اجرا مي شود.
اين برنامه در روزهاي 15، 16 و 17 مهرماه در فرهنگسراي هنر در خيابان شريعتي، خيابان جلفا برگزار مي شود و براي تهيه و رزرو بليت مي توانيد به نشر چشمه 8907766، دارينوش 2000400، مركز موسيقي بتهوون 2253776، شهر كتاب نياوران 2285969 و فرهنگسراي هنر مراجعه كنيد. همچنين در ساعت 19 روز جمعه 17 مهرماه قرار است يك كنسرت پژوهشي در سالن خليج فارس بنياد آفرينش هاي هنري نياوران برگزار شود. در بخش اول اين برنامه شيوه هاي تار نوازي بررسي مي شود و بعد از آن هم اجراهايي در دستگاه هاي سه گاه و آواز اصفهاني اجرا مي شود. در بخش دوم شيوه هاي تارنوازي ميرزاحسينقلي خان در دستگاه هاي شور و ماهور اجرا و تشريح مي شوند. محمد عبدلي بعد از ياد گرفتن رديف آقاحسينقلي به احيا و بازآفريني شيوه و محتواي آثار او مي پردازد و حالا آثاري از خود را كه روي اشعار مولانا اجرا شده اند در قالب جزوه و نوار در دست انتشار دارد.

ورود
كمتر از اين؟!
يعني واقعا مجال، كمتر از اين نمي شود. در همين 4 يا 5 سطر بايد گفت كه سلام. امروز هم با اين مختصر كه فتح باب صفحه امروز است به دست هاي شما آمده ايم و ميزبان چشم هاي شما هستيم. ورود نرفته بود كه بيايد. اصلا نرفته بود و حالا مي ماند!!

ذهن زيبا
يك فرد بي هدف، جهت خود را از دست خواهد داد و آنقدر در امواج متلاطم زندگي سرگردان خواهد شد كه سرانجام غرق مي شود.
كيم ووچونگ
مطمئن شويد كه در مسير و جهت درست حركت مي كنيد؛ تنها توجه به سرعت مناسب كافي نيست.
پرمود بترا
كسي كه همسايه خوب دارد، نيازي به پرچين ندارد.
ضرب المثل آلماني
بازيگري، شكنجه شادي بخش است.
آلك گينز

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |