سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۲۳ - Oct 12, 2004
تيمي بدون اشكالات حاشيه اي
ايران، چگونه بر قطر پيروز مي شود
003486.jpg
خبرنگار همشهري: اردن را در سخت ترين شرايط روحي شكست داديم و آلمان پله اي شد براي عبور از صافي ارزشيابي فني و روحي كه جواب مثبتي از آن گرفتيم. در گذر از اين تست هاي مهم به نقطه اي رسيده ايم كه شايد حساس ترين زمان و ظريف ترين خط رسيدن به جام جهاني باشد. در مرحله دوم اين مسابقات شانس صعود ما به جام جهاني بسيار زياد است، دشواري تنها در دوحه و عبور از سد تيمي است كه فوتبال را به بدترين و زشت ترين حالت بازي مي كند. هيچ تيمي در آسيا مانند قطر ضدفوتبال، ضداخلاق و غيرحرفه اي بازي نمي كند. اين فرهنگ غيراصولي را در تمام رده هاي سني تيم هاي قطر مي توان به وضوح ديد و ما در اين مقطع حساس با اين تيم بازي داريم. تيمي كه در رقابت با ايران و اردن اميد كمتري به صعود دارد، اما نااميد هم نيست.
در مقابل چنين تيمي چگونه بايد بازي كنيم. نود دقيقه وقت داريم تا با انديشه و تدبير سنجيده به مرحله دوم صعود كنيم آيا در مقابل خشونت قطري ها بايد عكس العمل  نشان دهيم؟ آيا از ابتداي بازي بايد هجومي بازي كنيم؟ آيا بايد با دو نيمه متفاوت بازي كنيم؟
ارزيابي هاي دقيق از تيم و نفرات قطر انجام شده است. خوب آگاهيم كه تيم قطر تا چه اندازه توانمندي گل زدن دارد، كار دفاعي اش چگونه است و از كدامين نقطه قابل شكستن است. در بازي رفت ما در دقايق ۸ ۴۵، و ۶۱ گل زديم و در دقيقه ۷۰ وليد حمزه با زدن يك ضربه پنالتي تنها گل قطر را زد.
عقل سليم حكم مي كند كه ما سير طبيعي بازي را با همان ريتم عادت شده تكرار كنيم. چون بازي با اردن و آلمان، آهنگ بازي ايران به دليل وجود ستاره هايش كم كم تند مي شود و در نهايت به هدف مي رسد. با داشتن مهدوي كيا، نيكبخت، علي كريمي و وحيد هاشميان نبايد چندان نگران تساوي باشيم اين نفرات اين توانمندي و پتانسيل را دارند كه طي نود دقيقه قطر را از پاي درآورند. پس بهترين شيوه براي پيروز شدن در مقابل قطر عدم تعجيل در گل زدن، حفظ ريتم هميشگي و تغذيه هاشميان در زمان هاي مناسب است.
قطر هر سمت از بازي را كه ببندد، ما به اندازه كافي مهره داريم كه از خطوط ديگر بر دروازه آنها هجوم ببريم. واقعاً با وجود هاشميان ما هيچگونه نگراني از بابت گل زدن نداريم، مهدوي كيا، كريمي، نيك بخت و حتي نكونام هر كدام در شرايط آرماني به سر مي برند. گل اول آلمان به خط هافبك برمي گشت و گل دوم نيز روي اشتباه فردي بود تا تيمي. در مقابل آلمان دفاع ما خوب كار كرد، آنها بارها تحت فشار حريف قرار گرفتند. چون هافبك هاي ما همه ميل به حمله و گل زدن داشتند و در اكثر برگشت ها به كمك دفاع نيامدند. در زمان هايي از بازي آلمان گاه با شش بازيكن در مقابل چهار مدافع ما قرار مي گرفتند، كار مشكلي كه در اكثر آنها مدافعان ما موفق بودند. در مقابل آلمان تيم ما ميل به حمله اش بيش از دفاع بود و بچه هاي ما بدشان هم نمي آمد كه در مقابل اين تيم بزرگ نامشان به عنوان گلزن نوشته شود وگرنه علي كريمي بايد توپ را به هاشميان پاس مي داد، نه اينكه حركت خود را ادامه مي داد و ضربه اش را ينس لمن به راحتي مي گرفت. اگر حس همكاري در بين بچه ها بيشتر تقويت شود، اين اشكال هم برطرف خواهد شد و هافبك هاي ما درك خواهند كرد كه در زمان از دست دادن توپ در نقاط دفاعي خود مستقر شوند.
تيم فعلي ايران شايد يكي از بي نقص ترين تيم هاي سه دهه اخير باشد. فردا درباره قطر، نحوه بازي و ايران بيشتر خواهيم نوشت.

مشكلات كانون هاي قهرماني فدراسيون هاي ورزشي
گروه ورزشي: بازپس گيري استخر شهيد كشوري توسط شركت تجهيز از فدراسيون شنا به دليل عدم انجام تعهدات از سوي فدراسيون بوده است.
علي كفاشيان معاون ورزشي و امور فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني ضمن بيان مطلب فوق افزود: فدراسيون شنا به عنوان مستاجر شركت تجهيز تعهداتي داشته كه درحال حاضر اين شركت مدعي است فدراسيون به آن ها عمل نكرده است.
همچنين مسئولين شركت اعلام كرده اند مسئولين شنا در مزايده شركت نكرده اند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در جلسه اي كه با حضور دو طرف برگزار شد كليه جوانب امر را بررسي كرديم.
سازمان تربيت بدني قصد دارد استخر شهيد كشوري _ تنها كانون قهرماني شنا _ را به فدراسيون بازگرداند اما در اين خصوص بايد با شركت تجهيز كه داراي شخصيت حقوقي مستقل است وارد مذاكره شويم.
از سازمان تربيت بدني سئوال داريم آيا فدراسيون شنا و يا هر فدراسيوني كه گويا بايد تحت السلطه اين سازمان باشند تا تغيير نكنند بايد براي پرورش قهرمانان در مكان هاي خودشان به شركت هاي خصوصي خدمات دهند و يا اينكه براي حضور در كانون هاي قهرماني فدراسيون در مزايده شركت كنند.

اعزام وزنه برداران نوجوان ايران به تايلند
گروه ورزشي: تيم وزنه برداري نوجوانان ايران براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا بامداد امروز عازم شهر چيانگ ماي تايلند شد.پنجمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني نوجوانان آسيا از امروز آغاز مي شود و تيم ايران در نخستين روز اين مسابقات نماينده اي نخواهد داشت.اسامي نفرات اعزامي تيم ايران به اين رقابت ها به اين شرح است: مرتضي رضاييان، پيام اخوت، سهراب مرادي، محمد حسن دوست، كيان بختياري نژاد، محمد نيكجو، محمد كرم زاده، سعيد علي حسيني.مربيان: علي اكبر خورشيدي، علي بيدقي و محمد خزايي.
تيم وزنه برداري نوجوانان ايران براي دفاع از عنوان قهرماني دوره گذشته خود عازم شهر چيانگ ماي تايلند شده است.

ميزان جوائز دلاري قهرمانان جام تختي اعلام شد
گروه ورزشي:مدير روابط عمومي فدراسيون كشتي از پرداخت جوايز دلاري به كشتي گيران برتر اوزان مختلف مسابقات بين المللي كشتي جام جهان پهلوان تختي خبر مي دهد.
«مجيد رجبي» ديروز گفت: در بيست و پنجمين دوره مسابقات كشتي جام جهان پهلوان تختي به نفرات اول ۳ هزار دلار، دوم ۲ هزار دلار و سوم يك هزار دلار پرداخت خواهد شد.وي در خصوص چگونگي جذب كشتي گيران شاخص دنيا براي بهتر برگزار شدن مسابقات فوق گفت: در اين راستا از كشورهاي مختلف خواسته شده است، از ملي پوشان خود در بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن و مسابقات جهاني ۲۰۰۳ در پيكارهاي جام جهان پهلوان تختي بهره گيرند.
مدير روابط عمومي فدراسيون كشتي در خصوص نفرات شركت كننده ايراني در مسابقات جهان پهلوان تختي، گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات قهرماني كشور سال ،۸۳ نفرات اول قهرماني جوانان كشور در سال ،۸۳ نفرات اول و دوم مسابقات انتخابي جام تختي در سال ۸۳ و اعضاي تيم هاي ملي شركت كننده در بازي هاي المپيك و قهرماني آسيا در سال ۲۰۰۴ مجوز حضور در اين جام را خواهند داشت.

رحيم جدي: آماده تحويل هيأت كشتي هستيم
گرشاسبي رييس جديد هيأت كشتي تهران شد
003480.jpg
گروه ورزشي: پس از گذشت هفت ماه از استعفاي رحيم جدي رئيس هيات كشتي تهران، صبح ديروز مجمع عمومي  هيات كشتي استان تهران با حضور ۱۵ عضو رسمي مجمع و ۳ كانديدا برگزار شد كه در نهايت حميد گرشاسبي با كسب ۱۳ رأي به عنوان رئيس هيات كشتي استان تهران انتخاب شد.
در پايان اين مجمع حميد گرشاسبي اعلام برنامه هاي خود را با تشكيل كميته هاي مختلف آغاز كرد و گفت: در استان تهران بايد توجه ويژه اي به جوانان و نوجوانان و گروه هاي پايه داشته و ۴ پايگاه قهرماني در كشتي آزاد و فرنگي در شهر تهران ايجاد شود. برگزاري ليگ تهران نيز از جمله برنامه هاي من خواهد بود.
گرشاسبي، يوسف سائقي را به عنوان دبير و نادر جهانگيري را به عنوان مسئول امور شهرستان هاي هيات كشتي استان تهران برگزيده است.
پيش از شروع معرفي كانديداها، رحيم جدي با اشاره به انصراف خود از كانديداتوري اظهار كرد: من با علاقه شخصي خود و بدون هيچ دغدغه خاطري از كانديداتوري انصراف دادم. اما اين انتخابات بايد چند ماه پيش برگزار مي شد.
به دليل اين كه من پيشتر از اين استعفا داده بودم و در اواسط سال كه هيات ها نيمي از برنامه خود را عمل كرده اند نبايد انتخابات برگزار شود.
وي ادامه داد: هيات كشتي استان تهران با گذشت ۷ ماه از سال، ۱۴ مورد از ۱۶ مورد برنامه مسابقات خود را انجام داده و اكنون با هيچ مشكلي از لحاظ عقب افتادگي برنامه مواجه نيست.
از جهتي ديگر هيات كشتي استان تهران در حالي به كادر جديد واگذار مي شود كه هيچ مشكل مالي و بدهكاري ندارد و آماده تحويل هيات كشتي هستيم.

علي دايي:
كسب نشان لياقت بزرگترين افتخار زندگي ام است
گروه ورزشي:كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورمان كسب نشان لياقت و شجاعت از سوي رئيس جمهور را بزرگ ترين افتخار در طول موفقيت هاي زندگي ورزشكاري اش مي داند.
علي دايي ورزشكار اهل خطه آذربايجان، كه بي ترديد در شرايط فعلي يكي از با تجربه ترين و پرافتخارترين فوتباليستهاي ايران نيز هست، به پاس كارنامه ارزشمندش در سطح تيم هاي باشگاهي و ملي فردا نشان لياقت خود را از دست سيد محمد خاتمي رئيس جمهور دريافت مي كند. دايي كه هم اكنون ركورد بيشترين گل زن فوتبال جهان را در سطح ملي در كارنامه ورزشي خود و ايران به ثبت رسانده است در آستانه كسب بزرگ ترين رويداد زندگي اش قرار دارد كه بي ترديد هر ورزشكاري در آرزوي رسيدن به آن است. وي در اين رابطه گفت: من از رئيس جمهور و هيات وزيران تشكر مي كنم كه از اين نقطه نظر به من توجه داشته اند. اگرچه در دوران بازيگري ام در سطح تيم هاي باشگاهي و ملي به موفقيت هاي بزرگي دست يافته ام اما اين كه بخواهم از دست رئيس جمهور نشان لياقت كسب كنم، بزرگ ترين افتخار زندگيم خواهد بود.

حمايت قاطع هيأت مديره پرسپوليس از راينر زوبل
گروه ورزشي: هيات مديره  باشگاه پرسپوليس طي نشستي به بررسي شرايط فعلي تيم و اختلافات موجود در بين اعضاي كادر فني پرداخت و از راينر زوبل به عنوان سرمربي پرسپوليس حمايت كرد.
نشست روز گذشته هيات مديره  پرسپوليس با حضور تمام اعضا به جز محمد دادكان و شجاعي برهان تشكيل شد و پس از بررسي مشكلات و اختلافات اخير موجود در تيم بر ادامه  فعاليت راينر زوبل به عنوان سرمربي تاكيد شد.

خسروي وفا:
جوايز المپيك سيدني هنوز به ورزشكاران اهدا نشده است
003483.jpg
خبرنگار همشهري: محمود خسروي وفا رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان در مصاحبه مطبوعاتي ضمن مثبت ارزيابي كردن عملكرد كاروان ورزشي ايران در پارالمپيك گفت: كاروان ورزشي ايران در اين دوره از بازي ها با توجه به اضافه شدن چند رشته موفق به كسب ۷ مدال طلا، ۳ نقره و ۱۳ برنز شدند.
خسروي وفا گفت: كاروان ورزشي ما داراي نقاط ضعف و قوتي بود كه اگر ضعفي در اين گروه وجود داشت تمام مسئوليت را برعهده مي گيرم. مهم ترين دستاورد اين دوره از بازي ها جوان شدن كاروان اعزامي بود كه با توجه به نفرات جديد اين گروه را مي توان براي دوره هاي متمادي در ميادين مختلف شركت داد تا به موفقيت هاي بزرگ دست يابند. به طور مثال از ۹۲ ورزشكار ۶۹ ورزشكار براي اولين بار در پارالمپيك شركت مي كردند.
وي با تشريح مشكلات فدراسيون جانبازان و معلولان گفت: ما درحالي به آتن رفتيم كه ۲۶۰ ميليون بدهي داشتيم كه از اين بدهي تنها ۶۰ ميليون آن پرداخت شده و هنوز ما بدهي هاي معوقه داريم. همچنين تا اين لحظه هنوز جوايز ورزشكاران مدال آور ما از المپيك سيدني اهدا نشده است.
وي در پايان درمورد حضورش در انتخابات كميته ملي المپيك گفت: تنها دليل حضور من كمك به ورزش جانبازان و معلولان است تا بتوانيم به نوعي مطالبات اين فدراسيون را به طور قانوني به دست آوريم.
در حال حاضر با چنين وضعيتي، اعتباري كاركردن بسيار دشوار است و براي حضور موفق در بازي هاي پارالمپيك ۲۰۰۸ پكن ميسر نخواهد بود.

رقابتهاي فوتسال جام رسانه ها به زودي آغاز مي شود
خبرنگار همشهري: مسابقه هاي فوتسال جام رسانه ها به زودي آغاز مي شود. اين رقابتها با هماهنگي انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران و انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي ايران برگزار مي شود. در همين راستا تاكنون سيامك قليچ خاني عضو كميته تخصصي نويسندگان فوتبال ايران و مسئول فوتبال گروه ورزش همشهري به همراه محمد شهرابي، هيوا يوسفي و... از روزنامه نگاران ورزشي جلسات متعددي با مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان تربيت بدني، مسئولين كميته فوتسال ايران و باشگاههاي استقلال، پرسپوليس، پاس و... جهت هر چه با شكوه تر برگزار شدن اين مسابقات انجام دادند. قرار است اسپانسرهاي فوتبال و باشگاههاي استقلال و پرسپوليس نيز انجمن صنفي روزنامه نگاران و انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي ايران را همراهي كنند.

درگيري كان و لمان بر سر ماندن
گروه ورزشي: در نظرسنجي روزنامه  Bild، پنجاه و يك درصد خواهان كنار گذاشتن اليور كان از تيم ملي آلمان شدند.
درگيري لمان و كان عنوان اصلي مطبوعات آلمان است. در اين نظرسنجي هجده درصد خواهان ماندن لمان بودند و سي و يك درصد ديگر معتقدند كه تا جام جهاني ۲۰۰۶ براي هر دو آنها شانس برابري وجود دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |