پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۱۸
رايانه هم، رايانه هاي آن دوره و زمانه
فن آوري منع جعل اسكناس 
018399.jpg
نادر شاكرين- اسكناس  يكي از اشياي استراتژيك است كه در دسترس همگان قرار دارد. يكي از دلايل اهميت اسكناس اين است كه دستكاري تعداد آن در بازار مي  تواند به بحران هاي اقتصادي كلان ختم شود. به همين دليل باندهاي جعل پول همواره توسط دولت ها سركوب مي  شوند و مجازات هاي سنگيني از طرف قانونگذاران براي مجرمان در نظر گرفته مي  شود. اغراق نيست اگر اسكناس، يكي از رگ هاي حياتي اقتصاد كشور محسوب شود.
اگني فاستر، مدير پروژه نقدينگي بخش منابع فدرال سيستم منابع پرداختي و عمليات بانكي ايالات متحده مي  گويد:هيچ حدي براي روش هايي كه مردم ممكن است از تصويرهاي اسكناس استفاده كنند، قابل تصور نيست. چيزي كه ما نمي  خواهيم اين است كه مردم بتوانند پول را از جيبشان درآورند و از رويش كپي تهيه كنند.
امروزه اين خواست دولت آمريكا تقريبا به حقيقت پيوسته و با تدابير امنيتي  كه در اين زمينه انديشيده شده است تهيه نمونه ديجيتال از اسكناس ها بسيار مشكل شده. توليد فن آوري ضدجعل راهكاري است كه براي جلوگيري از اين سودجويي ها در نظر گرفته شده است. اين فن آوري در بسياري از نرم افزارها و سخت افزارهاي رايانه اي محبوب كاربران وجود دارد.
فن آوري فوق، قابليت شناسايي درخواست هايي كه بر اساس آن يك اسكناس در رايانه به نمايش درمي آيد، چاپ يا اسكن مي  شود را دارا است و اكنون در برابر اسكناس هاي جديد 20 و 50 دلاري كه از اين هفته در بازار مورد استفاده قرار مي  گيرد حساس است. اين فن آوري علاوه بر ممانعت از انجام درخواست كاربر، او را به سايت شبكه اي www.rules foruse.org متصل مي  كند تا فرد بتواند از قوانين بين المللي ضد جعل آگاهي يابد. اين فن آوري سيستم منع جعل Counterfeit Deterrence system نام داردو به درخواست 27 بانك مركزي از جمله آمريكا، انگليس، ژاپن و كانادا طراحي شده است. هم اكنون بخش عظيمي از توليد كنندگان فن آوري هاي مربوط به رايانه پذيرفته اند كه اين سيستم را درمحصولات خود نصب كنند. نحوه كار چنين است كه برنامه منع جعل به عنوان نرم افزار ثالثي در محصول جاسازي مي  شود و بسياري از اين توليدات بدون آنكه مشتريان از وجود آن خبردار باشند به فروش مي  رسند. جزئيات اين فن آوري كاملا محرمانه است و دولت آمريكا به شدت از آن حفاظت مي  كند. دولت ايالات متحده حتي از افشاي نام توليد كنندگاني كه از اين فن آوري استفاده مي  كنند خودداري مي  كند. با اين وجود به احتمال قريب به يقين شركت هاي كداك Kodak، زيراكس Xerox، سيستم هاي ادوبي Adobe systems، سيستم هاي يوليد Ulead systems و هيولت پاكارد Hewlett-Packard نرم افزار ثالث را در محصولات خود به بازار عرضه كرده اند.
فاستر مي گويد: ما بسيار از حجم استقبال و همكاري خوشحاليم. بيشتر شركت ها اين موضوع را تشخيص داده اند كه جعل پول تهديدي براي مشتريان آنها و جامعه است. اوايل امسال خبرگزاري آسوشيتدپرس تلاش داشت تا جزئيات اين سيستم را به دست آورد اما دولت فدرال تمايلي به اين كار نشان نداد. مسوولان تنها حاضر شدند 14 برگ از گزارش اين طرح را در اختيار رسانه ها قرار دهند. بر اساس اين قانون كه 6 سال پيش به تصويب رسيده بود، هر چاپگر رنگي  بايد به سيستم شناسايي مجهز باشد و تمام خروجي ها را كنترل كند. در ادامه اين گزارش، قانوني به چشم مي خورد كه بر طبق آن اين فن آوري نبايد قابليت تجسس در رايانه هاي شخصي و ابزار تصويربرداري ديجيتال را دارا باشد. بنابراين، سيستم تنها از ايجاد كپي يا نمونه برداري اسكنا س ها جلوگيري مي كند و هيچ گزارشي را براي مقامات مسوول يا سازمان هاي اطلاعاتي بازپس نمي فرستد.
از اين پس تمامي افرادي كه به تصوير دقيق اسكناس نياز دارند مي توانند با وزارت خزانه داري ايالات متحده مكاتبه كنند و با ذكر علت، نمونه كاغذي يا تصوير ديجيتال مورد نظر خود را دريافت كنند. اگر شما دوست داريد تا شكل اسكناس 20 و 50 دلاري جديد را ببينيد، بد نيست به سايت www.money factory.com سري بزنيد و از نزديك با جزئيات كار اداره چاپ و نشر اسكناس آمريكا آشنا شويد. البته اگر مدتي صبر كنيد نمونه اين اسكناس هاي جديد شايد هم تقلبي! در چهارراه استانبول قابل خريداري خواهد بود.

اسنك براي ساخت كليسا
لذيذترين غذاي دنيا
018414.jpg
رضا محدث-احتمالا هزار و يك ايده به ذهنتان مي  رسد، اما ايده ها هيچ يك از راهكارهاي شما نيست.
براي به دست آوردن 400 هزار دلار چه راهي سراغ داريد؟ مسوولان كليسايي در نيويورك يك راه حل پيدا كرده اند و آن، فروش نوعي اسنك پورتوريكويي است با نام آلكاپورياس.
حالا سه ماه است كه آنها هر روز هفته را در يكي از كوچه هاي كوچك نيويورك در كنار خانه شان مشغول فروش اسنك هستند. آنها گاز كوچكشان را به ديوار ساختمان مي  چسبانند، مواد لازم را در گوشه اي ديگر آماده مي  كنند و داخل روغن داخل مي  پزند.
هر كدام از اين اسنك ها يك دلار قيمت دارد و اين يعني فروش 400 هزار اسنك. آنها تاكنون موفق به فروش 3 هزار خوراكي پولساز شده اند.
البته اين چندان مهم نيست. آنها به چيزي شبيه ضرب المثل قديمي خودمان معتقدند؛ قطره قطره جمع گردد، وانگهي دريا شود.
اين را رافائل پگوئرو، كشيشي كه از جمهوري دومينيكن آمده است مي  گويد. آنها ناچارند به جمع آوري اعانه بپردازند. حتما دنبال علتش هستيد؛ طبقه همكف كليسايي كه آنها در آن مشغول به كار بودند بسيار كوچك بوده و تنها ظرفيت 100 نفر را داشت. به همين دليل در سال 1997 آنها با شركتي قرارداد امضا كردند. آن شركت قرار مي  گذارد كه با اضافه كردن قطعه زمين مجاور، فضاي بزرگتري را به اين كار اختصاص داده و ظرفيت سالن آن را به 200 نفر افزايش دهد. از قضاي روزگار شركت كلاهبردار از آب درمي آيد و پول هايي را كه بايد براي ساخت و ساز استفاده مي  كرد بيهوده هدر داد و آنها نيز قرارداد را با اين شركت لغو و شكايتي تنظيم كردند. سپس براي ادامه كار كليسا تقاضاي دريافت وام مي كنند كه مورد قبول واقع نمي  شود.
سه ماه از آن تاريخ مي  گذرد. در آن هنگام همسر پورتوريكويي آقاي پگوئرو پيشنهاد مي  دهد اسنك هايي كه روزهاي شنبه بعد از كلاس هاي آموزشي تهيه مي  كنند به صورت روزانه درآورند. بد شانسي اين بود كه امكان درست كردن رستوران و تبليغ براي آن وجود نداشت. ولي به هر حال مردم مي  دانند كه ما اينجا هستيم.
هر روز ظهر انبوهي از مشتريان با پاي پياده و با ماشين به اينجا مي  آيند تا هم كمكي كرده باشند و هم از اسنك خوشمزه پورتوريكويي لذت ببرند. براي شام هم آنها اقداماتي انجام داده اند. براي شام مقداري برنج و لوبياي پخته نيز به آن اضافه شده  و همراه با نوشابه سرو مي  شود و قيمت آن 5 دلار است.
مشتري ها با تشويق هايشان به ما اعتماد به نفس و دلگرمي مي  دهند.
جوليودياز يكي از مشتريان ثابت اين كليسا است و مي  گويد:
طعم غذاي آنها واقعا فوق العاده است. خانه او تا اين محل 15 دقيقه فاصله دارد و او غالبا براي صرف ناهار و بعضي اوقات شام به اينجا مي  آيد.
كشيش هاي اين كليسا در كارشان به نيرويي معتقدند كه آنها را به پيش مي  برد و به آنها اميدواري مي  دهد. دير يا زود اين كليسا زيباتر از هميشه ساخته خواهد شد و هر روز و هر هفته ميزبان بسياري از مردم مي  شود. ما معتقد به دستان جادويي هستيم كه ما را ياري مي  كند.
و البته بخش ديگر قضيه به اعتقادات مردم برمي گردد كه روز و شب، مشتاقانه دست در جيب كرده و با دست پخت كشيش هاي كليسا خود را سير مي  كنند. آنها سعي مي  كنند بيشتر بخورند و كليسا زودتر بزرگ شود. اين لذيذترين غذاي دنياست.
نيويورك تايمز

زاويه روز
جمعيت پارسيان هند، كمتر و كمتر
018408.jpg
ايندين اكسپرس- جمعيت پارسيان هند، برخلاف رشد جمعيت در اين كشور ، به دلايلي چون ازدواج در سنين بالا، رعايت قانون تنظيم خانواده و نيز مهاجرت، با نرخ رشد منفي مواجه بوده و اين موجب نگراني پارسي هاي هند است.
جمعيت پارسيان هند در سال 1941 ميلادي به 114 هزار و 890 نفر - بالاترين سطح تا آن زمان- مي رسيد. اما بر اساس آخرين سرشماري در سال 2001 تعداد نفوس آنان به 69 هزار و 601 نفر كاهش يافته است.
جامعه پارسيان هند از نظر مذهبي، زرتشتي هستند و گفته مي شود در سال 936 ميلادي با كشتي از ايران وارد سرزمين هند شده و از پادشاه ايالت گجرات در غرب هندجاداورانا خواستار پناهندگي شدند.
پارسيان زرتشتي در زمان حاضر 0069/0 درصد از كل جمعيت هند را تشكيل مي دهند و جمعيت گروه سني صفر تا 6 سال در جامعه پارسيان هند 7/4 درصد است در حاليكه تعداد اين گروه سني در جامعه هند 14 تا۱۵ درصداست.
به همين ترتيب، افراد۶۰ ساله يا بيشتر در جامعه پارسيان زرتشتي هند 31 درصد از جمعيت آن را تشكيل مي دهند ولي اين رقم در مورد كل جمعيت هند تنها۷ درصد است.
شهرنشيني وتجددگرايي محض و ضرورت دستيابي به سطوح بالاي آموزش براي زنان و مردان و اثرات آن بر زندگي زناشويي، هزينه اي را طلب مي كند كه جامعه پارسيان هند اين قيمت را از طريق كاهش جمعيت خود مي پردازد و اين در حالي است كه الگوي ازدواج و باروري در خانواده هاي پارسيان زرتشتي هند از عوامل اصلي بروز وضعيت كنوني براي اين جامعه است. همچنين سنت ها، آموزش عالي و اشتغال زنان، در نتيجه تاخير در ازدواج و ازدواج پسران و دختران با افراد جوامع ديگر، تمايل نسبت به برخورداري از يك زندگي مرفه و به همين دليل تولد كودكان كمتر و سرانجام مهاجرت به كشورهاي غربي در جامعه پارسيان زرتشتي هند جا افتاده است. در جامعه پارسيان هند، دختران به طور متوسط در 28 سالگي و پسران در۳۲سالگي ازدواج مي كنند. در عين حال از سوي ديگر پارسيان زرتشتي افراطي به ويژه در شهر بمبئي، كودكان متولد شده از زوج هاي مختلط را نمي پذيرند و ازدواج يك زرتشتي با يك فرد غير زرتشتي را به عنوان ترك دين توصيف مي كنند.
كاهش روز افزون نرخ تولد در بين زرتشتيان، علت اصلي تنزل در تعداد جمعيت اين جامعه است و آنها داراي يكي از پايين ترين نرخ هاي رشد جمعيت درجهان هستند.

رايانه هم، رايانه هاي آن دوره و زمانه
فن آوري منع جعل اسكناس 

نادر شاكرين- اسكناس  يكي از اشياي استراتژيك است كه در دسترس همگان قرار دارد. يكي از دلايل اهميت اسكناس اين است كه دستكاري تعداد آن در بازار مي  تواند به بحران هاي اقتصادي كلان ختم شود. به همين دليل باندهاي جعل پول همواره توسط دولت ها سركوب مي  شوند و مجازات هاي سنگيني از طرف قانونگذاران براي مجرمان در نظر گرفته مي  شود. اغراق نيست اگر اسكناس، يكي از رگ هاي حياتي اقتصاد كشور محسوب شود.

گني فاستر، مدير پروژه نقدينگي بخش منابع فدرال سيستم منابع پرداختي و عمليات بانكي ايالات متحده مي  گويد:هيچ حدي براي روش هايي كه مردم ممكن است از تصويرهاي اسكناس استفاده كنند، قابل تصور نيست. چيزي كه ما نمي  خواهيم اين است كه مردم بتوانند پول را از جيبشان درآورند و از رويش كپي تهيه كنند.
امروزه اين خواست دولت آمريكا تقريبا به حقيقت پيوسته و با تدابير امنيتي  كه در اين زمينه انديشيده شده است تهيه نمونه ديجيتال از اسكناس ها بسيار مشكل شده. توليد فن آوري ضدجعل راهكاري است كه براي جلوگيري از اين سودجويي ها در نظر گرفته شده است. اين فن آوري در بسياري از نرم افزارها و سخت افزارهاي رايانه اي محبوب كاربران وجود دارد.
فن آوري فوق، قابليت شناسايي درخواست هايي كه بر اساس آن يك اسكناس در رايانه به نمايش درمي آيد، چاپ يا اسكن مي  شود را دارا است و اكنون در برابر اسكناس هاي جديد 20 و 50 دلاري كه از اين هفته در بازار مورد استفاده قرار مي  گيرد حساس است. اين فن آوري علاوه بر ممانعت از انجام درخواست كاربر، او را به سايت شبكه اي www.rules foruse.org متصل مي  كند تا فرد بتواند از قوانين بين المللي ضد جعل آگاهي يابد. اين فن آوري سيستم منع جعل Counterfeit Deterrence system نام داردو به درخواست 27 بانك مركزي از جمله آمريكا، انگليس، ژاپن و كانادا طراحي شده است. هم اكنون بخش عظيمي از توليد كنندگان فن آوري هاي مربوط به رايانه پذيرفته اند كه اين سيستم را درمحصولات خود نصب كنند. نحوه كار چنين است كه برنامه منع جعل به عنوان نرم افزار ثالثي در محصول جاسازي مي  شود و بسياري از اين توليدات بدون آنكه مشتريان از وجود آن خبردار باشند به فروش مي  رسند. جزئيات اين فن آوري كاملا محرمانه است و دولت آمريكا به شدت از آن حفاظت مي  كند. دولت ايالات متحده حتي از افشاي نام توليد كنندگاني كه از اين فن آوري استفاده مي  كنند خودداري مي  كند. با اين وجود به احتمال قريب به يقين شركت هاي كداك Kodak، زيراكس Xerox، سيستم هاي ادوبي Adobe systems، سيستم هاي يوليد Ulead systems و هيولت پاكارد Hewlett-Packard نرم افزار ثالث را در محصولات خود به بازار عرضه كرده اند.
فاستر مي گويد: ما بسيار از حجم استقبال و همكاري خوشحاليم. بيشتر شركت ها اين موضوع را تشخيص داده اند كه جعل پول تهديدي براي مشتريان آنها و جامعه است. اوايل امسال خبرگزاري آسوشيتدپرس تلاش داشت تا جزئيات اين سيستم را به دست آورد اما دولت فدرال تمايلي به اين كار نشان نداد. مسوولان تنها حاضر شدند 14 برگ از گزارش اين طرح را در اختيار رسانه ها قرار دهند. بر اساس اين قانون كه 6 سال پيش به تصويب رسيده بود، هر چاپگر رنگي  بايد به سيستم شناسايي مجهز باشد و تمام خروجي ها را كنترل كند. در ادامه اين گزارش، قانوني به چشم مي خورد كه بر طبق آن اين فن آوري نبايد قابليت تجسس در رايانه هاي شخصي و ابزار تصويربرداري ديجيتال را دارا باشد. بنابراين، سيستم تنها از ايجاد كپي يا نمونه برداري اسكنا س ها جلوگيري مي كند و هيچ گزارشي را براي مقامات مسوول يا سازمان هاي اطلاعاتي بازپس نمي فرستد.
از اين پس تمامي افرادي كه به تصوير دقيق اسكناس نياز دارند مي توانند با وزارت خزانه داري ايالات متحده مكاتبه كنند و با ذكر علت، نمونه كاغذي يا تصوير ديجيتال مورد نظر خود را دريافت كنند. اگر شما دوست داريد تا شكل اسكناس 20 و 50 دلاري جديد را ببينيد، بد نيست به سايت www.money factory.com سري بزنيد و از نزديك با جزئيات كار اداره چاپ و نشر اسكناس آمريكا آشنا شويد. البته اگر مدتي صبر كنيد نمونه اين اسكناس هاي جديد شايد هم تقلبي! در چهارراه استانبول قابل خريداري خواهد بود.

كوتاه تر از گزارش
خون آمازون، فروشي!
018411.jpg
اين هم خبري است. شركت هاي آمريكايي به فروش سلول و خون بوميان منطقه آمازون اقدام كرده و حتي در سايت هاي اينترنتي نمونه هاي خون و ياخته اين بوميان را به قيمت نازل عرضه مي كنند.
مارسيو پريرا، رئيس بنياد بوميان منطقه آمازون برزيل در گفت وگو با روزنامه اوگلوبو چاپ اين كشور از فروش مواد ژنتيكي بوميان توسط شركت هاي خارجي ابراز نگراني كرد و مداخله پليس و نيروهاي امنيتي برزيل براي تحقيق در اين زمينه را خواستار شد.
بر اساس شكايات، شركت كوريل سل آمريكا در حال فروش اطلاعات استخراج شده از مواد ژنتيكي سرخپوستان آمازون است و در سايت خود در شبكه اينترنت نيزمواد ژنتيكي اين بوميان را به قيمت 85 دلار براي هر واحد خوني عرضه مي كنند.

اشكوب
حربه مذهب در انتخابات آمريكا
خبرگزاري فرانسه در گزارشي از واشنگتن با نام انتخابات رياست جمهوري آمريكا زير نگاه پروردگار به نقش مذهب و استفاده از نام خدا در انتخابات اين كشور پرداخت.
پيتر ميكلر مي نويسد: جورج بوش و جان كري دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا در نخستين مناظره تلويزيوني شان در روز پنج شنبه هفته گذشته با تكلف و طمطراق از خدا ياد كردند و جملات خدا آمريكا راحفظ كند و خدا همچنان به حفظ آمريكا بپردازد را به زبان آوردند.
از 44 سال پيش و زمان نخستين مناظره انتخاباتي در آمريكا همه مناظره ها از اين دست با چنين سخنان مذهبي پايان يافته و كمتر انتخاباتي بوده است كه همچون انتخابات امسال تحت تاثير مذهب بوده باشد.
يك كارشناس آمريكايي موسسه اتحاد آمريكا براي جدايي دين از سياست مي گويد: امسال سياست بر پايه مذهب اهميت فوق العاده اي پيدا كرده است.
نظرسنجي موسسه گالوپ در ژوئن سال 2004 ميلادي نشان داد كه از هر 10 آمريكايي 6 نفر معتقدند مذهب نقش خيلي مهمي در زندگي آنها دارد و بر اين باورند كه مذهب مي تواند براي اكثر مشكلات دنياي امروز پاسخي بيابد.
اين موسسه نظرسنجي بر اساس يك مطالعه ديگر اعلام كرد حدود دو سوم مردم آمريكا مي گويند كه به يك كليسا، معبد يا كنيسه خاص تعلق دارند كه به مفهوم داشتن مذهبي مشخص است.
بنابر اين نظرسنجي، يك سوم آمريكايي ها به علاوه تاكيد دارند دست كم يك بار در هفته در يكي از مراسم مذهبي شركت مي كنند.
مطالعات موسسات نظرسنجي نشان مي دهد در ميان افرادي كه قصد شركت در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در دوم نوامبر را دارند مورد بالا به حدود يك دوم افراد افزايش مي يابد.
يك مركز تحقيقاتي ديگر نيز در ماه اوت اعلام كرد 72 درصد آمريكايي هايي كه در انتخابات شركت خواهند كرد، گفته اند كه اعتقادات قوي مذهبي رئيس جمهور آينده آمريكا برايشان مهم است.
به نوشته هفته نامه تايمز، 70 درصد جمهوريخواهان معتقدند ايمان رئيس جمهور است كه بايد او رادر جهت سياست هايش رهبري كند و 63 درصد دموكرات ها بر اين باورند كه ايمان و مذهب رئيس جمهور نبايد در راهبرد سياسي اش دخالتي داشته باشد.
به اعتقاد 27 درصد آمريكايي ها، در بحث هاي سياسي سخن از مذهب زياد است در حالي كه 31 درصد معتقدند مذهب خيلي كم مطرح مي شود و 32 درصد ميزان آن را كافي مي دانند.
۶۹ درصد آمريكايي هايي كه خواهان شنيدن مسايل مذهبي از زبان مقامات شان هستند، از جورج بوش رئيس جمهور آمريكا حمايت مي كنند و 66 درصد كساني كه به مذهب كمتر علاقه دارند هواخواه جان كري هستند.
در چنين شرايطي مذهب در كاخ سفيد به عنصري اصلي تبديل شده است. جورج بوش 58 ساله تگزاسي با ارجاع مدام به خدا و مذهب و انديشه مانوي اش براي تقسيم دنيا به خير و شر يكي از فعالان اين تمركز روي مسايل مذهبي است.

سرقلم
۱۵ كارآفرين نمونه كشور معرفي شدند
در نخستين جشنواره اشتغال و كارآفريني كه چهارشنبه گذشته در تهران برگزار شد، 15 كارآفرين نمونه كشور انتخاب و معرفي شدند. ناصر خالقي وزير كار و امور اجتماعي، ميزان بيكاري در ميان جمعيت جوان كشور را حدود 11 درصد اعلام و تاكيد كرد براي حل اين مشكل بايد به كارآفرينان فرصت داد تا طرح هاي خود را اجرايي كنند. خالقي با بيان اينكه تاكنون برنامه هاي مدوني براي حمايت از كارآفرينان ارايه نشده است، برگزاري نخستين جشنواره اشتغال و كارآفريني را الگوي مناسبي براي شناخت مشكلات آنان دانست. وي افزود: كارآفرينان برگزيده در اين جشنواره به بنگاه هاي اقتصادي كشور معرفي مي شوند تا از اين طريق طرح هاي آنان اجرايي شود. خالقي ابراز اميدواري كرد اين جشنواره زمينه تقويت فرهنگ كارآفريني را در دانشگاه ها براي فارغ التحصيلان فراهم كند. وزير كار و امور اجتماعي به چشم انداز 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: اين وزارتخانه براي حمايت از كارآفرينان، گسترش بسترهاي مناسب آموزشي، تعامل با موسسه اي دولتي و خصوصي، توانمندسازي زنان كارآفرين، ايجاد كارگاه هاي كوچك و اعطاي تسهيلات بانكي را پيگيري مي كند. وي در پايان از كارآفرينان خواست به صورت تشكل هاي ويژه در رشته هاي مختلف زمينه اشتغال زايي را فراهم كنند.

دكه
تاكسي 
018405.jpg
كنار خيابان ايستاده ايد و در انتظار تاكسي به اين سو و آن سو مي نگريد. ماشيني شخصي به شما نزديك مي شود و برايتان نگه مي  دارد. سوار تاكسي مي شويد. راننده كه كلاه ديلي ركورد بر سر دارد با مسافران درباره مشكلات بيمارستان ها و درگيري هاي وزير بهداشت انگليس سخن مي گويد. زني با رو بنده و لباس عربي بر صندلي كمك راننده نشسته است و به شدت گريه مي كند. گويا اقوام خود را در فلسطين از دست داده است. بغل دست شما مردي نشسته است كه روزنامه لس آنجلس تايمز مي خواند. شما هيچ تلاشي براي خواندن عنوان روزنامه نمي كنيد زيرا خوب مي دانيد كه رقابت هاي انتخاباتي آمريكا تنها چيزي است كه تمام جرايد ايالات متحده درباره آن گزارش مي دهند. جواني استراليايي كنار پنجره نشسته است. لباس او بوي چوب و جنگل مي دهد. او به اين مي انديشد كه چگونه مي تواند با قطع بي رويه درختان در كشورش مبارزه كند. چراغ قرمز مي شود و تاكسي مي ايستد. كاريكاتوري روي تابلوي تبليغات شما را به عالم كودكان عراقي مي برد كه در درگيري هاي اخير كشته شدند.
018393.jpg
018390.jpg
018387.jpg
018396.jpg

چارچوب
018402.jpg
در باغ وحش سان ديگو در ايالات متحده، بزرگترين مجموعه كوالا - خارج از استراليا - زندگي مي كند. همگان از كودكان دو ساله گرفته تا سالخوردگان 90 ساله دوست دارند به اين محل سري بزنند و از نزديك اين كوچولوهاي دوست داشتني را ببينند. 7 ماه پيش در اين باغ وحش، كوالاي بازيگوشي به دنيا آمد. اين وروجك كونن نام دارد و مادرش بعد از گذشت 6 ماه ديگر به او شير نداد. مسوولان باغ وحش تصميم گرفتند خودشان دست به كار شوند و سرپرستي كونن را برعهده بگيرند. آنها چهار بار در روز به او شير مي دهند و از او مراقبت مي كنند. بعد از ناهار، كن بان عكاس آسوشيتد توانست از كونن كوچولو عكس بگيرد.

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
عكاس خانه
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  عكاس خانه  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |